Gjest Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Heisann du! Nå blir jeg litt sprø!! Jeg får rett og slett ikke sendt pm, og blir litt gaaal av det! Kjipern når en har skrevet den lange meldinga! Så, nok en gang da, så kopierer jeg den over hit til deg Men vet du hva det kan komme av at ikke jeg ikke får sendt pm forresten? Jeg kan jo motta Her kommer meldingen jeg skrev til deg, bare litt kortere enn den opprinnelige, he, he, er jo ikke alt en legger ut her liksom : Kjære Tusse =) =) Takk for nok en gang superhyggelig pm, blir så glad hver gang jeg ser at det er post fra deg!! Det er en flott innstilling du har, den har reddet meg mang en gang, det at vi faktisk er så heldige å ha et gull fra før. Hvis du klarer å fylle dagene dine med han, og glede deg over det, tror jeg du kommer langt. For at spira kommer til å sitte hos deg igjen, det er jeg helt overbevist om Selv om jeg har hatt mange nedturer selv, sluttet jeg aldri å tro på at vi skulle få det til. Man må ikke miste håpet =) Men klart, det er fint å slappe av litt med det iblant, hvis man kan klare det, men tro meg, vet myyye om hvor vanskelig det er!! Det spørs vel om løpet er kjørt denne pp da ja, men da håper jeg faderrullandei at den tanta har tenkt til å komme snart asså!!! Håper du får deg en time hos akupunktøren, eller vikaren veldig snart Heier på deg vennen!! Så koselig med vennebeøk da du Selv hadde jeg to gode venninner på scrappekveld her i går, og det er så moro!! For det er nemlig min store hobby, elsker å lage album og utfordre meg selv på å lage spennende layouter. Fikk digitalt speilreflekskamera i julegave av min kjære, så nå har jeg veldig lyst til å få tatt et fotokurs etterhvert også. Ellers har jeg hatt min første sykmeldt dag hjemme i dag, det føles litt rart egentlig!! Hadde en god og lang samtale med sjefen i går, og møtte full fortåelse og støtte fra han. Det føles i alle fall godt Hva jobber du med igjen? Høres ikke helt bra ut det der, bekken og betonggulv... Skjønner godt at du er i tenkeboksen. Ellers har jeg og bitteliten det fint Tror og håper jeg i alle fall! Føler meg til tider veldig gravid, og nå har kvalmen begynt å melde seg. Tar alle tegn som positivt om dagen, hvor enn ubehagelige de måtte være Har masse tegn hele tiden, så kroppen jobber i alle fall, det er helt sikkert! Begynner å bli veldig spent på neste UL, selv om det fortsatt er over 1 uke til. Men ser frem til å få det unnagjort, og forhåpentlig komme hjem med good news Blir moro å treffe deg til sommeren Jeg også føler meg veldig pysete på sånt, har aldri truffet noen via nett før, men du virker jo så god og snill, så tror jo ikke du biter akkurat, hi, hi Jeg er forresten 27, så da er jeg litt eldre enn deg, men det var overkommelig likevel syns jeg Ha en herlig kveld vennen!! Gleder meg til å høre fra deg igjen Megaklemmers, Miemammings =)
TusseMor07&09&14 Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 ojojoj... for en koselig overraskelse miemamma:o) Nå ble TusseMor glad her:o))) Men akkurat for øyeblikket er jeg så sinnsykt trøtt at jeg ikke orker å skrive noe... vil bare soooooove litt... hihi... Lillegutt har fått det for seg at han skal koooose med mamman sin store deler av natta, så da blir det ikke akkurat noen kvalitetsøvn på meg om dagen, for fra klokken 2-3 så er det hyyyyl hver gang jeg prøver å legge han i senga si, for han skal bare ligge på brystet mitt... det er veldig koselig altså, men litt slitsomt i lengden! Men i morgen så skal jeg sette meg ned her så fort jeg har tid og svare deg! Det er veldig godt å høre at du og bitteliten har det bra... ingenting gleder mer enn det! Gleder meg til å skrive til deg i morgen:o) Men da skriver jeg her? Slik at vi har det samlet... Vet ikke hvorfor du ikke får sendt PM jeg... Jeg har fått PM fra andre og sendt og, så det har ikke noe med profilen min å gjøre da... Prøvd å høre på skravle? Eller sende mail til webmaster? Men nåååååå får du koooose deg med bitteliten, og sove så godt så godt! Så skrives vi imorgen vettu vennen! Stoooor klem fra meg:o)
TusseMor07&09&14 Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Goooood morgen kjære Miemamma med bitteliten=) Håper du har sovet godt i natt, og at du og bitteliten har det bra!? Jeg har sovet som en stein i natt! Såååååå godt... lillegutt sov hele natta igjen i natt. Våknet ikke før 7. da fikk han flaske i senga vår, før han sovna på armen til pappan sin, og vi våknet igjen 0830. Deilig! Jeg kom på at det kan jo hende det er noen begrensninger for hvor lange disse PMene kan være kanskje? Hvis de blir for lange så kanskje det ikke går ann å lagre? Prøv å sende meg en liten en bare for å sjekke da vettu:o) Ja, det er mye trøst man finner i disse små sjarmtrolla altså! ))) Man må jo uansett fokusere på det positive, selvom det er vanskelig innimellom. Men med meg går det heeeelt greit nå... vi prøver igjen! Litt irriterende at tanta er så på tuuuur da, men sånn er det bare. Tenkte å kjøpe pyridoksin og sink, å prøve det før jeg ringer akupunktørdama. Det blir en spennende tid fremover altså... for oss og for ikke å snakke om for dere og! Krysser alt jeg har for at alt står bra til med bitteliten altså... dette skal gå såååå bra! Dette med alle symptomene dine og sånn lover jo også veldig bra altså! Jeg har god tro for bitteliten jeg:o) ! 1 uke til UL ja... får håpe dagene går fort for dere. De har ofte en tendens til å gå umåtelig sakte når man vil de skal gå fort... kommer til å tenke såååå mye på dere den dagen altså! den 4. ikkesant? da skal jeg krysse det som krysses kan og håpe sterkt på at du kommer tilbake til meg med herlige nyheter:o))) Det fortjener du Miemamma, og det mener jeg! Jeg var gal i går jeg... *knis*... TusseMor meldte seg opp på sykepleien fra høsten av. Eller søkte da, rettere sagt.Jeg kan jo ikke gå og utsette studiene hele tiden for det det kan hende jeg blir gravid nå--eller til neste år;o) Kommer jo aldri til å få gjort det jeg vil i forhold til utdanning og jobb da. Så lenge jeg har studert i 6 mnd før fødsel, så har jeg rett på fødselstipend. Vi kommer nok til å merke det på den økonomiske fronten... men det er sikkert verdt det! Men om jeg jeg blir gravid nå, så fortsetter jeg i jobben, for da blir det jo ikke 6 mnd i studier. Drøyer graviditeten til sommeren eller lenger, så vil jeg begynne på skolen, for å komme i gang. Hvis jeg kommer inn da... Kanksje det blir jordmor av meg om ikke så altfor mange år:o))) har lyst til å starte en butikk her og... men jeg får la den tanken modnes litt, er litt mye på spill da synes jeg. MEN det hadde vært moro altså! Oj... nå skrev jeg mye om meg selv her.... måtte bare fortelle deg det skjønner du:o))) Men så moro at du liker scrapbooking da! Jeg har et par album jeg skulle begynt på selv jeg... men det lar vente på seg.. men til helgen skal jeg søren meg bare kose meg med det! Jeg er ikke dreven, sånn som det virker du er... men man lærer jo:o)) Så utrolig koselig at dere samles og gjør det sammen da... da får dere vel gode ideer og sånn av hverandre vil jeg tro? Moro:o) Får et par venninner på besøk i kveld, så da skal jeg høre om de vil være med på noe sånt og:o) Har vært meningen at jeg og søstra mi skulle ha gjort det noen ganger nå, men det blir jo aldri noe av... Åååååå...så gøy med skikkelig ordentlig kamera da! ja, da ville jeg begynt på et fotokurs eller noe ja... det e jo så ufattelig moro å ta bilder. Jeg har ikke noe sånt fancy som du har, men jeg har et vanlig canon ixus 750 kamera... og jeg knipser i vildens sky...hihi.. ) Moro! Bilder er moro. Fotokurs er nok greit når man er så heldig å ha et så flott kamera som du har:o) Så godt å høre at du får forståelse hos sjefen! Det er dessverre ikke alle som er sånn. Og det provoserer meg så til de grader at de skal "overkjøre" legen å fortelle at de synes godt du kan være på jobb... sjefen til venninnen min er sånn... og himmel og hav så sint jeg har vært på det der altså! Men da synes jeg du skal kooooose deg hjemme og passe på bitteliten med goooood samvittighet! er du lenge sykemeldt i første omgang? hva jobber du med igjen? Jeg jobber i et pølsemakeri... hihi... av alle ting;o) Og JAAAA jeg liker pølser!!! ;o) Så der står jeg på betonggulv hele dagen, uten muligheter for å sitte. Så bekkenplager og den jobben er dårlig kombinasjon! *fnis* jasså.... du er 27;o) så du er sikker på at ikke jeg er for ung da... hihi... jeg fyller 26 i år da, men da fyller vel du kanskje 28 da... hihi... Ja, er nettopp sånn jeg tenker og... du er jo så god og snill at det umulig kan være farlig å treffe deg:o) Gleder meg til den kaffekoppen... blir nok veldig koselig! kommer til å sitte å skravle i timesvis vi:o))) Denne meldingen har jammen meg tatt tid å skrive. Er jo ikke morgenen lenger nå;o) Sånn er det med en propell som har lært å reise seg. Så da blir det litt leking og tøysing og alt mulig annet innimellom skrivingen da vettu... Og nå har jeg lagt han, så da må jeg nesten benytte sjansen å hoppe i dusjen:o) Ha en deilig, deilig dag Miemamma med bitteliten:o))) Gleder meg ti lå høre fra deg! Stoooore klemmer fra TusseMora:o)
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Hellu snuuuupppa =) Åh, du er bare så utrolig søt!! koser meg med å lese innleggene fra deg, kveldens lille høydepunkt :) Ja du, kanskje jeg rett og slett bare skriver aaaaltfor lange pm, hi, hi!!! Har en tendens til å bli sittende å skrible når jeg først får satt meg ned, knis Har så mye på hjertet vettu, så da er det sikkert like greit å bare fortsette å skrive på tråden vår ja Men skal santens meg forsøke å sende deg en kort kort pm etterpå, bare jeg blir ferdig med denne lange først, hi, hi =) Så deilig at du har fått en god natts søvn =) Det er ikke bare enkelt det der, når gullungen vil ligge og kose og er lys våken midt på natta! Vår klump er nok ikke så mye våken om natta, men han sover ikke akkurat natta igjennom i senga si, for å si det sånn! Kommer alltid over til oss sånn mellom 3 - 5 engang. Sovner raskt igjen han, men den som henter har jo da våknet til litt da, så vi må nok jobbe litt med det der snart. Samtidig må jeg bare innrømme det er så vanvittig kos å ha han hos seg også. Kan ikke tenke meg noe bedre enn en liten varm kropp som legger seg tett inntil deg og koser håret - he, he, så inntil bitteliten begynner å nærme seg å ville ut, så får nok veslegutt kose mammaen og pappaen sin om natta ei stund til Du da, tøffingen! Så flott at du bare bestemte deg og søkte på sykepleien Da har du jo mulighetene åpne, så ser du hvordan det blir Misunner deg litt å studere, det syns jeg var utrolig moro Jeg er av den oppfatning jeg, at enhver jobb er viktig og meningsfull for samfunnet. Om du er toppsjef eller pølsemaker, sykepleier eller dagmamma, verden hadde ikke gått rundt om ikke noen hadde utført de forskjellige jobbene! Så vær stolt av jobben din du Tusse =) Eneste som bekymrer meg med den er som sagt helsen din! Men dette finner du ut av selv Jeg er utdannet lærer, ferdig for 4 år siden. Så nå jobber jeg som kontaktlærer for 7. trinn på en liten barneskole. Trives kjempegodt, og er veldig glad i elevene mine Aldri en dag som er lik, og masse spennende utfordringer. Men akkurat nå har nok Miemammings det best hjemme! Fy søren, nå har kvalmen kommet for fullt her. Har følt på det noen dager nå, men bare vært lettere uvel.Men i dag sto spruten før frokost! Og vært generelt uvel maaange ganger etter det i dag! I tillegg til det har jeg et syyykt behov for å sove. Fatter ikke at det går an å bli så trøtt jeg! Men, i dag kjørte jeg lille vennen i barnehagen, også la jeg meg til å sove - sov i nesten 3 timer!!! Og godt var det, for endelig følte at jeg hadde det overskuddet jeg trengte til å ta meg av min lille familie på best mulig måte på ettermiddagen Må bare innrømme jeg merker godt allerede nå, at det ikke blir helt det samme å være på vei med nr. 2. Har jo ikke den muligheten til å ta hensyn til seg selv da. Men det spiller ingen trille, jeg er bare så utrolig takknemmelig for at bitteliten ville komme til oss Og ja, jeg er fortsatt veldig optimistisk. Foreløpig tror jeg bitteliten har det veldig bra Og mor har fått en skikkelig kul på magen, får nesten ikke på meg buksene mine, hi, hi Er nok bare oppblåst da vettu, men føler meg så skikkelig gravid Blir nok 28 jeg jah.... Men, har mange yngre venner jeg, så det går så fint så!! Føler jeg har så mye rart å fortelle deg asså! Kunne sikkert sittet resten av kvelden Men, som du alt har sagt, du brukte formiddagen, nå har jeg brukt ettermiddagen - kvelden på denne pm Håper så inderlig å få deg over på 1. trimester snart da. Hadde vært så kooos å følge hverandre Er innom å sniktitter på tråden deres iblant for å se hvordan det går med gjengen, og er oppriktig lei meg for Ire akkurat nå. Tror jeg vet akkurat hvordan hun har det stakkars! Men håper så inderlig hun får et hyggelig svar på UL på fredag. Ellers er det allerede ei inne på vår tråd på novemberklubben som har mistet (Muttepus). Skal visst ikke være helt lett dette. Men, tror vel litt på at det skjer og sitter når det er meningen at det skal bli sånn. Hva tror du? Snuppelupp, håper du får en så herlig kveld med venninner på besøk Og ja, inviter dem på scrappekveld. Det er så utrolig moro det Når vi treffes til sommeren skal jeg ta med albumene mine, de er min store stolthet og lidenskap, hi, hi Jammen skal jeg ikke prøve å få meldt meg på et fotokurs ja! Sambo er jo litt gal som ordner en slik gave da vett, men har ønsket oss det så utrolig lenge, så nå skal jeg si det tas bilder her om dagen ja Nei nå måååå jeg gi meg, fniiis!! Kos deg vennen Gleder meg til å høre nytt fra deg oxo kan skjønne!! Kos og klæm
TusseMor07&09&14 Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Hei min venn:o) Tusen takk for koselig melding!!! Måtte bare en liten tur innpå dataen å titte om du hadde svart meg da vettu. Så nå sitter jeg her og smiler av den koselige mailen... Men det er sent så jeg må gå og køye nå jeg... har hatt besøk omtrent frem til nå, så da orker jeg ikke skirve noe nå. Mern i morgen skal jeg få skrevet til deg vettu:o))) Du får ha en god natt miemamma:o) Og drøm søte drømmer:o) Stor klem fra meg
TusseMor07&09&14 Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Hei vennen:o) Nå har jeg lagt lillegutt litt... så da har jeg tid til å skrive litt til deg:o) Skulle egentlig begynt å ordne oss klare til babysvømming, men det ser ut som om vi må droppe det i dag. Lillegutt har fått en stygg hoste og snørrer fælt, og jammen så tror du ikke det har sniket seg på litt feber nå og da:o( Så da får jeg holde han inne i dag tenker jeg... Takk skal du ha:o) Og takk det samme! jeg gleder meg veldig til å se hva du har skrevet til meg og... Sitter og storkoser meg da vettu:o))) Du er ikke alene om å ha mye på hjertet... koselig det! Har blitt kjent med ei til her inne, og vi holder på akkurat likt, bare over facebook da, helt sinnsykt lange mailer vettu... det er jo så koselig når man treffer mennesker man har skikkelig sansen for og som man går så godt overens med at man føler man kan skrive i evigheter:o) det er ikke sååååå mange av dem. Og jeg har vært så heldig å få muligheten til å "bli kjent" med både deg og lillemy venter nr 3:o) Dere er virkelig supre begge to!!! Men himmel.... nå skriker det over babycallen her.. han er litt tufsete stakkars lillegutten min... så jeg skal prøve å få sendt deg noe mer senere i kveld! Stoooor klem
TusseMor07&09&14 Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Sånn:o) Da var lillegutt gått litt ned for telling igjen, så da kan jeg skrive litt igjen:o) Hatt en fin dag da miemamma? Hvor lenge er du sykemeldt? like kvalm i dag? Sleit du med kvalme med nummer 1 og? det er ikke greit nå man er sånn kvalm altså! Æsj.... pyton er det! Får håpe det er kommet, for å så stikke fort av igjen;o) Slapp heldigvis å slite noe særlig med det med lillegutt jeg:o))) Håper det blir sånn neste gang og! For de få dagene jeg virkelig var kvalm var grusomme! Så vi satser på at det gir seg fort miemamma... ikke godt å gå rundt med spyet i halsen til en hver tid... Jeg er helt enig i dette du mener med at alle yrker er viktige... de har sin plass i den store sammenhengen. At man trives med det man gjør er det viktigste! Jeg for min del liker å løse problemstillinger og utfordre meg selv, og jeg får til dels noe av det i pølsemakeriet, men ikke på den måten jeg ønsker. Jeg har alltid ønsket å bli advokat, helt til jeg ble gravid og ble så fascinert av den fantastiske jordmora jeg hadde under svangerskapet. Og alt annet som fulgte med svangerskap og fødsel... Jeg hadde fødselsangst og fikk en enorm oppfølging av jordmora mi. Og alt endte med at jeg følte at alt hadde vært en flott opplevelse, og at det er dette jeg vil jobbe med:o) Dessuten så har du aspektet ved helsa, som du var inne på... jeg holder nok ikke lenge der oppe nei;o) Så du er lærer du... så spennende da:o) kontaktlærer, er det det omtrent det samme som sosiallærer? Eller hva går det ut på? hmmmmm.... 7. trinn ja, det er sikkert moro:o) kanskje litt tøft innimellom og? det er vel en litt "vanskelig" alder de er i akkurat da? utfordrende vil jeg tro ja:o))) Det blir litt annerledes når man venter barn mens man har fra før vil jeg tro ja! Var jo ikke sååååå lenge gravid nå når jeg var det sist, men jeg var sååååå trøtt, og det går jo ikke ann å bare gå og legge seg da når lillegutt freser rundt her... men sånn er det jo bare:o) Så jeg tror jeg skjønner hva du mener. Men det er som du sier verdt det! ))))) Før du vet ordet av det så sitter du der med nurket i armene dine, og lurer på hvor i alle dager tiden har blitt av! For jeg har fått inntrykk av at de som har barn fra før synes de neste svangerskapene går veldig fort! Har nok å henge fingrene i da;o) Så sant man ikke er knalldårlig da... da blir det nok litt annerledes... Du får passe på å sove når du kan... for kvalmen kan jo rett og slett være kroppens måte å si ifra at du skal sove litt mer:o) MYE som skjer inni kroppen din nå vettu miemamma! Så du får ta vare på deg selv og bitteliten og soooooove, når du har muligheten! moro med kul på magen da:o) hihi.... det er jo såååå fint! Ja, det er jo visst ofte sånn med nummer 2 osv... magen kommer ofte fort da;o) Men skal dere holde det lenge hemmelig eller? Eller har dere kanskje sagt noe til noen allerede? synes det er såååå vanskelig og holde på sånne gladnyheter jeg! *knis* Men neste gang skal jeg begrense meg litt;o) Huff.... ja vi for krysse fingrene for ire! det er ikke greit å gå og ikke vite altså! Men vi får håpe at hun får et positivt svar i morgen! ja, jeg er i utgangspunktet veldig enig med deg at det er en mening med det... men hvor rettferdig det er er en annen sak! Men det er iallefall sånn jeg har tenkt når det gjelder meg selv og, det skjer når det er ment for å skje, kjipt og trist er det jo, men det er lite jeg får gjort med det... men når jeg ser på disse som prøver og prøver og mister og sliter, så synes jeg det er heeelt forferdelig! det skulle jammen vært lik leveringstid til alle... hvis man kan si det sånn;o) JAAAA... ta med deg albumene:o) Gleder meg! Så kanskje du kan lære meg litt og:o)))) Fikk ikke spurt venninnene mine, eller dvs jeg ymtet frempå, med de virket ikke sånn overinteressert... *knis* Får prøve igjen! Ja, meld deg på fotokurs:o) Dret må jo bare være utrolig gøy... moro å lære hvordan man skal ta ordentlige bilder og greier... jeg vil og...hihi...... nå har du satt TusseMora på en ide og... hihi Selvom jeg tror jeg skal vente med alt som koster penger om dagen! Grrrrrr.... har du noen gang vært igjennom det at ALT går i stykker, økonomien er skrall osv? hihi... på søndag fant vi ut at det er noe galt med den nyeste bilen. 99 mod. det er denne jeg kjører... det kan hende toppen er gått, noe jeg ikke håper, for det kan bli dyyyyrt og myyyyye jobb! Så har vi en 98 mod. og den vil ikke lade og det er myyye greier med den... og her sitter jeg og hører på vaskemaskinen som tar heeelt av der inne på vaskerommet. Smeller og bræker, så jeg tror jammen den sier takk for seg og... i tillegg til at microen har en snodig lyd jeg aldri har hørt før heller... FLAKS! Og laptopen er det noe galt med osvosv... hihi... Og jeg som har lyst til å studere... hihi... vi har jo litt å rydde oppi før den tid... regninger og utgifter så det holder.... *knis* Men det ordner seg nok! Men nå er lillegutt våken igjen... Så da får jeg komme meg opp til han:o) Får snart besøk og:o) Så ha en deilig vkeld da miemamma! Så gleder jeg meg til å høre fra deg igjen! Stoooooore klemmer fra tusseMora
Gjest Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Hei vennen Takk for koselig melding igjen Hvordan går det med veslegutt? Ikke noe moro med syke barn nei, får jo så vondt av de! I kveld blir det nok ikke noen lang avhandling her, hvor enn jeg gjerne ville Det var ikke svangerskapskvalme som var kommet hit ser du, men en ordentlig oppkastsjau på hele gjengen Har spydd om kapp i hele natt, sittet på do med bøtta mellom beina, mens invollene har vrengt seg Kan ikke huske sist jeg har følt meg så syk!! Kastet opp siste gang i 5 tiden i morges, da hadde jeg fortsatt ikke hatt en blund på øye. Har fått sove en del i dag da, men kjenner meg fortsatt syk og uvel. Det er jo ikke så rart etter en slik omgang, men nå er jeg så redd for bitteliten!!! Frykter at dette ikke var spesielt bra for spiren i den kritiske fasen den er i nå Og føler at tegnene jeg har hatt bare blei helt brått borte i dag... Ikke spsielt vondt i puppene engag.... Så jeg er så engstelig nå, tårene er ikke langt unna. Skulle denne møkkasjauen ha ødelagt noe, så vet jeg ikke hva jeg gjør!!!!!!!!! Lillegutten her ble også syk, men han er fin igjen nå. Men jeg føler meg fortsatt så dårlig,og er redd for at det skal være en annen grunn til det. Vet jeg må prøve å tenke positivt nå, men er bare så redd.... Må skrive mer til deg i morgen vennen, blir helt uvel av å se på bokstavene som danser på skjermen, så går og finner senga igjen nå. Masse god bedring til veslegutt fra meg Klemmers fra en engstelig
TusseMor07&09&14 Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 Huffamei:o( Skulle bare en liten tur innom og titte på om jeg hadde fått noe svar fra deg. Og det var jo ikke noe koselig å høre at dere ligger syke alle sammen:o( Vi får håpe det går fort over!!! Med tanke på bitteliten, så skal du ikke bekymre deg for det altså vennen min! Bitteliten ligger så godt beskyttet der hun ligger inni magen din... og det skal MYYYYYYE til for at noe sånt skal påvirke altså! Så vær nå snill og ikke være redd for det! Det går så bra skal du se! Du er nok litt ekstra sliten også nå, og da føles ting ofte verre enn det egentlig er vettu.... og dette skal gå bra! Jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at en spysyke kan ha noen invirkning av negativ karakter for bitteliten! Nå håper jeg du har lagt deg godt tilrette i senga, og at du kommer deg på beina igjen i morgen! i mens vil jeg sende deg en varm klem med et ønske om at du skal få sove godt... og IKKE bekymre deg for bitteliten! nattinatt vennen min:o)
Gjest Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 Hei vennen Bare innom en liten svipptur Føler meg noget bedre, men fortsatt ikke i form. I tillegg til det har vi vært i begravelse til en kjær nabo her i dag, så miemamma har ikke sine beste dager akkurat nå... Men, får helga på meg nå, så håper jeg ting roer seg ned her! Får komme sterkere tilbake en dag formen er litt bedre jeg snuppa, har masse å svare på den lange meldingen din over her og vettu Har du det bra vennen? Riktig god helg til deg Klem
TusseMor07&09&14 Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 Hei på deg vennen min:o) Så dagene er litt tøffe for deg om dagen miemamma:o( Jeg føler med deg! Det å miste noen man setter pris på er ikke noe godt! Og i tillegg å være i dårlig form og gravid i tillegg kan nok bli litt overveldende vil jeg tro! Huffamei... jeg håper sterkt at helgen gjør deg godt, og at ting ser litt lysere ut for deg de nærmeste dagene! Skriv når du har overskudd og føler deg bedre du miemmamma:o) Skal titte litt innom innimellom for å se om du har svart jeg:o) Jeg har det bra jeg! Lillegutt er fortsatt syk, og krever jammen sitt her, men ellers er alt bra! Blir vel til å bli hjemme i helgen for det meste så lillegutt kan bli frisk. Men til søndag er vi bedt i bursdag for lillebroren min. 2 år blir han:o) Har to småbrødre på 2 og 4 år jeg skjønner du:o) Så de er så gira for nevøen sin og lillegutt er såååå gad i onkelene sine, så vi får da inderlig håpe at vi får være med på feiringa! Du får ha masse god bedring vennen min! Håper alt roer seg ned for deg snart! Stoooooore varme klemmer til deg fra meg:o)
TusseMor07&09&14 Skrevet 30. mars 2008 #12 Skrevet 30. mars 2008 Hei vennen min! Hvordan er det med deg og dine troooo? Håper alt er bra med deg!!! Gjort noe spennende i helgen? Jeg har fått tantebesøk i dag:o))) Aldri vært så glad for å se denne tanta jeg! Ellers har jeg syyyykt barn enda. Han har altså vært såååå dårlig! fortsatt feber på 4 dagen, ikke så fryktelig høy, men nok til at han er skrall! Så her er det jammen ikke mye som har skjedd denne helgen! Litt besøk og sånn da. Og så har jeg vært i bursdagselskap til min lillebror på 2 år i dag:o) Koselig! Gleder meg til å høre fra deg! Klemmer
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Hiiii Tussemora =) Åh, nå ble jeg glad på dine vegne! Ikke for at tr kom selvfølgelig, men fordi du da i alle fall kan få gjort deg ferdig med denne pp'en endelig, og kommet deg igang med en ny! Det blir flott, da vet du også at kroppen er helt leget etter at du mistet. Kan være det er derfor det har tatt sånn tid også? Jeg fikk i alle fall ustabile sykluser etter at vi mista, men fatt mot vennen, mine sykluser hadde enda ikke stabilisert seg enda da bitteliten tok plass hos oss Så nå får tanta gjøre jobben sin, også blir det kjempesepennende å følge deg fremover Håper fortsatt og tror at vi kan klare en del av første tri sammen jeg vettu Tester du EL forresten? Eller er du av den opplagte typen som likevel har sex hver dag?!?!? Syns jeg hadde god hjelp i å finne stigning i LH nivået, men klart, man skal passe seg for at det ikke blir rene pliktløpet... Ååååå, som jeg skal heie på deg i alle fall (";) Huff, har ikke godgutten blitt frisk enda?? Stakkar liten, må bli veldig sliten tenker jeg! Syke unger = ikkeno moro, det er sikkert! en, nå får vi tro det går seg til snart da, gått mange nok dager nå! Masse god bedring til han Ikke blitt syk du da? Det er i alle fall godt det da Joda, her går det sin gang vettu. Vært så utrolig sliten noen dager, så har bare kula ned fullstendig. Det ser ut til at kvalmen ikke har tenkt å slippe taket helt, så det var nok en kombinasjon av oppkastsjauen + svangerskapskvalme jeg fikk, så ble skikkelig elendig dårlig ass Huff, SÅ synd det er på meg, hi , hi Langt ifra, det er kroppen min som jobber nå, og det skal den få lov til å gjøre så lenge den har behov for. Jeg er så glad for at jeg har såpass sterke tegn jeg, for tolker det som om at alt forhåpentlig er bra med spiren. Men, nå har nedtellingen til fredagen begynt ja! Kl. 10.00 får jeg dommen.... Grugleder meg, if you see what I mean? Tenk, gått 2 uker allerede siden jeg var på forrige UL! Det er helt utrolig som tida flyr, selv om den har føltes veldig lang en stund. Ser man tilbake har det gått fort likevel! Jeg er kjempespent på hva de finner på UL. Ikke minst om når terminen min faktisk blir, hvis alt går som det skal Fram til fredag kommer jeg nok til å leve litt med frykten og følelsen av uvirkelighet, men dersom vi får et positivt svar da, er det slutt på å gå her å være redd altså! Nå VIL jeg snart begynne å glede meg ordentlig!!!! Er også spent på hva som skjer videre - om jeg må fortsette å være sykmeldt og hva slags oppfølging vi får framover. Jeg har hatt litt antydning til farge på papiret igjen et par dager, men tror og håper at det ikke er farlig. Prøver å minne meg på at jeg tross alt hadde slike småblødninger i 3 - 4 mnd med veslegutt også. Så nå får du bare krysse fingrene for meg, snuppa Ja, ikke sant det er koselig å møte folk her inne som man bare kommer overens med og liker kjempegodt?? Og det er jo egentlig bare så rart også, mennesker man ikke kjenner og har sett, men bare føler at kjemien stemmer med, det er helt pussig Litt gøy at det er Lillemy venter nr 3 du skriver med forresten Fikk et svar fra henne inne på 1. tri her, der hun skrev at hun husket meg fra bli gravid og at vi snakket litt der før Og ja, husker henne godt, men koblet bare ikke nicket, for hun kalte seg ikke venter nr 3 da vettu Fikk akkurat vite at ei anna jeg har snakket litt med her inne har fått sin etterlengtede gutt nå også, det er jammen meg mange solskinnshistorier og da vet du Men du, jeg må skrive mer i morgen eller noe jeg tror jeg, kvalmen er ergelig på kveldene når jeg er trøtt... Og nå kjenner jeg den kommer snikende her, så da tror jeg at jeg skal gå og finne senga Men, føler meg i alle fall i bedre form, så nå skal jeg være litt mer aktiv igjen vettu Nattinatt, vennen min! Klemmers
TusseMor07&09&14 Skrevet 31. mars 2008 #14 Skrevet 31. mars 2008 Hei på duuuuu miemamma med bitteliten:o) Jaaaa... det er deilig å vite at kroppen har ordnet opp. Synes det var dårlig gjort å lure med så mye da, men men... godt hun møkkatanta kom da hun allikevel måtte det;o) Jeg kjøpte EL-tester fra billigtester... de ligger i skuffen. Bare sånne strimler. Kommer nok ikke til å ta de tror jeg. Eller kanskje jeg skal ta de de dagene vi ikke har sengekos... Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har liksom ikke noen tro på de EL-testene. men jeg har egentlig bestemt meg for å roe hele greiene ned litt nå. Ta det mer som det kommer. Kjøpt pyridoksin, og ellers bare kose oss litt innimellom. Og NEI jeg er for all del ikke så opplagt at jeg er klar for hygge hver dag. Heller motsatt;o) Og det er også derfor jeg må prøve å ta det litt som det kommer. Men vi får da prøve på å få det til annenhver dag da... ;o) Hadde du EL-tester fra billigtester? Neida, lillegutt er ikke frisk enda! Faktisk så kom vi hjem fra legevakten for 1 time siden. Han hadde ikke feber til morgenen i dag, men formen har bare vært grusom på han i dag allikevel. Bare skriki!!! og det er ikke likt han... Så i kveld måtte vi bare kjøre han inn. MEN jeg hadde selvfølgelig gitt han en pinex kl 17, og den virket jo godt denne gangen ( den jeg gav til morgenen i dag fungerte ikke)...hihi... Så han var i form vettu. Flørta med damene og lo vettu. Men han er jammen blitt bedre nå utover kvelden, og legen så han hadde virusinfeksjon men at den var på vei tilbake. SÅ da tror jeg det var tennene som plaget han mest i dag egentlig! Ikke lett å vite altså... Jeg er ikke blitt syk nei, og ikke mannen min heller. Dere da? Gikk omgangsyken fort over? Alle er kommet seg på beina igjen? Ja, kvalmen og de andre symptomene er jo positive tegn det:o) Har så troen på at dette skal gå bra! Skjønner godt at du grugleder deg da ja... spesielt med den forrige ULen i minne. Selvom jeg er overbevist om at du bare er litt kortere på vei enn først antatt. Kan tenke meg du teller dagene ja. Det er helt utrolig hvor fort de dagene har gått, som du sier. Selvom kanskje enkelte dager har gått litt sakte. Jeg skal krysse alt jeg har for deg på fredag!!! Og sende deg alle de positive tankene som er i min makt, for at du skal kunne virkelig sette i gang med å glede deg over bitteliten... og slippe denne bekymringen du bærer på nå om dagen. Du skal virkelig ha masse ros for måten du har taklet dette på! Du er jammen ei tøff og sterk jente miemamma! ) Så nå håååååper jeg alt jeg kan på at min overbevisning stemmer... at bitteliten vokser og gror inni miemamman sin:o) Når det gjelder blødninger, så er det veldig vanlig. Så tror nok ikke du trenger å engste deg for det. Iallefall ikke når du hadde det med nummer 1 og. Jeg og hadde en del farge på papiret da jeg gikk med lillegutt. Ble jo helt hysterisk... men det gikk sannelig bra det og! Da jeg ringte legen så sa de det var heeeelt normalt. Jeg sier det igjen: dette går nok deres vei vennen min:o) Åååååhhhh.... jeg har så lyst til å starte en butikk nå jeg! Har den bra ideen vet du. MEN etter hva jeg har forstått så er det jo så dårlig rettigheter for selvstendignæringsdrivende som får barn, med tanke på permisjon og foreldrepenger etc. Frustrerende! Så da vipper jeg mellom sykepleien og å starte denne butikken. Har jo mest lyst til å starte butikk akkurat nå, men vil jo bli jordmor egentlig og.... ååååhhh... skal ikke være så lett altså. Men nå ringte plutselig søstra mi og fortalte om et møte i Horten, som var for de som vil starte noe eget og hadde en ide, men som ikke vet hvor de skal starte henn:o))) Så da vet jeg hva jeg skal i morgen! *knis* Du som har såååå herlig nick... hva skal jeg kalle meg den dagen jeg får en liten spire da??? hihi... mye rart man skal tenke på) Moro at du og har snakket med henne da. Ble kjent med henne her på bligravid jeg og. Det er rart hvordan man finner hverandre altså) Og dere er jo så herlige både du og lillemy:o) Gode jenter begge to... omtenksomme og reflekterte. Ja,det er jammen noen solskinnshistorier innimellom her ja:o) Og det er så godt å høre dem! ) Håper alt er bra med deg i dag og miemamma...og at du ikke har vært alfor kvalm! Sov godt da vennen:o) Mange nattaklemmer
Gjest Skrevet 1. april 2008 #17 Skrevet 1. april 2008 Hellu snuppiz =) Godt du dytter tråden for oss, huff, føler meg så treg om dagen Og da mener jeg alt mulig - syns til og med jeg beveger meg saktere, hi, hi Det må være et eget tegn bare for Miemamma tror jeg, fnis :) Men nå skal jeg da i alle fall få satt meg ned og skrevet litt til deg! Hvordan går det med godgutten nå? Nå må da det trollet av et virus være på vei laaaangt bort, hva?!? Fysjerakkern, virus er no dritt, for det er det liksom ikke noe å få gjort noe med! Ganske typisk at klumpen er på topp pga parazeth og er på flørtern på legevakta da Hi, hi, måtte nesten le litt da jeg leste det, det er bare så opplagt!! Så kommer man hjem, og feberen fyker til værs igjen, er det mulig liksom Men damene der ble sikkert grundig charmert de, så var vel verdt turen bare for det Her begynner ting også å gå seg til nå. Veslegutt har hatt 0 matlyst siden oppkastdritten (herreminhatt, hvor kommer alle "dritt"ordene mine fra egentlig?"?"?"?"?!!!), men i kveld spiste han 2 brødskiver til kvelds, så da er nok apetitten på vei tilbake vettu! Blir så grinete han, etter at han har vært dårlig! Så disse dagene som har vært nå har jammenmeg vært litt av en prøvelse, men, heldigvis går det over da, og nå er godgutten til mor tilbake i sitt ess igjen tror jeg (og det at han blir grinete har i hvert fall ingenting med å gjøre at mor og far gir etter for absolutt alt når sønnen er syk og det er synd på ham, og så liksom skal prøve å dra inn igjen grensene når han blir frisk igjen . neeeeida ) Butikk du, ser man det!!! Så spennende! Skjønner du syns det kan være skummelt da, blir selvfølgelig mye ansvar, men vil man nok, så klarer man Kjenner ei som startet i det små med en liten babyforretning. De solgte vogner og div annet utsyr. Upåklagelig service, ble kjent med henne da vi skulle ha lillemann. Handlet for 10000 av henne, og fikk en flott vognpose som takk for at vi gjorde hele hovedhandelen til lillegutt der - det kaller jeg service ja! Og skal si dama har ambisjoner. Etter at hun har drevet denne lille familievirksomheten i 5 - 10 år, har hun nå startet en kjempestor og flott babyshop butikk! Og det går så det suuuuser! Må bare si jeg beundrer henne altså! Så vil man nok, ja da får man det til Om du ikke tør satse akkurat nå som dere planlegger små og i det hele, og vaskemaskiner og microer og biler og div annet lager skumle lyder, hi, hi, så er det aldri for sent vet du vennen min Jo eldre du blir, dess mer erfaring får du jo også, og kanskje blir det også litt lettere etterhvert økonomisk, og da skal du gripe sjansen. Jeg har TRO på deg!!! Og føler du for å prøve deg alt nå, så skal jeg komme innom den butikken når jeg skal til Tønsberg, tro du meg :=) Hva slags butikk har du i tankene forresten? Så spennende altså! Og forresten, må jeg le litt til da - vi har så mange like tanker du og jeg! For da jeg fikk veslegutt så ble jeg så betatt av jordmoryrket at jeg nesten var villig til å gi hele lærerutdannelsen på båten en stund!! Kunne ikke tenke meg noe flottere enn å få lov til å ta imot små nydelige nurk hver eneste dag Men, har vel lagt fra meg den tanken da, jeg får nok holde på det jeg har ei stund til jeg Har tanta reist eller? Åååå, håper så veldig det blir deres tur snart!! Jeg brukte EL tester fra billigtester ja, og fikk bare heeelt positiv test en gang. Men det var ikke egentlig så viktig for meg, å vite nøyaktig når EL var. Men var langt viktigere for min del å vite når EL nærmet seg. Jeg og sambo har vært sammen 12 år i sommer (slå den til å være 27 år ), og selv om vi har et fint og godt sexliv, så er vi ikke akkurat kaniner lenger for å si det sånn Ble helt unaturlig for oss å ha sex hver dag i prøveperioden. Så derfor sjekket jeg LH stigningen, og passet på at vi koste oss litt rundt de tidene spesielt. Men, det tok jo sin tid før det funka og, så tror vel ikke akkurat jeg skal gi de testene fortjenesten for bitteliten nei! Og faren med slike tester er jo, syns jeg i alle fall da, at man kan bli så oppsatt på å ha sex akkurat i de dagene der, at det blir helt feil - klinisk liksom. Så nei, det naturlige er nok absolutt det beste .) Har aldri skjønt meg på temping og sånn heller jeg, så her tror jeg naturen bare ordnet det som den selv ville, og spira satt når den skulle, og jammenmeg får den se til å bli der i 7-8 mnd til også!!! Jeg skjønner godt at dere vil roe ned litt. Det er jo ingenting som haster heller, for gravid, ja det blir du Klarer man å slappe av og "glemme" litt at man prøver tror jeg det er bare positivt, men vet inderlig godt at har man først bestemt seg for å prøve, så er det omtrent klin umulig å la være å tenke på det Vet du, jeg drømmer så sinnsykt mye rart om dagen jeg!!! I dag, tok meg en skikkelig dubbers før jeg henta knøttet i barnehagen, og da drømte jeg at jeg var hos gynekologen for å ta innvendig ultralyd. Og mens jeg ligger der og dingler med beina, så kommer forsyne meg pedagogisk leder i barnehagen til veslegutt inn! Og det var jo helt normalt at hun skulle være der når jeg lå sånn gitt! Og ikke nok med det, men hun begynner å kjefte på meg for at jeg ikke skulle ha tvillinger!!! Og jeg ble så lei meg, men da ser jeg plutselig på skjermen til gyn at det er bilde av en hund der, så jeg sier til pedagogisk leder at hun kan bare slappe av, for jeg skal jo snart føde en VALP!!!!!!!!!!!!!!!! Syyyyyyyyyyyyyyyykt!!!! =) =) =) Kan hende underbevisstheten min jobber litt med å forberede meg på den gyntimen på fredag ja, LOL Ja, ja vennen Hvordan har din dag vært da? Ikke noe hundevalper hos deg vel?!?! Hi, hi Håper du har hatt en super dag altså! Var det i dag du skulle på det møtet? Hvordan gikk det? Ha en deilig aften, snuppa Klemmeklem
TusseMor07&09&14 Skrevet 2. april 2008 #18 Skrevet 2. april 2008 Hei frøken:o) Hihi... du er ikke alene om å være treg om dagen.... *knis* Men jeg må bare si at du er morsom... så liksom for meg deg som en saaaaaakte skyyyyygge listendes bortover.... hahaha... "seeeeeee, der sniiiiiker Miemamma seg avgårde"... hahahahah:o))))) Himmel og hav... men du har jo all grunn til å være litt treg i avtrekkeren om dagen du miemammings! Så du må bare slappe av og kooooose deg med bitteliten og tilværelsen:o) Ikke stresse med å skrive til meg iallefall... det kan du gjøre når du har overskudd og tid vettu:o) Selvom det er veldig koselig når du skriver altså;o) Hahaha... og alle disse drittordene da miemamma;o) *knis* Joda, det er veldig typisk når man drar til legevakta det, men jeg var glad det ikke var noe og... var vel en siste krampetrekning, hvis jeg kan kalle det det, den dagen. For den natten så sov han hele natten, og i går så våknet han opp i en myyyye bedre form:o) Han er jo fortsatt veldig tett, emn iallefall i bedre form. Selvom matlysten her også er dååårlig! Godt å høre at gutten din er på bedringens vei og! Det er slitsomt når de ikke spiser og generelt sett er pjuskete. Men det blir også som du sier ris til egen bak etterpå... hahaha... for maken til sutreunger man får etter sånne runder er virkelig en prøvelse! Godt å høre at ikke det bare er meg som gir litt for mye etter når det står på... og da får vi igjen da vettu miemamma, som du sier. Menmen... det er nå verdt det synes jeg! Angående den butikken, så vil jeg ikke si hva slags det er her inne... hehe... hemmlis:o) Det finnes ikke i Tønsberg skjønner du... og det er jo derfor jeg gjerne vil komme i gang, så ingen snapper ideen foran nesen min. Meeeeen, jeg ble veldig glad for det svaret du gav altså... det er jo aldri for sent, som du sier... og akkurat nå, så synes jeg det er for risikofullt. Men ideen får ligge baki her og modnes en liten stund, så får vi se da vettu... Venninnen min sa jeg var dum i går da jeg på vei hjem fra det møtet sa at jeg trodde jeg ville la være siden jeg syntes det var for mye risiko hvis jeg skulle bli gravid. Hun mente at hvis jeg skulle går rundt å basere alt på at jeg kanskje ble gravid, noe jeg kanskje aldri ble eller kanskje om noen år osv, så ville jeg jo ikke få utrettet noe i livet her. Jeg skjønner poenget hennes... MEN jeg tror hun ville sett litt annerledes på det hvis hun hadde hatt barn selv. OG dessuten så er hun av den typen som hopper i ting hele tiden, men som ofte går på trynet... veldig tøff jente altså... men.... jeg må si jeg kjente jeg ble irritert av disse utsagna. Kanskje jeg er urimelig? Jeg vil jo ha baby nååååååå! Så kan komme i gang med alt jeg ønsker av andre ting etterhvert:o)))) baby er første prioritet her i huset:o) Så utrolig moro at hun har klart seg sååååå bra da! Babyshopbutikk og greier:o) Hun må jammen ha jobbet godt for det altså! Noen er bare såååå flinke til sånt... ståpåvilje så det viiiiiiner av... beundringsverdig! Moro at du og ville bli jordmor da:o) Tror det er et herlig yrke! Tror det er mange som ønsker det når man selv akkurat har vært igjennom svangerskap og fødsel! Har flere venninner som snakker om det og:o) Her er det ikke jobber og oppdrive... så vi får se hva det blir til. Heller mer mot jordmor igjen idag:o) Moro at vi tenker så likt da miemamma:o) Hva slags stjernetegn er du? Bare lurer jeg:o) jeg er vekten... skikkelig typisk vekt og! Jeg kom til å tenke på... hvordan var forrige svangerskap og fødsel for deg egentlig? For meg var svangerskapet bare supert... litt uggen fra uke 12 og litt fremover, men ikke noe å snakke om. Litt motsatt av alle andre jeg. det eneste var bekkenløsning med gangvansker. Jeg holdt det i sjakk ved å ikke være på jobb. Men hadde jo dager som var ille... men det var absolutt til å leve med, så jeg var vel ikke av de som har det aller verst. Noen ligger jo hele svangerskapet. Må ha hjelp til dobesøk osv. Hadde noen ekle opplevelser, der beina klappet sammen under meg, men det gikk heldigvis bra:o) Gleder meg til neste svangerskap jeg:o) Fødselen gikk sååååå fort, noe jeg hadde regnet med. gruer litt for neste gang da... for da vil det nok sikkert gå enda fortere. Var på sykehuset når riene begynte. Skulle bli satt i gang dagen etter pgså vannavgang. Men det slapp jeg da. Kl 24 hadde jeg 0 cm og da begynte riene så smått.... kl 0030 begynte jeg å få litt mer vondt, og fikk noe å sove på og smertestillende. da dama gikk ut da, så tok det seg bare mer og mer opp... kl 0200 så ringte vi på JM. Hun målte 4 cm, så da var fødselen igang. Kl 0406 var lillegutt ute... så det blir spennende hvordan neste gang blir altså! Tror du jeg rekker frem??? hihi... Du da? er du av de som føder fort eller sakte eller gjennomsnittlig? Eller tok du kanskje keisersnitt? Barndomsvenninnen min har termin i dag hun... så jeg går og venter og venter på telefon vettu:o) Spennende! Lurer så på hva de får altså) de har ei jente fra før.... gleder meg:o) Jeg så dum og spørre ei av spådamene i går igjen! det er maaaaange som sier rett rundt hjørnet eller mai på meg. MEN denne dama sa at hun ikke så barn før 2010! Og jeg vet at jeg heller burde høre på de andre... eller ikke høre på noen i det hele tatt kanskje. Ikke lett altså! Får høre på Samsaya.... hun gav meg et flott svar:o) Ta det med ro. Kose deg med alle venner og familie. Nyt livet. Tenk positivt. Ikke bekymre deg for alt. Så kommer spira før jeg vet ordet av det, var det hun svarte... alle andre svarte hun med måneder og sånn, så det var så innmari treffende altså! Beskrev meg såååå godt! Så nå skal jeg høre på Samsaya... og hååååpe at jeg klarer å rooooe meg ned litt her! Men var det noen som spådde rett på deg miemamma???? Himmel og hav, nå hadde fru TusseMor munndiare her! hahaha.... Hvordan er det med deg i dag vennen? Fortsatt kvalm? Tenker på deg vettu:o) hahaha... jeg ler så jeg griner av den drømmen din altså!!! Og det er jo så virkelig og når man går gravid... hahaha... kan tenke meg du lo godt av deg selv da du våknet! Jeg har ingen valper her nei;o) Drømte jeg fødte frosker en gang jeg da... mange år siden... kvakkkvakk... og ut hoppet det hundrevis av frosker... litt farlig å fortelle deg det kanskje? hihi... kanskje det blir nestre drøm? Husker drømmen godt, for å sidet sånn;o) Ja, det spørs nok om underbevistheten din forbereder deg litt:o) Men det skal nok gå bra miemamma!!! *kleeeeem til deg* Niks.... tanta er her som bare det! Og jeg har egentlig hatt en del vondt denne gangen... og blødd masse! Håper det gir seg snart. Jeg er av de heldige som har det i en 5 dager jeg + - en dag... så hun blir nok noen dager til kan jeg tenke meg! Men de EL-testene dine... slo de bare bittelitt ut da eller? For jeg testet med de for noen pper siden, og de var blendahvite annenhver dag rundt der jeg trodde EL var... noe som må ha stemt, siden jeg ble gravid og testet positivt på dag 26.... hmmmm... tror jeg lar de testene være jeg... kanskje prøve de når jeg føøøøler at nåååå har jeg EL... bare for å dobbeltsjekke... ikke at jeg kjenner når jeg har EL altså... LOL ;o) Kjenner du det? Så mye mensensmerter jeg har hatt den siste ppen, så var jeg sikker på at EL var der... men den kan jo ikke ha vært der før seeeent i syklusen:o( Så det er ikke til å stole på her i gården! Og JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA det er umulig å slutte å tenke på det... hahahaha.... tenke masse på prøving og terminer osv, osv:o) jaja...d et får gå som det går... Nå har jeg skrevet myyyyye tror jeg! Håper du har det bra vennen min!? Tenker du mye på fredagen, eller klarer du å legge det litt bak i hodet? Når på dagen er det? Jeg skal jammen håååååpe alt jeg kan, og tenke masse på deg til fredag! Sende over masse positive tanker og klemmer:o) er så innmari koselig å skrive med deg altså! Føler vi snakker helt samme språk, om du skjønner hva jeg mener:o) Du er jo bare så god:o) glad jeg har fått bli litt kjent med deg altså! ha en fin dag miemamma:o) Mange klemmer fra meg:o)
Gjest Skrevet 2. april 2008 #19 Skrevet 2. april 2008 Hei vennen (";) Nå har jeg lest den lange koselige, morsomme og interessante meldingen din =) Jeg koser meg sånn med å lese innleggene fra deg, setter kjempestor pris på kontakten vi har fått! Føler også at vi snakker veldig samme språk, og at vi har mange like perspektiver på livet, det er fint! Sitter her med en varm kopp te, og kjenner på meg at denne meldingen kan komme til å bli lang - igjen Jo du, har hatt en grei dag jeg. Leverte godgutten i barnehagen først halv ti i dag, for formen var elendig fra morgenen av. Hang over doskåla, men kom ingenting. Jeg bare HATER å spy!! Så holder igjen det lengste om jeg kan Men, fikk i meg noen salte kjeks og litt farris, og da roet det seg nok til at vi kom igang her. Etter jeg hadde levert han dro jeg innom jobben en tur. Fikk ordna noe papirarbeid, og vært med en kollega og forberede et møte med PPT som jeg skulle hatt selv i morgen... Men gikk fint det, hun er så dyktig, så overlater alt til henne Etterpå gikk jeg opp og hilste på elevene mine - det var så rørende Flere av 7. klassingene som kom og ville ha en klem før jeg skulle dra! Det betyr litt det altså Og da sa jeg til dem at jeg savnet dem, og det mener jeg opprikitg også, de er en kjempefin gjeng altså! Klart, de har sine sider, og er i en alder der hormonene bare spruter iblant, men skjønne er de, hver og en på sin måte Og de gir meg utrolig mye, har lært vanvittig mye om meg selv ved å arbeide sammen med disse "små ungdommene", på godt og vondt. Jeg føler meg priviligert som får lov til å ta del i en så viktig del av livene deres, og som får lov til å være med på å forsøke å gi dem en ballast på veien. Joda, innimellom går jeg lei, og innimellom kunne jeg tenkt meg å prøve andre ting, som det å være jordmor ja, men tror jeg har funet min nisje likevel da, i alle fall i en del år framover Vurderer å melde meg opp til videreutdanning i engelsk. Men får se, er litt opptatt av å bruke permisjonstiden til kos og jeg da, litt gammeldags sånn, for vet jo så inderlig godt at den dyrebare tiden kommer ALDRI igjen. Og engelsk kan jeg ta når det måtte passe en senere gang, så kan godt være jeg bare setter det på lista over selvrealisering Selvfølgelig, dumme meg! Du skal naturligvis ikke skrive hva slags butikk det dreier seg om!! Så kan det heller bli en spennende overraskelse den dagen du står der med nøkkel i handa Kjære Tussemor, ta deg ikke nær av det venninnen din sa til deg. Hun var sikkert bare litt tankeløs, og som du sier, befinner seg selv i en annen livssituasjon. Jeg forstår veldig godt at du er i tvil med tanke på familielivet, og spesielt nå siden dere prøver på en til. Sier ikke at det er umulig å kombinere, men spørsmålet er jo hva du føler og tenker, og hvor mye av tiden din som småbarnsmor du er villig til å ofre for karriere. Det er jo uansett ikke noe hastesak dette, så bruk tiden du, vurder mange ganger før du bestemmer deg. Lag deg to lapper, en med fordeler og en med ulemper, og skriv opp ting etterhvert som du får tenkt på dem. Så er jeg helt sikker på at du vil ta en riktig avgjørelse for deg når tiden er moden for det. Og husk, det er din avgjørelse! (Og kanskje litt mannen din sin også da selvfølgelig.) Om du bestemmer deg for å vente er du så ung kjære du, at dette kan være din ønskedrøm. Kanskje realiserer du den når du blir 40, kanskje aldri, eller kanskje snart, uansett vennen, jeg tror det er viktig å ha ambisjoner og engasjement! Det kommer du langt med, uansett hva du måtte bestemme deg for Mitt første svangerskap og fødsel ja! Moro at du spør! Jeg syns det er så koselig å snakke om det Jeg hadde et kjempefint svangerskap med førstemann, bortsett fra at jeg også fikk bekkenløsning siste halvdelen av tiden. Var nok ikke så plaget som du, og regulerte det ganske godt med fysioterapi. Var plaget med småblødninger den første tida av svangerskapet, og fikk derfor noen ekstra UL. Ellers var jeg ikke kvalm en eneste dag! Jobbet fullt til "the bitter end", og gikk 2 uker over termin før jeg ble satt igang på dag 14. Den dagen kommer jeg nok aldri til å glemme! Fikk en fin opplevelse, men fødselen satte igang raskere enn hva jordmødrene hadde forventet. Fikk beskjed om at jeg måtte få 2 behandlinger og at det kom til å ta minst 2 døgn, siden jeg ikke hadde antydning til modning da jeg kom inn. Ble satt igang kl, 14, og fikk beskjed om at vi bare kunne ta oss en bytur og litt for å få tiden til å gå. Kl. 18 satt jeg og min kjære på et spisested, og plutselig kjente jeg de første riene. Kom inn igjen på sykehuset, og fikk en sjekk som viste lite rieaktivitet, og fikk nok en gang beskjed om at vi bare måtte smøre oss med tålmodighet. Og det gjorde vi, tok det med ro, og antok riene var bre maserier. Kl 22 sjekket de på ny rienene, men kom til å ta laaaang tid var beskjeden vi fikk. Etter det begynte det å gjøre ganske vondt, og jeg stod mer eller mindre i dusjen halve natta, syns det hjalp på smertene, som jeg trodde var bare uekte rier.... kl. 04.30 hadde jeg så vondt at jeg trodde jeg skulle revne. Ringte på jordmor, som sa at hun vel fikk ta en sjekk for å se om det var blitt noe modning enda (hun trodde sikkert jeg var en skikkelig sippehøne!). Sjekket åpningen og sa at det var to alternativer, enten var det full åpning eller ingen åpning i det hele tatt! Og da svarte jeg at hvis dette bare var begynnelsen så klarte jeg det bare ikke! Som kom en lege inn for å dobbeltsjekke. Hun sjekket og sa: "Du skal føde nå du jenta mi!" Så da kom jeg inn på fødestua, og kl. 05.03, etter 5 pressveer var den nydelige gutten vår ute de to døgnene ble bare 11 timer de gitt Jordmor sa etterpå til meg at jeg jo må ha en vanvittig høy smerteterskel som ikke hadde sagt ifra før. Men hva visste jeg? Hadde jo ikke gjort dette før, så skjønte jo ikke selv at det var kommet så langt, hadde jo tross alt fått beskjed om at det kom til å ta lang tid Ganske fornøyd over at jeg fødte uten smertestillende midler, som var mitt eneste spesifikke ønske før fødselen. Til neste gang vet jeg nok litt mer hva jeg går til, og kunne tenke meg badekar og akupunktur. Men, jeg syns likevel jeg hadde en fin fødsel jeg altså, og er det desidert største jeg noensinne har vært med på i alle fall Du hadde nok en kortere fødsel enn meg du da snuppa, men som du sier, man vil jo ikke at det skal gå for fort heller Vi damer blir visst aldri helt fornøyde tror jeg, hi, hi He, he, det er lett å la seg rive med av disse spådamene. Det jeg syns er rart er at de spår så mye forskjellig! Jeg ble spådd både mai, juni og juli, men det var bare Aurora som spådde mars på meg! Så, ville vel ikke festet for mye lit til det, selv om det ikke er så lett! Men enig i det som ble sagt om at du bør nyte tiden og kose deg sammen med familien din mens du venter Nei, nå er det sent og jeg har hatt to telefonsamtaler mens jeg har skrevet denne sinnsykt lange meldingen! Så kjære Tussemora, får skrives mer i morgen tenker jeg Nattinattinatt! Og forresten, så skjønt å høre at veslegutten din er myyyye bedre =) =)
Gjest Skrevet 3. april 2008 #20 Skrevet 3. april 2008 Helluuuu!!!! Mått bare innom og dytte litt, og fortelle at jeg er så supernervøs nå!!! Skulle ønske det gikk an å skru fram klokka litt for øyeblikket!!! Ååååh.... om 13 - 14 timer vet jeg om bitteliten har det bra der inne - åååå som jeg håper!!!! Bra med deg vennen? Klem
TusseMor07&09&14 Skrevet 3. april 2008 #21 Skrevet 3. april 2008 Kjære gode Miamamma med bitteliten:o) Huff.... jeg forstår veldig godt at timene går sakte mot morgendagen! Og jeg forstår godt at du er engstelig og nervøs, men du skal se at bitteliten er kommet for å bli du:o) Jeg skal krysse alt jeg har og håpe sterkt på at alt står bra til med bitteliten... og jeg skal tenke masse på dere imorgen altså! Hadde jo vært veldig merkelig om du hadde så mange symptomer og sånn hvis ikke ting var som de skulle synes nå jeg da, eller hva? Nei, dette går nok bra miemamma! Ellers så er jeg litt utenfor om dagen. Jeg er nok litt sliten og føler det er mye greier på den økonomiske fronten pluss en del andre ting som gjør at jeg plutselig har fått tilbake noe grums jeg hadde før. Litt småangst og uro... føler jeg har en vond klump imagen som jeg ikke klarer å finne ut hvorfor er der. Føler meg nervøs, mutt og slapp... men ellers så er jo alt helt greit. Vet ikke helt hva som skjer jeg. jeg tror nok jeg trenger en hel natt søvn kanskje, og litt avkobling kanskje;o) hihi... det ordner seg nok;o) MEN i morgen er mine tanker hos deg altså vennen! Når har du time? Jeg skal prøve å fa svart deg på alt i denne mailen imorgen... jeg kjenner bare at jeg ikke orker å tenke så mye akkurat for øyeblikket:o) Men jeg gleder meg til å svare altså! bare litt utenfor i dag, som du skjønner... Stooooor klem fra meg:o)
TusseMor07&09&14 Skrevet 3. april 2008 #22 Skrevet 3. april 2008 Kjære deg... Jeg må nesten gå og legge meg jeg... men jeg skal tenke på deg i hele morgen... krysse alt jeg har, og sende over goooode, vaaaaarme og positive tanker til deg! Du må ha masse lykke til! dette går nok så fint skal du se:o) TviTvi... Mange nattaklemmer, med ønsker om en god natt og en morgendag fylt med glede! )
TusseMor07&09&14 Skrevet 4. april 2008 #23 Skrevet 4. april 2008 God morgen vennen min:o) Du kan tro jeg tenker på deg nå! Håper så sterkt at dette blir en gledens dag! Sender deg alle positive tanker jeg kan makte, og krysser fingre for at dette skal gå bra! Lykke, lykke til! Store klemmer fra TusseMora
TusseMor07&09&14 Skrevet 4. april 2008 #24 Skrevet 4. april 2008 Dytter... ooooog en stooooor klem:o)
Gjest Skrevet 4. april 2008 #25 Skrevet 4. april 2008 Kjære vennen min =) Tusen takk for alle gorordene dine, og det at du orker bry deg selv om du er så sliten selv, det setter jeg så utolig stor pris på! Du er en fantastisk god nettbestis Hvordan går det med deg nå? Så leit å høre at du ikke har det helt bra! Kan ikke dere ordne dere en barnevakt, også tar dere en kveld hvor dere pleier hverandre, og ikke minst får sove hele natta igjennom? Sender deg mine varmeste tanker, ta vare på deg selv vennen Så må jeg bare fortelle, at i kveld er jeg verdens lykkeligste Bitteliten befant seg akkurat der ha/un skulle, trygt inni livmoren som allerede er fylt med fostervann Og hjertet blinket så utrolig vakkert, og lille spiren vår måler hele 1,2 cm - hi, hi - de vakreste 1,2 cm på jord, bortsett fra de 100 cm som veslegutten vår alt måler Det var så fantastisk godt å se den, jeg må bare si, at jeg elsker den allerede, lille vennen til mammaen sin Og selvfølgelig, det er fremdeles ikke risikofritt, men når lille spire har kjempet seg gjennom disse ukene, da velger jeg å tro at den har kommet for å bli =) Tenk, veslegutt skal bli storebror, nå tør jeg faktisk tro på det!! Nok en gang skal gynekologen vi bruker ha all verdens gode ord og ros. Han er så dyktig på å se mennesker oppi denne prosessen, og så flink til å forklare og berolige. Så ettersom hva jeg forstår, er sjansen for at det kommer til å gå bra etter at liv er konstantert mye større enn at det går galt, så nå skal jeg forsøke å nyte tanken. Skal fortsatt være hjemme i minst 3 uker til, så håper jeg at svangerskapet vil bli normalisert etter neste UL som jeg får om 5 uker. Er så glad nå Tussemor, og takknemmelig, mer enn dette kan jeg ikke øsnke meg! Fikk med bilde hjem, tro om det skal scrappes Tenker på deg vennen! Stor klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå