Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 #1 Skrevet 23. mars 2008 ...altså å selge brukte KLÆR til halvpris????? Jeg får meg ikke til å selge vogna mi til halvpris engang, brukt pent i 1 år, kommer til å selge den for 3000 MAX, ny kosta den 7500 med bag og utstyr...
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #2 Skrevet 23. mars 2008 Freeeeeetex... Barnehjem i Russland... osvosv *løper avgårde med søplesekkene fulle av klær*
mayaya Skrevet 23. mars 2008 #3 Skrevet 23. mars 2008 Jeg selger hva som helst for å få mer plass & penger :-p
mayaya Skrevet 23. mars 2008 #5 Skrevet 23. mars 2008 Jeg kan jo alltids snu det på hodet da: Jeg hadde ALDRI kjøpt brukte klær for halv pris.... men.. jeg tar jo gjerne imot så mye som mulig for de gamle :-p
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2008 Helt i orden det å selge og gi bort, men det er prisen da??? Og hva enkelte (idioter på det området i mine øyne) er villige til å betale. Kjøpt ubrukt bæresele av ei for halvpris....det var helt ok....fikk den i orginal innpakning og så tydelig at den var helt ubrukt.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Synes det kommer litt ann på også jeg. altså hva man selger, f.eks bilstol eller reima dress..er den som ny ser jeg ikke problemet ved å ha halv pris
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #8 Skrevet 23. mars 2008 Selv om du ikke får deg til å selge vogn + utstyr til halvpris så skal ingen andre det heller? Hmmmm hurpe eller ikke så er vel dette noe som hver enkelt må avgjøre selv. Dessuten er det jo ingen som tvinger de som kjøper:) Men en vinterdress f.eks selger mye bedre alle andre mnd enn akkurat nå.
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. mars 2008 Hehe..jeg har nok et moralsk gen for mye på det området. Gir helst bort jeg...
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. mars 2008 Vogn er anna sak, det var for å sette et eksempel. Men klær jeg reagerer på, hva folk tar for vogner får være opp til dem selv, de er vel skjeldent satt ned mer en max 1/3del i pris uansett.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #11 Skrevet 23. mars 2008 Hvorfor ikke selge om noen vil kjøpe? Selv om du ikke vil det, så kan vel andre gjøre det?
mayaya Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 Moralsk sperre? Du er ikke mye til hurpe , azza!
Carnivale Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 Men hva er forskjellen på å selge pent brukte klær og pent brukte vogner?
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 23. mars 2008 Akkurat der har jeg det ja.... ;-) Men kan godt hurpe om det her inne ;-))) Ingen moralsk sperre for å bitche litt om sånt ;-)
Trulte76 Skrevet 23. mars 2008 #15 Skrevet 23. mars 2008 HAr aldri selgt klær..men skulle jeg gjøre det så hadde jeg gitt de bort mot henting/frakt Bare for å bli kvitt de..
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 23. mars 2008 Klær selges ofte til halvpris og under det, vogner derimot selges vel svært skjeldent nye under 30% rabatt( da alltid forrige sessongs modeller, eller eldre) i hvertfall hvis man kjøper dem innom grensa.
prekæs Skrevet 23. mars 2008 #17 Skrevet 23. mars 2008 Jeg ler meg i hjel. Man må jo være passe fora på dib historier hvis man mener man kan selge brukt til halv pris av nytt. Vil folk lures? Man kjøper nytt til halv pris når sesongen er over. Reima og sorel får man til en 100 lapp på Fretex... så jeg kjøper det evnt der og støtter en god sak i stedet for en grisk kjerring:)
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 23. mars 2008 NETTOPP, det er slett ikke feil å selge eller kjøpe brukt, men det får da være grenser. Jeg er rystet inni margen over enkeltes grådighet og andres dumskap og naivitet.
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #19 Skrevet 23. mars 2008 Nei, gudene vet... Folk ønsker vel å lure andre ;-) Har man råd til å kjøpe - har man senere råd til å gi bort også;-) Fins folk som trenger det andre steder i verden, så! Selge sånt kunne jeg ikke funnet på... Men altså, folk er forskjellig!
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 23. mars 2008 Ikke solgt et eneste brukt plagg ei heller kjøpt, men fått og gitt bort..selv dyre klær. Kosta det 1500 nytt så synes jeg ikke det er verdt 750 brukt selv om det er helt og pent i fargene...ser jo brukt ut uansett bare det er vaska en gang jo.. Gir kun bort klær uten flekker, nupper og sånt også...alt som bærer preg av å ha blitt brukt mye går rett i søpla....
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #21 Skrevet 23. mars 2008 Det er jo spesielt å gi bort klær som har flekker på seg da.... Og godt brukt! Jeg har gitt bort mye klær - mye som ikke er brukt, mye fint brukt osv... Kunne aldri funnet på å selge det. Men jeg kjøper jo heller ikke, da... Synes egentlig det er skikkelig sært å prøve å lure folk for ekstra penger for ting som ikke er verdt så mye...!
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #22 Skrevet 23. mars 2008 hehe..du har litt moral du også ja.... ;-))))
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #23 Skrevet 23. mars 2008 Lure folk?? Utrolig mange bra kommentarer i denne tråden. Selvfølgelig er halvpris på kanten av hva man kan ta for f.eks en Reima dress. Uansett er det mange i dette landet som bor langt unna butikker o.l. og kjøper fint en reimadress som koster rett under halvpris. Hvis ingen kjøpte hadde jo heller ingen kunne solgt. Hvem lurer hvem? Seg selv da eller....
Gjest Skrevet 23. mars 2008 #24 Skrevet 23. mars 2008 Synes det er litt merkelig at noen kan bli rystet inni margen av sånt jeg,da. Da skal det ikke mye til.
Sjefsmegga Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #25 Skrevet 23. mars 2008 Det er lureri ja....i hvertfall i dag når det meste kan kjøpe via nett i inn eller utland, flunka nytt... Jaja, men det får være opp til de som selger og kjøper, men andre må vel få lov til å si hva de mener om det...og kansje kommer noen til å tenke seg om to ganger før de går i "fella"....men er vel de som blir sure for at noen sier fra at dette er moralsk feil??? For det er rimelig uetisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå