Gå til innhold

Oss2 er blitt 3, Nightelf & såpebobla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!

Jeg har ikke vært her inne på flere dager jeg heller! Var nok tankeoverføring at vi begge ville stikke inn her å hilse på! :D

Det gikk helt fint hos legen på fredag. Var liksom ikke så mye annet enn blodprøver, urinprøve, veiing og måling av blodtrykk. Og så fikk jeg noen brosjyrer, bøker og det ble bestilt time til ordinær UL :) På helsekortet mitt står det at jeg har hyperemesis...(!) Men jeg trodde det innebar de som spydde hele tiden og ikke fikk i seg mat? Jeg er kvalm 70 % av døgnet nå, men klarer å spise litt innimellom, og spiser som regel normal mengde middag. Så føler legen min min overdrev litt.

Ellers kan jeg skimte en liten kul på magen, og jeansene er blitt ubehagelige å ha knappen igjen på.. :D Så nå kjører jeg hårstrikk-i-knappehull-trikset! hehe...

Er det blitt nå mage hos deg?

Ellers er de bittesmå blødningene der fremdeles med jevne mellomrom, men nå er jeg slutta å bli kjemperedd når de kommer. Det virker som det er noe som er normalt for meg det der. Jeg skal på den siste ekstrakontrollen hos gynekologen tirsdag om ei uke, og han sa at etter den kontrollen skulle han "slippe meg", og jeg ville fra da av bare ha vanlige svangerskapskontroller hvis ingenting ekstra dukker opp. Er sinnsykt spent på den Ul`n. Da er jeg akkurat 9 uker på vei! Juhu! Og forhåpentligvis kan gynekologen sette rett termindato på meg :) Fastlegen min regna ut terminen min på bakgrunn av siste mens, og tok ikke i betraktning at jeg har lang syklus. Så ifølge han så er jeg per dags dato 9+1. Jeg selv mener jeg er 8+0 (og det er jeg ifølge BIM-kalkulatoren åsså) og gynekologen mener jeg er ca 7+kanskje noen dager. hehe.... Er det rart man blir forvirra! :)

Det som er litt snodig er at ifølge millimetermålene jeg har lest her inne på BIM så stemmer min utregning perfekt. Så derfor tror jeg at gynekologen har andre mål enn disse. Synes det er skikkelig merkelig.. :S

Nå skal jeg gjøre litt husarbeid tenker jeg. Er ikke så kvalm akkurat nå, så jeg må utnytte det :)

Ha en kjempefin dag!

Klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Nightelf=)

Du, hva betyr egentlig nicket ditt...? Natt...? Hehe, det har jeg tenkt på, og nå måtte jeg spørre=)

Godt og høre at det gikk bra hos legen, og så utrolig koselig at du begynner å få mage!=) Jeg var hos legen i går jeg..alt virket fint! Men, hun syns nå det var litt rart at jeg ikke hadde noe antydning til mage når jeg var såpass langt på vei og andregangs!! Så jeg blir faktiskt sendt på ultralyd..fikk time i dag, og skal dit på fredag:) Så får vi nå se hva sm skjer...de tok test på legekontoret og, og den var nå positiv:)

Dette med antall uker på vei syns jeg alle måler ulikt jeg! Hehe..så man får bare vente til ordinær ul og se hva slagt dato man får, er ikke stort og gjøre med deg gitt:)

Får virkelig håpe denne kvalmen gir seg hos deg snart altså..hater å være kvalm selv, det er noe skikkelig dritt syns jeg!

Hvordan går det ellers om dagen da?

Er virkelig godt og ha noen pause dager innimellom fra bim, man merker man gir litt f i alle bekymringer man får av og lese her inne..hehe..

Gikk det bra på skatten din? Jeg fikk skikkelig baksmell, men sambo fikk like mye i pluss, så vi går i 0...kjipt:(

Tusen takk, og ha en super dag du også:)

Masse klemmer fra

Skrevet

Heeeeey!!

Åh så spennende at du skal på UL!! Det går nok helt sikkert kjempefint! :) Satt å leste litt rundt på nettet angående når magene dukker opp, og det er jaggu mye forskjellig. Så det er jo ikke så rart om du ikke har fått den enda. Noen får ikke mage før de er helt oppi 5-6 måneder faktisk! Rart hu dama mente det var rart. Men du ser nå han gynekologen min. Det er mye forskjellige meninger ute å går ;)

Nicket mitt betyr "nattalv" :) Aner ikke hvor jeg kom opp med det, men er glad i eventyrfilmer som Ringenes Herre og sånn :)

Usj så kjipt med baksmell :( Fikk det jeg åsså.. Ca 2500,- Men mannen min fikk 10-11 000 igjen, så vi var drithappy totalt sett :D Det blir sikkert å gå til noe babystæsj :D Evt ferietur :)

Apropo kvalme.. druer og appelsinjuice er sinnsykt godt om dagen!! :)

Enig, med deg. Moderat besøk inne på BIM er passelig. :) Får tankene over på noe annet enn blødninger og andre skumle fiksfakserier som vi ikke vil ha! :D Er opptatt med skole innimellom og det er ganske kjekt egentlig. Da fyker dagene og vips så er Såpebobla og Nightelf hoppet over i 2. tri! :-D

Kos deg, vi snakkes!

Klemmer

Skrevet

Såpebobla? Hvordan gikk UL?? Er så spent!! Håper det gikk bra!

Skrevet

Dytte :)

Skrevet

dytter

Skrevet

heeei=)

Huff jeg er visst utrolig usosial innpå her om dagen..merker at det er veldig veldig godt og finne på ting utenfor huset nå som det blir lysere tider og varmere ute=)

Ultralyden gikk bra!=D Husker desverre ikke heeelt hvor langt jeg var på vei, men hjertet slo iallefall og alt såg nå bra ut sa hu som utførte ultralyden:) Så ikke så mye akkurat, stakk nå inn denne staven, sa her slår hjertet, målte fort og ut att..så hu drev på under et minutt inni der tror jeg! Hehe, men vi får satse på at hun såg skikkelig etter likevel:)

Er så dumt når legene sier sånn som de sier når noen er gravide, for man blir jo faktisk dritbekymret! Huff...

Ifølge mens termin min, er jeg i dag 9+6, så da blir det vel riktig at jeg begynner på uke 11 i morgen? Tror jeg husker at hu på ultralyden sa jeg var 8+6, men er ikke sikker assa...var det det er jeg 9+3 i dag!

Åssen går det med deg om dagen da? Har du det bra? Hvor langt er på vei er du nå? Nå er det ikke lenge igjen til vi er på 2 trimester, spennende=) Plutselig er vi fødeklare vettu:) Hehe...gleder meg til fødselen er overstått jeg gitt..

Vesla mi har nå begynt å sette seg opp på rompa nå, hu gjør det heeeele tia, så faller hun da, rett på bakhode, el rett på nesa stakkar..jeg får liksom ikke fulgt med absolutt hele tiden! Men, de tåler vel litt knall og fall selv om det gjør vondt inni mammhjertet mitt:/

Husker ikke alt du skrev jeg i innlegget ditt, men håper jeg har klart og huske på alt (sikkert ikke)

Nå gleeeeeder jeg meg til sommersesongen og grilling!

Masse klemmer fra meg til deg

Skrevet

Heia!!

Åh så godt å høre at det gikk bra på UL din! JUHU!! :-D Ja, enig de er litt vel kjappe å ser på bildet noen ganger de der gynekologene. Jeg skulle gjerne sett på UL-bildet leeenge.. :) Da er altså du 9+3 og jeg er 8+6 :) Kun 4 dager mellom oss da. Jeg har nemlig vært på den siste ekstra-UL i dag pga de der blødningene, og i dag setta gynekologen termindatoen, og denne gangen stemte det på dagen med hvor langt jeg mente jeg er på vei. Han målte krabaten til 22 millimeter, og så telte han på et skjema at jeg var 8+6. Og mens vi glodde på skjermen så sparka den plutselig ut med en fot! Var så sinnsykt artig å se! Jeg har helt fjern etterpå :D

Sa hu du var hos noe om hvor mange millimeter knøttet ditt var når du var 8+6?

Nå håper jeg bare tiden fram til uke 12 suser lynkjapt avgårde, så vi får kommet oss over i 2. tri!!

Snuppa di høres så søt ut da! :D Skjønner at det gjør vondt i mammahjertet når hun faller over :)

Jaaa!! Gleder meg åsså til grilling og sol, sommer og varme! :) Men vet du hva?? Det snydde her i morges!! :/ Ugh ugh... Nord-Norge vet du.. sånn er det bare ;)

Ha en fin kveld da, så snakkes vi! :)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...