Gå til innhold

At dere får dere til....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg selger brukte merkeklær (katvig, IdaT, Småfolk, reima, drappadot, ej sikke lej ol) på Qxl, så får folk betale det de er villige til å betale.

Setter utropsprisen til 20 kr ca.

Selger aldri HM, Lindex og cubusklær...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe annet, da avgjør jo folk mere selv...hehe...er jo mange som ikke får seg til prute heller...budgiving er vel noe anneledes.

Her gis det bort om det kosta 100kr eller 1000...klær vel og merke...

Skrevet

Du kan ikke påstå at det automatsik er lureri.....er min påstand. Så lenge man opererer med ny pris og salgspris må hver enkelt kunne ta dette valget selv. Eller påstår du at alle som kjøper brukte klær er naive, dumme og lettlurte? Jeg har aldri solgt brukte klær så debatten angår ikke meg personlig. Men å kalle noen for kjeltringer og andre for idioter uten grunn synes jeg er både moralsk forkastelig og rimelig uetisk... for å bruke dine egne ord.

Skrevet

Jeg må si at jeg synes det viktigste er at klærne blir brukt jeg da!! Herlighet, skal man ikke kunne gi bort et plagg "som ser brukt ut"? ?

Eller om det er en liten flekk, jaja så kan man kanskje bruke genseren hjemme da?

Tenk hvor mange i verden som ikke har mat og klær... Og så skal vi kaste fullt brukbare klær? Spørr du meg burde vi være mye flinkere på gjenbruk.

Det er et sinnsykt forbruk i dette landet...

Men jeg ville aldri solgt brukte klær til halv pris. Jeg har gitt bort klær som er blitt for små.

Skrevet

Bruker dem selv ja, til hytteklær osv..men gir ikke bort nei...men kan godt slites skikkelig. Har ikke på nye klær så de får rave i fjære med dem når vi ferierer på hytta.

Skrevet

Så enig så enig, mamma-til-2-jenter. Jeg har fått masse brukte klær og hva i pokker er galt med det.. Ser jo at noe at det er brukt.. so what? Jeg og mannen har god råd, men vi trenger ikke sløse med ressurser fordi. Ved å kjøpe nytt og bare kaste røyner vi miljøet også. Må si at jeg blir sjokkert over sånne holdninger altså.

Her er vår liste over hva vi kjøpte brukt eller nytt eller fikk:

Vogn: ny

Bilstol: kjøpt brukt fra noen vi kjente for halv pris, ser ubrukt ut.

Stellekommode: fått fra venner, er litt slitt men fungerer fint

Voksipose: kjøpt brukt for 800,-

Seng: Kjøpt ny

Sengetøy: Sydd av gamle voksensengetøy pluss kjøpt nye laken

Klær: fått kanskje 75 prosent, resten kjøpt nytt eller brukt.

Vippestol: fra jeg var liten, sydd nytt trekk

Høystol: fra jeg var liten, pusset og lakket.

Babygym: lånt fra venner

Med andre ord setter vi her i huset fokus på å ikke bare kjøpe å kjøpe, men heller bruke det som allerede finnes i verden. Synes det er horribelt at folk kaster nye klær, eller brukte for den del. Dere kan ihvertfall gi det vekk til noen med lite penger eller fretex da.

Jeg kommer selv fra gård, der ble klærne brukt til de slang rundt oss. Først som finklær og skoleklær, så som hjemmeklær og tilslutt som fjøsklær eller arbeidsklær. Jeg reparerer ting med symaskinen, både bukser, gensre og undertøy. Selvfølgelig er det fint å unne seg noe nytt men det er mye mer gøy med noe nytt når man ikke kjøper hver uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...