Gå til innhold

Clearblue fertilitetsmonitor jenter:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere andre som har begynt å bruke monitoren? dette er min første pp etter jeg kjøpte monitoren, og nå har jeg testet positivt og er visst gravid, så her har monitoren vært supereffektiv:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har jeg gratulert deg med graviditeten egentlig?

i så fall så må jeg si gratulerer så mye og masser av lykke til videre i svangerskapet!;-)

hvor får man tak i sånn monitor egentlig?

kan jeg se den på en eller annen nettside?

Skrevet

Ååå gratulerer sååå mye!!!!:D

Jeg er akkurat ferdig med EL og den var helt super til å finne fruktbare dager, så nå håper jeg at jeg er like heldig som deg;)

Skrevet

Takk,takk:) Du kan lese om den på cb sine sider: http://www.clearblue.info/no/FAM.cfm

Skal øke sjansene for å bli gravid, da den viser flere fruktbare dager hvorav 2 dager kommer ut som maksimal fruktbarhet. (i tillegg til lh stigning påviser den også østrogenstigningen som kommer før denne) jeg har forsøkt med eggløsningstester de 2 siste pp, men fant ikke el. Nå fikk jeg 2 dager med max fertilitet:) Og vi kjørte på disse 2 dagene,hehe:) Men er fortsatt litt skeptisk da, må jo gjennom ul undersøkelse ganske snart for å se om det sitter på riktig sted (hadde en ex.u før jul) Men har en bedre følelse denne gangen:) monitoren kan du lettest kjøpe på apotek (koster rundt 1300 kr + ca 270kr for 20 testpinner)

Skrevet

oki! takk for linken.skulle jeg ikke bli gravid på noen pp`er så skal jeg investere i en slik tror jeg:-)

Skrevet

Takk:) Krysser fingrene masse for deg og alle andre som venter i spenning! Er superfornøyd med monitoren, har som sagt ikke klart å finne el tidligere, men nå var det ikke noe problem i det hele tatt! :)

Skrevet

gratulerer.. akkurat ferdig med 1pp med monitoren, men har fått tanta på besøk så ikke gravid enda ;)

men hvor mange pp har du brukt tilsammen nå?

lykke til videre..

Skrevet

Gratulerer, gratulerer, gratulerer:))))))))

Så gøy, jeg er i min første pp med monitoren, og for førte gang på over ett år har jeg funnet eggløsningen, så jeg er u grunnen mer enn fornøyd med dette, blir jeg gravid i tillegg så blir jeg super lykkelig:) Og det er så deilig å høre at det gir slike resultater!!!!

En stor klem fra meg:)

PS: Testet du på selve IKM dagen, hadde du noen symptomer på graviditet eller?

Skrevet

Hei,hei! Bedre lykke neste periode! Veldig mange som blir gravide i løpet av de første pp med monitoren, så da satser vi på neste pp, ikke sant? :) Krysser fingrene for deg!

Vi har prøvd siden august/september, men ble jo gravid i høst som endte i en ex.u, dette er vel den 3. pp vår etter det (hadde en lang pause etter ex.u en der vi ikke prøvde, var for skremt til det)

Skrevet

Dette innlegget skulle til lona:)

Skrevet

Babyen-min,30:

Takk,takk:) Krysser fingrene for at det har klaffet for dere også! Jeg har heller ikke funnet el tidligere, men monitoren hjalp meg til det:)

Jeg testet første gangen 5 dager før ikm, fikk et svakt,svakt kryss. har tatt 3 tester til etter det, den siste cb digital idag (ikke morgenurin) har ikm imorgen eller mandag.

har masse symptomer:

-oppblåst,

-superømme pupper (aldri vært så ømme før, også har de blitt større!),

-småkvalm som kommer og går helt plutselig + svimmelhet,

-forandret apetitt ( har plutselig ikke lyst på yndlingsmaten lengre, og akkurat nå sitter jeg og drømmer om å knaske isbiter og det er -15 grader ute,hehe),

-TRØTT og slapp!! Sitter og glipper med øya allerede i nitida (pleier normalt ikke å legge meg før etter tolv)

-halsbrann

-fikk verdens verste soppinfeksjon for en uke siden (ikke at det er noe symptom da)

-humørsvingninger

-stikninger i livmora

-mørkere pigmenter "der nede" (hadde det sist jeg testet positivt også)

Så håper det går rette veien denne gangen. Hvis spiren sitter på riktig plass denne gangen kan h*n få plage mor så mye h*n bare vil med både kvalme og alt annet, hehe:)

stor klem tilbake:)

Skrevet

Bare lurer på om dere tilligere har brukt cb digetal og ikke funnet el med funnet den på monitoren ? Isåfall bestiller jeg på sekundet :)

Skrevet

Gratulerer så masse med graviditeten,Labbetuzze:)))

Jeg er også i første pp med monitoren denne mnd og er på dag 9 i dag, fikk høy fertilitet både i går og i dag..syns dette var litt tidlig jeg men?!

Kanskje jeg får flere dager med høy før jeg får max fertilitet?

Kan jeg spørre når du hadde sex da du ble gravid?

Var det bare på de 2 dagene med max fertilitet dere hadde det?

Vet du om det betyr at EL er akkurat når den er på max?

Mange spørsmål, men håper du orker å svare:)

Er jo såå spennende med denne monitoren:)))

Skrevet

Takk,takk:)

Står i bruksanvisningen at man kan få mange dager med høy fertilitet den første pp, da monitoren vil vite litt mer om deg denne perioden. Så det er nok ikke uvanlig nei:) Jeg fikk ikke høy fertilitet i det hele tatt jeg (gikk rett til max) Hadde 2 dager med max fertilitet, og da hadde vi sex 1 gang den første dagen, og 2 ganger den andre. Tror el er rundt den andre dagen med max fertilitet (man får også en dag med høy fertilitet etter dagene med max fertilitet) Jeg dro bort den siste dagen da monitoren viste høy, så det ble bare med de 3 gangene, men det var visst nok det:) Syns dette med monitoren er kjempespennende, og et supert hjelpemiddel så man slipper å "skyte i blinde"

Masse,masse lykke til:)

Skrevet

Hei kei!

nei, jeg har ikke prøvd cb digital:) Den er sikkert bedre enn den jeg prøvde med. Men monitoren måler jo østrogenstigningen i tillegg til lh stigning, så da er man litt mer på forskudd i forhold til el. Den sier også i fra når du skal teste, og holder på en måte litt styr på syklusen din ved at den lagrer informasjonen fra forrige sykluser. En dyr investering, men vel verdt det:)

Skrevet

Tusen takk for at du svarte meg,Labbetuzze:))

Så du gikk rett til max du ja..da var det jo egentlig greit å vite når man skulle ha sex:))

Jeg tenkte vi skulle ha sex annenhver dag fram til jeg fikk max også hver dag på max jeg..fikk høy i dag også:))

Dette blir spennende:)))

Får håpe jeg er like heldig som deg da:))

Skrevet

Hørtes ut som en lur plan;) Vi har bare sex i helgene vi (jeg bor og jobber 12 mil unna hjemmet og bor på hybel fra tirsdag til fredag), så det var jo kjempeflaks at jeg fikk maks på lørdag og søndag,hehe:) Krysser fingrene for deg jeg! masse,masse lykke til!

Skrevet

Spennende greier med denne monitoren. Den skal jeg prøve om det ikke blir klaff på første 2 pp. Er det slik at en må begynne fra første dag i mensen, eller kan en hoppe på og starte med den når som helst i syklusen ?

Skrevet

Tusen takk,Labbetetuzze:)))

Ja da hadde du jo skikkelig flaks da,he-he:)))

Skrevet

Hei Sonata:)))

Du må begynne på første mensdag ja:)))

Kjempespennende:))

Masse lykke til:))

Skrevet

Man kan vel begynne senest på 5. syklusdag, kan man ikke? Er vel ikke før 6. dagen man begynner å teste, så da kan man stille inn monitoren senest på dag 5 mener jeg:)

Skrevet

Du må i alle fall trykke inn den M knappen på dag 1 så det ikke blir feil i syklustellinga tror jeg..

Jeg trykka i hvert fall på den første mensdag og begynte å teste på dag 6 ja,akkurat som deg:))

Kanskje du kan stille den inn på dag 5..det er jeg ikke sikker på..

Skrevet

Jeg har brukt monitoren i 2 pper, og testet positivt i går. Er på dag 42, så nå har jeg virkelig troen på at jeg er gravid. Skal ta en ny test i morgen.

Siden jeg har sykluser fra 30-40 dager, kjøpte vi en monitor for lettere å finne el. Jeg har aldri brukt vanlige el tester.

Vi hadde sex på den tredje dagen den viste høy, og den 5 dagen den viste høy. Så hadde vi sex på andre dag den viste maks.

Skrevet

Jeg stilte den inn på dag 5, så det går an:) Men man kan ikke stille den inn noe senere enn det, i og med at man skal teste på dag 6:) Men det beste er vel sikkert å begynne på dag 1, så man ikke teller feil på dager. er jo veldig viktig å begynne å teste på dag 6:)

Skrevet

Gratulerer så mye victoria:) Ser ut som denne monitoren er effektiv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...