krepsen75 Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Lurer på hva som er best for meg. Skal på 6ukerskontroll neste uke og må vite hva slags prevensjon jeg vil ha. Hva bruker dere??
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Bruker P-piller, Cerazette.. Mange her inne er kjempe misfornøyd med dem, jeg er super fornøyd..
lenej :o) Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 p-piller, Yasmin "dødspillen" vettu... begynte på den rett etter eg fikk mini da..
krepsen75 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2008 Ok, kan man bruker dem mens man ammer? Andre som kan anbefale noe prevensjon?
☆Anonymia☆ Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 brukte cerazette etter fødsel,men de passa ikke for meg så nå bruker vi kondom..
lenej :o) Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 du ammer du? vel, da kan du ikke bruke yasmin da.. men den cerazette-greia. det er en ammepille da...
Sivalur Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Har hormonspiral akkurat nå, kan fint brukes mens man ammer. Mange slipper mensen, og du trenger ikke tenke på prevensjonen. Men har tenkt å ta den ut nå og gå tilbake til pessar. Ikke like trygt, men slipper hvertfall hormoner i kroppen, noe jeg egentlig ikke er så begeistret for.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 bruker the no sex at all method. høhø
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Har prøvd ut p-piller, hormonspiral, cerazette minipiller, kondom og sikre perioder (alle ladycomp/pearly) og nå etter tredjemann er det blitt kondom. Alt annet enn ideelt og praktisk, men jeg reagerer så veldig på hormonpreperater og kan ikke bruke spiral og vi vil ikke ha flere barn (sikre perioder er jo ikke helt sikkert), akkurat nå i hvertfall, så da blir det egentlig eneste altrnativet... :-(
To tette + snart ei med flette Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har hatt kobberspiral et halvt års tid nå, og er veeldig fornøyd med det! Billig og trygt!
krepsen75 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. mars 2008 Lurer kanskje på å ta cerazettepillen. NOen negative ting med den tro...?
r r r Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Pessar er kjempefint. Brukte det mens jeg ammet nr2. (Nå har jeg sterilisert meg og trenger ikke tenke mer på det!) Det fine med pessaret er at det ikke har noen bivirkninger! Da jeg sluttet å amme brukte jeg en Pearly i tillegg til pessaret slik at jeg bare bruke pessar på de røde dagene og ingenting ellers. Jeg er veldig fornøyd med det så jeg anbefaler det.
r r r Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Hvis du ikke vil ha flere barn så ville jeg ha gått for sterilisering. Mye enklere i lengden! Hos oss er det uaktuelt med flere barn så jeg har nettopp sterilisert meg og gubben skal til pers om en måneds tid. Vi tar ingen sjangser!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Noen får blødningsforstyrrelser, selv har jeg kun en bivirkning, og det er uteblitt mens. Og den kan jeg leve med.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 Etter det jeg ha lest her inne er det mange som blør veldig med Cerazette.. Men jeg ha så og si aldri blødning.. Veldig greit syns jeg da.. Bivirkning er litt mindre sexlyst, men den ha ikke forsvunnet helt..
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 Ja det var det, vi er ikke 100% sikker på om vi vil ha flere barn eller ikke, vi vet bare at akkurat nå vil vi ikke ha flere, men erfaring har vist oss at vi kan ombestemme oss ;-) Føler og at vi er litt unge til å ta et så stort skritt som terilisering selv om vi har 3 barn (jeg er 27 år, han er 29 år), men vi har snakket om det og tenkt på det da, men vil vente et par å til først uansett.
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 18. mars 2008 #19 Skrevet 18. mars 2008 Jeg brukte Cerazette i ett halvt år,men etter det ble det bare tull. Var vel av de uheldige, var 14 dager med mens, 14 dager uten og så 14 dager på igjen..Jeg droppa hele greia så vi har brukt kondom frem til nå..Litt kjedelig,men det funker for ei periode. verdt ett førsøk med cerazette da..
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #20 Skrevet 18. mars 2008 Da jeg gikk på cerazette mistet jeg totalt sexlysten, gikk opp i vekt, fikk mer kviser og småblødde i fler euker. Så jeg sluttet....
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #22 Skrevet 18. mars 2008 Hoppe av i svingen. Men gubben glemte å hoppe av så akkurat nå trenger vi ikke tenke på prevensjon siden det kommer liten i juli:)
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 18. mars 2008 #23 Skrevet 18. mars 2008 Kondom... Syns egentlig det er helt supert jeg=) Blir ikke så veldig ofte for tiden, og gidder ikke putte i meg masse hormoner for å pule 3 ganger i måneden, så da bruker vi heller kondomer=)
meg & to små vampyrer Skrevet 18. mars 2008 #24 Skrevet 18. mars 2008 Tåler ingen hormonpreparat eller koberspiral, så er tvunget til kondombruk her også...
♥Snulder Skrevet 18. mars 2008 #25 Skrevet 18. mars 2008 Jeg bruker min steriliserte mann... Funker gørfint;=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå