Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hipp Hipp Hurra for miemamma og bitteliten, som skal bli en bittestoooooor:o) Du aner ikke hvor mange ganger jeg har vært innom for å titte på om du har vært her inne.. tenkt på deg MASSE i dag! Og nå er jeg så ubeskrivelig glad! :o)))) Herlig altså.... nå må du love meg at du koooooser deg masse, og slutter å bekymre deg for ting og tang! Jippiiiiiiiiiiiiiii:o) Dette var en god nyhet altså vennen... selvom jeg egentlig har hatt troen på deg og bittelihele tiden, så er det godt å få det klarert, så vet jeg at du har det bedre og! Herlig altså!

Når det gjelder meg, så føles det litt bedre igjen i dag:o) Bare sliten og trøtt... Så ikke tenk på det... Du er kjempe snill som bryr deg du og!!! Godt å ha noen å prate med altså:o) Og du er jo bare så utrolig god:o))) Tusen takk for at du er så omtenksom og snill!

Jeg har hatt ei venninne på besøk i dag...og jeg syntes jeg så et drag over øynene hennes, og jammen så hadde jeg rett. HUn er gravid for første gang:o) ååååååååå... du kan tenke meg jeg ble glad! Hun er 6 uker og helt i himmelen:o) SÅ da ble vi sittendes her å jabbe om babyer og graviditet osv... i 6 timer! hahaha... det var jo så koselig atte! Har ei venninne som hadde termin den 2. april og, og hun har ikke fått enda... så jeg er jo til og med oppe om natta og titter etter melding.... gleder meg sånn:o) Lurer på når jeg skal klare å slutte å tenke på babyer og sånn jeg... helt besatt av tanken jo... hihi...

Men nå skal jeg titte på det andre innlegget og svare deg på det jeg:o)

I mens så sender jeg over et skikkelig HURRA ROP og en laaaaaang klem til deg:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen...

Hvordan har formen din vært i dag da? Hengt over doskålen? Håper ikke det! det er ikke noe allright altså! Når det gjelder jobben din, så er det jo godt å vite at du har folk som er flinke rundt deg som du kan overlate arbeid til uten å være redd for at det ikke blir gjort ordentlig! Og så herlig at elevene dine viser så godt at de savner deg da! Det kan jeg jammen tenke meg du setter pris på ja:o) Det virker jo som om de har god grunn til å savne deg og da vennen... jeg skjønner jo virkelig at du bryr deg om dem, og det merker de jo vet du:o)

Jeg tenker litt sånn som deg når det gjelder permisjon og utdannelse... det er jo tid som aldri kommer tilbake. Men samtidig så er det jo også en gylden mulighet til å gjøre nettopp sånne ting... ikke så lett å velge kan jeg tenke meg nei... for min del så er nok jeg og av den gammeldagse typen...

Ellers så tar jeg dette med butikk og sånn litt etterhvert.... orker ikke tenke så mye på det om dagen... får la det ligge baki der og modnes;o) Finner nok ut av det etterhvert:o)

Himmel... det høres jo ut som om du hadde en bra fødsel altså! Skikkelig høy smerteterskel og høres det ut som... moro! Jeg var nok litt mer pyse...hahaha... eller, jeg var vel egentlig ikke det jeg heller... men ikke like tøff som deg. Skjønner godt at du er stolt som klarte det uten smertestillende og! Jeg hadde sånn fødselsangst at jeg det var ikke noe mål for min del... så jeg prøvde lystgass, men jeg ble dårlig av det... så fikk jeg epidural rundt kl 3... men fødselen gikk så fort at den ikke funket (svarte jordmor meg da jeg spurte hvorfor den ikke funket) Skjønner ikke helt det der jeg da men... men da vet jeg jo iallefall at jeg IKKE skal ha epidural neste gang, for jeg vet jo at jeg klarer meg uten:o)

Når det gjelder de spådamene så får vi ta dem med en klype salt ja... men når så mange spår likt, så får man jo forhåpninger! Men det var ei som spådde meg i stad og hun spådde nr1. jente, nr2. jente og nr 3 gutt.... hihi... så der har vi bevis for at man ikke skal sluke alt rått! :o)

Ser du på Norske talenter eller? SÅ moro altså! Blir så utrolig fascinert over hvor flinke folk er altså!

Jeg er så glad jeg nå miemamma:o) det var en så deilig nyhet å få på en fredagskveld! Måtte til og med fortelle mannen om deg i stad, da jeg har tenkt så på deg:o) Og da måtte jeg også fortelle at det gikk bra... tror han synes jeg er rar som engasjerer meg så i folk på nettet... men du er ikke hvilken som helst liksom... selvom han syntes det var veldig hyggelig at det gikk bra altså!

Men du... når du hadde SA. Hvordan var neste mensen da? Jeg blør liksom mer en vanlig, og i dag skulle den i allefall vært på vei tilbake igjen, men jeg blør fortsatt en del, så det kan virke som om den varer flere dager enn vanlig og...

Du må kose deg masse da miemmamma med bitteliten:o)

Jeg vil også ha et så herlig nick:o)))) hihi

Ha en deilig kveld!

Så gleder jeg meg til å høre fra deg igjen:o)

Klemmer

Skrevet

Nå har jeg svart deg på to steder i tråden.... så du får se på klokkeslettene;o) SÅ finner du dem vel:o)

Klemmer

Skrevet

Opp:o)

Håper du har hatt en deilig helg!

Skrevet

Hvordan er det med deg miemamma? Hvordan er formen? Hatt en fin og avslappende helg?

Nå er tanta forsvinni her...

Fikk EL-tester av venninnen min, som ble gravid da hun kjøpte dem... hehe... så hun var jo heeeeelt i ekstaste over hvor effektive de var. *knis*

Fortalte at jeg hadde sikkert 15 strimler i skuffen... så da lurte hun på om jeg ville ha hennes QR og... men når i himmelens navn skal jeg teste da, med disse sinnsyke syklusene mine? hihi...

Ellers så er det babysang i dag:o) Gleder meg veldig, for det er såååå lenge siden sist. Det har vært ferie+at lillegutt har vært syk... men i dag skal vi jammen kose oss:o)

Senere i dag er lillegutt og jeg bedt til ei venninne på middag... så dette blir nok en veldig koselig dag!

Synes alle får barn eller er gravide nå jeg. det er jo såååå koselig! Fikk beskjed at ei bekjent som virkelig har slitt med å bli gravid endelig har klart det. 4 mnd på vei:o))) Så fikk jeg vite at ei annen venninne er gravid... 6 uker på vei:o) og venninnen min fikk en gutt forrige dagen.og enda er det flere med termin fremover nå...johoooooo... *plopp, plopp* ut kommer de... Fikk vite at ei gammel god venninne, som jeg dessverre ikke har hatt kontakt med på 2 år har blitt mamma og... litta jente på 340gr! Og det går visst bra og:o) Så glad i dag jeg:o)

Nå får jeg hoppe i dusjen,mens lillgutt sover luren sin!

Håper alt er bra med deg vennen min!

Stooooor klem til deg og bitteliten

Skrevet

Nå har jeg skrevet litt rotete oppover her... så du får bare lete litt;o)

KLEM;o)

Skrevet

Så ble det ikke ut på babysang osv i dag allikevel.

Har så fantastiske biler vettu... så når jeg skulle ut i dag... pakket med meg unge og alt som hører med, for å bli borte resten av dagen, så ville søren meg ikke den forbannade bilen starte!!! Og den som liksom skulle bli reparert i går... noe de tydligvis ikke har klart... Så da stod jeg i regnet da, med grinendes unge i bilen... ut med den andre bilen, som jeg ikke kan kjøre pga av noe greier(men den har strøm på batteriet) og frem med startkabler så jeg kunne få startet den bilen jeg kan kjøre nå, hvis den bare har strøm. Men da jeg skulle feste den pokkers tanga på rødt... så stod jeg der da, med tanga i hånda... og ledningen lå på bakken. Bare metalltråder som stod ut av ledningen... og SINNA som er gal... *fnis* Jeg kjefta og smalt på gubben over tlf... og tok med meg ungen og trampet inn og ringte venninnen min, som vi var invitert på middag til. hahaha... hun skjønte meg godt, men klarte ikke la være å le. Så brukte jeg da sinnet mitt til å gjøre noe konstruktivt, så nå har jeg vasket og ordnet i huset... laget middag og spist, og er egentlig i strålende humør igjen... heldigvis!

Hehe... måtte bare dele denne med deg jeg;o)

Nå skal jeg slappe av litt kjenner jeg... Lillegutt tar en bitteliten lur...

Men hvordan er det med deg vennen?

Klemmer

Skrevet

Hei hei vennen min =)

Hi, hi, unnskyld, men nå måtte jeg også le litt ;) Og det var ikke pent gjort, men så deg for meg stående der med to biler og en ledning, med unge på ene armen og tlf i den andre, eitrende forbanna, kniiis, og scenen så litt komisk ut ja =) =) Men fytte rakkern, noe sååå irriterende!!! Skjønner godt du ble sinna ja, godt ikke den hormonbomba av en kruttønne (= Miemamma ja!) opplevde det ;) Tror jeg hadde krabba gjennom tlf da ;) ;) Virkelig synd du gikk glipp av DEN koselige dageb altså, det høres helt fortreffelig ut, men det må du bare ta igjen så fort som råd er altså! Så er det jo skjønt å få gjort rent i huset og da, selv om det vel ikke akkurat det var det du hadde planlagt i dag!

Jo takk, jeg skal fortelle deg at jeg har hatt en fin helg ja! Kjenner at jeg har fått en HELT annen ro over meg nå, og det føles så veldig veldig godt! Senket skuldrene flere hakk, selv om frykten for å miste nok ikke har sluppet taket helt, men er i en helt annen forfatning psykisk nå enn hva jeg var. Nå tør jeg til og med å stryke meg over magen :) Og jeg vet nesten ikke noe mer koselig enn å sitte å stryke over skinnet der den lille spiren ligger og vokser, det er så herlig altså :) Og vet du, jeg tror faktisk jeg har fått litt mage alt! For nå føler jeg meg ikke spesielt oppblåst lenger, men likefullt er det en liten kul der =) Jeg gleder meg så utrolig over å fålov til å bære fram et nytt liv, det er en fantastisk følelse altså. Gleder meg til du også får kjenne på den følelsen igjen!

Sambo har endelig begynt å vise litt mer interesse han også. Han har nok vært relativt tilbakeholden fram til UL nå, og jeg forstår han så godt, siden vi har opplevd å miste før, og dette også var så usikkert en stund. Men nå har han begynt å snakke litt, og i går satt vi å funderte på hvordan i all verden et nytt barn kommer til å se ut :) Er det mulig at vi kan få en annen enn lillegutt liksom ;) Og blir det gutt eller jente?? Det melder seg så mange sånne ting nå, og det er jo baaare koselig :) Bitteliten min skal bare vite den er så ønsket, så den må bare endelig bli der og vokse seg stor og sterk! Begynt å tenke litt på når og hvordan vi skal fortelle det til veslegutt også. Han er sååå opptatt av babyer om dagen, for bestekameraten hans ble storebror for 6 uker siden. Moren til den babyen er min beste venninne (dette har jeg sikkert fortalt før!), og vi er så mye sammen, så veslegutt har fått ta på magen og følge med nesten som om det var han som skulle blir storebror vettu! Og han spør stadig om ikke mamma også har baby i magen, og jeg blir jo såååå sprekkeferdig vet du ;) Åååå, jeg er så glad nå Tussemor, som jeg skal nyyyyte dette, selv om hormonene herjer og spruten står opptil flere ganger om dagen! Det betyr så lite, når en tenker på medaljen som venter :)

EL tester ja, he, he, ikke så greit å vite når en skal ta de nei! Hvor lenge siden er det tanta dro nå da? Du har jo så mange du, så du kan jo bare teste i vei, men føler du at det blir bare pes, så syns jeg du skal la det vær. Jeg tror ikke man blir mer eller mindre gravid av at man tar de da, men som jeg vel har sagt noe om før, så følte i alle fall jeg at det ikke ble så stort press helle pp'en igjennom, men så ble det da ytterligere tut og kjør i EL periden da vettu ;) Men, ikke bestandig av det gode det heller tror jeg, får det kan bli litt klinisk, ikke kos, bare plikt til slutt liksom, og det blir i alle fall helt feil. Så gjør som du føler for du vennen, spira kommer til dere uansett, det er jeg helt rolig på :)

Her regner og regner og regner det! Og det er BARE søle ute, fysjom, litt lei nå! Vil ha vååååår jeg (";) Har jeg forresetn fortalt deg at vi driver gård? Samboeren min driver med sau, så nå har vi snart 150 "verpesjuke" søyer ;) He, he, vant med fødsler mannen min ja ;) Men jeg gleder meg til lammene kommer jeg også, de er så herlige vet du. Og på gården er det kaldfjøs, dvs at sauene går inn og ut som de vil, så det blir lite lukt og veldig renslig. Sønnen min gleder seg masse til lemmingen, for da vet han at han skal få sitt eget lam, og at han skal få gi mat med flaske :) Vi pleier også å ha barnehagen på besøk om våren, og for veslegutt er det stor stas å ha med avdelingen sin fra barnehagen på gården vet du :) For øyeblikket bor vi ikke direkte på gården da, vi leier et hus ca 500 m lenger borte. Grunnen til dette er at vi skal starte å bygge oss hus i vår, og det gleder jeg meg stort til. Så nå framover skal jeg begynne å bestille kataloger på kjøkken og bad og diverse, det blir spennende!! Vi har forresten tegnet huset selv, ved hjelp av en arkitekt selvfølgelig, men da får vi det akkurat slik som vi vil :)

Håper humøret fortsatt er godt Tussemor, gleder meg til å høre fra deg igjen :)

Stor klem

Skrevet

Hei på deg miemamma:o)

Så koselig mail altså:o) Bortsett fra at du ler av kløna TusseMor da.... *knis* hehe... skjønner deg godt! Har ledd godt av det mange ganger etterpå jeg og;o) Og mange andre har ledd med meg og... hihi... Det ble en koselig dag allikevel, for venninnen min tok med seg minstejenta på 2 mnd og kom hit i 20 tiden... så da fikk jeg sitte å kose meg med lille tulla og skravla med venninnen min. Sååååå koselig atte!!! Du da? Hatt noen fine dager? Er du ei kruttønne sier du??? hihi... såååå deilig da! *fnis*

Så utrolig godt å lese at du har fått roen over deg! Så herlig! Ja, nå er det bare å kose seg fremover altså miemamma:o))) Og magen har begynt å komme og sier du... så utrolig stas! Og større skal den bli!!! hihi:o) Bitteliten skal bli stoooooor:o))) ja ikke sant det er fantastisk dette med å bære frem et liv.... *sukk* det er så stort, så stort... ååååhhhh...d ette blir så bra miemamma!

Så har jo M-79 testet positivt i dag og:o))) det er jo bare så moro! Litt tristere med ire som har hatt en ex. u da... men det virker som om hun er sånn nogenlunde ved godt mot, så vi kommer nok diltendes inn etter dere etterhvert! hihi... Krysser fingre for det altså!

Så herlig å høre at mannen din tør å kjenne ordentlig på følelsene og virkelig tør begynne å glede seg og:o) ikke alltid like lett for disse mennene å være delaktig når det er i kroppen vår det foregår... men nå er det jo stoooor sjanse at dette går bra, så da er det nok lettere å glede seg:o)

Ja... hehe... hvordan sier man det til disse små... har dere tenkt å holde det hemmelig lenge? Det er jo ikke alltid det er like lett for de små å holde på sånne godnyheter vettu... hihi... svigerinna mi trodde at ingen visste det, men der tok hun jammen feil... *knis*. Men kan jammen tenke meg at lillegutten kommer til å bli strålende fornøyd over det dere har fått til... hihi... Tenk han skal bli storebror og greier... :o))))

Tenk.... ja, er det gutt eller jente tro? Hva tror du? Har du noen følelse eller? Ååååhhhh... så MORO! Vil dere vite det på UL, hvis dere skal på den da? er jo frivillig det... Fikk dere vite det sist? Vi ville ikke vite det, men vi var ganske sikre på at vi så det var en gutt da hun tok et bilde under ved rumpa... men vi sa ingenting. da vi kom ut fra sykehuset så sa det vi i kor omtrent. Begge hadde sett det, men vi var jo allikevel usikre;o) Neste gang så blir det til at vi gjerne vil vite det. Mannen min ville egentlig det forrige gang, men jeg tenkte det var greit å ikke vite, siden jeg var så redd og sånn så hadde jeg på en måte mer å se frem mot fødselen til... men denne gang så skal han få viljen sin... hihi...

Angående EL-tester, så tror jeg at jeg prøve å teste når jeg kjenner det begynner å murre litt... ellers så er det bare noen dager siden tanta dro og jeg er på dag 9 idag... så da er vi igang igjen da vettu;o) Litt usikker på om vi skal slå til med hver dag eller annenhver... hva tror du??? Så M-79 hadde hygget seg hver dag... hmmmm... så usikker jeg...

Jøss, bor dere på gård dere:o) Det kan jeg tenke meg er mye jobb altså, men sikkert veldig moro! Og iallefall for sønnen din, som kan få mate lam med flaske og greier... moro... er nok stas når barnehagen kommer da ja... hvor gammel er sønnen din egentlig? Blir dette første barnet til samboeren din? eller er gutten din hans og kanskje? hihi... jaja... han er jo uansett vandt med fødsler ja;o) *knis* selvom det er noe som sier meg at sauefødsel og menneskefødsel er litt forskjellig? hihi... men hva vet vel jeg? hihi... jeg har aldri sett en sau føde;o)

Moro å bygge hus og greier da! Det er jo så herlig å få det akkurat som dere vil! Det er det vi ønsker etterhvert og... en vakker dag! har dere valgt hus og sånn eller? Kan tenke meg det blir mye titting i brosjyrer og sånn framover altså... så utrolig gøy å planlegge sånt altså! Gleder meg til det blir vår tur og:o) Vet dere sånn ca hvordan dere vil ha det da?

Mannen min er hjemme i pappaperm nå... første dag i dag... så nå har TusseMor ferie. Så i dag skal jeg lage en sunn pizza med kylling og speltbunn, og så skal vi kooooooose oss masse!

Håper alt er bra med deg mor:o)

Hvor lang tid tar det å kjøre fra deg til meg forresten? eller fra deg til Tønsberg rettere sagt?

gleder meg til å treffe deg altså:o) og se den fiiiine magen din! HURRA:o) Miemmamma skal bli mamma igjen:o))) hihi...

Som du skjønner så er humøret på topp det!

Ha en deilig kveld da vennen min! Så gleder jeg meg til svar fra deg:o)

Mange klemmer:o)

Skrevet

himmel og hav så borte jeg er... ser jo nå at dere har arkitekt som har laget huset slik dere vil:o) eller dere har tegnet selv... beklager...hihi...

Ha en fortsatt fin dag vennen:o)

Skrevet

Heipådegsann =)

Åååå! Så utrolig koselig å se at M79 har fått det til!!! Det unner jeg henne virkelig :) Skal jeg over på første tri etterpå og se om hun har meldt seg inn der, og ønske henne hjertelig velkommen! Men jeg vil ha deg der også!!! Jeg vil, jeg vil, jeg vil =) =) Ja, det med Ire var virkelig trist. Har skrevet og gitt henne mine varmeste tanker inne på 1. tri, hva skal man si til sånt liksom?? Det var jo nettopp XU vi fryktet, også ble det Ire som fikk det stakkars. Huff, blir lei meg bare jeg tenker på det!

Jo, nå skal du høre det at sønnen min er vår han :) Sambo og jeg har faktisk holdt sammen i 12 år til sommeren, slå den, til å være 27 år ;) Vi har vel hatt våre ups and downs gjennom årene, men har kommet oss gjennom flokene hver gang, og de siste årene har vi hatt et veldig rolig og stabilt forhold. Sønnen vår ble 3 år i mars, og han ble til etter at jeg hadde flyttet hit og fått meg fast jobb etter endt utdannelse. Syntes vi hadde pendla lenge nok da, så vi var veldig klare til å stifte familie :) Så baby nr 2 er altså et resultat av 12 års forhold, og regner med og håper det blir mange, mange flere år ;) Venner maser på at vi må få ut fingeren og gifte oss snart da vettu, etter så lang tid ;) Men, vi tar det som det kommer. Nå står husprosjektet øverst på prioriteringslista, og det koster PENGER, så noe bryllup blir det nok ikke snakk om i første omgang. Men en gang kanskje ;)

Det er sambo som driver gården, jeg er lite aktiv i arbeidet der.Men det meste foregår jo maskinelt i dag, så det blir ganske mekanisk syns jeg da. Men, med tid og stunder, når vi blir ferdige med hus og diverse, gleder jeg meg til å lage grønnskashage og sånne ting, for det vil jeg ha! Men utover det blir det ikke mye gårdsarbeid på mor nei! Trives godt her, selv om jeg savner byen inniblant. Men, vi bor rett ved E 16, så det tar ikke så lange tiden å komme seg til mer sentrale strøk med bil, og naturopplevelsene vi får her, ja de kan jeg ikke få fullrost :)

Fra meg til deg, eller til Tønsberg da, så bruker vi 3 timer. Og vet du hva, jeg drar antagelig til Tønsberg på søndag, og blir til fredag :) Har noen søstre som veldig syns jeg kan komme nedover nå som jeg likevel er hjemme om dagen, så da kan det godt hende jeg pakker kofferten og reiser en tur :)

Formen min må jeg bare innrømme er sånn passe om dagen. Er mye uvel og trett, så føler jeg blir veldig ineffektiv, men, men, i løpet av noen uker så roer det seg nok :) Jeg er uansett bare glad for kulen min jeg :)

Hvordan er det med deg da Tussemor? Fortell litt mer om deg selv da snuppa :)

Klemmers

Skrevet

Så hyggelig med mail altså...

Jeg får svare deg litt senere, for jeg trenger jo litt tid å svare på...hehe:o) Og lillegutt er våken vettu... men jeg skal få skrevet til deg i løpet av dagen altså:o)

Mange gode klemmer til deg miemamma :o)

Skrevet

Hei kjære deg:o)

Nå har jeg lagt smurfen litt... og gubben og pappa er ute og ser på disse fantastiske bilene våre.. *knis* Hvordan er det med deg da vennen? Er formen grei i dag? Her er alt bra!

Nei, dette med når folk mister og sånn er jammen ikke lett å forholde seg til. Det er så forskjellig hvordan folk reagerer og... for min del f. eks. så gikk det greit. Men så har du svigerinna mi som tar sånt veldig tungt, noe jeg skjønner godt da hun ikke har barn fra før, og mister gang på gang+ at hun har prøvd en god stund... hun er for ordens skyld gravid nå med termin om 2 uker:o))) Så akkurat hva man skal skrive til disse som dessverre opplever dette er IKKE enkelt! Så noen varmende ord er på en måte det eneste man kan gi... og egentlig så er det ofte ikke mer man får gjort, MEN til gjengjeld så varmer disse ordene veldig godt og:o) Akkurat dette med ex. u er mitt mareritt og... det er liksom noe jeg IKKE vil oppleve... så jeg føelr veldig med ire altså.. det der må være tøft! Får håpe det ordner seg snart for henne, og at hun får den etterlengtede spira si fortest mulig!

Ja, jeg ble sååååå glad jeg og da jeg hørte om M-79:o) Hun er jo ei så god jente:o)

Jasså... dere har vært sammen i 12 år ja... tror kanskje du har skrevet det før,men det er ikke alt som er like enkelt å huske. Så da er lillegutt deres ja:o) Da er det ikke første fødsel heller dette da... blir spennende altså! han har jo trening med sauene som du sier i tillegg, så da er han jammen godt bevandret i fødselens verden... *knis* hihi...

12 år er jammen en god stund når man er 27 år ja:o) Godt jobba! For det er jo mye jobb med disse forholdene altså... som du selv sier ups and downs( som forøvrig var det jeg hadde på russelua mi *knegg*).

deter om man klarer å løse disse flokene man skjønner om det er riktig person man er sammen med eller ikke... hihi. Men da er det jo snart på tide med et lite gifemål da ja;o) Selvom det egentlig ikke er nødvendig heller da... men jegskjønenr at venner og familie maser litt;o)

Selv er jeg gift... Ble sammen med mannen min i september 2002. han fridde 18 april 2003... så det gikk fort i svingene. Vi ville ha et stort bryllup så vi giftet oss ikke før 7. august 2004. Bryllupet ble helt perfekt! Kastet så p-pillene... men barnet lot vente på seg... så i september 2006 ble jeg gravid med lillegutt som nå snart er et år gammelt. Ellers så kjøpte vi oss hus for 3 år siden, og her bor vi enda:o) Egentlig så vil vi bygge og, men vi vil bare vente litt pga noen familietomter vi lurer på.... er egentlig blitt lovet tomt, men så lurer de på om de skal selge den i stedet... så det er ikke helt lett å forholde seg til;o)

Så har jeg faktisk noen småbrødre jeg da... så det er bare flaks at ikke jeg og mamma gikk gravide på likt:o) har en bror på 2 og en på 4:o) Så du kan tro de koser seg med nevøen sin... og lillegutt er såååå glad i dem og vet du...

Hmmmm... ikke så lett å fortelle om seg selv synes jeg;o) Dere har jo gård og greier, og da kan jeg fortelle at vi har en hun, to katter og et stort akvarium... noe jeg synes holder...hihi...

Hmmm... hva kan jeg fortelle deg da? Skulle egentlig hatt besøk av ei venninne i dag, men hun er syk... så driver jeg og håper på at jeg skal få komme å hilse på den lille gutten til venninnen min som ble født for 4 dager siden... gleder meg sånn vet du, men vil jo ikke mase heller... Jeg husker selv hvordan det var med alle disse som maset om å få komme. Bakdelen ved at man er forståelsesfull er jo rett og slett at det tar så aaaaaaalt for laaaaaaangt tid før man får hilse på... men men... sånn er det bare.Men jeg gleder meg altså!

Skikkelig babyboom i vennekretsen det siste året. Jeg åpnet ballet... hihi... moro:o) Så nå er nesten alle gravide, prøver eller har nettopp fått:o) hihi...moro... Så da satser jeg på at min andre også får masse kompiser med disse som også prøver nå:o) er det sånn i deres vennegjeng også eller?

Høres ut som dere bor veldig idyllisk til da:o) Skikkelig på landet:o) Hvilken by er den nærmeste for dere da?

Jasså, du kommer til tønsberg til helgen:o))) Du får si ifra om du vil ta en kaffe da:o) Hadde vært veldig koselig å treffe deg altså! Jeg er klar for en lunsj i allefall:o) Litt moro at søstrene dine bor her da... kanskje jeg vet hvem de er? hihi...

Jeg har bestilt hytte til oss i telemark neste helg jeg da:o)))) det blir jammen godt. (hvis den fortsatt er ledig da) Så da tar vi med et vennepar, deres 2 barn og oss selv og bikkja og drar på en kosetur:o) Det blir hyggelig! Gleder meg til det altså... godt å komme seg vekk litt!

Hvordan er det for dere, har dere noen hytte dere pleier å dra på eller no? Det blir kanskje litt begrenset i forhold til gården og dyrehold og sånt?

Skjønner du føler deg ineffektiv når du ikke føler deg i form, MEN vet du??? DET ER LOV og HELT NORMALT! Så bare kos deg med magen din og blås i den dårlige samvittigheten du... plutselig så entrer du 2. trimester, og mest sannsynelig så gir det verste seg da vet du... så kos deg du vennen:o)

Er det noe annet du lurer på da vennen? Du må bare spørre altså! :o) Ikke så lett å ramse opp vet du...

hvor er du opprinnelig fra? Siden du sier du savner byen litt mener jeg...

Ha en deilig dag da miemamma:o) og tusen takk for veldig koselig mail:o)

Spurte jeg forresten om dere ville vite kjønnet og sånn? skulle vært mulighet for å bla oppover innleggene for å se hva man har skrevet før, når man er inne og skriver innlegg... hmmmm...

Jaja... ha en fin dag da:o)

Så snakkes vi! Håper formen din er bedre i dag:o)

klemmer:o)

Skrevet

Da ligger det svar rett over her;o)

Og ja, jeg ser jeg har spurt om dette med gutt/jente før... (du skjønner det når du har lest mailen)

KLEEEEEEM:O)

Skrevet

Dytter opp til miemamma:o)

Skrevet

Kjære vennen, hvordan står det til med deg?? Har hatt noen rolige dager fra BiM nå, derav ikke svart deg på noen dager. Men alt står bra til her, bare litt sliten! Kvalmen er påtrengende om dagen, kommer i bølger, og er uvel store deler av døgnet. Det føles så uvant, for var ikke kvalm en dag med veslegutt! Men, jeg kjenner at det er helt ok likevel. Føler at kroppen jobber for meg, og alle tegnene jeg har gjør meg rolig på at bitteliten har det bra :) Ikke fullt så enkelt å skulle forklare en liten kar her at mamma ikke er heeelt i form om dagen, men det går stort sett fint det også :) Vi har ikke bestemt oss enda for når vi vil slippe den store nyheten... Føler meg fortsatt ikke rede, er jo tross alt bare 8 fullgåtte uker i dag. Kommer nok i alle fall til å vente til jeg har vært på første kontroll hos fastlege, som jeg skal ha om nøyaktig 2 uker. Håpet mitt er egentlig at vi klarer å vente til neste UL, som er nøyaktig om 4 uker, men det føles veldig lenge å skulle holde det hemmelig helt til da ;) Vet ikke om det er så lett å skjule det stort lenger heller.... Jeg kommer rett og slett ikke inn i olabuksene mine nå ;) Eser ut vettu!! Ja, ja, det er jo en del av det det også. Med veslegutt gikk jeg opp 12 kg, men har en viss følelse av at det blir mer denne gangen gitt...... Ja, ja!

Prøvde i utgangspunktet å sende deg denne mld som pm, men klikka nå også - hrmf!!! Kan det være noe med dataen min tro?? Hadde skrevet et langt avsnitt om stedet vi bor på og sånn, men har litt respekt for å la det ligge åpent her på forumet, så jeg slettet det, så da får vi heller skravles om det senere en gang :)

Du og mannen har jo den solskinnshistorien da =) Hva driver han med til daglig da? Så deilig med eget hus altså =) Og spennende med husprosjekt, selv om jeg kan forstå deg på frustrasjoner rundt tomt. Vet litt om hva det vil si å gå og vente ja ;) Men det ordner seg nok skal du se :) Er tomten også i Tønsberg? Tønsberg er forøvrig en by jeg liker veldig godt. Vi pleide å feriere der og i Larvik om sommeren før, og nå har jo søstrene mine flyttet dit, så nå er vi der enda oftere :)

Jepp, jeg kommer til Tønsberg på søndag =) Hadde vært kjempekos å treffe deg, selv om jeg jo nesten får litt prestasjonsangst ved tanken ;) ;) Hi, hi ;) Når passer det eventuelt for deg da? Er ikke veldig kjent i byen jeg mtp cafeer og sånn, men det finner vi jo ut :)

Håper du har det fint vennen. Nærmer det seg kanskje EL tider for deg nå? Ikke helt godt å vite når, men du får kjæle godt med mannen, så spira sitter i boks snart :) Skjønner du får litt dilla når så mange rundt deg skal ha :) Har kjent veldig på den følelsen selv, men du vet, det blir deres tur når tiden er inne for det :) For min del har min beste venninne akkurat fått sin baby for 6 uker siden. Så skal min svigerinne ha i juli, og en annen venninne i august. Så litt babyboom er det jo her også :)

Ha en deilig helg vennen, så kanskje vi sees til uka??!!??

Stooooooor klem til deg =)

Skrevet

Hei på du:o)

Joda, takk... alt er veldig bra med meg:o) Både gubben og jeg er litt hanglete og slappe i dag, men det er nok fordi vi var sent oppe i natt begge to. Ellers virker det som om det er noe som plager lillegutt litt og, for han har egentlig vært vledig trøtt og slapp og grinete og,men ellers så er det jo egentlig bare deilig å slappe av hjemme en lørdagskveld!

Godt å høre at du tar det så positivt med tanke på kvalmen:o) Du ser det positive i alt du , eller hva? ;o) God egenskap altså! Men vi får da håpe at kvalmen forsvinner ganske snart da, for det kan jo bli rimelig slitsomt i lengden! Men at du kan ta det som et tegn på at bitteliten har klort seg fast og er i form er jeg helt enig i! :o)))

Jeg skjønner godt at du vil vente litt med å fortelle folk det og... du får ta det når du føler deg klar! Eller når dere føler dere klare for det... Tror nok vi skal holde det litt for oss selv når vår tur kommer og! Og med tanke på disse 4 ukene frem til UL, så vil de nok fly avgårde;o)

Jasså, du har begynt å ese ut... tihi... så moro da:o)))) Tenk deg det, det er ikke lenge til du kan gå rundt å strutte med magen! Husker jeg syntes det var så gøy! Jeg var en av de som var skikkelig stolt av magen min...hihi... du og? Med tanke på kiloene, så sier jeg som jordmora mi... "glem nå de kiloene"... enda jeg er ganske så kraftig fra før av. Så bare kos deg du miemamma:o) Du blir nok så fin atte!

Hmmmm... dette med PMen din er jeg jammen ikke sikker på altså! Synes det høres veldig rart ut... tror nok ikke det har noe med dataen å gjøre jeg da.. men jeg aner egentlig ikke.. Jeg er forsåvidt helt enig at det begrenser seg en del om hva man vil legge ut her på denne siden ja! Noen legger ut fryktelig mye, mens jeg er litt mer skeptisk... selvom jeg har bilde av bikkja vår og lillegutt på profilen da... men jeg har faktisk tenkt tanken å fjerne det og. Det er mange koselige mennesker, men det er noen raringer og...hehe... og så vil jeg liksom ikke bli kjent igjen av folk heller.

Ja, tomten er rett på utsiden av Tønsberg. Men om vi ikke får den allikevel, så får vi se oss om etter noen annet da... dere skal bygge på tomten dere har ikke sant? er det noen grunn til at begge søstrene dine har flyttet hit? Studier? Koselig at du trives her da;o)

Mannen min er skiftleder han... så han har litt å henge fingrene i;o) Tror han trives godt da, så det er jo bra! Samboeren din er bonde han, eller holder han på med noe annet ved siden kanskje?

Hahaha... sitter her og humrer litt for meg selv... for egentlig så er ikke du den eneste som synes det er rart å møte folk man ikke har truffet før... kjenner jeg blir litt sjenert og får litt prestasjonsangst selv jeg...hihi... men det hadde vært veldig koselig å treffes da, men vi kan godt ta det en annen gang og altså:o) LItt usikker på når jeg kan til uken, for vi tenkte å prøve på litt tilvenning i barnehagen til uken.. så tenkte å ringe dem på mandag å høre når det passer for dem... er det noen spesiell dag som passer bra for deg da eventuelt? Og et spesielt tidspunkt på dagen? Jeg har babysang på mandag kl 13 og babysvømming på torsdags ettermiddag. På fredag drar jeg tidelig på hyttetur:o)))) Det blir godt det! åååååhhhhh... herlig!

Jeg har det fint vettu miemamma:o) Og jeg håper du har det og!?

Jupp... det stemmer at El er rundt hjørnet her ja... tror jeg. *knis* ikke godt å si med disse syklusene mine... Så da blir det mye hygge om dagen.. hihi... murrer i dag... er på dag 13... hihi... så vi får se da! hihi... Mannen er ikke i noe særlig form i dag, og har allerede avvist meg en gang..hehe, så vi får håpe det går bedre i kveld og at formen hans er bedre da!

Men nå vil jeg slenge meg litt på sofaen jeg miemamma:o) Tusen takk for koselig mail! Og ha en deilig lørdag og helg!

Klemmer til deg:o)

Skrevet

Hellu snuppiz =)

Åååå, som jeg koser meg med mail fra deg! Nå har jeg benket meg i sofaen med laptopen på fanget, og nå skal jeg se farmenfinalen har jeg tenkt! Har egentlig ikke fulgt med før de to siste ukene jeg da, men så er det jo på slutten det tilspisser seg og da :) Moro at det er ei jente som kommer til å gå av med sieren i år.

Usj da, kjipern at formen er laber, men som du sier, iblant er det deilig med en lat og avslappende lørdagskveld :) For vår del har vi egentlig mange av dem.... Er ikke så veldig flinke til å reise ut i helgene, sambo jobber så mye, så vi syns det er godt å bruke den lille tiden til overs sammen og med veslegutt. Veldig sjelden vi drikker, men har det til gjengjeld veldig moro når vi først gjør det =) Nå blir det jo uansett leeeenge for min del som avholds ;) Håper dere får en deilig hjemmekveld da vennen, også håper jeg virkelig ikke godgutten deres må igjennom en ny runde nå igjen :( Får en god natts søvn på han, så får vi håpe han kvikner til i morgen :)

Jepp, jeg prøver vel stort sett å ha et positivt syn på livet :) Mottoet mitt er "Den tid, den glede", if you see what I mean :) Men seff, har mine tunge stunder iblant jeg også. Heldigvis varer de gjerne ikke lenge i alle fall =) Har den oppfatning av at du også er en positiv sjel snuppa :)

Jepp, eser ut, og hi, hi, det er ikke så mye jeg får gjort med det ;) Jeg gleder meg kjempemasse til magen kommer, elsker å kose med den, og det skal bli så fantastisk å kjenne spark igjen =) Men akkurat nå kjenner jeg meg bare litt tykk, hi, hi ;) Jeg er heller ingen sylfide for å si det sånn, har noen kg ekstra, men det som er litt kjipt er at jeg på våren i fjor tok meg sammen, og gikk ned 12 kg. Det var superherlig, da følte jeg meg akkurat passe :) Men nå føles det som om de kiloene kommer til å rase på igjen veeeldig fort asså! Så får jeg bare satse på at de raser ned igjen like fort etterpå da ;)

Oi, ganske opptatt til uken du ja! Jeg er vel egentlig ledig på dagtid alle dagene jeg, så er en mulighet de dagene du har det rolig :) Har kjempelyst til å møte deg jeg altså, må ikke misforstå meg :) Bare aldri gjort det før, og da blir jeg litt sånn smånervøs da vettu, hi, hi ;) Men du virker som ei tvers igjennom god jente, så blir så kos å bli bedre kjent med deg :) Kan ikke du se an hvordan det blir for deg, så sender du meg en mld da?

Nei du, nå er finalen i gang, så nå må jeg se :) Fiiin fin lørdagskveld til dere, vennen!

Klemmers

Skrevet

Heisan sveisann:o)

Hihi.. så du sitter foran tven og koser deg du:o) Jeg prøvde akkurat å forføre mannen min, og det gikk forsåvidt... MEN han er så dårlig stakkar, at han holdt på og holdt på, men INGEN utløsning i sikte.... argh... og jeg sååååå skuffa vet du... dag 13 i dag og greier:o( Så jeg gikk for å ta en EL-test, men inget utslag... HELDIGVIS! *fnis* Da jeg stod på badet kom mannen inn litt tufs og sa noe merkelig, før han mumlet at han var kvalm og tasset ut. SÅ nå har jeg funnet cola til han og pakket han inn i dyna her på sofaen. Får ikke noe særlig dårlig samvittighet heller da kan du si... samtidig så blir jeg engstelig for at EL kommer om ørtten dager denne gangen og:o( Jaja... ikke stort å få gjort noe med...

Så du følger med på farmen du... ikke gjort det noe særlig denne gangen jeg. Men heier på hun fra Tønsberg da vet du... ann kristin, er det det hun heter?

Det blir gjerne sånn nå som vi får barn og familie osv... da er det deilig å bare være hjemme å kose seg i helgen. Selvom jeg faktisk er ei jente med litt mark i rumpa...hihi... ikke bokstavelig talt altså... *knis* da ser det ut som om vi er like på¨det området og... drikker sjelden vi og! Eller jeg gjør sjelden rettere sagt... orker ikke å være i sliten form med lillegutt dagen der på. Det er såååå grusomt altså! Men en skikkelig fest er gøy altså, og jo sjeldnere man gjør det, jo morsommere blir det synes nå jeg:o))) Blir nok avhold for deg fremover ja... de anbefaler jo totalavhold nå, selvom svenskene sier det ikke har noe å si allikevel... så det er jammen ikke lett å vite hva man skal forholde seg til.

Jeg var faktisk ute på byen i går jeg... drakk ikke, men koset meg med arbeidskollegaene mine:o)

"Den tid, den glede" er jo en fantastisk leveregel! og det virker sannelig som om du klarer å leve godt etter den og:o) jeg har en jeg og...

"du skal ikke bry deg med, men om..." liker den leveregelen jeg:o) lærte den av bestemor:o) Og joda, jeg er ganske positiv ja... utad iallefall... hahaha....er en mester til å bekymre meg, men prøver å vinkle det meste til noe positivt ja;o)

Det er så godt når man klarer å gå ned så man blir fornøyd altså! Da var du kjempeflink altså! Tror det ervanlig å føle seg litt småtykk den første tiden i en graviditet... men det er nok bare noe du føler!

Har alltid sliti med varierende vekt. Men her for 3 år siden så begynte jeg på grete roede... gikk ned 30 kg... så ble jeg gravid, og la på meg litt igjen, både fordi jeg ble gravid og fordi det ble bråstopp på slankingen... har nå gått ned 7 kg siden januar, og har ca 5 kg igjen til startvekt ved graviditet... MEN har fortsatt enda flere kilo igjen etter det altså... men så er jeg 181 høy da, så det blir til at jeg fordeler dem godt... men det blir jo en livstil dette grete roede opplegget, så det er helt greit! Koser meg litt innimellom, og synes det er deilig:o) Hva gikk du ned ved hjelp av? det var jo mange kilo du gikk ned og! :o)

Neida, jeg skjønner deg godt jeg... har det som sagt på heeelt samme måten:o) Vil gjerne møte deg, men blir nervøs jeg og...hehe... men jeg sender deg mobilnummer PM, så kan du sende meg en medling så jeg får ditt da vet du...så kan vi skrive meldinger til uken da jeg har snakket med barnehagen og vet litt mer:o)

Gleder meg altså! Det blir kjempekoselig!!! :o)))

Ha en deilig lørdagskveld da vennen:o)

Stor klem...

Skrevet

Hei igjen:o)

Nå hadde jammen meg denne falt langt nedover sidene altså;o) Så da tenkte jeg å dytte den frem og fortelle at jeg hadde det bare så koselig i går altså! Du er jo virkelig ei superherlig jente altså! Og så nydelig veslegutten er og da:o) Nei, dette må vi virkelig gjøre igjen altså! Så til sommeren så får vi kose oss litt på stranda og sånn... det blir såååå bra!

Håper dere koser dere masse disse dagene her nede? Ble det noe badeland da? Jeg tenkte at jeg kunne jo blitt med, men så er det så mye greier som skal ordnes nå om dagen, da mannen har pappaperm vet du... så da ville jeg ikke foreslå noe før jeg eventuelt visste. Og det var jammen godt at jeg ikke foreslo noe heller, for i natt har lillegutt skriki. Så Jeg har vel sovet i 2-3 timer i natt. Ganske frustrerende... prøvde med middel på gommene, vann, melk, pinex, tømme nesen hans, nesedråper, kos og trøst osv, men neida... han skreik helt uten noen åpenbar sammenheng... Så jeg tror det ble en blanding av at han kanskje begynner å bli litt skeptisk til mørket i tillegg til flere av disse tingene jeg nevnte her.

Så da han ville opp kl 7 i dag, så var det to stykk voksne mennesker som nesten ikke så en meter ved frokostbordet. *knis* Så jaget jeg mannen i seng etter frokost, og gikk og la meg da lillegutt skulle ta seg en lur 0930. Og da stod Mannen opp med han når han våknet... så da sov jeg og sov jeg vet du, og plutselig var klokken 1315... måtte kikke to ganger på klokka da jeg våknet, og ikke skjønte så fryktelig mye. Våknet med en heidundrendes hodepine, så nå har jeg akkurat fått en halvtimes massasje av mannen med oljer og greier. Nyyyyydelig! og jammen så lettet den verste hodepinen og! :o))) Snille mannen!

Du da? Koset dere masse? Hvordan gikk det med tantebarnet ditt? Ble det noen gave på henne? Håper det da! De blir jo så stolte når de får det til! :o)

Neste gang så får du se om du får plass til scrappealbumene da:o) Hadde vært så moro å se dem altså!!! Søsteren min og jeg skal til den butikken du snakket om imorgen og, så da kan det jo hende vi sees... skal godt gjøres da men... hihi... Men imorgen kveld etter babysvømmingen har jeg satt av kvelden til scrapping sammen med søsteren min:o) Gleder meg!

Nå skal jeg snart hoppe i dusjen. Skikkelig treg i dag!!! Skal en tur til mamma og brødrene mine etter middag, så det blir jo stas. Lillegutt har ikke sett dem pga sydenturer og sykdom osv på over 2 mnd. Så jeg gleder meg! Blir koselig!

Jaja, nå er vel snart kotelettene i ovene klare og, så jeg får sette på litt ris og hoppe i dusjen:o) Lillegutt våkner vel sikker tom ikke altfor lenge heller:o)

Men jeg vil bare si at jeg koset meg masse i går, og at du er ei super jente altså!

Håper dere koser dere masse!? Så snakkes vel vi over nettet igjen når du er kommet hjem;o)

Stooooor klem

Skrevet

Hei vennen =)

Ja, tusen takk for den KJEMPEkoselige lunchen :) :) Det var virkelig bare så utrolig trivelig, og du var akkurat like søt og snill som jeg hadde forestilt meg :) Er jo ikke alle man aldri har møtt før som man bare kan sitte og skravle med i timesvis, men det følte jeg virkelig at vi kunne :) Så nå gleder jeg meg til å dra på stranda meg deg og gutta til sommeren, for det hadde vært ordentlig kos altså! Du er toppen altså Tusse, er så glad for å ha møtt deg :)

Joda, vi har det bare fint vi :) Men nå begynner jeg å kjenne litt på at det skal bli godt å komme hjem også, litt hjemmekjær da vettu ;) Men vi har virkelig hatt noen fine dager, og føler jeg har fått roet meg veldig med hele situasjonen rundt bitteliten egentlig, og det føles godt. Ellers har jeg hatt noen leie ettermiddager med kvalmen nå, så noe badeland ble det ikke denne gangen, får ha det til gode :) Veldig kos å besøke søstrene syns jeg, har fått masse tid med begge to og tantejenta nå, og det er jeg glad for. Vesle knetta klarte å få pakken hun vettu :) Var SÅ stolt da hun kom hjem og hadde klart å holde seg hele dagen, så her ble det pakkis ;)

Huff da, det er ikke godt når godgutten skriker og skriker og man ikke vet hva godt man skal gjøre, samtidig som ingenting hjelper nei! Er ikke bestandig så lett å forstå når de er så små, og som regel går det jo bare over av seg selv. Han er i form nå eller? Godt dere fikk sovet litt på skift da, det med mangel på søvn er undervurdert altså!! Det kommer garantert til å bli den største utfordringen når nr 2 melder sin ankomst, våkenetter er slitsomme ;) Men, det er bare en KORT, KORT periode da, så det er egentlig ikke noe så snakke om, bare gleder meg så veldig til å få en liten en igjen, så våkenetter - you're welcome, hi, hi ;)

Jepp, neste gang skal jeg garantert ta med scrappingen min :) Og så moro å høre at du har satt av kvelden til scrapping da gitt, kommer garantert til å bli en super kveld sammen med søsteren :) Skal nedom den butikken i ettermiddag en gang, men vet ikke helt når det blir enda. I dag skal jeg og lillesøster først en tur på farmandstredet og kjøpe mammabukser, kniiis ;)

Så har jeg jo rent glemt å fortelle deg at jeg syns sønnen din var til å spise opp :) Såååå herlig vettu, og VELDIG flink til å kaste, hi, hi :) Ordentlig sjarmtroll du har :)

Jeg får nesten komme igang her jeg, siste dagen i dag, så vi får bare nyte den :) Men i alle fall Tussemor, så var det som sagt virkelig kos å møte deg, og gleder meg tilo neste gang, for dette må vi gjenta :) Ha en deilig dag, og kos deg masse med scrappingen, jeg gleder meg til å se til sommeren da du alt har fått scrappet masse tenker jeg ;) ;)

Stooooor klem, Miemammmings :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...