Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Her i huset deler vi på alt, ingen hemmeligheter. Han får titte gjennom mine meldinger på mobilen og har passordet til e-posten og omvendt........ Det har liksom värt en selvfölge fra den dagen vi fant ut at dette var et "ordentlig" forhold..... Vi har en lommebok, begge lönnene går til en konto og vi har felles sparkonto..... Hvordan er det hos dere?????
M by M Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Vi har tilgang til hverandres mobil, pc osv ja. Men ingen av oss snoker for det. Om min tlf ligger nærmest, ringer han med den og omvendt. Klart han kan se igjennom om han vil, men hverken jeg eller han har noe interesse av det. Vi har kode til hverandres kort, men spør før vi bruker også har vi en felles konto som vi betaler felles utgifter fra og sparer felles og utenom det har vi hver vår konto som vi styrer med akkurat som vi selv vil. Så vi disponerer det beløpet vi har igjen etter felles utgifter selv og sparer litt hver for oss også.
ScaryMama Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Samme her, i hvertfall hva angår mobil og e-post... Mine søstre og flere av mine venner har også tilgang til mobilen og e-posten. Vi har hver vår lommebok, litt kjekt siden vi ikke alltid befinner oss på samme sted til enhver tid. Jeg har ikke lønn, så her betaler mannen alt av regninger, mat, reiser osv. også får jeg litt fra lånekassen som jeg bruker til klær og sminke til meg selv.
Tommage♀♂ Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Jeg kan sjekke både mobil og e-posten hans, men hvorfor i alle dager skulle jeg gidde det? Samme gjelder for han. Har aldri vært et tema en gang.
Sjefsmegga Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 ja..han har fri tilgang til mailen min....og hvis mobilen ringer, eller jeg får en tekst melding og ikke har henda ledige så ber jeg ham om å åpne og lese for meg...sånn er det andre veien også...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Ja, vi har tilgang på alt. Mobil, mail og nettbank. Synes det er en selvfølge når man er i et seriøst forhold.
lilja70 Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Hvis han vil, så kommer han seg både på mail og klarer å lese meldnigene mine. Kan ikke tenke meg at han hadde gadda. Jeg er lekk som ei sil, forteller alt minst to-tre ganger, hvorfor skulle han ha lyst å lese det også? Hans venner er så knusende gørr, at jeg kommer nok aldri til å gidde å bla igjennom hans heller. Er ikke sikker på om jeg hadde klart det, om jeg hadde villa, men hadde det vært viktig, hadde jeg spurt, og jeg tror nok jeg hadde fått merkelige blikk, så hadde han vist meg det. Men sånn egentlig, så synes jeg at post, epost og mobiler er personlige, når jeg sender en melding til en kollega, så regner jeg med at kona hans KAN lese den, men at hun sansynligvis ikke faktisk GJØR det. Mine penger er mine, det er ingen hemmelighet i ekteskapet hva jeg bruker dem til, men nåde ham om han kommenterer på det jeg velger å bruke penger på, vel å merke om jeg har betalt min del av felles utgifter. Det hender at jeg skulle ønske han for eksempel satte inn penger på ungenes sparekonto og foreslår det for ham, men det har foreløpig ikke skjedd at jeg har protestert på det han har valgt å bruke penger på. -Tid, derimot, er stadig oppe til diskusjon. Hva han bruker tiden på, og hva jeg bruker tiden på... Vi har jo unger, vi må jo kunne diskutere. Det du snakker om, handler om tillit vs. kontroll. Dere trenger ikke stole på hverandre, for dere har full åpenhet. Men hvor vanskelig er det å ha en ekstra e-postadresse, en annen mobiltelefon, en bankkonto du ikke vet om osv osv osv. For mye kontroll fører ikke til mer tillit men mindre, er min erfaring. Min mann har aldri gitt meg grunn til mistro, jeg har kjent ham mer enn halve livet mitt. Og jeg føler ikke trang til å gå igjennom telefonen eller datamaskinen hans. Jeg er sikker på at det er helt gjensidig.
harengutt Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Kan jeg spørre om hvorfor dere deler på en lommebok? Må dere avtale alt dere skal kjøpe da?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Hell no!!! Vi har felles økonomi og lommebok, men eposten min og mobilen vil jeg ha i fred. Hvorfor i svarte skal han lese gjennom mine eposter og meldinger? Synes slike "vi er åpne mot hverandre og deler hver minste lille ting i hele verden uansett-forhold" er litt latterlige... Jeg vil kunne kommunisere med venner uten sensur. Faen heller, at du finner deg i slik kontroll. latterlig.
harengutt Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Flere her som deler på lommebok? Jøss, trodde ikke dette var normalt i det hele tatt. Er ikke det litt stress? Hvis du plutselig trenger bensin eller noe, og mannen har lommeboken den dagen, hva gjør du da?
.Ann. Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 han har heldigvis ingen interesse. Men jeg syns egentig han kan holde sg borte, for han ar ingen ting med å lese problemer og intime betroelser fra mine venner. han har ikke rett til å vite alt jeg snakker med mine venner om, på samme måte som jeg ikke legger meg opp i alt hans venner sier til ham. Syns virkelig vennene deres det er ok at samboeren din får vite alt de betror deg? Pussig.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Nei, det tar jeg ikke sjansen på. Kan jo risikere at han faktisk leser det og da :-s
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Men kjære deg, jeg har da ikke venner. Trodde det var opplest og vedtatt;)
.Ann. Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 kan jo lage en krangle tråd liste han kan sjekke hver kveld for å være sikker på at han har fått med seg dagens små og store hendelser kansje.. Hihi.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #16 Skrevet 25. mars 2008 Vi har full tilgang, men vi ser aldri på hverandres mail eller mobil... Dette er uskrevne regler om tillit.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #18 Skrevet 25. mars 2008 heh, sambo TAR seg tilgang, han. Ikke at jeg har noe å skjule, men han liker å snoke litt tror jeg
*bolla pinnsvin* Skrevet 26. mars 2008 #19 Skrevet 26. mars 2008 Vi kan godt kikke på mobilene til hverandre, for de ligger jo der, men jeg har i hvert fall ikke gjort det til dags dato. Mailene til hverandre har vi ikke passordet til og jeg har ikke brydd meg med å spørre heller. Hva skal jeg med det? Snoke?
petite fleur Skrevet 26. mars 2008 #20 Skrevet 26. mars 2008 En periode vi ikke hadde nett hjemme, fikk jeg samboeren min til å sjekke mailen min når han var på jobb titt og ofte. Har jo ingenting å skjule, så ser ikke det helt store problemet der. Vi bruker også hverandres mobiler ut i fra hvilken som er nærmest. Vi har felles økonomi med tilgang på hverandres kontoer via nettbank, men har hver vår konto og hvert vårt kort. Og selvfølgelig har vi hver vår lommebok, kunne ikke falle meg inn å ha så stygg lommebok som min kjære har, he he;-) Vi er i det hele tatt veldig åpne når det gjelder alt fra mailer til fising... Vi kontrollerer ikke hverandre, som noen påstår her. Vi bare lever sammen og har tillit til hverandre.
Tommage♀♂ Skrevet 26. mars 2008 #21 Skrevet 26. mars 2008 Hva skriver dere i e-post og meldinger egentlig? Bruker lite av begge jeg, ringer helst. Intime og private historier gidder jeg ikke skrive ned hverken på e-mail eller sms, da kan jo hvem som helst lese det, og jeg har ingen kontroll over det. Skulle jeg miste kontrollen en gang i fremtiden og finne på å ha en affære hadde det ikke ramlet meg inn i halvsøvne å bruke e-mail eller sms, det er jo første vei til selvdestruksjon.
*bolla pinnsvin* Skrevet 26. mars 2008 #22 Skrevet 26. mars 2008 Det kan jo være at venner sender ting om sitt liv som de helst ser at ingen andre får vite. Da er det jo relativt frekt å la sin samboer eller mann se det, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #23 Skrevet 26. mars 2008 Det er vel ikke snakk om kontroll om vi får lese e-post el meldinger til hverandre?? Det er ikke noe problem i forholdet vårt, ingen sjalusi el lignende, jeg kan med sikkerhet si at jeg stoler på mannen min 110% og han vet at han kan stole på meg like mye. Driver ikke å går gjennom meldingene bare for å finne noe å sette fingeren på. Sjeldent jeg får intime meldinger eller betroelser fra venner som ingen bör se. Har en bestevenninne og når vi treffes kan vi prate om slike "sensitive" ting. Å ha "en lommebok" er et utrykk (altså vi deler på utgifter o.l), selvölgelig har jeg penger med meg. Jeg går ikke uten en krone i lomma mens mannen er på jobb! For oss er det en selvfölge, ikke noe problem, og jeg liker å dele alt med mannen min. Han er min sjelevenn og det er helt naturlig..
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #24 Skrevet 26. mars 2008 Bra sagt oktobernurket! :-D Den siste setninga sier alt!
Tommage♀♂ Skrevet 26. mars 2008 #25 Skrevet 26. mars 2008 ja helt enig, derfor ville det ikke ramlie sambo inn å sjekke mailen min/mobilen min. Og jeg gidder ikke sjekke hans. Men tror ikke egentlig at noen av oss skriver eller mottar så veldig private/hemmelige meldinger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå