Gå til innhold

Hva bruker dere under bebis på stellebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker sånne "tisse-matter" med plast under og tynt froté oppå. De var ganske store så jeg klippet dem opp så det dekker litt av ryggen og under bleieområdet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bruker vi håndduk og flanellsklut under rumpa.

Litt vask må man da regne med:-)

Skrevet

Jeg legger først et mykt håndkle på stellematten og så legger jeg et tisseunderlag over dette og så til slutt en tøybleie som kan skiftes ut så ofte som det trengs, UTEN å ta opp hele klesvasken :-)

Jenta vår tisser veldg ofte når man tar av henne bleien, så et tisseunderlag funker bra, syns jeg.

Hilsen Sasser

Skrevet

Jeg kjøpte en haug med billige, små håndklær på Ikea. De kostet 10 kr pr stk, og tar liten plass i maskinen, så det fylles ikke opp så voldsomt. Det er veldig greit, syns jeg. Liker heller ikke å legge henne rett på stellemadrassen, syns det blir litt klamt.

Skrevet

Jenta mi var å fæl til å tisse hver gang jeg tok av henne bleien. Men lærte fort av d. Og åpner den bare først og blåser litt på høna så hun kan tisse før jeg tar vekk bleien. Da slipper d å gå så mange håndduker:)

Skrevet

Ja jeg har de små hvite håndklene fra IKEA til 5kr stk. Tar ikke mye plass.

Skrevet

bruker håndduk ja.blir kaldt ellers syns jeg. særlig når han bader og har hel kroppsvask. vaskemaskinen går i ett hær uansett så d er ikke noe problem:) spriter oxo stellebordet etter vært kveldstell:)

Skrevet

Nå bruker jeg stellematte-trekk som er av frotte eller sånn mykt fluffy fleeceaktig. Legger også en liten klut over i tilfelle han skulle tisse når jeg tar av bleia. Men det hender jo at han rapper den kluten og tisser, og da må jo trekket vaskes så klart. Det tar litt mer plass enn vanlig hånkle i klesvasken, men det sitter jo bedre på stellematta. Både vaskemaskin og tørketrommel er diger, så det blir ikke til at jeg trenger å vaske flere maskiner alikevel.

Jeg brukte også slike engangsunderlag til å begynne med, de var geniale siden det ofte ble utslipp fra både det ene og andre hver gang bleia ble tatt av.

Skrevet

Sånne flanell-bleier...eller hav jeg skal kalle det....kjøpt på Spar Kjøp - helt supre å ligge på og tørke med siden de er så myke:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...