Gå til innhold

Hvordan opplevde dere det da vannet gikk..!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere på, og hvordan reagerte dere?

Og hvor lang tid gikk det til dere fødte?

Selv låg jeg i en sykehus-seng og hørte på Robbie Williams da jeg kjente noe sprakk inni meg, som en vannballong. Jeg reiste meg opp og det rant litt.. Jeg tenkte bare "øøh..." , drog i "emergency-snora" og to sykepleiere kom. DA kom riene, og jeg ble trillet til fødestuen.

5,5 time etter var James født.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sov i en stol på sykehuset. voknet av at vannet gikk og pressriene begynte. krabbet bort til den alarmsnoren og jordmor kom. under 45 min senere var småen ute

Skrevet

Jordmor måtte stikke hull alle tre gangene her, opplevde det som en lettelse først, så ble det FRYKTELIG tett mellom riene, jeg hadde ikke vondt før etter vannet var tatt med alle 3....gikk heldigvis fort, 2 timer fra vannet var tatt med nr 1, 30 min med nr 2, 10min med nr 3..

Skrevet

med førstemann stakk JM hull på vannsekken for å få litt mer effektive rier, og poden kom 11 timer etterpå...

Med jenta vår gikk litt av vannet på parkeringsplassen på sykehuset, og jeg var faktisk usikker på om det var vannet som gikk eller om jeg tisset på meg (var tissetrengt og hadde sterke rier :P) Resten av vannet gikk under en rie inne på mottaksrommet, og ca 20 minutter etter det var hun ute, ca 30 min etter at vi parkerte bilen :P Gikk litt fort på slutten ja!

Skrevet

Med førstemann var det som en champagnekork som smalt... Satt i bilen utenfor sykehuset og hørte på fotballekstra for å få tida til å gå. Hoppet ut av bilen, den var jo ny da.... 6,5 timer etterpå var gutten vår født :)

Med andremann tok jordmora vannet da fødselen "gikk tregt" mot slutten. 50 minutter etterpå var prinsessa ute :)

Skrevet

Vannet mitt gikk aldri... Det ble tatt på føden, i senga. 7 timer senere fikk jeg hastekeisersnitt, og ei lita snuppe så dagens lys :)

Totalt gikk jeg i 4 døgn med rier hver 10. fuc... minutt!!!!!

Skrevet

Ble kjempeflau.Hadde besøk av et vennepar.Vi satt og spiste.Og plutslig trodde jeg at jeg kom til å tisse på meg.Reiste meg brått opp så stolen bak meg tippet bakover....og SPLASH der kom det.Og det kom MYE,hehe:o)

Tok 12 timer så var lillegutt ute.

Men jeg ble satt på drypp med en gang jeg kom på sykehuset.

(hadde ikke rier engang da dryppet ble satt igang)

Skrevet

Første gang: I fødesenga. Babyen var født et par timer etter det.

Andre gang: Våknet på morgenkvisten og kjente at noe randt....Stod opp, og sjekka. Jo, det piplet fostervann. Tenkte at nå skjer det! Men nei da, gikk rundt og lekka vann (temmelig mye) i et par døgn, før jeg til slutt ble igangsatt (riene var få og kjedelige ;)).

Skrevet

Med førstefødte gikk vannet på dobesøk ( hjemme), var forskrekket over at jeg ikke sluttet å "tisse", men etter en stund på "tronen" gikk det opp for meg at dette kun kunne være vannet som hadde gått.... 15 timer senere hadde gutten kommet.

Med min andre fikk jeg en følelse av at noe var i ferd med å sprekke inni meg, hoppet ut av senga og der gikk vannet gitt! 6 timer etterpå hadde jenta kommet. Og jeg var overlykkelig for at jeg hadde reddet senga fra dette griseriet :)

Skrevet

Først: "gosh for en lettelse!" Jordmora tok det da jeg hadde en stoor vannblære som presset nedover. Så: "oooiiii, here we goooo!"og så var det rier an mass. Prinsessa kom tre-fire timer senere:)

Skrevet

I frustrasjon ba jeg jordmor ta det da jeg hadde hatt 8 cm dritlenge uten at noe mer skjedde. Husker bare at det var varmt. Gullet kom vel 4-5 timer etter det igjen...

Skrevet

Vannet gikk mandag morgen, var vått, det er igrunn alt.

Vesla ble født tirsdag kveld.

Skrevet

Fødselen startet med at vannet gjekk under sjekk på føden!

2 timer senere var pia ute! (De regnet fødselen for å ha tatt 2,5 time)

Er glad i dag for at jeg var inne på sykehuset da det skjedde....

Hadde kødda en del med at vi neppe ville rekke frem når det først startet.

Hadde så mange "faslske rier"/regelmessige kynnere)

Skrevet

er du den jeg tror du er LapScouse?? hehe

Skrevet

Det ble vått og jordmor måtte dukke unna, noe sånt...

Skrevet

Lå i ambulansen og kjente at det piplet litt etter litt etter at jm hadde sjekket åpningen,

Når jeg kom på sykehuset kjente jeg at resten kom.

Skrevet

Det tok forresten 4t og 37min tilsammen.

Da jm sjekket meg hadde jeg hatt rier i ca 2.5t.

Skrevet

jordmora tok vannet for å få fortgang i fødselen...

Skrevet

jeg hadde akkurat lagt med ned i sengen etter et dobesøk,

såg på klokken, akkurat 7, og tenkte, huff, tenk om vannet hadde gått nå da.. Da hadde ikke eg orket å gå på do engang (etter en del timer med rier)

Og på sekundet jeg tenket det kjente jeg det rant mellom bena :P

så da løp eg på do.. men mitt kom ikke som splasj, bare evig renning :D

5,5 time senere var han ute :D

Skrevet

vannet gikk halv 6 på morgen og 34 timer etter var hun ute..

eg gikk og la meg igjen. det rant bare litt og litt. så kl 9 kom det mye så da ringte eg føden og så til mamma. da satt eg og gråt.. fikk ikke tak i sambo heller.. :/ men ordnet seg til slutt.

Skrevet

Presset ut vannet selv under pressriene, var ordentlig deilig når det gikk for da presset det ikke så inni H lenger :) Hun ble født rundt 10 min senere.

Skrevet

Vannet mitt gikk av seg selv, ble ikke tatt, etter et tre fire pressrier, og rundt 10-15 min før sønnen min var født. Presset alt jeg kunne, og plutselig "eksploderte" det, og vannet sprutet over både seng og gulv... hehe... veldig delikat...

Var en rask fødsel, fire timer fra første rie til han var født, merket ikke den store forskjellen etter vannet gikk, men var kanskje ikke tid til det:)

Skrevet

Vannet gikk på jobb, 3 uker og 2 dager før termin. Trodde nesten jeg tissa på meg men ikke hadde noen knipereflekser eller noe...så skjønte jeg! Måtte settes i gang dagen etter og fødte etter 14 timer.

Skrevet

Jeg satt å tissa kl. 06.15 om morgenen!Da jeg var ferdig, hørte et "POFF",og så rant det noe ut av meg ;-)

Var fryktelig trett ( sovna i fem tiden på morgenen,altså 1 time med søvn...) og usikker på om det var vannavgang.

Ringte føden og spurte om jeg kunne sove litt før jeg kom inn.Kunne komme om ett par timer for sjekk sa de.Var i uke 37+2,og hodet var festet.Gikk å la meg,og etter 5-10 min i senga kom den første rien!

Så da var det bare å komme seg avgårde til SUS!!

Fødte ca 8 timer etter vannet gikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...