Synn(d)e Skrevet 22. mars 2008 #1 Skrevet 22. mars 2008 Vi har 2 barn på 3 og 7 år. Hadde selskap i går. I anledning eldstes 7årsdag. Hyggelig det, middag, kaker og presanger :-) På forhånd hadde vi gitt svigers beskjed om at vi ikke ønsket at de hadde med pakke til 3åringen også. De syns nemlig synd på det barnet som ikke har bursdag...og har pleid å ha med pakke til begge....noe vi syns er feil. De må lære seg at det er bursdasbarnet som får pakker. Og jammen dukker de ikke opp med pakke til begge. Jeg kommenterer det selvsagt...sier "men vi har jo sagt at vi ikke ønsker at dere gjør dette", men farfar MÅTTE visst bare kjøpe denne traktoren til minsten.. Syns det er respektløst jeg. Veldig hyggelig at de vil gi gave til minsten også, men da får de heller gjøre det en annen dag enn på storesøsters bursdag.
1+1=2+1+x Skrevet 22. mars 2008 #2 Skrevet 22. mars 2008 Synes de skal respektere dine ønsker i deres hus. Det er jo en del av oppdragelsen at ikke alle kan få likt hele tiden. Og de må respektere ditt syn på dette.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #4 Skrevet 22. mars 2008 Jeg synes det er en bagatell. Uansett kommer ikke alle andre til å gjøre det på den måten, så da blir det bare litt ekstra kos med besteforeldrene - big deal.
Happy Ignorant Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Om de så gjør den samme "feilen" resten av livet, vil den aldri skade noen. Forøvrig har jeg problemer med å takle både mine egne og min manns foreldre, men av langt mer tragiske og tungtveiende grunner enn dette her!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 Men hva med overskriften din? Det er jo svigerFAR som er "problemet" her da!
Krimp Skrevet 22. mars 2008 #7 Skrevet 22. mars 2008 Hvis dette er nok til å få deg til å legge svigermor for hat, så tør jeg nesten ikke svare påinnlegget Jeg og broren min fikk bestandig gave av farmor og farfar da den andre hadde bursdag. Dette gjorde de helt fram til vi var ganske store. Og jeg har faktisk lært meg forskjellen på min egen og andres bursdag. Som en annen påpeker,begge to får jo ikke gaver av alle de andre gjestene. Jeg synes dette er en koselig gest fra besteforeldrene.
Synn(d)e Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2008 Jada, han kjøpte den sikkert etter ordre fra henne...han er en dott.
Synn(d)e Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. mars 2008 Jeg skjønner at jeg har få problemer med de....men dette er altså en av greiene jeg misliker. Det er ikke gaven som er det store problemet, men at de ikke kan respektere vårt ønske.
Synn(d)e Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. mars 2008 Nei, det er sant...de andre kommer ikke til å gjøre det på den måten, de har nemlig sluttet med etter vi sa i fra. Deal.
Darth Vader Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Hvorfor skal du diktere hvordan de skal gjøre ting?
Synn(d)e Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 22. mars 2008 Vi har ikke diktert? Vi har ønsket at de ikke gir gaver til begge barna når bare en av de har bursdag. Jeg må få lov til å synes det er irriterende at de ikke respekterer ønsket vårt? Det er ikke normalt å gi pakke til andre enn den som har bursdag? Vi kjøper ikke gave til svigermor på¨bursdagen til svigerfar.
Darth Vader Skrevet 22. mars 2008 #14 Skrevet 22. mars 2008 Å ønske en ting er også å respektere at noen bestemmer seg for å gjøre noe annerledes. Jeg tror ikke jeg kommer til å la ungene mine diktere meg når jeg blir bestemor. Hvis jeg har lyst til å kjøpe rosa dukkevogn til barnebarnet så gjør jeg det selv om svigerdatteren min insisterer på at lime passer bedre inn hos dem.
Synn(d)e Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 22. mars 2008 Nå var det vel noe litt annet enn farge på gaven som var tema her. Vi vil at bare den som har bursdag skal få gave, det er barnets egen dag til å føle seg litt ekstra spesiell. Bursdag er jo big deal når man er liten. Helt ok at svigers vil kjøpe traktor til lillebror også, men da kunne de kommet innom med den en annen dag....syns jeg.
oui-oui Skrevet 22. mars 2008 #17 Skrevet 22. mars 2008 Ja, har du ikke alvorligere ting å irritere deg over så kan du betrakte deg selv som ganske så heldig :-)
Synn(d)e Skrevet 23. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 23. mars 2008 Ja, jeg er vel heldig da :-) Og jeg liker ikke konflikter...noe dette heller ikke er, det er bare irriterende at de ikke respekterer ønsket vårt.
dione Skrevet 23. mars 2008 #19 Skrevet 23. mars 2008 Vel jeg kjøper heller ikke gaver til andre enn bursdagsbarna, men hadde ikke brydd meg om svigerforeldrene mine hadde kjøpt inn en ekstra gave. Viss ting som er ment å være hyggelig blir problem, hvordan blir det da med de tingene som ikke er ment hyggelig? Ikke rart det er krig i verden tenker jeg når jeg leser sånne innlegg. Smil og takk for gavene du!
sarahrara Skrevet 23. mars 2008 #20 Skrevet 23. mars 2008 Synes ikke det var noe å ta på vei for jeg. Fin gest av svigerforelsdrene dine ;-))
Wiih Skrevet 23. mars 2008 #21 Skrevet 23. mars 2008 du får nekte dem å komme om de ikke kan oppføre seg..
Dailis Skrevet 23. mars 2008 #22 Skrevet 23. mars 2008 Jeg skjønner du har lagt mye i å finne en grunn til å hate svigermor her ja.... Men for din del bør du holde det for deg selv for dette var latterlig.
KaMa Skrevet 23. mars 2008 #23 Skrevet 23. mars 2008 Det første halvåret etter småen ble født var jeg temmelig streng med alt av besteforledre. B.la har jeg en mor som er fryktelig glad i å kjøpe alt mulig. Jeg ønsket ikke en bortskjemt drittunge som automatisk lurer på hva han skal få når mormor kommer på besøk, noe som er tilfellet for enkelte andre foreldre med kjøpeglade besteforeldre. Uansett, jeg sa rett ut at jeg ikke ønsket at vårt barn skulle bli enda en unskyldning for hennes/deres kjøpetrang. Og at dersom de har behov for å vise hvor glad de er i småen, så bruk tid på ham, ikke kjøpe seg en vei frem til hengivenheten. Hun har vært alldeles lydhør, merklig nok, men så er det vel ingen som gidder å krangle med meg heller. Nå er jeg langt mindre rigid, og aksepterer mye jeg ikke gjorde i utgangspunktet. At jeg slapper av har nok en del å gjøre med at jeg føler vi som foreldre blir respektert. Da har vi også mye mer godvilje på lur, dersom noe blir gjort som vi i utgangspunktet var imot.
anonyn Skrevet 23. mars 2008 #24 Skrevet 23. mars 2008 syns det var koselig. de gjør det jo med begge. tipper bursdagsarnet får en flottere gave da. det er jo ikke bare svigers som gir gaver da... det andre barnet ser vel at han ikke får av de andre. svigermorhat???? herregud!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #25 Skrevet 23. mars 2008 forstår godt hva du mener... dette er jo ikke store konflikten.. men skjønner poenget... når du sier ifra om en ting, så kan di respektere det, når det gjelder dine unger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå