Gå til innhold

Arbeidsfordeling i hjemmet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror mange krangler om husarbeid fordi de ikke "tør" å ha regler på det. Man forventer liksom at den andre parten er helt lik en selv og blir skuffet over at vedkommende ikke tar initiativ. Både jeg og mannen min bodde i kollektiv før vi flyttet sammen og er vant til at mennesker har veldig ulik oppfatning av hvor ryddig og rent det bør være og hvordan man gjør ulike ting. Vi satt oss derfor ned å lagde liste FØR vi flyttet sammen og lagde skikkelig naziregler på at alt skulle være annenhver gang. Og vi firte ikke på dette i det hele tatt de to første årene. Hvis jeg f.eks. av en eller annen grunn ikke fikk laget middag når det var min tur, måtte jeg spørre han om vi kunne bytte dag eller så kunne man bytte 3 middager mot 1 husvask osv..

Mange av vennene våre lo av oss, men det er jo jeg som ler sist her for feroløpig er jeg en av de få jentene i vennekretsen som ikke har problemer med at mannen min ikke gjør husarbeid.. :)

Skrevet

*flire*

Er noen som har det vett.

Og nå som vaskemaskina er ødelagt så trur jeg faktisk tom hun stryker trusene mine, for de er jævla "rette" når jeg får dem igjen!

(hun vasker nemlig alt for meg frem til vaskemaskina lever igjen, noe som kan ta sin tid så lenge jeg får alt levert rent, strøket og bretta på døra:p)

Skrevet

Han sitter på en vask av og til,tømmer oppvaskemaskin og går med søpla.Det er vel i grunn det eneste..Men spør jeg han om noe så gjør han det,men må sukke litt først hehe...

Skrevet

Mannen min reiser med jobben, borte 4 uker, hjemme 4 uker. Så når han er hjemme så er det han som lager middag som oftest. Gjør mye med huset og uten for huset. Vasker derimot aldri klær! Eller legger sammen, eller henger opp.. Men fikk et spark bak forrige gang han var hjemme, så tror det blir litt bedre neste gang=)

Ellers så deler vi ganske bra på det siden han gjør så mye annet med huset.

Skrevet

Han vasker gulv, jeg tørker støv.

Jeg vasker klær. Vi bretter begge to, jeg bretter litt mer enn han, tror jeg.

Vi lager noen ganger middag sammen, av og til lager jeg, flere ganger lager han.

Oppvaskmaskina tar det meste av oppvask, ellers tar vi det etterhvert så det er ca 50/50.

Han måker snø (men ikke måttet måke mye denne vinteren....)

Han gir kveldsmat til lillegutt mens jeg tar stellet på badet. Mat på dagtid og bleieskift deler vi på ca 50/50.

Når noe en sjelden gang må strykes, gjør jeg det.

Vi skifter på sengene sammen, ellers gjør jeg det.

Hmm... er det noe mer? Jeg er heldig, har en mann som har en kone som hjelper til hjemme ;):P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...