Psyche Skrevet 21. mars 2008 #1 Skrevet 21. mars 2008 Langfredag og sånn, mener jeg...skulle ha måkt ute..men kanskje jeg burde vente?
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Jeg hadde måkt..får da være måte på..Plager ingen det..
☆Anonymia☆ Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 er det såpass at du MÅ måke så må man jo måke...
Psyche Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2008 ..Ja..det er bare det at jeg har lært fra barndommen av, at man skal ikke gjøre NOE arbeid ute langfredag..om man må, så skal man vente til etter kirketid :-P hehe..ikke noe jeg bryr meg om, men kanskje andre gjør..hehe :-D
meg & to små vampyrer Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Vi har måkt:) Men så er vi jo ikke troende kristne heller, he he:) Vi tro jo ikke på noe:)
Psyche Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2008 Er ikke troende jeg heller..det er derfor jeg lurer, og ikke vet.Hehe :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Men hvorfor skal du bry deg om hva andre syns? Når er kirketid uansett? jeg aner ikke.. Vi måtte måke, siden vi skal ut nå snart. Heldigvis er naboene våre frittenkende og lite kristne, ha ha:)
Fire småtroll Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Har tenkt oss ut med freseren vi.....bråke,bråke... Men så har de troende gamle i nabolaget reist på hytta da, og dessuten pleier gubben å frese litt for dem også sa da kan de jo ikke annet enn å smile og takke ;-)
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 Her går det i traktorfresing men så bor jeg på bygda da... Og her MÅ det brøytes, ellers så blir det ramaskrik fra de fine damene på byggefeltet hihi
Krimp Skrevet 21. mars 2008 #13 Skrevet 21. mars 2008 Hvis man skal følge kristen tro, så er det helt greit å måke idag. Tidligere så gjorde de storarbeid på denne dagen, gravde møkk eller hadde storrengjøring i huset. Så det er bare å sette igang. Det eneste du ikke må gjøre er å sy. eller gjøre andre ting som innebærer stikking, for det symboliserer jesus korsfestelse, og det skal man holde seg unna på langfredag . så hvis det er barnetroen som skal bestemme hva du skal gjøre idag, så er det bare å måke ivei!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 21. mars 2008 #14 Skrevet 21. mars 2008 Hadde ikke reagert på om naboen måket snø i dag, eller noen andre dager. (Og jeg er kristen.)
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #15 Skrevet 21. mars 2008 her er det en halvmeter snø og vi skal måke i dag.. helligdag eller ikke, ikke lyst til å bli snødd inne i helga!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 21. mars 2008 #16 Skrevet 21. mars 2008 Det med sying/ stikking har jeg aldri hørt om. Bryr meg fint lite om menneskaskapte "regler" for hva man kan og ikke kan gjøre.. Jesus døde på korset, og sto opp igjen 3 dager senere, det holder for å bli frelst.
Gayza Skrevet 21. mars 2008 #17 Skrevet 21. mars 2008 Å er det regler om sånnt? Gubben er ute å jobber med motorsaga han.
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #18 Skrevet 21. mars 2008 Det er bare å måke det, men selv om jeg ikke er troende så reagerer jeg dersom folk hamrer, "kjører" snøfreser el.lign. Synes det er godt å ha dager da det er stille rundt oss, jeg. Selv om det ikke er knyttet mot religion :-)
engajente Skrevet 21. mars 2008 #19 Skrevet 21. mars 2008 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2321257.ece
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 21. mars 2008 #20 Skrevet 21. mars 2008 Langfredag eller ikke...man kan da ikke snø inne heller?! Vi har ihvertfall vært ute og måkt i dag, og det har naboene også! Og vi bor "tilogmed" på sørlandet...hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. mars 2008 #21 Skrevet 21. mars 2008 hehe... moren min mener at det er frekt og henge opp klær på søndager... jeg bryr meg ikke om det er frekt eller ei.
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #22 Skrevet 21. mars 2008 Å måke snø er en nødvendighet, så det må du nesten få lov til. Lurt å vente til etter kirketid (etter kl. 12.00 ca) hvis du kan. Det skader ikke å respektere helligdagsfreden, som faktisk er lovbestemt her til lands. Til dere (andre) som bare gjør som det passer dere uansett, og driter i andres tro eller sovetider (eller hva som helst) - jeg synes dere kan skamme dere, i alle fall bittelitt! Det er egoistisk oppførsel, som faktisk gjør at jeg synes litt synd på dere!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. mars 2008 #23 Skrevet 21. mars 2008 hvorfor skal jeg lavær og henge opp klær for og respektere din gud? eller måke for den sak skyld kom med en god grun til at det går ut over deg.
hit og dit Skrevet 21. mars 2008 #24 Skrevet 21. mars 2008 Nærmeste nabo til foreldra mine er prest. Ho vart sur då ein tredje nabo fiska med stang andre juledag. (me bur veldig avsides til og det er kun oss tre familiane i her i området). Me skulle jo respektere helligdagane. Så idag hadde ho litt problemer med å nå gudstenesta si kan du sei, for far min måka ikkje vegen i går då det var helligdag. Presten kom seg til gudstenesta, så mens ho er vekke så jobber me. =)
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #25 Skrevet 21. mars 2008 Hos en travel småbarnsfamile blir alle dager herdager. Er det noe som trengs å gjøres så blir det gjort. Og da blir det sannelig både skuffet snø, hengt opp klær og luftet sengetøy både før og etter kirketid!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå