Gå til innhold

Ta hull i ørene på de små...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må DU roen litt her.. tosøtesmå..... slapp av med deg.. grenser til barnemishandling??!! Er du helt skada i hue!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er svarene preget av kulturen vi lever i. Vi er alle preget av den kulturen vi har vokst opp i, det sier jo seg selv. At svarene er preget slik betyr ikke at de ikke er saklige.

Jeg misliker forøvrig også (uten sammenligning forøvrig) selfangst, tyrefekting, revejakt, omskjæring av jenter, barn over 1 år med smokk i offentligheten, rasisme, kvinneundertrykking, slaveri osv osv. Alt påvikret av min oppvekst selvfølgelig :)

Skrevet

Nei, jeg er ikke skadet i hodet. Jeg synes det grenser mot barnemishandling. Jeg kan til og med si det flere ganger hvis du vil?

Jeg tok hull i ørene da jeg var 14. Det var vondt i to uker, og det var noe skikkelig herk.

Skrevet

i de fleste salonger nå tar de begge ørene samtidig...

jeg ville aldri tatt et og et øre...

ringte og sjekket det først..

Skrevet

Lille Liak, siden du er så engasjert; er du istand til å hoste opp et saklig og godt argument for å fysisk lage hull i kroppen til små barn, der det ikke er naturlig at det er hull, når dette hullet kan gi smerter, infeksjoner og allergi? Bare lurer.

Skrevet

Eldste jenta her har det. Hun maste lenge. Jeg forklarte i det vide og brede at det var vondt, måtte renses osv.

Men hun gjennomførte og er veldig glad i dem. Hun bruker kun øredobber av gull og kun små, slik at risikoen for å feste dem i ting er mindre.

Personlig ville jeg ikke tatt hull i ørene på en liten baby eller et lite barn som ikke har ytret ønske om det. Må jo renses osv

Skrevet

Finnes no ingen grunn til å ta hull i ørene på så små barn, bare for at mor synes det er søtt. Det er ingen som kan påstå at det faktisk er godt å ta hull i ørene. Det er faktisk vondt. Og da må no ungen være stor nok til å bestemme dette selv, og faktisk forstå at det gjør vondt før de får hull i ørene. Helt sykt at foreldre vill gjøre dette uten barnas tilatelse. Det finnes faktisk folk som ikke vill ha hull i ørene!

Skrevet

Personlig synes jeg det er utrolig tøysete å gjøre sånt uten at barnet engang har spurt om å få det!

Om tuppa kommer til meg om 3-4 år og spør pent så skal hun få (da er hun 5-6 år).

Hun har spurt meg nå også, sier at "Talie skal også ha pen i øret"

men nå er hun så liten at hun ikke forstår hva det innebærer.

Når hun er gammel nok til å forstå at de ikke skal pelles på, at det vil gjøre vondt osv, DA skal jeg vurdere det.

Skrevet

Hvorfor vil du ha det på henne?

Datteren min på 7 vil ha, men hun får ikke enda. ;)

Hun er ikke klar for å si det sånn.

Skrevet

Vi satser på at det ihvertfall kan utsettes til skolealder her i gården, hun skal få når hun spør selv OG er klar (i våre øyne)

Men svigersøstrene min og svigermoren min synes jeg er dritkjip, alle mine svigersøstre fikk nemlig hull i ørene før de var 2 mnd og det skal også deres barn ha.

De kan ikke skjønne hvorfor jeg som ikke kan se på nikkel engang ikke vil ta sjansen på at hun kan få allergi som er like ille som min. (mannen er også allergisk forøvrig)

Skrevet

He he. Så engasjerte dere er =)

Skrevet

enig med alienbrud og Lille Liak jeg =)

snuppa mi er nå 3 år, og jeg har egentlig hatt lyst til å ta hull i ørene på henne lenge... men har ikke turt...

men regner med hun har det før hun begynner på skolen altså.. for hun er ei jålejente, så hun kommer nok til å mase snart...

Skrevet

Kusina mi som er frisør liker ikke ta hull i ørene på små barn. Det hun gjorde når hun pyntet jenta var å ha på sånne små klistermerker som ligner øredobber på øreflippene hennes, det gjorde ikke vondt å så ekte ut.

Jeg synes ikke om hull i ørene på småbarn, de har ikke valgt det selv. Jeg mener enn får vurdere det den dagen de ber om det selv men ikke før. Vi venter vår andre gutt så jeg slipper ihvertfall det spørsmålet, ihvertfall foreløpig da.

Skrevet

Det er ikke lov og ta hull i begge ørene samtidig så da har den som har gjort det gjort noe som ikke var helt greit! Grunnen er rimelig enkel at man snur seg som regel til den andre siden om det er smertefullt og da kan man jo treffe andre steder enn selve øret med pistolen!

Så det skal kun taes hull i et og et øre og det er ikke uten grunn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...