Candy girrrl Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Vi har noen venner som bor på en fin og stor hytte i 4 dager med div.familien. Så har de vært i oss flere ganger og spurt om vi vil komme opp og ligge der siste natten og stå på ski med dem. Vi synst det var koselig av dem og takket ja selv om det innebar 4-5 timer hver vei. (Litt lang for en natt følte vi) Og så nå i ettermiddag når vi er midt i pakking og skal til å levere ungene til barnevakt får vi baskjed om å ta med 1000 kroner for overnattingen og et vederlag for maten vi skal får servert i morgen kveld. Må si vi ble litt paff. Lurer på å bite det i oss og dra. Hadde du reagert?
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 hmmmm... Litt seint å komme med en sånn beskjed nå kanskje? Hadde nok stussa litt ja...
Mamma til to tette Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Jeg hadde blitt totalt sjokkert og tror jeg hadde blitt hjemme. Hadde jo vært noe annet hvis man fra planleggingsstadiet hadde gått sammen for å leie en hytte, men for et besøk??? Tar de betalt restaurantpriser hvis dere kommer hjem til middag hos dem? Eier de ikke hytten? Altså ikke har noe utlegg selv? Nei, hadde aldri falt meg inn å behandle venner slik og vil ikke bli behandlet slik heller.
~sjiraff~ Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Seriøst? Man kan da ikke invitere folk på besøk også kreve penger i ettertid? Tror seriøst jeg hadde droppet å dra!
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 jeg hadde nok droppet turen om jeg ikke absolutt ville stå på ski.. ville syntes det var rart at det ikke kom opp i invitasjonen at man skulle betale..
milk Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Det merkligste jeg har hørt i hvert fall! Man skal da ikke betale for overnatting så lenge man blir bedt om å komme! Nei, det hadde jeg jammen ikke giddet, altså. Reis heller en tur på hotell for pengene, da vel. Hadde jeg gjordt:) GOD PÅSKE!
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Hvis det er venner, så hadde jeg også blitt paff! Hadde aldri falt meg inn å be om penger fra andre, da! Kanskje det er de andre i familien som presser på, hvis alle der spleiser på mat? Men betale for overnatting....det var merkelig synes jeg.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 1000kr!!!!! Jeg hadde sendt en mld og sagt at dere ikke var klar over den høye prisen - og at det rett og slett blir for dyrt. Har aldri før hørt om noen som først inviterer for så å be om penger.
ateena_k Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 1000kr?!? Var det reaksjon nok? tar dere penger viss dere intviterer fok hjem på middag liksom? nei, det er det værste jeg har hørt.. Jeg hadde latt være å dra tvært...
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Ja e hadde reagert!! Alt for mye for ei natt!! Hadde sendt en mld tilbake og sagt noe sånt som" Vi kan dessverre ikke komme,fordi vi ikke hadde forutsett at det ble så dyrt (eller noe i den duren). E hadde ihvertfall ikke dratt!! Bli hjemme og kos dere alene dåkke=) eller ta inn på hotell og få litt luksus behandling (like "billig" det hehe:)
Candy girrrl Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. mars 2008 Takk for svar. Mannen min nektet tvert og dra når han fikk meldingen. Men litt ubehagelig det og Vi tenkte jo sef. å ta med litt vin, pålegg og snacks og spandere. Men nå føler vi oss ikke særlig velkommen. De fåreslo t.o.m at vi skulle kjøpe og lage mat til alle på hytta den ene kvelden vi kom opp og hadde barnefri. Men det sa visst mannen min neitakk til.. Mat til 14 personer.
*Rutletutt* Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Hadde blitt veldig paff....og blitt hjemme...får være måte på! Skal de tjene penger på å ha venner på besøk?!?
Candy girrrl Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. mars 2008 Kan jo legge til at de ikke eier hytta. Men likevel. De er der på tur med familen. 3 familier uten om oss.
rampen_ Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 helt enig med de andre som har svart her... syns det bli veldig rart å ska krev nånn ting når man allerede har invitert dåkker... hmm... griet nok å spleise på mat.. men seriøst? nei, jæ har blitt hjem æ
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 BLI HJEMME!!! Nesten så e kjenner at e blir sint om dere reiser hehe;) så ikke reis,for a blir e sint;P
milk Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 Hvordan i all verden er det mulig å foreslå at dere også skal lage mat til 14 stk.!? Nei, dere må ikke finne på å dra! Veldig enig med mannen din!! Kjære tid, det rareste jeg har hørt på denne siden av nyttår;) For noen venner...
*Molly mus* Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 Nei da hadde vi ikke dratt... Man inviterer da ikke venner på overnatting å skal ha betalt for det.. Frekt spør du meg. Må bare si at sånne folk ville ikke jeg ha kalt venner...
Tommage♀♂ Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 Virker som de inviterer dere for at dere skal betale ferien deres. Bli hjemme!
Dunder Skrevet 18. mars 2008 #19 Skrevet 18. mars 2008 Ville ikke dratt var jeg dere. Hvis det er vanskelig å være ærlig hadde jeg bare funnet på en unnskyldning, som f.eks. omgangssyke. Dere kommer sikkert ikke til å ha det noe hyggelig når dere bare sitter og irriterer dere likevel..
Hot Midget ! Skrevet 18. mars 2008 #20 Skrevet 18. mars 2008 Høres fullstendig på tryne teit ut!!!! En ting er å spleise på mat innimellom (hvis man gir beskjed i en tid før selvfølgelig), men å ta betalt for overnatting..??!? Av venner??? Smålige folk. Ville aldri hatt slike venner:s
Eve Dallas Skrevet 18. mars 2008 #21 Skrevet 18. mars 2008 Ha ha ha, for noen ufattelig frekke mennesker!!!!!!!!!!!!!!! Herregud, jeg hadde blitt steik forbanna og fortalt de noen sannhetens ord!!!! Dette er jo ikke venner, dette er rett og slett utsugere som jeg ikke hadde giddet å kontakte igjen!! Seriøst?!!!!!
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #22 Skrevet 18. mars 2008 Jøssenavn - hva slags folk er dette??? Det sprøeste og frekkeste jeg har hørt - ville blitt hjemme.
Sivalur Skrevet 18. mars 2008 #23 Skrevet 18. mars 2008 Jeg hadde nok blitt hjemme. Hørte om noe lignende en gang. Eksen var invitert på hyttetur i nyttårshelgen sammen med en vennegjeng. Hun som inviterte var akkurat blitt sammen med en i gjengen, og eide hytten. De skulle overnatte en eller to natter, husker ikke helt. Og spleise på maten såklart! Når de sitter der oppe og snart skal dra hjem så skal hun plutselig ha 1000 kroner eller deromkring fra hver enkelt for overnatting!! På en hytte hun eier selv!! Det ble ingen tur året etterpå, for å si det sånn...
celodi Skrevet 18. mars 2008 #24 Skrevet 18. mars 2008 Bli hjemme!!!!! Vær så snill!!!!! dette er jo helt sykt!!!!!! Dere har jo barnefri...Kos dere du og mannen=)
Mammaja 120107 Skrevet 18. mars 2008 #25 Skrevet 18. mars 2008 Utrolig frekt. Men regner med at vennene deres har sittet en kveld med familien og fordelt kostnader og blitt pådyttet kostnader for natta dere bruker rommet. Som er greit nok når det er kjent på forhånd, men ikke som nå, like før dere drar. 1000 kr er ikke et ubetydelig beløp. Jeg ville så pent som mulig sendt en sms og si at dere beklager at dere ikke forstod at det ville koste så mye og håper de forstår at dere desverre ikke kan komme. Det kan dere ikke sende dersom dere har veldig god råd da. Har dere mye penger ville jeg dratt og tenkt at verdien av et godt vennskap er mye mer enn 1000 kr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå