Gå til innhold

Hva bruker dere under bebis på stellebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger alltid et håndkle under henne, synes det blir så kaldt og "klamt" å bare legge henne rett på plasten.

Men: synes det går så fryktelig mange håndkler... hun tisser jo gjerne en gang eller to mens vi holder på (vi koser/leker gjerne litt når vi først er på stelleplassen, lar henne få sprelle naken etc). Håndkleet blir klissvåt, og hives til vask. Med flere stell om dagen, går det en del håndkler!

Det hender at jeg prøve å brette håndkleet, slik at hun ikke ligger på det våte, så det kan brukes til et stell til.

Hvordan gjør dere dette?? Bare lurer, jeg... er det jeg som er hysterisk og hiver til vask, er det bare jeg som har håndkle under henne, har dere andre noen lure tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min ligger rett på stellebordet vi har varmekabler på badet så det er bestandig godt å varmt dær.

Skrevet

Bruker håndkle. Må skifte ofte her også,hehe.. Men synes det er verdt å vaske litt ofte for at mini skal få lufte seg litt uten bleie:)

Skrevet

Hådkle og ei sånn tøy fille,hva heter de..flannels bleie eller noe sånt. Sånne de hadde på sykehuset. har mange av de og de tar imot litt hvertfall. men jeg har en full maskin med hvit kokvask annenhverdag uansett :)

Skrevet

jeg har også et håndkle under henne..hun tisser gjerne mens vi holder på..bretter det bare litt der det er vått så hun ikke ligger i tisset..Og hiver det til vask når vi er ferdige!! Bruker libero tørre servietter under rumpen på henne i tilfellet avføring, da går ikke det i håndkle, for det blir så graps!!

Skrevet

Samme som deg... Går i perioder VELDIG mange håndklær, for enten sp tisser hun, eller så gulper hun... Men bruker lange håndklær, slik at jeg kan flytte det våte utenfor kanten om hun tisser da...

Mens i perioder igjen så tisser hun ikke på stellebordet igjen... :)

Skrevet

Graps? Hva betyr det? :)

Skrevet

bruker bare håndkle, men om vi skal lufte stumpen lenge og kose/leke pleier jeg legge en bleie på tvers under stumpen, itillfelle det kommer litt enten her el der ;) det tar iallefall mot det meste samtidig som hun kan sprelle naken!

Skrevet

Jeg bruker og håndkle...men legger ofte en ny bleie under rompa når hun ligger å spreller en stund. Sånn at hvis hun tisser, så kommer det bare i bleia og ikke på hånkle (hvis hun ligger nogenlunde i ro da....:) Men det blir mange håndklær til vask ja:)

Skrevet

Bruker håndkle. Pleier å ta lekingen/sprellingen med bleie og ellers ingen klær på så slipper man mange uhell. Likevel ble det mange håndkler i begynnelsen pga både tissing og gulping, mens nå er det nesten ikke uhell.

Skrevet

vis dere kjøper en pakke med engangsunderlag på butikken. genialt! vis ungen ikke tisser på det brukes det flere ganger! finner det der hvor det står bleier. . bare et lite tips.. ble myye mindre handklevasking her hjemme etter eg kjøpte det..

Skrevet

Bruker håndduk vi også. Ble en del i starten, for da tisset hun jo hver eneste gang jeg tok bleien av:) Nå når hun er litt eldre så tisser hun nesten aldri på håndduken:) Har masse sånne småhåndduker som ikke kan brukes til noe annet, så de ligger i stellekommoden:)

Skrevet

Bruker stellematte med håndkle oppå. Har som regel et ganske langt håndkle som vi kan flytte på hvis hun skulle tisse eller gulpe på det.

Legger som regle en ny bleie løst under rompa hennes når hun skal ligge naken.

Skrevet

har stellematte og håndkle, men prøver å ikke bruke selve håndkle under stumpen for da må det vaskes så ofte- tisser ofte under stell- samt at det kommer bæsj på det. legger en serviett under istedet..

Skrevet

Bruker håndkle under, men jeg kjøpte noen billige håndklær på Hansen og Dysvik som ikke har all verdens kvalitet, og det er ganske fint i den sammenhengen, for de er ganske tynn frotte, så de tørker fort etter vask.

Det med tissingen på stellebordet gir seg jo etter en stund, så det er ikke et problem så lenge. Nå er det veldig sjelden at jeg må bytte håndkle pga det. :)

Skrevet

Jeg ahr håndkle under. Men det er ikke så ofte han ligger der. Han skal opp og krabbe. Har ikke tid til å ligge på ryggen, kan man skjønne..

Skrevet

Vi har stellematte og håndkle. Har kjøpt inn 10 sånne billige håndklær fra Jysk, 5kr eller no pr stk. Så han har egne håndklær han ligger på.

Skrevet

Kjøp inn sånne bomulls"bleier" fra sparkjøp. 10 stk til 129 kr. Funker like fint som håndkle ;)

Skrevet

Jeg bruker tøybleier (fra Jysk) som underlag. Selges i 12 pk. Ganske store når du bretter de ut. Synes de er kjempe fine! Bruker de som gulpekluter også. Kjøpte en haug, og veldig fornøyd!! :)

Skrevet

Herregud, dere lager jo myye mer klesvask enn nødvendig ved å bruke håndklær!!! Bruk gamle brettebleier/oppklipte laken el. De tar mye mindre plass i klesvasken.

Skrevet

Oppå stellematten har vi et tisselaken (selv om matta skal tåle slikt har vi lært av erfarne venner at det kan sette seg lukt likevel) og et sånn flanellhåndkle (sånn gulpeklutsak), slik at det er mykt og godt - og lett å rengjøre ofte.

Skrevet

Her bruker vi disse engangsunderlagene fra Libero. Følte at håndkledet aldri ble skikkelig reint... Men disse engangsunderlagene er geniale! :) Myke oppå,væske trekker ikke igjennom når hun bæsjer på det.

Skrevet

Brukte håndklær under henne til rundt 5 mnd da sluttet jeg. Ser ikke ut til at ho syntes det er mer ubehaglig uten. Tørker jo opp/vasker den hvis det kommer tiss eller bæsj på matta og pleier å sterilisere den annen hver dag.

Skrevet

Dere som bruker engangsunderlag,- blir ikke det fryktelig dyrt i lengda da?? Har en sånn pakke vi og, men den ligger i stelleveska.. Brukes skjeldent, med andre ord..

Selv bruker vi håndklær, og ja- blir myye vask! Så det tipset med oppklipte laken eller sånne bleier var lurt. Prøve det.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...