Gå til innhold

Tror folk "romantiserer" sykepleieyrket..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en latterlig vending denne diskusjonen har tatt! Utrolig barnslig å drive å diskutere hvem som er viktigst/har den tyngste jobben/fortjener bedre lønn osv. I helsevesenet er alle like viktige, fra dem som lager maten, til dem som tar seg av stell, mellomledd og mellomledere, til primærlegen og spesialisten. Uten et av alle ledd ville helsevesenet falle helt sammen, samarbeid fagfolk mellom er utrolig viktig. Jeg trodde den gammeldagse rangstige-holdningen var falt bort, men har visst tatt grundig feil.

Selv er jeg snart ferdigutdannet lege, men har jobbet i pleie lenge også, så jeg har litt av "begge sider" med meg i ryggsekken. Jeg trives godt i begge typene jobb, som er ganske forskjellige fra hverandre. Hovedsaken er lik i begge: omsorg for andre mennesker. Nivåene omsorgen utøves på har like stor verdi, og enhver helsearbeider har et ansvar og er viktig i sammenhengen.

De fleste kan være enige om at å jobbe i helsevesenet ikke akkurat er lukrativt, i alle fall i offentlig sektor. Et lønnsløft og en personelløkning i alle ledd er sårt trengt. Det blir bare dumt at uilke faggrupper innen helsevesenet skal hakke på hverandre, og kjekle om hvem som har det verst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg der ja Anonym (over meg her...) Denne diskusjonen har jo bare fjernet seg helt fra det originale hjertesukket. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...