Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 20. mars 2008 #27 Skrevet 20. mars 2008 å hva får deg til å tro at en toåring bryr seg det granne om mote? tror du virkelig han ser forskjellen på fjordårets mote og årets mote? åh gidamei, det var jo marineblått som var inn fda, ikke vanlig blå.... herlighet lizzom.-.. hehe nei for noe tull. jeg handler masse på salg. gaver også. og jeg ser ingenting galt i det. klart det er anderledes hvis du har en tennåring i det miljøet der mote ER veldig viktig, men tilogmed der er det skjeldent de har så sterkt motepress. jeg så aldri forskjellen på årenes moter da jeg var tennåring, men jeg klarte å skille tiårene da :-p
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #28 Skrevet 20. mars 2008 En toåring bryr seg neppe om mote (kan bry seg om klær osv. vel å merke...) - men det handler om hva foreldrene bryr seg om. Jeg ville aldri kjøpt noe på salg - i hvert fall ikke gaver. At andre ville gjort det er meg likegyldig. Jeg er opptatt av moter - og når jeg var 11-12-13 kunne jeg i hvert fall skille på årenes moter. Så jo, folk er forskjellig. Og som foreldre velger man det man er interessert i for barna sine, så lenge man kan. Skjønner ikke at folk her inne "klikker" av den grunn.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #29 Skrevet 20. mars 2008 Kanskje du hadde gjort det hvis du måtte tjene pengene dine selv...
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #30 Skrevet 20. mars 2008 Fint for deg at du ikke må tjene dem for meg da, Spetakkel:) Så skader det deg ikke!
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #31 Skrevet 20. mars 2008 He, he...er det en ny dibtullehøne? Selvsagt handler vi på salg, og stort sett varer som vi uansett hadde kjøpt. Tror ikke barna mine blir ertet fordi de går i blå ullstilongser som var på 50% salg eller andre sesongvarer. Kommer også an på alderen.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #32 Skrevet 20. mars 2008 Nei, det hadde ikke blitt aktuelt. Blir uansett litt latterlig av deg å kritisere voksne folk som forsørger seg selv...
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #33 Skrevet 20. mars 2008 Heeeeh - kanskje jeg skal gå å søke OS slik at det kan gå litt av dine skattepenger?? Blir'e mer shopping! Jeg har da vel ikke kritisert? Jeg sier at jeg ikke handler på salg selv, hva andre gjør får være opp til dem - akkurat som at noen ikke handler på salg er deres sak. Sånn bortsett fra det vet du jo veldig lite om hvordan jeg får pengene mine, så du burde vel ikke si for mye om mer du ikke vet så mye om?
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #34 Skrevet 20. mars 2008 selvfølgelig ikke. stakkars unge hvis han måtte ha umoderne klær. tenk, han kunne blitt mobbet i barnehagen for at mor fant vintersko på 70%. uff, tør ikke tenke tanken engang. det er vel en av de viktigste verdiene jeg vil vidreføre til han, at han alltid må ha de mest moderne klærna, og da må vi starte tidlig, han har jo allerede blitt 20 mnd!
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #35 Skrevet 20. mars 2008 Har ikke helt fulgt med i diskusjonen over siklerotte, men jeg trodde det var litt omvendt. At de som virkelig er interessert i mote ofte handler "klassiske" klær som holder seg på salg, kjøper gjerne brukt osv. Er jo moteinteressert selv og syr mye - men tenker mest stylistene på jobb som lever av det. De shopper mye på salg, men selvsagt ikke hva som helst. Fleece klær til bhg, ullklær og andre nøytrale bruksklær til barn går jo ikke av mote uansett, og barnamoten er jo evigvarende om en holder seg til en viss stil.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #36 Skrevet 20. mars 2008 Kommer veldig an på. Jeg kan godt kjøpe brukt som er sydd om - men det er ikke så veldig ofte... Jeg kan ikke huske å ha kjøpt noe på salg på mange år, med unntak av en klokke som var det når jeg skulle kjøpe den. Jeg har ikke en total stopp for det - men det er rett og slett ikke noe jeg gjør... Hovedsakelig fordi de varene som kommer på salg også ikke er så fine og i et så godt utvalg som orginalvarene.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 20. mars 2008 #37 Skrevet 20. mars 2008 Hvorfor mottar du kontantstøtte hvis du ikke trenger den? Siklerotte kunne mottat OS men det gjør hun da altså ikke - siden hun ikke tnreger den. .Du sier du ikke trenger kontantstøtte - kutt den ut da.
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 20. mars 2008 #38 Skrevet 20. mars 2008 Kommer jeg over noe til meg, mannen eller ungen som er på salg og som jeg liker så kjøper jeg det. Hvis det ser fælt ut gidder jeg ikke kjøpe det bare fordi det er på salg.
Chiabatta Skrevet 20. mars 2008 #39 Skrevet 20. mars 2008 Går aldri og handler på salg. Da er det altfor mye mennesker og dårlig utvalg. Dessuten har jeg som regel aldri penger når det er typisk salg overalt. Men selvfølgelig blir jeg glad hvis sminken jeg skal betale koster 35% mindre akkurat den dagen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå