Gå til innhold

Når er man for gammel til å bli mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det ofte er snakk om unge og gamle mødre her inne......!

Når er man egentlig for gammel? Ser at det innimellom dukker opp mødre på 50 år og eldre, rundt om i verden. Er ikke det en smule egoistisk? Klart de kan leve i både 20 og 30 år, mens en på 20 år kan dø uventet 1 år etter at hun har blitt mor, men statistisk sett vil jo en gammel mor dø først......!

Synes litt synd på den lille som må hjelpe sine foreldre med rulatoren mens den enda går på barneskolen......! Enig eller uenig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I forhold til hva jeg selv tenker om meg og mitt har jeg satt en max grense på 35 år,har jeg ikke fått flere barn til da,blir det ikke flere på meg...

Jeg er 31 nå,så jeg har litt å gå på enda.. :)

Skrevet

når man kommer i overgangsalderen

Skrevet

Jeg var ferdig 30 år gammel:) Men skulle jeg hatt flere, går grensen ved 38-40 for min del:)

Skrevet

Men disse gamle mødrene har jo ikke blitt gravide naturlig. Det har jo bevisst blitt gravide i "moden" alder! Assistert befruktning i Russland o.l.

Jeg selv setter maks 40 år som øvre grense!!!

HI.

Skrevet

en bør være ferdig til en er 30 syns jeg..da skranter en fort.

Skrevet

Hvis naturen ordner det selv, så kan vel ingen sette en grense.

Skrevet

30 år er jo ingen alder i våre dager. Mange har jo knapt begynt da.

I Oslo er jo gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende over 30 år!!

Skrevet

å det er skremmende....

Skrevet

Enig i det. Men naturen ordner det jo ikke helt selv når man får hjelp... selv om "kroppen" bærer frem barnet!

Det er jo en grunn til at det finnes en øvre aldersgrense på ass.befruktning rundt omkring.....!

Men jeg synes som sagt at 50 må være maks, maks. Egentlig 40-45 år!

Skrevet

Min personlige grense er 40 men kan være når den tid kommer jeg ikke er enig med meg selv. Man skal aldri si aldri. Om jeg blir gravid som 45 åring så er det vel en mening med det.

Skrevet

Tja. Skremmende vet jeg ikke. Så lenge man rekker et par unger, så er vel det greit. Bedre å være godt voksen og ha ting på plass, enn å være ung, vill og gal, og fortsatt ha behov for å fly ned pubene på byen, mangle penger og andre ting som er kjekt å ha når man blir foreldre.

Selv om i bunn og grunn er jo kjærligheten til barnet det viktigste! Men råd til mat og klær er jo også ganske greit :)

Skrevet

Man er for gammel når inkontinensproblemene har tredd inn i slappe lukkemuskelaturer:-) man er for gammel når utstyret ikkke fungerer å man har begynt å få en slik tuppete stemme som bestemor hadde:-)

Skrevet

Hvorfor i alverden kan man ikke være vill og gal, fortsatt ha behov for å fly på puben og mangle penger når man er mor?

Skrevet

Synes personlig grensa går ved 45år.....hvis man er fertil så lenge vel og merke, etter 38år er det jo en viss økt risiko uansett, men vet av mange i starten av 40åra som har fått sunne friske barn med egne egg og uten hjelp.

Skrevet

personlig synest jeg det er skremmende ja...jeg er 23 nå og har to barn,mens allle mine venner(nesten) skal vente til de er godt over 30 hvertfall.forde om man er ung kan en jo ha penger.jeg har god økonemi,har eget hus,gård,helt greit lån.og har ikke noe behov for å renne ned dørene på pubbene.ken ver vill og gal til tider men også fornuftig og retningsbestemt.så tenker jeg også at det ville vert greit å opplever å bli oldemor kansje.

Skrevet

Det vil alltid finnes unntak for regelen, men som oftes har de fleste fått "flydd" fra seg!

Skrevet

men tenk sjøl da...vill heller vokse opp med unge foreldre enn noen gamle knarker som sitter å sugler i et hjørne under klassefestene på skolen.stabber rundt med bleier og rullator..jippi..

Skrevet

Det som er mest "ideelt" er vel fra 25-35år...hvis man skal være flisespikker...

Skrevet

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor folk tror at man venter med barn pga. festing.. Man kan jo fint feste selv om man har barn. Det er verre å reise på loffetur i Latin-Amerika, studere utenlands, spille 1. div fotball med dertil daglige treninger osv. Går an med barn, men passer ikke så godt med barn da..

Skrevet

Hjelpes da er jeg skrantet..fikk mitt første da jeg var 32..og håper da på et til..:-)

Skrevet

Uff lettskremt du da..

Ikke alle er like og litt innsikt i menneskelig syke bør få deg til å forstå hvor mange mennesker du krenker med ditt utsagn, o du fantastiske menneske...om du klarer deg bra som ung mor så er det vel ikke deg man over her sikter til.

Skrevet

"men tenk du da... vil helst slippe å ha så unge foreldre at jeg skjemmes over deres sosiale liv og klesstil..vrææl..."

de fleste er vel heldigvis ikke ytterpunktene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...