Gå til innhold

Folk som er kronisk forsinket...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mangel på respekt og folkeskikk spør du meg, dersom dette skjer gjentatte ganger. Synes unnskyldningen om at man bare er sånn er tynn, med så lite respekt for andre menneskers tid burde man ta seg selv i nakkskinnet og endre væremåten sin! Dermed basta!

Skrevet

Grusomt irriterende, men man blir jo vandt til det også da :)

Skal jeg invitere flere til middag for eks, inviterer jeg de som jeg vet at kommer for sent en time før de andre hehe *snik*

Skrevet

Irriterende! Spesielt om folk ikke gir beskjed....

Er nemlig pinlig punktlig selv, så da blir jeg skikkelig gretten om folk kommer diltene lenge etter avtalt tid.

Skrevet

På nyttårsaften hadde jeg invitert et vennepar av oss som jeg veit er kronsik forsinket, så jeg inviterte de til klokken åtte på middag.

Da hadde jeg lagt inn en time forisnkelse på middagen så den var ikke ferdig før klokken 21.

Tror du ikke de kommer kl 21.30?? JO, og der sto jeg med lammelår, overstekte poteter, dvassne grønnsaker og lunken saus...

Jeg var sååååå skuffet...

Og vet du hva unnskyldingen dems var???

De skulle ha sett et siste 2007 KNULL!!!!!!!!!!!!!!1

Jeg holdt seriøst på å kaste opp...det er siste gang ever vi har de på middag!!!

Så konklusjon, jeg har lite til overs for folk som ikke er presise!!!

Skrevet

Jeg er litt stygg der..

Kjenner et par slike og jeg inviterer alltid de før tiden så de skal komme samtidig med de andre så vi slipper vente på de alltid. Maten blir kald osv osv. og det er lite koselig.

Skal vi ha middagsselskap 1800 inviterer vi de til 1700/1730. Da kommer de klokken 18 sammen med resten av gjestene.

Skrevet

Halvannen time for sent er for frekt! Men inviterer man til middag kl. 19 så er det helt greit å komme 10-15 min for sent - men ikke mer enn det! Synes det er nesten like frekt å komme 15 min for tidlig, da er jeg som regel aldri klar hvis jeg har invitert... Har opplevd et par ganger å komme 2 minutter over klokkeslettet, og maten var allerede servert, det blir for dumt det også altså..

Men halvannen time, det var respektløst og har ingenting å gjøre med at 'de bare er sånn'...

Skrevet

Nei, tingen var at vi skulle ut på tur med ungene. Min gutt på 3 år sto jo også og ventet. Blir rett og slett forbanna, og kommer nok til å nevne det.

Skrevet

Jeg starter alltid selskapet uten de som ikke kommer tidsnok. Det hjelper. Har startet både konfirmasjon, bursdager og julaften før alle gjestene har kommet. Det hjelper:)

Skrevet

Kan ikke fordra det, og unnskyldning om at de bare er sånn er tull. Da må de bare starte tidligere da! Lurer på om de kommer forsent til jobb også, en og en halv time hver dag. Det er mye trekk i lønna!

Skrevet

Jeg har alltid vært slik, siden jeg gikk på barneskolen....gjør alt jeg kan for å skjerpe meg. Tror folk som er kronisk forsinket, har problemer med å beregne tid, enkelt og greit.

Skrevet

Jeg har jo skrevet tidligere i denne tråden at jeg er en "sånn".

Men jeg har gifta meg inn i en familie som får meg til å virke innmari presis.

Svigersøstrene mine og svigerforeldra mine kom halvannen time for seint i bryllupsfesten vår de.

Og siden liksom bruden og brudgommen skal komme sist så kom vi en time for seint, da følte vi det var for fælt å la resten av de nærmere 40 middagsgjestene vente lengre.

Jævlig glad for at jeg hadde laget maten selv og at dette ikke var noe fint og flott selskap. Det ødela likevel middagen og jeg har aldri sett toastmasteren så svett før. Han rakk programmet med ca 15 min forsinkelse. Takk gud for ham!

Skrevet

Men det må da gå fint an å finne metoder for å fikse det? Alarm på mobilen eller lignende?

Er det ikke ubehagelig å føle at andre må vente på deg og er irriterte da?

Skrevet

Vi har et par sånne i familien..

Og vi sier alltid FEIL kl slett til disse to personene..altså skal vi møtes kl 13..sier vi 12 til dem...hehe..da er dem der stort sett når dem skal!:)

Skrevet

Det er nok ingenting som irriterer meg mer enn å stå og vente på noen. Stort sett gir jeg beskjed, men forsøker å gjøre det på en grei måte.

Skrevet

Må være slitsomt da. Komme forsent til legetimer, evt operasjon, begravelser, eksamen osv osv. He he he.... Tror det er tull, jeg!

Skrevet

Jeg kjenner flere som er kronisk forsinket, og det er ingenting som irriterer meg mer!! Syns rett og slett det er respektløst, og sløsing av andre sin tid. 5-10 min er helt ok, men du kommer bare ikke 1,5 time for sent når en er invitert i middag!

Skrevet

blir forbannet og syns det er respektløst. hele min svigerfamilie er sånn

Skrevet

Jeg skrev over at jeg er sen. Men ikke sen på jobb, der får jeg betalt. Legeavtaler, der risikerer jeg og måtte betale og miste timen om jeg er sen. Viktige avtaler er jeg presis. Men café besøk med venner stiller ikke på lik linje med det over. Og når jeg blir sen, sier jg ifra ca 1 time før avtaler at jg plinger når jeg er klar. Gidder ikke stresse meg opp.

Skrevet

Jeg avtaler alltid med slingringsmonn med mine venner.

Skal vi på cafe så avtaler vi sted også sier jeg ca kl 12, mest sannsynlig ti over.

Jeg vet jeg er sånn og sier fra på forhånd. Kommer jeg da ikke kl 12, men ti over, sier jeg fra innen kvart på.

Veldig viktig med klare beskjeder når man vet man er sånn.

Men nå er har jeg av en eller annen grunn venner som er sånn også. Kronisk forsinket.

Men jeg synes ti min er greit, med beskjed. Til nød 15.

Jeg synes ikke mer enn det er greit, selv ikke med beskjed. Da skal det være en god grunn.

Jeg har også alarmer på mobiler osv, men siden jeg selv er avhengig av andre for å komme meg steder så hjelper ikke det heller. Siden mannen min ikke er det spor bedre. Eller bestekompisen min, eller bussen her jeg bor:(

Har begynt å si til gubben at jeg skal være steder 15 min før jeg skal, inviterer svigergjengen en halvtime tidligere enn alle andre i bursdager...

Skrevet

Kan dere aldri ta eksamen da! Nytter ikke med slingringsmonn da.

Skrevet

Hehe, sant det.

Men merkelig nok, dit kom jeg tidsnok, såvidt det var:p

Skrevet

Nei, det er jo flott at andres tid ikke er like viktig som din.

Skrevet

Legen min, tja... Jeg kommer vanligvis akkurat i tide.

Operasjoner har jeg kun hatt akutt, tidsperspektivet er ikke det samme da.

Begravelser, kommet sist en gang. FLAUT!

Eksamen har jeg kommet for sent en gang.

Men jo, det ER slitsomt å være sånn faktisk. Og jeg skulle virkelig ønske at hverken jeg eller mannen var sånn. Eller i det minste bare en av oss, det hadde forenklet ting betraktelig.

Men jeg har blitt bedre med årene, før var det vel faktisk fordi jeg ikke brydde meg så mye, var vel så høy på pæra at jeg innbilte meg at jeg var verdt å vente på:P

På tidligere arbeidsplasser har jeg feks jobbet flexitid, slik at jeg har kunnet komme de 10 min for sent og så jobbe inn etterpå.

Men jeg er meget på bedringens vei! *jobbe med saken*

Skrevet

Jeg er kronisk forsinka, og man kan jo banne på at om man er sen fra før så slår ungen seg vrang og man blir ennå seinere, men jeg ringer alltid å sier ifra, har kommet 2 min forsinka på jobben en gang. Har bare jobba der i 14 dager da.. men siden jeg sitter stort sett på med en kollega så rekker jeg det til vanlig, men jeg stresser alltid til bhg med gutten min og løper derfra og over til kollegaen.

Jeg er stort sett bare 5-15 min forsinka, igrunn ganske sånn som Tillab, jeg pleier også å avtale, 12 eller ti over:p

Siden jeg ikke kjører bil er jeg ganske så avhengig av at jeg rekker buss eller så må jeg løpe/gå.. Men jeg ringer ALLTID å gir beskjed, lekeavtaler for sønnen min stiller høyere enn det meste pga barn er ikke SÅ tålmodige, så synd å måtte la de vente for lenge:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...