Gå til innhold

Hvordan opplevde dere det da vannet gikk..!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet kl tre av en rie hjemme i senga. Reiste meg opp av senga, og da rant det vann ut. Kom heldigvis ikke noe i senga, men ble en våt sti fra soverommet og inn til badet...

Vasket meg og tok på bind, og gikk å satte meg i stua for å ringe til føden. Da "flommet" det liksom over igjen, og måtte forte meg ut på badet. Begynte å dusje og stresse, men klarte ikke være i dusjen da riene kom, og jeg syntes dette gikk veldig mye forterere enn første fødsel (JM tok vannet på føden, og han var født fire timer etter, men da hadde jeg hatt rier i tolv timer før det...), så jeg fikk vekket samboeren min og hivd på meg noen klær. Jeg var på sykehuset halv seks, og gutten kom kvart på syv. Rask og fin fødsel:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg våknet av et "knepp" og kjente jo egentlig at det var inne i meg det knapp. Men trøtt som jeg var så fikk jeg det for meg at "kneppet" var knepp i døra nede og at noen hadde brutt seg inn! Hjertet hamret og jeg ble drit redd og tenkte "nå er de i gangen". og måtte sette meg opp for å høre etter bedre - da- SVUSJ kom det ei hel elv gitt!! =)

Skrevet

Tulle 1 jordmor tok vannet. Tulle 1 gikk på do der sa det splætt. Masssse vis av vann kom. Hodet hadde ikke festet seg så det var ikke noen propp så det var en snodig opplevelse =0) Prøvde skifte bukse før vi dro men ble like våt. Hadde en meget stresset mann med meg så det var da bare å løpe =0)

Skrevet

Jeg var på sykehuset, igangsatt og hadde rier. Skulle ut og smugrøyke (jeg var ung og dum) og da døra lukket seg i heisen var det akkurat som noen slapp en spent strikk i magen. Så begynte det å renne. Jeg fikk selvfølgelig sjokk og trykket som gal på knappene i heisen for at døra skulle gå opp. Det gikk den altså ikke og heisen gikk helt ned til første etasje der det sto MASSE folk og venta. Da jeg kom ned og døra gikk opp ropte jeg at vannet hadde gått og at jeg måtte opp igjen. Tror det var mange som trakk på smilebåndet da ;;) spørs om de smilte så masse når de måtte stå i fostervannet midt som var all over the place i heisen;) (Skjønner ikke hvor alt vannet kom fra??)

Skoene mine var så plaskvåte at de hadde sånn våte gummistøvvellyd når jeg gikk, husker jeg.. haha :)

Skrevet

Jeg våknet at jeg måtte på do. Dro på do og skulle til å legge meg i senga. Kjente ett smell inni meg og plosh var alt vannet ute i senga. Samboer lå og sov, og jeg har blitt så forskrekket at jeg beit han. Han våknet av de og var like forskrekket som meg:)

Ni timer etterpå var sønnen våres ute.

Skrevet

sto i dusjen på sykehuset. hørte plutselig et lite smell inne i ryggen eller magen. og det rant ut av meg. ble plutselig skrekkslagen og begynte og gråte. fire timer senere var jenta mi født. og det gikk så bra så:)

Skrevet

Jeg reiste med opp fra kjøkkenstolen der jeg satt og snakket med katten vår, og da jeg var på tur opp, ble jeg så varm og våt nedover lårene :) Sambo hadde nettopp åpnet en boks øl, på en nydelig junikveld, og han ble rimelig paff ;)

Jeg ble spent og glad, litt satt ut ;)

1 og et halvt døgn senere, var Teodor ute :)

Skrevet

her gikk det i begynnelsen av pressriene, med et pang!

var misfarga itillegg, heldig den jordmora som sto midt i den eksplosjonen!!

pressriene varte i 1,5 time, før snuppa var ute, husker ikke helt om vannet gikk tidlig eller seint i den tiden!

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Med snulla: Jeg skulle bare sove litt før jeg og mamma skulle på shopping (8 dager før termin, jeg hadde ikke en gang tenkt tanken på å føde før tida), men så våkna jeg av at det lakk litt...etter 2 sekunder skjønte jeg at det her er jo vannet, så jeg hoppa ut av senga, og splash sa det på golvet. Jeg var veldig rolig, og det eneste jeg tenkte på at: oi, jeg skal bli mamma!

Riene starta da jeg var på sjekk på sykehuset, fødselen tok 7 timer fra vannavgang, og 3,5 timer fra riene.

Med vesla: Fødselen starta med rier...tok under 6 timer fra første sammentrekning. Vannet gikk ikke før helt på slutten da jeg hadde en pressrie. Var som eksplosjon, og det spruta noen meter bortover! Svei skikkelig etterpå, fordi da var hodet helt nede...på neste pressri blei vesla født!:-)

Skrevet

Våknet på natta av at det rant.

Hoppet ut av senga og SPLASH! vannet gikk...

I hui og hast til sykehuset for det var ennå 7 uker til termin!

17 timer senere ble jeg mamma :-D

<3 <3 <3

Skrevet

med førstemann stod jeg ute og ordnet til for å tenne opp i grillen. vi hadde nemlig bedt masse folk til grillfet kl 18 den lørdags kvelden... og akkurat kl seks da de to førte gjestene hadde kommet (min søster og bestekameraten til mannen min) gikk vannet. jeg stod ute på verandaen med skjort og en topp. det var knallvarmt...

det kjentes akkurat ut som en ballong som sprakk inni der ja.. også ble det ganske vått på verandaen..

jeg ringte føden, for jeg hadde da hatt rier siden halv ett på dagen.. ikke plagsomme, men de var der... og nå etter at vannt gikk ble det mye vondere.. vi reiste på sykehuset og søstra mi og kameraten vår tok eg av selskapet og alle gjestene... =)

babyen ble født halv ett på natta etter litt komplikasjoner på slutten og hjelp av gynekolog.

nå tenker dere sikkert at det var helt teit å ikke avlyse tidligere på dagen, men grunnen til at det ikke ble gjort var at jeg var 10 dager på overtid, og hadde hatt lurerier i en uke.. så trodde liksom ikke det var ordentlig da heller...

------------------------------------------------------------------------------

med andremann gikk vannet da jeg hadde 9 cm åpning. vannet gikk da jordmora var inni og undersøkte litt, og vips var det full åpning og pressrier med en gang...babyen var ute 4 min etter.. to press.

da gikk det 5,5 timer fra første ri til babyen var ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...