Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Trenger litt forskjellige synspunkter... Jeg ser nå at jeg egentlig gjerne skulle hatt 6 uker ferie i år... Nå i april vil jeg ha 1 uke for å reise å besøke familien og bli med på 2 års dagen til fadderbarnet mitt som jeg ser 2-3 ganger i året. I juni skal jeg, sambo og guttungen til England og besøke Thomas Toget! Sansynlig vis eneste ferien vi har sammen alle 3... I juli må jeg ha 2 uker pga barnehagen er stengt. Da kan vi ikke reise bort pga bursdager o.l og sambo må jobbe når jeg er hjemme med guttungen. I august vil jeg også gjerne ha 2 uker ferie etter bryllupet så vi kan få dratt på bryllupsreise... Altså ingen av de 6 ukene jeg kan droppe, men det virker på sjefen at vil bli vanskelig! Han spurte meg hva jeg ville sagt om en annen kollega skulle ha 6 uker og jeg bare fikk 5, men jeg mener at skal en person gifte seg, er det vel litt annet? eller? To av mine kollegaer ser ikke problemet i at jeg får en uke ekstra ferie... Jeg har sagt meg villig til å bruke en uke av ferien min neste år, så vi får se... Hva mener dere?
~sjiraff~ Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Kan du ikke ta en uke ulønnet permisjon da? Det kan du hvertfall få med loven bak deg de ukene på sommeren da bhg er stengt. Men at du skal få en uke ekstra ferie er vel litt spesielt? Men å bruke neste års ferie burde jo også være greit.
Mom2Two Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 He-he, grow up, man kan jo ikke få både i pose og sekk.... Det er litt av dette med å bli voksen, å måtte ta valg... Kjedelig men sant.. Kanskje ikke det svaret du ville ha, men jeg synes nå du høres storforlangende ut... 6 uker ferie?? Du må jo på en måte bare fordele de 5 ukene du faktisk har, og finne ut hva som er viktigst for deg. Verre er det ikke.
lego Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 MÅ du har 2 uker etter bryllupet da? Skjønner at du vil på bryllupsreise altså, men holder kanskje med en uke?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Nr 1: Trenger du en hel uke nå i april da? Kan du ikke bare ta en helg? Nr 2: Hva med å korte ned til 1 ukes bryllupsreise.. Synes du, som de ovenfor også, er ganske så storforlangene...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2008 Ja, jeg er vel storforlangende, da... Har aldri før tatt ut så mye som 5 uker ferie... Nå som jeg har barn vil jeg at han skal få se oldeforeldrene sine iallefal et par ganger i året så lenge vi har dem, og ferien vi har bestilt til England kan vi ikke droppe... Må vel ofre en uke etter bryllupet, da... Blir ikke rare bryllupsreisen da, nei... :-(
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 jeg ville nok prøvd å få en uke ulønnet, evt kutte ned på noe..
~sjiraff~ Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Hvis du ikke tok ut all ferien i fjor så burde du jo ha overført ferien til i år... Da hadde det jo ikke vært noe problem! Men ulønnet permisjon da?
Mom2Two Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Vel, om du ikke har tatt ut 5 uker fra ifjor, så er det jo ikke noe problem, da kan du bare overføre til i år! Dette er slike valg man må gjøre. Man kan liksom ikke få det hele.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2008 Alle 5 ukene er ulønnet, så det går ikke... Jeg skjønner ikke at jeg kan være storforlangende når jeg gjerne vil ta en uke fra neste år for å kunne få tatt den ukene jeg gjerne vil ha... Trodde ikke det gjorde noe siden det er snakk om bryllup... Men på en helg så rekker ikke jeg å kjøre opp til Sunnmøre, besøke besteforeldrene mine og familien og å kjøre over 2 timer for å besøke venninnen min...
~sjiraff~ Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Ulønnet permisjon er jo noe annet enn ferie..
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 er det så ille med bare en uke bryllupsreise da? i så fall kan dere vel utsette den til neste år, og bruke ferien din da?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. mars 2008 Vi kunne tenke oss å bruke litt over en uke på bryllupsreise og noen dager sammen med guttungen... Ellers får vi bare ei uke sammen som en familie... Men det blir vel til det, vil jeg tro...
Sånn kan det gå Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Du får bare skaffe deg en jobb med mer ferie da vet du. ;-)
Gemini77 Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 Det er ganske storforlangende å kreve en uke fra neste år. Har jeg ikke hørt om noen som har gjort, og det er absolutt ikke noe man kan kreve. En arbeidsgiver vet jo ikke engang om du jobber der neste år.. Man skal ha opparbeidet deg ferien du skal ta ut. Med andre ord så opparbeidet du deg 5 uker ferie ved at du jobbet hele fjor. Du kan ikke ta ut ferie du ikke har opparbeidet deg enda! Syns ikke de ferieukene dine hørtes ut som noe du MÅ gjøre. Masse av det kan skuffes rundt slik at du får det inn på 5 uker. Det er jo det alle andre må gjøre også!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 18. mars 2008 Jeg sier ikke at jeg krever! Jeg har bare et ønske om det og spør dere om hjelp, men her får jeg bare høre at jeg er kravstor og storforlangende! Hva med tips og råd som noen her heldig vis har gitt meg for å hjelpe meg å løse dette! Det er første gang jeg skal ordne en sommerferie med barnehage og bryllup... Hvorfor skal mange her alltid være så krasse og ubehagelige i svarene? *sukk*
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 Sært. Hos oss får vi 5 uker, 4 SKAL være sammenhengende, så jeg mener du allerede har en fantastisk bra ordning som kan dele opp ferien slik.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 18. mars 2008 Sært faktisk... Ja... Nei, jeg vet ikke hvordan ting fungerer i andre jobber, og som sagt, i da andre jobbene jeg har hatt har jeg ikke hatt behovet for 5 uker ferie... Men hva gjør man på jobben din om over halvparten må være hjemme 4 uker i juli pga stengt barnehage, da? hehe
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #21 Skrevet 18. mars 2008 hehe! Ja, kanksje det er det som er løsningen! :-)
Gemini77 Skrevet 18. mars 2008 #22 Skrevet 18. mars 2008 Har jo ikke noe med å være krass å gjøre, men du ønsket synspunkter og det er vel det vi gir deg. Du spør jo også om det å gifte seg gir mer "lovlig grunn" til å ta mer ferie. Det er det jo ikke.. Vi skulle gifte oss i januar i år (men ble gravid så det er utsatt) så vi planla allerede i fjor å overføre en ferieuke ekstra til i år. Man må tenke langsiktig og bruke de midlene man har. Ikke bruke de midlene man IKKE har - slik som neste års ferie. Det er jo ikke så mange råd å gi bortsett fra å si at dere kan kutte ned dager her og der for å få det ned til 5 uker. Man må kunne tåle å høre at du er kravstor som mener forslaget ditt ikke er urimelig.
Pysa Skrevet 18. mars 2008 #23 Skrevet 18. mars 2008 12 uker ferie i året, da trenger du ikke krangle med sjefen :-)
Gemini77 Skrevet 18. mars 2008 #24 Skrevet 18. mars 2008 og faktisk er det VELDIG mange barnehager som har 4 uker stengt på sommeren. Det betyr at man som regel planlegger ferien til de ukene.
januarsurprise Skrevet 18. mars 2008 #25 Skrevet 18. mars 2008 *lol* ha ha ha.... Ja, det er vel de tre fordelene dere har; juni, juli og august...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå