tuppa prøvd lenge Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 og det var som forventet negativ:-( "#!!&(/#!"+``(/&% !!! regnet jo med det så det kom ikke som et sjokk for å si det sånn, men skuffelsen blir stor alikevel. jeg er jo bare i 1 pp og har vel egentlig ikke noen grunn til å klage men jeg ble ufattelig trist og lei meg for det. jeg som er så redd for å ikke kunne bli gravid i det hele tatt så nå har jo frykten kun blitt bittelitt større!;-) samboer hadde litt å gjøre i byen i dag så da slengte jeg meg med å kjøpte sink, e-vitamin og pyridoksin!:-)hehe! baby skal det bli altså! jeg har fortsatt ikke fått tanta så nå kan hu komme så jeg kan gå over i ny pp fort som faen.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Uff det var kjedelig!! Men så lenge tanta ikke har kommet er det håp!! Krysser fingrene for deg!!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Jeg hadde det også sånn første gangen jeg prøvde. Var helt fra meg da det ikke funket med en gang. Men man har ca 20 % sjanse for å bli gravid, så da sitter den nok ikke på første forsøk hos de fleste. Det er nok ikke noe i veien med dere! Men du kan jo ta en EL- test neste mnd? Lykke til!
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Så lenge tanta ikke er kommet, så fins det håp!!! Noen tester jo ikke positivt før mange dager over IKM... Så ikke mist håpet... Skjønner godt at du blir lei deg av den negative testen, det blir vi alle. Uansett om vi har prøvd 1 mnd, 10 mnd, 18 mnd eller som meg 3 år... Jeg har i alle fall lært meg å bare vente på tr, for jeg blir mer trist av en negativ test enn tr. I disse pergo tider sa legen at jeg måtte teste uansett om tr kom eller ikke, fordi noen får blødning ved ikm, selv om det ikke er mens. Og man skal absolutt ikke ta pergo hvis man er blitt gravid.. Men er bare denne pp igjen med pergo heldigvis... Ønsker deg masse lykke til, og jeg har tro på deg
tuppa prøvd lenge Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2008 takk takk for positive ord jenter!:-) ja jeg veit det egentlig er teit å bli så lei seg når det er første pp, og bare tenk på de som har prøvd i mange måneder eller år for den slags skyld så jeg bør jo egentlig holde kjeft men... jeg har gått på sterk cellegift og strålebehandlig så det er derfor jeg er så redd for å ikke bli gravid.... men alle leger jeg har snakket med og til og med kreft telefonen har sagt at jeg ikke skal bekymre meg for dette for dette gjelder visst kun menn.menn kan bli sterile av cellegift og strålebehandling men de har ikke noen bevis for at kvinner sliter for det har aldri vært noe problem. jeg har tatt ultralyd og blodprøver å alt er i orden men jeg klarer ikke å ro meg for det:-) tussi og tigergutt:jeg brukte el tester denne måneden:-)
tuppa prøvd lenge Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. mars 2008 ja uff lucy T! du som har prøvd så lenge fortjener så innmari å bli gravid! jeg burde virkelig ikke klage. det er som jeg har sagt tidligere at det burde vært kø ordning på det å bli gravid!:-) håper indelig at det ordner seg for deg og at du får en spire i magen din snart.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Hysj hysj... i denne tråden er det JEG som trøster DEG... Hehe... Alle her på bim's bli gravid vil jo ha en spire i magen, så er naturlig å bli lei seg når man ikke blir det. Det er jo det vi ønsker oss mest av alt... Det var veldig trist å lese at du har gått på cellegift og strålebehandling... Vet om ei som fikk tatt bort egg fra eggstokkene før hun begynte på behandlingen, sånn at de lå nedfryst til hun skulle ha barn. Så skulle hun få ivf. Hun hadde brystkreft, vet ikke om det er forskjellig, men... Håper du slipper å vente så lenge på den etterlengtede lille spiren, du har jo gjennomgått mye annet tungt i livet, så du skulle i alle fall slippe å slite med dette her Og jeg har fortsatt tro på at du får det til!! Sender over en trøsteklem
isi* med liten januar spire!! Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Heihei. Ja det er helt rett... Jeg er nå i 8pp og syns også det er mye tryngre med en neg. test enn at bare tr kommer å du går over i ny pp. Vi har bestemmt oss for å ta en lang pause, til og med begynne med prevansjon igjen, bare for å få det helt ut av systemet litt og heller kose oss masse!!! Ja, hvertfall du som har gjenomgått så mye fortjener at det sitter fort. Har en venninne som skal ha barn i juni, og hun gikk nesten 4 uker over ikm før hun fikk positiv test... Krysser fingrene for deg!!! Og til deg Lucy, håper viiirkelig det sitter for deg snart.... Blir du sliten av det eller har du kommet over det stadiet!!! Masse, masse lykke til å at alt går bra!!!
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Tusen takk for omtanke! Det går litt opp og ned egentlig. Når jeg tenker tilbake så husker jeg at jeg hadde en skikkelig trist periode rundt 10 pp... Og følte meg som et mislykket menneske da vi fikk vite at typen var helt perfekt, men jeg hadde ikke el. Men har verdens beste samboer, vi prater masse om dette temaet, og trøster og oppmuntrer hverandre når vi er lei oss. Så jeg må si jeg syns det har gått ganske bra. Trist er det selvfølgelig, men det er folk som har hatt det verre enn oss. Vi får jo hjelp av lege, og har fått el på pergo kurer 2 ganger, så da er det jo i alle fall mulighet for å bli gravid. Selv om jeg ikke liker å få negative tester, så har vi bestemt oss for å teste før vi får vite resultatet av progesteron blodprøven. Fikk ALT for store forhåpninger forrige pp, fordi jeg hadde kjempehøye verdier progesteron.... Ble super trist da vi ikke var gravid... Etter denne pp, hvis vi ikke blir gravid, skal vi videre til gyn for søknad om ivf (var i alle fall det legen sa). Så tankene om at vi kanskje aldri får det til er jo begynt å komme... Er jo ikke alle som får spire etter ivf, i alle fall ikke de offentlige forsøkene... I tillegg blir det jo litt penger som går med til ivf forsøk... Håper så innmari at spiren skal sitte denne pp, så vi slipper å dra til gyn... Han er en sånn gyn som har all verdens tid... Jeg har IKKE all verdens tid... hehe... Ønsker deg masse lykke til isi*snart7pp
tuppa prøvd lenge Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. mars 2008 tusen takk for masse fine støttende ord og håp jenter!:-) dere er knall å ha altså! ble litt bedre nå:-)hehe masse lykke til til dere også !
isi* med liten januar spire!! Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 åh takk for det begge to.... Jeg får ikke byttet nick hehe er i 8pp nå... EL om en ukes tid.Men er litt sånn usikker... Har også verdens beste samboer som er kjempe støttende. Men vi har snakket om å dra utenlands og sånn så jeg er litt redd for å prøve (hoppe av i svingen) eller tenke på barn. Vi har ikke snakket om det på en stund. Jeg tenker nok på det mer enn han. Men i går kveld før vi skulle sove hvisket han inn i øret mitt før vi sovnet "åhh jeg vil ha barn med deg snart" så da fårjeg jo forhåpninger. Vi har jo snakket om at når vi blir gravid så blir vi det fordi det er da det passer best. Å viss vi sliter med å bli gravide er det jo dumt å ikke forsøke alt hele tiden. Hehe ikke lett alt dette vi tenker på. Uff... Du er kjempe heldig da. Du må hilse fra meg og si det til han =) Ja blir mer påkjenning med sånn ivf og penger. Når skal dere teste da?? Er ikke innpåher så ofte lenger for å ikke la meg bli helt baby-gal! Så du må sende en pm om hvordan det går!!! MASSE lykke tilmed prøvingen og kose dere masse!!! Stumpen opp!!!
¤mamma¤ Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Uuuh, alltid like trist å teste negativt! Jeg er derimot glad, for testet negativt for første gang i går etter min MA....så da begynner jeg liksom på nytt. Lykke til på ferden!! Du virker jo målbevisst omkring graviditet, så du skal se det løser seg;)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Neeeeei!!!!:´-( Sender deg en stor trøsteklem!!! Jeg var helt overbevist om at du var gravid jeg. Men kanskje du skiller ut hcg sent, så du må vente noen dager før testen blir positiv, håååper det! Fortsetter å krysse fingrene for deg ihvertfall;) Hvis den dumme tanta kommer på besøk, så håper jeg at det er det siste du ser til henne på 9 mnd. Men ikke gi opp håpet, kanskje du er gravid:D Masse masse lykke til!!!
tuppa prøvd lenge Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. mars 2008 heihei dreamer!tusen takk for trøsteklemmen:-) nei jeg regnet med at jeg ikke var gravid men er skikkelig trist når du på en måte for bevis for det:-) er nok redd tanta kommer altså for jeg kjenner hu er på vei. jævlig irriterende at jeg skal ha så mye symptomer på tanta altså!blir jo umulig å kjenne etter symptomer på graviditet etter som det er så likt hos meg! jeg er for eksempel fortsatt kvalm. det eneste som har skilt seg ut er at jeg ikke har ømme pupper. jaja...shit happends...bedre lykke neste gang ikke sant?:-)hehe men nå kan jeg glede meg til din ikm og andres i allefall så går tiden litt forter til neste el!:-p hehe masse lykke til og håper idelig at du er litt heldigere enn meg!:-) har du vært gravid noen gang dreamer? du må ikke svare hvis ikke du vil da:-)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 Tuusen takk, så snill du er som gleder deg på mine vegne! Det er helt sinnsyykt irriterende hvordan kroppen "produserer" masse graviditetssymptomer også er man ikke gravid allikevel. Man kan ikke stole på symptomer i det hele tatt. Men jeg har hørt om fler som ikke har testet positivt før 1-2 uker etter ikm, så jeg vil ikke gi slipp på håpet om at du er gravid. Og det at du ikke har ømme pupper som du pleier tror jeg er et kjempegodt tegn! Det er det jeg kjenner etter nå, at puppene ikke er ømme, for da tror jeg det er håp;) Håper så inderlig at du er gravid! Jeg har vært gravid en gang for et halvt år siden. Men jeg mistet samme dag som jeg testet positivt, så den graviditeten er vel ikke så mye å skryte av;P Men var trist likevel da.
tuppa prøvd lenge Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 25. mars 2008 ja det er fint å se andre lykkes!:-)det gir meg litt håp også når jeg ser at det er mange som lykkes:-)dessuten så unner jeg ingen å være barnløse for det må være det verste som finnes. ja denne kroppen er teit innimellom...skulle ønske kroppen var følelsesløs fra el til ikm for da hadde jeg ikke kjent noe til denne hersens kroppen med alle dens symptomer og ikke minst tanta!:-p nei det er vel kanskje et øøøørliiite håp ennå men den er ikke stor altså!!:-)får jeg en syklus på 37 dager nå så er det nøyaktig et år siden. jeg begynte å ha oversikt over syklusene mine i januar 07 jeg serru:-)hehe så flott at du har vært gravid da dreamer!! da veit du i allefall at du kan bli gravid!:-) da vil det skje igjen! men veldig trist at du mistet da...men den neste sitter godt fast!:-) det har jeg bestemt;-)hehe
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 25. mars 2008 #17 Skrevet 25. mars 2008 Hehe, såå snill du er!! Satser på at den neste sitter godt fast ja, ihvertfall når du har bestemt det;) Ja det er sant som du sier at det er faktisk flott at jeg har vært gravid, for da kan jeg jo bli det igjen:) Smart å ha oversikt over syklusene! Har du ikke gått på hormonprevasjon det siste året da? Det er jo kjempebra i såfall, for da er kroppen helt "seg selv". Mange som sliter med syklusene etter prevansjonsslutt. Jeg håper så masse at du er gravid. Om du ikke er gravid nå så har jeg en følelse av at du kommer til å bli graskt gravid uansett;) Jeg synes også at det er godt å se andre som lykkes, det gir håp! Og jeg unner heller ingen å være barnløse, det er jo såå forferdelig. Håper vi snart får hver vår spire i magen! Tenk om et år kan det hende vi begge har en baby!
tuppa prøvd lenge Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 25. mars 2008 jepp!jeg har tatt en liten alvorsprat med fertilitetsguden å sagt at det er på tide at vi bim damer blir gravide;-) hvis ikke så slutter jeg å tro på han;-)hehe ja jeg sluttet med p piller i jfebruar 07 og har egentlig hatt regelmessige sykluser siden da, men hoppet den første måneden etter p piller opp til 37. jeg kan jo like så godt skrive inne syklusene da så kan du jo se selv om jeg er sånn nogen lunde presis:-)hehe ja jeg håper du har rett om at jeg blir fort gravid, men jeg ska ha med deg inn på 1 tri altså!:-)hehe vi SKAL ha en baby om et år heter det:-)hehe her er syklusene: 30 37 36 34 33 35 30 36 34 34 36 36 er litt ustabil kanskje men er ikke så alt for galen da syns jeg:)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 25. mars 2008 #19 Skrevet 25. mars 2008 Synes det ser fint og stabilt ut jeg:D Tror mange har sykluser som varierer med noen dager. Jeg pleier å variere mellom 26 og 28 dager.. Hvilken syklusdag er du på nå da? Hehe, det er bra du har tatt en prat med fertilitetsguden. Sender opp noen ønsker for oss jeg og;) Virkelig på tide at alle bim damene blir gravide. Tenk så fantastisk om forumet hadde blitt tømt en gang i måneden;) Vi SKAL ha en baby om et år ja, sånn må man tenke;)
tuppa prøvd lenge Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 25. mars 2008 ja du er jo ganske stabil du også og det er jo bra! du er heldig som har korte sykluser altså! da går det så mye kortere tid til el:-) jeg er på dag 36 i dag. syns tanta skal komme nå..blir suuur hvis syklusene begynner å tulle nå. tenke jeg skulle kjenne på denne berømte tappen istad, ikke det at jeg blir så mye klokere av den grunn men:-)hehe men hvis jeg kjenner på den med jevne mellomrom så vil jeg kanskje klare å "lese" noe ut ifra den en elller annen gang.men nå finner jeg den så vidt nå da!den pleier jeg ALLTID å kjenne med en gang!nå er den høøyt opp.jeg finner den jo etter mye grafsing men :-) men det er vel sikkert sånn den skal være ved mensen sikkert.jeg har null peiling på dette med tappen og veit ikke hva jeg skal kjenne etter en gang.klarer ikke å kjenne om den er myk,hard, åpen eller lukket. ja det hadde vært herlig altså hvis forumet hadde blitt tømt en gang i måneden! da hadde alle fått ønsket sitt oppfylt ganske kjapt:-)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 25. mars 2008 #21 Skrevet 25. mars 2008 Hehe, nei det hadde ikke vært dumt;) Veldig greit å ha så korte sykluser. Skjønner at det er irriterende med lange sykluser, da blir jo ventetiden eenda lengre. Hvis du ikke er gravid så håper jeg at tanta di kommer snart, så du ikke får surrete sykluser. Vet du når du hadde EL da, og hvor lang tid du pleier å ha fra EL til TR? Det kan jo hende at det er en spire i magen din da! Kan ikke så mye om tappen jeg heller, har vurdert å begynne med det. Men siden jeg styrer så færlt allerede, så tror jeg at jeg venter med det foreløpig:P Jeg vet ikke om du har lest på pernille.info, men der står det at hvis tappen kjennes ut som en nesetipp er den hard, og hvis den kjennes ut som lepper er den myk. * Like før/under mensen: - Åpen - Hard - Lavt plassert i skjeden - Fuktig - Kan være bakovervendt Så hvis din er høøyt opp er det jo et kjempegodt tegn!!! * Ved tidlig svangerskap: - Tett lukket - "Plugget igjen - Lavt plassert hos noen, høyt plassert hos andre - Kan være bakovervendt - Blålilla i fargen - Både myk og hard - hard inni, men med "et mykt lag" utenpå Vet ikke om det var til noe hjelp jeg:P
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 25. mars 2008 #22 Skrevet 25. mars 2008 Linken er forresten: http://pernille.info/livmortappen.htm om du ikke har lest det;)
tuppa prøvd lenge Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 25. mars 2008 ja uff....vil ikke ha surrete syklus nå! kroppen får ikke lov altså! typisk hvis det skal skje akkurat når jeg har begynt prøvingen:-) nå har jeg hatt positive el tester så å si hele tiden etter at jeg fant el men det var en liten nedstgning på testen den 13 eller så var det den 14 så det er vel en 13-14 dager siden el tror jeg. men jeg hadde positive tester hele den uka frem til den 13 eller14. jeg fikk ogå positiv test i går eller over i går. prøvde å finne ut hvor lang tid det har pleid å gå frem til el men fant det kun ut i et par-tre sykluser og da er det mellom 12 og 14 dager frem til ikm.men tror det har variert litt altså.har vært litt dårlig til å merke i syklusboka mi når jeg har el. ja jeg har vært inne på pernille sine sider men har ikke engang tenkt på å gå inn der å les om denne tappen min da så jeg skal gå inn å sjekke litt nå:-) prøvde å kjenne nå igjen men den kjennes ut som den alltid gjør syns jeg:-) hard! syns den alltid er hard jeg:-p men prøvde så godt jeg kunne å komme frem til den nå og måtte streve hardt for å komme frem og måtte sette meg på huk for å få litt overblikk der oppe men fikk ikke kjent så godt på den for den gjemmer seg godt for øyeblikket:)merkelig altså...det pleier aldri å være noe problem å nå den... sorry for at det tok litt tid før jeg svarte men jeg måtte inspisere syklusboka mi litt;-p hehe
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 25. mars 2008 #24 Skrevet 25. mars 2008 Ja uff det hadde vært typisk:( Får håpe tanta kommer snart. Eller egentlig ikke, håper at tanta ikke kommer og at du tester positivt om et par dager;P Tiden mellom EL og IKM pleier hos de fleste å være veldig stabil. Så hvis du pleier å ha 12-14 dager sånn ca så burde du få tanta veeldig snart, ellers så er det nok en spire der;) Og hvis du fikk positiv EL-test i går eller forigårs så er det et kjempegodt tegn! Ååh tenk om du er gravid!!! Det virker jo lovende at livmortappen er så høyt opp siden den skal være langt nede når TR er på vei;) Fortsetter å håper for deg jeg altså, hehe! Sorry at jeg og brukte lang tid på å svare, måtte spise middag;)
tuppa prøvd lenge Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #25 Skrevet 25. mars 2008 nei det beste hadde jo vært om hu ikke kom i det hele tatt ja!:-) men hvis hu absolutt skal komme så får hu komme nå!!:-) hvis dette pleier å være stabilt så burde hu være rett rundt hjørnet ja. ja da lærte jeg noe nytt i dag også!:-p er snill du som fortsatt håper for meg! kanskje det er det som skal til;-)hehe ja jeg blir ikke klok på denne tappen min altså, men får håpe det er et godt tegn!:-) skal inn å les litt nå på pernille. vi er akkurat ferdig med å spise vi også så jeg måtte vie noen minutter til sambo nå så det tok litt tid før jeg fikk svart også;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå