Gå til innhold

FY faen!!! Les dette her! Link

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er så sinnsykt i disse sakene er jo at han uttaler seg som om han VET at alkohol tidlig i svangerskap gir føtalt alkoholsyndrom.

I tillegg uttaler jo sjefssvarlegen i lommelegen til VG at man må se gynekologens svar i lys av at han har sett føtalt alkoholsyndrom. Hva da?? uttaler han seg på generelt grunnlag for å forebygge at kvinner drikker istedenfor å svare skikkelig i enkeltsakene?

Jeg ble så provosert nå at jeg skrev et langt innlegg til Lommelegen, så får vi jo se om de svarer. Kommer aldri mer til å ta dem seriøst iallefall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1147680

for å forsvare legen sitt svar så legger jeg ved denne linken...og denne ...

http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.tidsskriftet.no/lts-img/2005/L05-04-Med-13-01.jpg&imgrefurl=http://www.tidsskriftet.no/%3Fseks_id%3D1147680&h=214&w=300&sz=15&hl=no&start=2&um=1&tbnid=gpyIEC5s937SnM:&tbnh=83&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dalkoholsyndrom%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN

Kan umulig være noe noe hyggelig å vite at man sjangser med et annet menneskets liv og det er netopp det man gjør om man vet at inntaket av alkohol i svangerskapet er i mot helse råd og uforsvarlig høyt!

Beklager jenter som har drukket i svangerskapet før og når dere viste at dere var gravide, tror ikke på lang nær at dere er onde inndivider,men bare uviten til vilken skade man kan påføre det venntende bar !

Skrevet

Fytti he....., dette er drøyt!

Var det noen som fikk med seg han overlegen som uttalte seg på nyhetene for en tid tilbake angående den "null-tolleranse-for-alkohol-i-svangerskapet"-reklamekampanjen?? Det ble jo et rush av oppegående damer som hadde bedt om abort, fordi de fryktet at det var noe galt med barnet nettopp fordi de hadde drukket tidlig i svangerskapet. Mange av de orket ikke tanken på å gå ni mnd med tanken om at de hadde et misfoster i magen!?! Herregud!! Det er snakk om skremselspropaganda og misinformasjon. Det går jo ikke an!

Skrevet

Altså legen som uttalte seg var rystet og ba om at legene rundt omkring skulle informere vordende mødre bedre om at det ikke var skadelig de første ukene. Ble litt rotete dette her...., men jeg blir så provosert!!

Skrevet

Volvo-mamma

Om du nå leser denne linken du så fint har lagt ut så kan du jo se at dette ikke gjelder denne typen kvinner som disse diskusjonene går på. Det som provoserer meg så utrolig mye er at Dr. Høvik i Lommelegen uttaler seg til disse to kvinnene som om han VET at de "mengdene" de har inntatt vil gi fosterskade. Det kan han ikke vite ettersom det meste av forskning gjort viser at det er snakk om store mengder alkohol inntatt i løpet av hele svangerskapet.

Det å fortelle en kvinne som har drukket endel før hun har kommet til 6 svangerskapsuke at hun har forvoldt så stor skade at det eneste riktige er å ta abort er rett og slett drøyt.

Man vet at et stort inntak av alkohol gjennom hele svangerskapet vil kunne gi føtalt alkoholsyndrom(FAS) og dette er absolutt en forferdelig sykdom for barnet.

Man vet også at det er umulig å si i hvilken dose alkohol er skadelig, og man har derfor innført null toleranse for å sørge for at det skal fødes så få barn som mulig med denne/disse sykdommene.

Nå er det nå en gang slik at en god del kvinner har drukket alkohol før de finner ut at de er gravide, og man finner som sagt ikke noe sikkert holdepunkt for at man allerede i 4 uke har forårsaket så stor skade. Så lenge kvinnen ikke drikker i resten av svangerskapet.

Det at en gynekolog sier til en gravid kvinne at hun nok har gjort skade og bør ta abort, selv uten at det var spørsmålet, setter kvinnen i en posisjon hvor hun ikke har noe valg. Tenk om hun føder et funksjonshemmet barn, selv om funksjonshemmingen ikke er FAS!!

Dette ble langt, men jeg syns det er utrolig viktig å få disse tingene på plass. Det finnes INGEN forskning som viser at en eller to runder på byen tidlig i svangerskap før man visste om det er garantert skadelig!! All forskning er gjort på konstant drikkende mødre, og det er gjort forskning på flere hundre tusen kvinner!!

Skrevet

Nemlig!

Signerer den, mosegrisen!

Det er nok ting å bekymre seg over i svangerskapet, om ikke dette også skal bli et tema.

Skrevet

helt sinnsykt!

saken står på vg nett i dag....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...