Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #26 Skrevet 26. mars 2008 05:41. tydelig berørt av tema.."ha så unge foreldre at jeg skjemmes over deres sosiale liv og klesstil" du bør våkne oppav din lille dvale,ta på deg frakk å hatt(selfølgelig den samme gamle fra tilig 80 tallet)og ta deg en tur ut blant folk å sjekk litt hvem som kler seg verst mange ganger.det er ikke altid de unge skal jeg si deg.luk opp glasa,det vil forundre deg hvor mye du har gått glipp av:) å sosiale liv...ja,ja jeg vett nå ikke jeg....
MrsDior & baby-Dior Skrevet 26. mars 2008 #27 Skrevet 26. mars 2008 30 år.. har du ikke barn før det så la vær....
Dronningen! Skrevet 26. mars 2008 #28 Skrevet 26. mars 2008 Er du helt blåst du eller Dior? Vet du hva snittalderen på førstegangsfødende er? Om norges befolkning tenker som deg vil vi ikke ha en naturlig befolkningsvekst.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 26. mars 2008 #29 Skrevet 26. mars 2008 jaja.. det er MIN mening.. er ikke særlig blåst... MEN selvfølgelig blir jeg gravid i en alder av 35 så tar jeg ikke abort, men vil ikke definere meg selv som prøver etter 30år.. skjer det så skjer det...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #30 Skrevet 26. mars 2008 Skjønner ikke hvorfor folk blir så provosert av om de blir kalt for unge eller for gamle. I "gamle dager" var det vanlig å få første barn i slutten av tenårene og siste barn når man var i 30-årene. Så lenge man er fruktbar så kan man jo få barn. Selv var jeg 30 år når jeg ble gravid for første gang og jeg driter vel tynt i om noen synes det er gammelt. Like interessant som om noen synes bilen min har stygg farge.
Dronningen! Skrevet 26. mars 2008 #31 Skrevet 26. mars 2008 Snittalderen for førstegangsfødende er nå tett oppunder 29 år. I Danmarks store byer er den oppe i 32 år....
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #32 Skrevet 26. mars 2008 Ein er ikkje for gammal til å bli mor (eller far) før ein ikkje lenger er fruktbar, og då ordner det seg sjølv. Problemet ligg vel helst i andre enden av skalaen, for då er ein fruktbar lenge før ein er gammal nok til å bli mor.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 26. mars 2008 #34 Skrevet 26. mars 2008 Moren min var 37 da hun fikk meg.. De fleste i klassen min i syvende på barnetrinnet hadde foreldre som BLE 37 det året. Jeg ble så sykelig mobbet fordi moren min var "gammel". Selv har jeg aldri sett på henne som det i det hele tatt, hun var alltid ung i mine øyne, og hun døde ung.Men det varikke morsomt å være 12 år og bli mobbet for den gamle moren. Hun farget håret i itillegg for å fjerne grått hår og det ble jeg også mobbet for. Derfor er min øvre grense for meg selv rett ved 30. Ikke fordi det er noe galt i det, men fordi det var jævlig å høre folk si stygge ting om moren sin. Det sitter i.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 26. mars 2008 #35 Skrevet 26. mars 2008 er du helt blåst fløyelsgrøt? vet du hva gjennomsnittalderen på og få barn i norge er???? hahahahahaha!!!
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 26. mars 2008 #36 Skrevet 26. mars 2008 Øhh, ja den er 30, men for min del vil jeg ikke få barn etter fylte 30? Hvis det er noen som er blåst så er det deg, men det har du vist så mange ganger allikevel :-) Jeg syns ikke det var morsomt når de andre barna hadde foreldre som var 37 da vi var 12 mens min mor da allerede var 49. Det ble jeg faktisk mobbet for. Så jeg vet ikke helt hva du drar frem "blåst for" - men jeg velger å unnskylde deg siden du tross alt ikke er så smart ;-D
Dronningen! Skrevet 26. mars 2008 #37 Skrevet 26. mars 2008 Fløyelsgrøt osv... Min mor var 18 år da hun fikk meg, jeg ble ertet fordi hun var FOR ung. Så det kan nok slå begge veier:o)
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 26. mars 2008 #38 Skrevet 26. mars 2008 Ja klart! Men jeg hadde aldri funnet på å bli mor når jeg var 18 heller!
Dronningen! Skrevet 26. mars 2008 #39 Skrevet 26. mars 2008 Jeg tror det går mer på personlighet enn alder. Noen jenter er 25 og oppfører seg som skikkelige kjerringer mens noen damer på 45 oppfører seg som drittunger på 16 år.. Aldri lett:o)
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 26. mars 2008 #40 Skrevet 26. mars 2008 Nei, sant nok. Det har du helt rett i. Jeg bare husker at det ikke var så gøy å bli mobbet fordi mamma var så "gammel". Og derfor ville jeg aldri fått barn såpass sent selv. Mannen min er 32 nå og han syns egentlig det var litt for sent for han, han skulle gjerne fått barn før. Derfor passer det heller ikke helt for oss å vente f.eks 10 år til med å få en til. Vil gjerne bli ferdig med barn før jeg er 25, så jeg kan begynne å leve med familien, og ikke planlegge forøkelse..
MrsDior & baby-Dior Skrevet 26. mars 2008 #41 Skrevet 26. mars 2008 enig med fløyelsgrøt. veldig enig=)
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #42 Skrevet 26. mars 2008 barn skal man ha når man er ung,ferdig med det! tenk 40 år og førstegangs mamma....når barnet er 20 er mor 60.å hvist barnet ikke får barn før det er 30,er mor 70 år..sikkert nyehjelp i henne ja..
Dronningen! Skrevet 26. mars 2008 #43 Skrevet 26. mars 2008 Anonym 11.38 Fikk du barn for at moren din skulle hjelpe deg?? Tror ikke det, så argumentet ditt falt vel egentlig til grunnen før det kom fram i diskusjonen.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #44 Skrevet 26. mars 2008 nei kjære deg,det gjorde jeg ikke men,tanken på å ha mine foreldre som barnevakt var jo tilstede.min mor er nå 43,å tar seg av mine barn så ofte hun vill.men hun sier også at hun skjønner hvorfor man bør få barn i tidlig alder.da mener jeg ikke 16,men sånn 24,25 er passelig å begynne,synest jeg da.synest ikke det er så verst argument jeg.slik har det vert i genrasjoner bak i tid.
lille_Harepus Skrevet 26. mars 2008 #45 Skrevet 26. mars 2008 syntes 40 for min del. jeg kan ikke tenke meg å få barn etter 40, men det er mitt valg. hver sin smak, hver sitt valg.
Hegemor og Marcusgullet Skrevet 26. mars 2008 #46 Skrevet 26. mars 2008 Det kommer vel helt ann på da, men når man nærmer seg slutten på 30-åra så er det for seint mener jeg. Ihvertfall hvis man ikke har funnet seg en mann enda.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 26. mars 2008 #47 Skrevet 26. mars 2008 Det faktum at det finnes flere single i 30 årene enn noen sinne spiller tydeligvis ikke en dritt eller??? Mange som blir single igjen i den alderen, og da er det mange som også er glad for at man ikke har fått barn med den man giftet seg med i 20 årene, hehe! Da må man få noen år på seg til å etablere seg på ny. Så kanskje det blir barn, men man er nærmere 35 enn 25. Ikke alltid så greit for folk som har kjæreste å se at ikke alle kan velge. Jeg fikk selv spørsmålet som singel når jeg skulle ha barn. Da lo jeg vedkommende rett i fleisen og spurte om h*n kanskje visste hvem som kunne passe som far til mitt evt barn. Heldig var jeg som fant en fin mann jeg fikk barn med i en alder av 35. Derfor alt til sin tid, med ting man ikke nødvendigvis kan råde over selv.
KaMa Skrevet 26. mars 2008 #48 Skrevet 26. mars 2008 Når overgangsalderen setter inn så er man nok for gammel. Og det er jo høyst inviduelt når det skjer. På samme måte som det er høyst inviduelt når det passer å få barn.
Mumiluvu Skrevet 26. mars 2008 #49 Skrevet 26. mars 2008 jeg skal ikke ha fler etter 35.da er mine barn 14 og 10.skal sterilisere meg da.får jeg babysjuken får jeg låne en av søsterene mine.
prekæs Skrevet 26. mars 2008 #50 Skrevet 26. mars 2008 Er man et mobbeoffer i utgangspunktet blir man ertet. Både for ung mor, gammel mor, fet mor, og "vil være tenåring selv om jeg har fyllt førti mor"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå