Gjest Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 ...er dere forståelsesfulle eller blir dere irritert? Jeg har to sånne venninner, og må si jeg blir oppgitt, men jeg sier ikke noe. Vi avtalte at de skulle komme kl 12, og nå fikk jeg mld om at de er her 13.30.
BettyBoob Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 har en sånn søster! Er vant til det fra henne, men irriterer meg grønn og det får hun høre
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Det er ganske irriterende i lengden ja! Med mindre de har god grunn!
☆Anonymia☆ Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 det er forbanna irriterende,vertfall om de ikke har noen grunn...ÅÅÅ..kjenner det koker inni meg... hvorfor i H***' skal jeg alltid være presis å vente i en halv evighet liksom..
overkill Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Eg meinar at så lenge folk klarer å kome seg på jobb til riktig tid, eller rekke bussen, så klarer dei også å kome presis til avtalar med vener. Dersom dei ikkje gjer det meinar eg det er eit uttrykk for manglande respekt for andre si tid.
høstbarn:) Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Jeg blir irritert. Jeg har ei venninne som er slik, har kjent henne siden....ja vi ble faktisk døpt i samme vann, så jeg har kjent henne lenge:) Foreldrene holdt på å komme for sent til dåpen, fordi de hadde glemt dåpskjolen og måtte snu og hente den! Hun er for sent til alt i livet sitt, og det er veldig irriterende. Men siden alle kjenner til problemet legger vi inn litt ekstra slingringsmonn på avtaler med henne. Synes det er så egoistisk å være slik, det er jo bare å ta seg sammen å se på klokka!!!
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Jeg syns det er mangel på respekt for andres tid. Lite irriterer mer enn å vente... Begge disse er av typer "Jeg bare er sånn - sorry".
rødhette* Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Jeg syns det er utrolig irriterende. Og selv er jeg alltid presis, selv om jeg alltid vet jeg må vente på henne (har en venninne som er sånn). For hvis hun en gang faktisk skulle være presis, vil jeg ikke at hun skal måtte vente på meg og at jeg skal være for sen.
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Jeg ER en sånn jeg... Sorry! Men synes at halvannen time er DRØYT og man gir beskjed FØR man skal være en plass, ikke etter man skulle vært der! Har også noen sånne venninner og de to jeg oftest er sammen med er sånne. Så alt som skal skje, skjer 15 min etter avtalt tid:p Men det er vi innforstått med. Jeg er kronisk 5-15 min forsinket jeg, for dersom jeg ikke suser det til selv, er enten bussen, gubben, eller et eller annet annet galt:( Flaut å komme for sent alltid:(
Tommage♀♂ Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Jeg er kronisk for sen, men jeg kommer alltid innen en halvtime, helst innen 10 minutter.Og gir alltid beskjed. Jeg har aldri lært meg å planlegge, selv etter 2 år med barn klarer jeg å feilbedømme tiden. Beklager!
Darth Vader Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Jeg syns det er irriterende - men sier sjelden noe. Til folk som jeg vet er kronisk forsinket inviterer jeg dem gjerne en halvtime før jeg vil de skal være der. Hvis det er middagsselskap eller noe. Og så har jeg sluttet å vente på de som er forsinket. Det hjelper også.
Patetica fåkksi Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 Jeg bor som kjent i landet for de kronisk forsinkede og selv etter snart 8 år blir jeg like irritert hver gang. Helt dagligdags eksempel: Avtaler 17:00. Klokken 17:30 ringer jeg for å spørre om alt er i orden? "Jada, vi drar nå." Reisen burde være 15 minutter, men kommer de 17:45? Neida, vanligvis ca. 18:20 eller noe. Jævlig irriterende.
mamman til to gutter Skrevet 21. mars 2008 #13 Skrevet 21. mars 2008 Det er irriterende med folk som alltid kommer for sent, men det er faktisk enda mer irriterende når folk kommer for tidlig! Jeg er en sånn som har alt klart rett før jeg har invitert folk og har en venninne som gjerne kommer minst et kvarter før jeg har invitert og da er ikke jeg klar enda... Vil heller at hun skal komme et kvarter forsinket. Er ikke like stort problem nå som før for nå presiserer jeg når jeg synes hun kan komme og når evt mat skal være ferdig og hun gjør det samme:-)
*Rutletutt* Skrevet 21. mars 2008 #14 Skrevet 21. mars 2008 Kommer an på hvem det er...om de har barn for eks klarer jeg jo å skjønne at det ikke alltid er lett å være presis...men er det bare to voksne mennesker som skal ut dørene....og ALLTID kommer minst en time for sent (les: broren til samboer og samboeren hans) irriterer det meg veldig...vi må ALLTID vente på dem, uansett....
☆Gudlo☆ Skrevet 21. mars 2008 #15 Skrevet 21. mars 2008 Jeg har en sånn samboer! Fy flate, jeg har gitt han inn noen ganger på den, men det går liksom ikke inn:) Grr;)
MamiMaribel Skrevet 21. mars 2008 #16 Skrevet 21. mars 2008 Det er ufattelig irriterende, men de jeg og vi omgås til vanlig kommer heldigvis mer eller mindre på tiden. Hadde noen av mine beste venner vært kroniske sinker, hadde jeg måtte si i fra.
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #17 Skrevet 21. mars 2008 Jeg har en tendens til å komme 5-10 minutter for sent. Ikke før jeg fikk barn og ikke når barna lenger er babyer- men i spebarnstiden, så er jeg alltid stressa og forsinket når jeg skal ut døra. Men 5-10 minutter er ikke noe å bli sur for!
~~DoraDora~~ Skrevet 21. mars 2008 #18 Skrevet 21. mars 2008 Synes det er helt utrolig at de får seg til å holde på sånn.... De fleste mennesker ønsker jo å unngå at folk blir irriterte på de... Og så innbiller de seg at folk godtar at de til stadighet kommer for seint. De skjønner ikke at andre irriterer seg over de, og snakker om dette med andre igjen. Vi er en hel venninnegjeng som irriterer oss over ei felles venninne som er sånn mot oss alle. Vi sier det stadig til henne også, men det preller av som vann. Det verste er at hun blir sur når hun er den siste vi ber med på ting. Hun lurer på hvorfor..... HALLO!!!!
Den lille prinsesse Skrevet 21. mars 2008 #19 Skrevet 21. mars 2008 Jeg er også sånn, alltid forsinket når jeg skal møte venner eller andre. Til viktige avtaler er jeg presis, men aldri tidlig ute. Men jeg gidder rett og slett ikke stresse meg opp hvis jeg allerede er forsinket. Da får det heller ta den tiden det tar. Om de blir irritert, ja det er vel dem sitt problem. De får beskjed da, i god tid!
Tante Sofie # Skrevet 21. mars 2008 #20 Skrevet 21. mars 2008 Jeg er også en av "synderne'", synes ikke det er kjekt å bestandig være forsinket. Men jeg har en grunn, jeg har mageproblemer og hver eneste gang jeg skal ut på noe, ja hver eneste dag, selv om jeg skal påjobb somvanlig, treffe venner etc. så kommer jeg meg ikke fra do!!! Slik er det, bare! Hehe, høres dumt ut kanskje, hvorfor gjør jeg meg ikke bare istand litt tidligere, slik funker det ikke! Jeg står opp halvannen time før jeg skal avgårde, selv når det kun er meg selv jeg skalstelle om morgenen, likevel blir det slik. Jeg vet at dette ikke er et angrep som er rettet direkte mot meg, altså, men tenkte å komme med en forklaring som gjelder ett par av oss som sliter med å møte på tiden! Og dette er ikke alltid en type forklaring som er lett å komme med til alle..........
blond Skrevet 21. mars 2008 #21 Skrevet 21. mars 2008 Ville nok blitt irritert, men samtidig kan man innstille seg på at de blir minst en time forsinket og dermed unngå en del frustrasjoner. Hva med å ta det opp med dem?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 21. mars 2008 #22 Skrevet 21. mars 2008 Det greit å bli forsinket, vet om flere som har akkurat det syndromet. Det som derimot IKKE er greit er å ikke gi beskjed. Men klart: om det gjentar seg hver gang man har en avtale føler man jo at den andre part ikke respekerer ens egen tid.
simba>>>3gutter Skrevet 21. mars 2008 #23 Skrevet 21. mars 2008 Vi har en kamerat som var sånn altid en time forsinket, så ble han bedt til oss sa vi kl 5 til og 6 til alle andre slik at de skulle komme samtidig, men nå har han skjerpet seg. Han ble bedt i middag hos en venn også kom han den vanlige time forsent og da satt alle de andre og spiste og hadde det hyggelig. Han synes nok at han var veldig dum som kom sånn etter at de andre hadde satt seg. Nå kommer han heller en halv time fortidlig en 15 min forsent. Hihihihihihi
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #24 Skrevet 21. mars 2008 Fantasiløs*sønn06 og brud08 nå måtte jeg flire av hva jeg leste på nicket ditt. jeg leste :sønn06 og brudd08 *trenger sikkert briller*
Sjefsmegga Skrevet 21. mars 2008 #25 Skrevet 21. mars 2008 15min forsinka er irriterende, man kan aksepteres 30min, da bør det være en GOD grunn 1 time og mer, direkte frekt hvis det ikke har vært en krise...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå