Gå til innhold

Dere med katter.. se hit!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så da er jeg vel ikke oppegående da?

Har hatt katter hele livet, og har aldri måtte ha do til dem inne når dem er blitt voksne.

Men nå bor vi greit til da, slik at kattene kan være ute i det fri også.

Det er ikke vanskelig å skifte kattesand, men jeg vil ikke ha kattedrit og piss i en kasse i huset for evig og alltid.

Om katten er inne på natta, og han må på do så vekker han meg faktisk. Dette skjer en sjelden gang. Ellers så slipper jeg han ut kl 06-07 om morgenen.

Er han ute om natta så har han et kattehus under tak i hagen vår, er ikke synd på han :) Han har det nok som plommen i egget, og jeg slipper å ha kattedo i huset! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og siden et oppegående menneske har do til katta inne... Har det samme oppegående mennesket do til bikkja inne også???

Skrevet

Be han ringe til feks en dyrlege og spørre da vel......

Jeg hadde bedt han dra til helvete for lenge siden jeg da:o)

Skrevet

Å jesus... Så vi som mener at voksne katter ikke skal gå på do inne er ikke oppegående?? Vet ikke helt hvem som ikke er oppegående her...

Jeg er helt og fult enig med samboeren til HI, og jeg må si en ting; dere som mener HI skal be samboeren dra til helvete p.g.a dette er jo utrolig barnslig!

Skrevet

Jeg skrev IKKE at hun skulle be samboeren sin dra til helvete, jeg sa bare hva JEG ville gjort:o). Les ordentlig før du uttaler deg da:o)

Skrevet

Æsj, fysj så grisete dere er!

Lar dere virkelig kattene drite inne? YUKK!

(Skjønner det er i en kattedo, men ALIKEVEL!!?)

Jeg har 3 katter, og alle driter ute.

Hva er dette tullet med at de må ha do inne?

Har jeg aldri vært borti.

Skrevet

Jeg har tre voksne katter som går ut. Men de er jo også inne, feks om natten når vi sover, eller på dagen mens vi er på jobb. Ergo har de innedo også. Må de, så må de, og jeg gidder ikke komme hjem til dritt på parketten (eller oppå leker etc, katter driter helst der de kan "grave" over).

Og siden det ble nevnt over, ja jeg har tilknytning til en dyrevernsorganisasjon.

Skrevet

Hvis katten gjør fra seg overalt, er den syk. Katter vil ha en fast plass å gjøre fra seg på, selv om den plassen ikke er helt etter eiers ønske! Noen katter foretrekker to kasser, en til tissing og en til bæsjing.

Og du sier jo at den har diaré, og da bør du ta den med til dyrlegen. Jeg tror ikke dere har smittet den. Det kan være mark eller annet kryp som den har fått i seg ute.

Om alle katter trenger sandkasse vet jeg ikke. Det er forskjell på katter, noen greier seg med å gå ut, og kan holde seg lenge, andre bør ha innedo. Men det kommer jo an på eierne også, om de er flinke til å slippe dem ut.

Men problemet hos dere er helt sikkert diaréen. En rask tur til dyrlegen kan fikse det. På den annen side, så kan det være at katten fortsetter å bæsje der den har gjort det til nå, siden det lukter do.... Det finnes spesielle vaskemidler, tror jeg, for å motvirke det.

Skrevet

Klart katten må ha innedo selv om den går ute.

Skrevet

mine katter går inn.............driter.....................og så går de ut igjen.

Skrevet

Herregud at dere gidder. Istedfor å gi han do inne vasker dere opp kattedritt i hele huset....? Håper mannen din vasker opp dritten!

Gjest Vår08
Skrevet

Ble litt overrasket da jeg så at flertallet her mener det er soleklart at kattene skal ha do inne, men regner med at mange her inne da kanskje har en annen bosituasjon enn det vi har. Vi har ikke sandbakke til kattene inne, og ettersom kattene er voksne, friske og renslige, ville det aldri falle meg inn å dra inn kattedo heller. Fysj ;)

Jeg mener at katter trenger trening i å gå på do ute, holder ikke å slenge kattebakken ut mens man håper på at katta skal følge etter. 7mnd er jo bare barnet. Og dersom katta mi hadde feilet så kraftig på renslighets-treninga, hadde jeg dratt kattebakken inn igjen tvert - så hadde vi heller fått øve litt mer, gjerne utover våren, før jeg fjernet doen igjen.

Skrevet

Er dere ikke redde for at barna skal gå å grave i kattedoen viss dere har den inne?

Jeg har hatt katt fra jeg ble født, og har endå. Jeg har aldri hørt om katter som har do inne en gang. Utenom veldig dyre rasekatter som ikke går ut.

Men skal heller ikke påstå at jeg aldri har tørket opp kattebæsj mens jeg banner og steiker heller da. Det er jo veldig viktig å slippe de ut ofte.

Viss katten har en fast plass som den går masse på do, prøv å strø litt pepper der, eller legg litt sånn aluminiumsfolie der. Er et par gamle kjerringråd, men kan jo være det nytter.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...