Gå til innhold

hæ? religion i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår bhg var i påskegudstjeneste og da jeg henta mini sa han at "Jusas bor i himmelen" (han er 3 1/2 år)

Hæææærlig, tenkte jeg, og sa et: "ja, noen tror det".

Bedre at han får være med enn at han må sitte alene i bhg de timene, DET er i allefall tullete. Så får jeg bare forklare så pedagogisk jeg kan at noen tror på det og noen tror noe annet. Det er jo uansett ikke en stor del av bhg-tiden dette her.

Og til de som mener det er dobbeltmoralsk å feire julen og ha påskefri får værså god å bare mene det. Hjelpes, altså, du er vel fremdeles ikke av den oppfatning av at kristendommen fant opp disse høytidstidspunktene? Solsnu, våren/det som gror osv osv har blitt feiret i alle kulturer i alle tider, så ikke kom her å fortell at dette er så unikt for kristendommen.

Hilsen religionsviter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare spør: Men hvordan kan du vite at "den koselige mannen juger"??

Beskytter og beskytter, hehe, måtte le av innlegget ditt:)

Skrevet

Hva får deg egentlig til å mene at det er du som har rett, og presten som tar feil? :-) Litt morsomt når du sier at du vil "beskytte" henne mot religion til hun er stor nok til å avgjøre selv hva som er rett for henne - hvorfor da ikke la det "gå sin gang", å ikke la dine meninger påvirke henne?

Skrevet

Ja, det der lurer jeg på også! Hvordan vet du at den koslige mannen lyver? Kanskje er det du som lyver fordi du ikke tror på det samme som han gjør? Er det ikke bare å gi barna en dose av litt av hvert så kan du selv velge.

Lille lærer kardemomme-loven hjemme, går i kor hos pinsemenigheten og synger om hvor god gud er, og lærer bibelhistorie på bibelskole i den norske kirke/pinsemeningheten. Tror ikke hun kommer til å ta så fryktelig skade av det. Jeg ser jo at det mangler en hel del trosrettninger her som feks Islam og Budisme men siden jeg er over middels interressert i Koranen så tror jeg det skal gå greit på hjemmebane feks. Eller om barnehagen tar de med til en Imam så synes jeg det bare er flott. Barn bør ha reelle valgmuligheter og ikke bare de som de får hjemmefra!

Skrevet

Kakemonsteret, jeg synes slett ikke det er dobbeltmoralsk, bare satt det på spissen i mitt innlegg.

Vi feirer som sagt litt av alt vi.

Kan det feires så hvorfor ikke:p

(jeg er dobbeltmoralens vokter:p hehe)

Skrevet

Herregud (sorry,at jeg misbruker Guds navn), men det finnes da grenser for hva du kan "beskytte" barnet ditt mot. Barnet ditt kommer aldri til å finne ut hva som er rett for henne hvis du skal drive å overbeskytte på denne måten.

Sorry, men jeg synes du virker helt på jordet. Hadde du vært en jeg kjente bedre skulle vi ha hatt oss en skikkelig diskusjon på dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...