Gå til innhold

Oss2 er blitt 3, Nightelf & såpebobla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Lagde en slik en jeg, så håper jeg Oss2 er blitt 3 tester psitivt og blir her for godt;)

Jeg er 23 år, fra et stykke utenfor Oslo og har ei jente på 8 mnd! Gravid 7+0 i dag - johoooo:) Bare 5 uker igjen til jeg skal skrike ut til alle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra!

Jeg håper virkelig jeg tester positivt:)

Jeg er ei på 23, med ei jente på snart 10mnd. Bor på sørlandet:)

Gir beskjed når jeg har testet..

Klem fra

Skrevet

Heia!!! :-D

Hyggelig å hilse på deg "oss2 er blitt 3"! :)

Skynd deg å ta den testen! er kjempespent! :) Jeg kommer fra Nord-Norge, har ingen barn fra før, så jeg føler meg skikkelig grønn, hehe. Oss2 er blitt 3; hvor langt på vei er du hvis du er gravid?

Såpebobla, det var jammen bra du fikk undersøkt magen hos legen, og at det heldigvis "bare" var en UVI! Har slitt litt med det før, og husker det var kjempevondt faktisk. Så bra at du hadde fin påske! Hehe det var jo forresten artig at vi er SÅ likt på dagene forresten. Bare 1 dag som skiller. Hvilken termindato kommer opp på deg når du bruker kalkulatoren her inne? Jeg får opp 20. november.

Magen min har vært så rar hver morgen i 3 dager nå, skikkelig knip, men jeg mener at det blir bedre etter dobesøk (sorry details, hehe..) Satt å spekulerte på om jeg skulle ringe legen å nevne det, men visste ikke om det var nødvendig. Han har tlf-treffetid nå om en liten stund. Får se hva jeg ender opp med.

Men det rare rosa utflodgreierne er iallfall forsvunnet :)

Ha en strålende dag da jenter! (og løp og kjøp testen!;)

masse klemmer fra

Skrevet

Såpebobla, vet du hva, jeg surrer litt nå jeg :) Jeg begynte på uke 7 i går, så det betyr at jeg er jo 6 fullgåtte uker og 1 dag. Jeg ble sittende å se på hva vi skrev angående uker, og fant ut at det stemte jo ikke at jeg var foran deg.. :)

Men vet dere hva som nettopp skjedde?? Jeg ringte legen min og snakka om de smertene i magen, og han sender meg på UL i dag! Totalt uventa... Hjelp.... Ble plutselig så skummelt.. Det trengs jo overhodet ikke vises noe nå... :S Herremin.... Snakka selv med kontordama hos gynekologen, og ho sa at det var ikke sikkert de så alt de skulle se, men det var greit å få sjekka at ting lå på rett plass, og om de var noe åpenbar årsak til smertene. Hun sa at det var mulig jeg måtte komme tibake til ny sjekk om en uke hvis de ikke kunne få øye på alt liksom.

Guri malla.... dere skal få rapport etterhvert.... :)

Klem

Skrevet

ja, blir spennende å se da:-) jeg er 7+0 i morgen, altså inne i den 8 uka..:-) gleder meg til å høre svaret på dere..

Skrevet

Gratulerer Lampe 77!! :-D Har du barn fra før?

Skrevet

Hallois igjen!

Å herregud såååå bra legekontor du tilhører a!! Jeg går nå rundt og er redd for svangerskap utenfor livmoren hele tiden jeg, så jeg skulle gjerne tatt en privat ul, men men!

Jeg gleder meg til å høre åssen det har gått=) Vi får satse på at alt er tipp topp!=) Og at de ser noe da=)

Er jo greit og få det undersøkt, spes siden du har småblødd litt!

Jeg skal regne på kalkulatoren her og se=)

Lampe77 : Så gøy at du er så lik på dagen! Du får gjerne joine denne klubben;)

Oss2 er blitt 3: har du testet snart el?

Skrevet

Når jeg skriver sist mens til venstre her (6 februar), så får jeg opp termin 15 november jeg!

Skjønte ikke helt åssen det ble med deg da? Du skrev 20 nov? Da er jo jeg 5 dager bak? El, huff..dette ble for mye for meg!!HAHA. Åssen dag får du opp da?

Skrevet

Å, håper det går greit på UL. Du må gi oss tilbakemeld. Kjempe spennende! :)

Jeg har kjøpt tester nå. Jammen meg på tide! Så tester nok i morgen tidlig. Litt dumt å gjøre det nå, så lenge som jeg akkurat har spist middag og drukket en del vann. Er det ikke?

Jeg får opp 16nov når jeg skriver mine opplysninger. Er en dag etter deg da Såpebobla :)

Skrevet

Heia jenter!

Nå har jeg vært på UL og jeg så det lille hjertet som banka!!! Herremin så uvirkelig og rart det var. Jeg klarte rett og slett ikke ta det inn ordentlig! Og den lille spiren lå heldigvis på rett plass! puh...dobbeltpuh..!! Men vi så kun hjertet, så gynekologen mente jeg var mindre på vei enn jeg trodde. Men det kunne rett og slett bare være vinklingen eller noe sånt. Han satte meg opp på ny time om 3 uker for å se om alt utviklet seg sånn det skulle. Herremin.. for en rar dag dette har vært... Fikk liksom ikke forberedt meg til min første UL, for alt skjedde så fort liksom. Men rakk ikke å grue meg så mye da heldigvis. Han gynekologen var litt rar synes jeg. Jeg ble jo hoppende glad av å se hjertet som banka og at ikke spiren satt fast på en eller anna merkelig plass. Jeg og mannen min så hjertet som banket før han sa noe, og begge tenkte at "OJ er det hjertet som banker tro??" Gynekologen brukte så lang tid på å si det liksom, og forklarte at "ja... skal vi se... her ser vi hulrommet som fosterannlegget ligger i.... og.. skal vi se...." Nå skal jeg bare forstørre litt her... skal vi se..... (og tiden gikk, hehe....) Det dere ser her....... (pause)..... er aktivitet...... Hjerteaktivitet.."(!)

Han var var liksom så nøytral til det han så. Ikke det at jeg forventet at han skulle danse macarena bortover golvet når han så hjertet slå, men han kunne jo vært litt begeistret iallfall, hehe... Jeg var jo så spent på å høre han si det både jeg og gubben så på skjermen liksom :)

Jeg som hungret etter noe positivt fra han, spurte forsiktig, "det er vel positivt at hjertet slår? Ja, det er positivt, sa han. Ellers så snakka vi litt om den rosa utfloden, og han sa egentlig bare det jeg visst fra før. Det trenger ikke være noe, men kan også i noen tilfeller være starten på en SA. Men jeg er egentlig helt rolig jeg nå. Skal prøve å bare tenke positivt, og glede meg over det store som skjedde i dag :)

Men det passer forresten det med terminene våre Såpebobla. For hvis du har termin 15. november og jeg har 20. novemner, så får jeg babyen 5 dager etter deg :) Jeg har litt lang syklus, så jeg gikk inn på den beregningen der det står "les mer om terminberegning". Der kunne man skrive inn sykluslengde og sånne ting, og jeg endte da opp med 20. november :) Jeg hadde første mensdag i den siste mensen 4. februar, og syklusen min er på 33 dager. Nå tror jeg at eg skal ta meg en powernap. Har vært en litt slitsom dag i dag..Skjedde litt vel mye her :-)

Skal krysse alt jeg har for at du får positiv test i morgen tidlig, Oss2 blir 3! :-D

Kos dere masse! Vi tastes!

Klemmer

Skrevet

Så deilig å se det da! Tenk, et lite voksende menneske i deg. Helt utrolig å se:) Så lenge hjerte slår er det veldig god sjans for at ting går fint.

Gratulerer så mye:)

Snakk om entusiastisk gynokolog. Uff!! Du og gubben er fornøyd, det er jo det som teller! :)

Godt å få god oppfølging, hjelper på bekymringene. Men det ser jo ikke utfor at du har grunn til å tenke annet en positivt:)

Ja testene ligger klar på badet, så tester i morgen tidlig. Kjempe spent:)

Ha en fin kveld!

Klem fra

Skrevet

God morgen jenter!=)

Så utrolig godt og høre at alt gikk så bra på ultralyden Nightelf! Det må ha vært veldig spesielt og se det bitte lille hjertet slå! Du er heldig syns jeg som har vært på ul og kan slappe litt mer av. Jeg merker jeg er endel urolig..jeg er jo andregangs, så jeg hadde forventa litt mage.men den er like innhulet som alltid når jeg ligger på ryggen..så nå får den snart komme! Jeg syns det er vanskelig og tro at alt bare er bra liksom. Sikkert litt rar jeg dette svangerskapet, hehe..sist tenkte jeg ikke på sånt engang!

Får se om jeg tar en priv ul, men det er jo det at det koster penger..hehe.

Jeg må jo få gratulerer dere så masse da!:D

Oss2 er blitt3: NÅ ER JEG SPENT! Håper lille snuppa di drar deg opp tidlig i dag, så du får testet og kommet seg hit og gitt oss noe svar! Hehe. Jeg syns det må være rart om den skulle være negativ. Har du hatt stabil syklus da?

Eller da jenter, har dere planer for dagen!?

Klemmer fra bobla;)

Skrevet

God morgen ja!

Jeg testet i natt av alle ting, når jeg var oppe for snuppa. Helt i ørska, og det var jo bare to timer etter at jeg hadde lagt meg. Den var negativ.

Arrrgh! Skjønner ingenting. Har hatt stabil syklus frem til forje gang. Da kom den noen dager for sent.. Men nå er det jo 3uker siden jeg skulle hatt den. Kommer den ikke i løpet av helga kontaker jeg lege. Må jo finne ut hva som skjer. Så jeg blir nok ikke like aktiv her inne, men er koselig å taste litt:) hehe!

Tror ikke du trenger bekymre deg Såpebobla. Men er mulig man tenker mye mer under 2.sv.skap og sammenligner fra forje. Bare vær glad så lenge du er tynn og fin:)

Idag skal jeg og snuppa på sang. Samles vi med barn under 1år, og synger barnesanger (ungene elsker det) og kjaser og prater:) Koselig det.

dere da?

Ha en god dag begge 2, eller skal jeg si alle 4? :)

Klem

Skrevet

Hei hei=)

Hææææææææææ? Hva skjer a? Ja, jeg skjønner godt du ikke orker å være så aktiv her inne da. Jeg må bare si at jeg drev og testet på natten jeg også, men slo bare ut negativt på meg da. Så prøvde jeg og ikke tisse hele natta, for så og teste på morran, og da var den faktisk positiv. MEN, det hadde vel gått 2 dager tror jeg mellom natttesting og morgen testing, så det trenger ikke ha noe å se sikkert.

Tror jeg ville kontaket lege jeg og hvis mensen ikke kommer snart, for det kan jo være greit å finne ut av dette:)

Hadde jo vært veldig gøy om testene er helt mongo, og du er gravid - og vare EN dag etter meg ;)

Neida, jeg vet jeg burde bare være glad til;) Jeg pleier ikke å være hysterisk i det hele tatt..husker jeg bare var det en gang sist svangerskap fordi jeg ikke hadde kjent noe liv på over et døgn.

Det er nok litt som du sier - at det er lett å sammenligne med forrige gang liksom..og gjør jeg det, så er det jo egentlig helt likt nå..for der tok det jo 4 mnd ca før jeg klarte å ane noen mage i det hele tatt mens jeg lå på ryggen. Så jeg er kanskje av de heldige som bærer barn litt lang inni meg på en måte..hehe. Og det er jo flott for min del;)

Babysang hørtes veldig koselig ut! Disse små elsker jo sang:) Jeg pleier å være med på sånn trim her jeg bor, det er også fra 0-1 år. Da trimmer vi med barna, altså de ligger på magen vår hvis vi ligger på gulvet og slikt..det er kjempestas det også;) Selv om mamma blir veeldig sliten..hehe.

Tja, i dag skulle jeg egentlig bare være hjemme og vaske. Men gubben skal jobbe overtid til sent i dag, så da blir det lenge og gå hjemme alene syns jeg. Har hørt om ei venninne vil møtes, ellers så reiser jeg en tur til svigermor tenker jeg. Har lovet det ei stund, så.

Så vi får se hva dagen bringer, ut skal jeg uansett for solen skinner på en knallblå himmel!!

Du får ha en strålende dag da og kose deg masse på babysang!:)

Masse klemmer

Skrevet

Mornings jenter!

Så snodig at den testen var negativ Oss2 er blitt3!? Noen produserer jo HCG litt sent, og det vises kun på morgenurin og ingenting annet. Hvis du alltid har vært stabil, så er det jo rart om mensen skulle tulle plutselig. Men av og til så kan mensen hoppe over en syklus uten at det betyr noe spesielt. Er visstnok ganske normalt, åsså hos de med stabil syklus. Vi krysser fingra litt enda, og håper, som Såpebobla sier, at testen er litt fjern :) Kanskje du kunne forsøkt å testa med morgenurin i morgen? Jeg krysser iallfall fingre og tær for deg!!

Såpebobla, ikke vær bekymret. Alt er sikkert helt som det skal være! :) Heldigvis så er det som regel det :) Magen min er flat som ei pannekake den åsså, og jeg skulle gjerne hatt en liten hump på den nå :-D Og nå har du fått sjekket hva smertene var også :) Jeg er sikker på at det der går helt fint! :)

Jeg ble liggende å gruble litt på den UL i går kveld, og synes det var litt rart at gynekologen mente jeg ikke var begynt på uke 7... Jeg vet jo nøyaktig når jeg hadde den eggløsningen, for jeg testet jo med eggløsningstest... Jeg testet positivt i to dager, 24. og 25. februar. Og det var kun de to dagene vi hadde tid å make baby i den perioden, for vi var så opptatte. Enten var jeg bortreist eller så var gubben det. Snodig.. Jaja.. man skal ikke skjønne alt av det her :) hehe...

Forresten ja, nå er kvalmen min kommet for fullt. Eller dvs, håper den ikke blir verre enn den er nå, men det kan vel fort skje :) Den kommer faktisk midt på natta, forsvinner etter etpar minutter og jeg sover videre. Åsså merker jeg like etter at jeg har stått opp, må legge meg ned i et kvarters tid, åsså får jeg knødd i meg litt mat, og så går det litt bedre igjen.

I dag blir det eksamenslesing på meg. Er vel bare å hoppe i det!

Ha en super dag da jenter!

Klems fra

Skrevet

God after, damer!;D

Neeeei, jeg skal slutte med dette tullet mitt og ikke være så bekymret! Tjihi, dette går bra vettu;)

Jeg skjønner godt du grubler litt på det der ja, men de tar jo ofte litt feil når det gjelder slikt da..eneste er at selve befruktningen kan jo skje noen dager etter eggløsning(?), men ikke mange vel..sæden lever vel max 3 dager! Jeg vet noen sier den kan leve opp til 7 dager, men de kan vel bare befrukte egget i 3 dager tror jeg :)

Gøy at du tok positiv eggløsningtest 24 og 25, jeg tok positiv eggløsningtest 23 og 24!! Det er jo litt likt da, gøy:)

Jeg får skrive litt mer senere, snuppa er sulten nå, så må lage grøt..så er det badet og natta! Da skal jeg koooose meg med boller og kakao før sambo kommer hjem i kveld. Har vært på farten fra 10 i dag til nå omtrent, så både jeg og snuppa mi er slitene kan man si!

Dumt kvalmen har kommet til deg..det er ikke noe godt! Får håpe du slipper å ha den så lenge, det er noe unødvendig dritt..hehe.

klems

Skrevet

God morgen:)

Hvordan går det med kvalmen din Nightlef? Husker jeg var småkvalm med hu første stort sett hver dag i svangerskapet, men kastet aldri opp. Denne gangen har jeg enda ikke kjent noen verdens ting til den biten, og godt er det:)

Oss2 er blitt 3: vet ikke om du leser dette jeg, men jeg må jo bare spørre om du enda ikke har fått mensen? Får håper det er en naturlig forklaring på dette der.:) Men som Nightelf sier, så kan det jo hoppe over en syklus! Ikke godt og si, nei. :)

Skrevet

Hei hoppsan!! :)

Joda, det går høvelig greit med kvalmen. Jeg kaster faktisk heller ikke opp, men brekker meg. Skjer stort sett bare om morgenen, men av og til kjenner jeg det utover dagen i perioder. Men pytt sann! :-D

Hvordan er UVI-en din i dag? Magen vond? Håper det gir seg snart det der iallfall! :)

Hvor er det man har vondt når man får bekkenløsning? Er det i ryggen? eller sidene eller foran noen steder?

Noen planer for helgen? Vi skal bare slappe av, spise god mat og ta livet med ro stort sett :)

Ha en fin dag da!! :-D

Klems from

Skrevet

Så fint at du ikke kaster opp da, det er ikke noe særlig! Det er faktisk det verste jeg vet...grøss!

Uvien er nå der den for magen er ikke noe god..den er vond innimellom..sånn som akkurat nå. Men jeg klarer å gå liksom, så det går nok fint :)

Vet ikke helt hvor det er mest vanlig jeg, men jeg merker det veldig (sorry detaljene) rett over rompesprekken og nedover..det iler noe helt forferdelig også klarer jeg ikke å gå et skritt..låser seg helt! Så jeg sliter mest med låsninger.

Sitter jeg stille lenge, el står stille lenge også, så stivner alt liksom, virker nesten som hele bekkene verker på en merkelig måte, er utrolig vanskelig og forklare.

Håper jeg får fysioterapaut denne gangen også, regner nesten med det..hun løser meg opp hele tiden, og klarer og finne ut akkurat hvor jeg låser meg og sånn.

Hender seg og det gjør vondt helt øverst i lårene også, på ene siden bare.,merkelige greier..svigermor sa til meg da forrige svangerskap at hun syns dette var rart, for når hun gikk gravid var det ingen som visste hva bekkenløsning var, så da hadde ingen det! Huff... da måtte jo jeg forske litt på nettet da, og jeg fant ut at det har utviklet seg mye pga kostholdet vårt rett og slett! Mye pga brødet vi spiser..så det beste er visst å bake selv:)

Her kommer det til å gå i ett i helgen med bursdager og besøk..så spørs om jeg rekker så mye innom her akkurat i helgen!

Hørtes veldig godt ut og bare slappe av og spise god mat! Aahh..vi får gjøre det neste helg vi her i huset tror jeg:)

Masse klemmer bobla

Skrevet

God morgen!

Hatt ei bra helg? Står det bra til?

Jeg har dessverre vært plaget med noen ørsmå blødninger som kommer og går... De er så små at de havner ikke i trusa, men bare på papiret liksom, men er nok til at det har skremt meg :/ Jeg vet at det kan være tegn på at noe er i gjære, men det trenger heller ikke være det. Men sånn som det er nå, så tenker jeg på det hele tiden. Jeg har funnet ut at det kan være bra førr meg å prøve å tenkte på helt andre ting, så jeg tror jeg tar meg noen dager hvor jeg ikke er innom BIM... :( Men jeg dukker snart opp igjen, åsså kan vi skravle videre ;)

Vi snakkes plutselig!

Klemmer fra

Skrevet

God moregn Nigthelf!=)

Vettu det skjønner jeg så utrolig godt!=) Man blir så vanvittig påvirket av alt det negative som kan skje her inne på bim, så selv om jeg savnet å skravle litt mer dere faste her, så gjorde det meg ingenting og ikke sitte her i helgen!:) Og innimellom tror jeg det er sunt med noen dager "fri":)

Ønsker masse lykke til, blir du mer bekymret, ville jeg ringt legen og spurt om tidlig ul:)

Ha det fint så lenge, så gleder jeg meg til du er tilbake:)

Masse gode klemmer fra såpebobla:)

Skrevet

God morgen!

Fin dag i dag, så jeg smyger meg inn her igjen :)

Hvordan står det til?

Jeg har hatt småblødninger i 3 dager så i dag var jeg til en ny liten UL. Føler meg så sinnsykt godt tatt vare på av fastlegen og gyn og skulle ønske alle som er redde og blør eller har andre komplikasjoner fikk slik bra oppfølging! Det er jo så forferdelig å gå å lure...

Men i allefall, den lille snuppen var ca 1 cm i dag og hjertet banka som bare det :)

Jeg og han gyn-duden er fremdeles ikke helt enige angående hvor langt jeg er på vei.. hehe... Så jeg har gitt opp det der. Han sier jeg er toppen 6 uker + kanskje noen dager. Jeg kan gå med på nøyaktig 7 uker, men ikke mindre enn det! :-D Jeg skjønner jo at mange gyn blir litt oppgitte over gravide som mener de helt bestemt vet når de ble gravide, men som bare har tatt utgangspunkt i regnemetoden, og nekter å høre på noe annet. Og det er jo litt forståelig kanskje, siden man aldri helt vet når egget slapp, om syklusen ble litt forskjøvet etc. Men gubben var så mye borte da og vi hadde tross alt kun to "lage baby-dager" den perioden, og det var de samme to dagene jeg testa positivt på el-testen jo :) Men gidda ikke å begynne å forklare han det.. :)

Nå skal jeg dra en tur til byen å møte ei venninne på kafe :)

Håper du har det bra Såpebobla! :)

Ha en super dag!

Masse klemmer fra

Skrevet

Hei og god dagen!=)

Ikke vært her på et par dager jeg nå, og det har egentlig vært litt godt og ha masse annet og tenke på =)

Joda, her går det fortsatt bare bra vettu, men jeg venter ennå på denne magen da som ikke vil komme i det hele tatt!!! Hehe...

Så utrolig bra at du blir tatt godt vare på, det skulle nå bare mangle! Det burde egentlig vært sånn med alle, men desverre er det jo ikke det:(

Du skal være glad du har den legen du har, han/hun virker veldig alright:)

Ikke greit med disse gynokologene..de måler jo bare størrelse og går ut i fra det, eller har jeg misforstått? Du får stole på deg selv! For det er jo ganske så nøyaktige dager du VET du hadde eggløsning på, og når dere hadde sex! Så bare gi blaffen i hva gynokologen sier, og gå etter din tid:) Babyen kommer jo uansett når den er "klar":)

Jeg husker jeg var opphengt i dette der til å begynne med forrige gang, men nå lar jeg naturen ordne opp, kroppen starter fødselen når babyen er klar:) Men er det flere uker diff bør man jo ta det alvorlig da..for babyen skal jo ikke ligge noe særlig lenger enn 2 uker over termin inni magen!

Jeg håper du er mer avslappet nå som du har fått bekreftet at alt ser bra ut, og at den lille's hjerte banker:)

Skal dere vite skjønn eller??

Håper du hadde det koselig på kafe besøk!?=)

Masse klemmer fra meg:)

Skrevet

Tjo heisan!

Ja, denne gynekologen målte litt kjapt hvor stort knøttet var, og da jeg sa at "de vokser vel littt i rykk og napp?" (for det har jeg lest her inne på BIM), så så han litt rart på meg og lo litt. Nei, det gjorde de nok ikke, sa han. Jaja.. :) Ikke vet jeg iallfall. Men enig med deg i at hvis det er snakk om flere uker som skiller terminen man selv tror og det gyn tror, så bør man kanskje få det helt klart etterhvert. Men det er kanskje mye lettere å stadfeste terminen når det er på tide med de ordinære UL kanskje? Vil kanskje tro det..

Enig med deg i at det kan være greit å ikke være inne på BIM så veldig ofte. Litt pauser trenger man, for å kunne tenke på andre ting :)

Vi gleder oss vannvittig til vi kan få vite kjønnet! :) Skal dere vite?

Det var kjempekoselig på kafe i dag ja :-D Jeg var forresten å kjøpte meg seaband (sånne derre akupunkturarmband som hjelper mot kvalmen. Tror jaggu de virker, men må teste de mer ut).

Magen din kommer nok snart den! :) Er jo litt deilig å ikke bli så svær så fort åsså da, men blir gøy når den lille kulen begynner å dukke opp :)

Skal hive meir rundt nå å lage middag. Litt sein middag i dag.

Vi talast Bobla! :) Kos deg!

Klem fra

Skrevet

Heeeei=)

Beklager så masse, men jeg har fartet hver dag og har ikke hatt tid til å sitte her inne!

Jeg skal nå ut nå snart også, så har ikke så mye tid, men samvittigheten min sa jeg måtte inn og si hei til deg=)

Tenker endel på Oss2 er blitt 3 også, hun har ikke sagt noe her på en stund, lurer jo på hvordan det går med henne...:)

JAAAAAAA, vi skal vite kjønnet, visste det sist også:) Gleeeder meg.

Hvordan gikk det hos legen på fredag?

Nei nå må snuppa mi få grøt her, så skal vi ut.

KLeeeeeeeeeem=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...