Gå til innhold

FAEN I HELVETTE... lyst å bare gi opp HELE dritten!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åååhr... begynnte mitt nye "sunne liv" for litt over 1 mnd siden.. FØR levde vi på allslags "kjapp mat" eller ferdigmat.. tenkte ikke mye på kostholdet nei... og drakk så å si ingenting vann.. Nesten ingen aktivitet... var vel fra stua til do og tilbake igjen... =/

Er ikke sånn overvektig... men har lyst til å stramme opp litt og gå ned noen kilo....

Så har kjøpt meg skritteller, å prøver å komme meg ut på tur med vogn hver dag! Begynnte rolig med 30-45 min turer.. og nå kan jeg fint gå opp i 2 timers turer...

Har lest at man skal gå 10.000 skritt per dag.Og på to timers turene mine er jeg opp i 15.000 skritt.. Går rimelig kjapt! Og i variert terreng som oftest!

Spiser ofte, og lite.. Drikker MYE vann.. spiser frukt osv. KUN snop på lørdager.. de to siste lørdagane har jeg også kutta ut brus.. sist lørdag hadde jeg ikke snop heller ....

Poenge er at i begynnelsen gikk jeg OPP i vekt første veiedag, så begynnte jeg smått å gå ned noen hundre gram til hver veiedag.. og siden jeg ikke har så mye til overs så var jeg fornøyd med hvordan denne vektnedgangen gikk.. Men så idag, skulle jeg veie meg, etter en god uke med MYE tur! Synes jeg har vært ganske så flink ja! Meeeen, der var det jo pokker meg OPP 800 fuckings gram!!! så da er jeg nesten oppe på startvekta igjen ja....

AT DET GÅR ANN... er sååå skuffa.. og hele motivasjonen bare detter ned i bakken.... Lyst til å gråte.... =(

Har ikke lyst å leve resten av livet mitt på vann og knekkebrød... trodde det skulle hjelpe MYYYYE om jeg spiste sunne måltider, drakk myyye vann, og var mer i aktivitet..... =( Men tydligvis ikke... =(

*snufs*..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må også sies, at måla viser POKKER meg det samme som da jeg begynnte.. så om noen prøver å fortelle meg at jeg plutselig har lagt på meg 800gram muskler.. så tviler jeg STERKT på dette..

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Muskler veier mer enn fett og det er vanlig å gå opp i starten.

Skrevet

Muskler veier mer enn fett vet du... Bruk målebånd og ta rundt mage, bryst, lår og armer - så tippe jeg du ser mere forskjell der enn på vekta.. Lykke til...

Skrevet

Kan faktisk hende du spiser for lite. Må ha et visst antall kalorier for at kroppen skal klare å forbrenne fett.

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Dessuten vet de færreste hva som er "sunt" å spise og spiser gjerne ting de tror er sunt og blir derfor feilernært. Veldig få vet nemlig hva de bør ha i seg av karbohydrater, fett og proteiner.

Skrevet

Så mye som du går så har du sikkert fått litt muskler - som kan veie mer enn et vekttap av fett. Uansett så bør du måle deg, mer enn å tenke ant kilo.

Skrevet

Det tar lang tid før kroppen din venner seg til å forbrenne på en annen måte enn før, så det er ikke nødvendig å bli fortvila over noen hundre gram opp eller ned i begynnelsen.

Ikke gå så mye på vkta, smør deg med tålmodighet og fortsett slik du gjør. Om 3 mnd ser du resultater tydelig:-)

Skrevet

Du får jo muskler når en trener,og gå tur,da trener du.

Muskler veier dobbelt så mye som fett,så det du burde gjøre i tillegg til bare å veie deg,er å måle deg rundt armer,mage,hofter osv,for det er slik du merker forskjell,samt vekttap da.

Mange går ikke så mye ned i vekt,men de går ned i cm rund liv,hofter og slik..

Skrevet

Sant som fra Hottentott sier, vekta forteller ikke så mye som målebåndene gjør....Også må du passe på at du ikke spiser for lite, for da reagerer kroppen med å hente fram fettreservene sine ;-)

Skrevet

Håper det.... =/ ER jo ikke noen ernæringsekspert her.. men har bytta ut mye med fullkorns osv.. og kutta ut smør feks.

Spiser mager ost og mager leverpostei.

Vann som drikke, sjeeelden jeg drikker noe annet!

Føler selv jeg spiser nok alså!

Spiser MYE salat/grønnsaker til måltider..

Spiser variert...

Ja....

Skrevet

Husk på at du bygger muskler, og muskler veier mere enn fett, så det er ikke så rart du står stille, eller går litt opp.

Mål lår, midje, overarmer osv.. Kanskje du merker det bedre på cm-målet i stede for vekten? At kroppen din blir strammere!

Vekten er vel ikke så nøye om du får en fastere kropp og bedre kondis?

Skrevet

Pass på å spise nok proteiner og riktig fett, avokado, fisk, kylling, svinekjøtt, skalldyr.

Fullkornspasta og fullkornsris.

Mer grønnsaker enn frukt.

Skrevet

At muskler veier mer enn fett er i grunn bare tull. Det er så liten forskjell at det knapt gir noe som helst utslag.

Er du sikker på at du spiser nok? Hvis du spiser lite og i tillegg trener så mye så kan det hende at kroppen din får altfor lite næring, og dermed tviholder den på det som er på tviholde på.

Sørg for at du får i deg over 1300 kalorier pr dag, og helst ennå mere om du skal trene så mye.

Skrevet

Er ganske så sikker på at jeg får det alså.... =/

Ser ingen endring på måla enda....

Vil ha bedre kondis, og gå ned noen kilo.. få strammere kropp jo.. men viss jeg skal fortsette å gå opp og ned slik, så vil dette aaaldri skje jo..

Jaja, får ta tiden til hjelp... Håper det er som dere sier, at jeg vil se forskjell etter 3 mndr... =)

Skrevet

Har bytta ut pasta med fullkorn og ris med fullkorn.

Spiser mye kylling og svinekjøtt! må bli flinkere med fisk!

Har også bytta ut kjøttdeigen med kyllingkjøttdeig!

Spiser en del frukt, men må bytte ut noe med mer grønnsaker da!

Skrevet

Du bør trene spesikikk styrke hvis du vil stramme opp kroppen. Kondis får du av gåturene.

Skrevet

Prøv å skriv opp alt du spiser noen dager og finn ut hvor mange kalorier det faktisk blir. Husker jeg slanket meg gjennom VGs vektklubb for noen år tilbake, og i begynnelsen slet jeg skikkelig med å komme opp i nok kalorier... Husk at salat f.eks inneholder nesten ikke noe, s¨å om hoveddelen av middagen din er salat så er det ikke umulig at det blir for lite... Man kan spise mye om man spiser riktig.

Skrevet

er på slankenett, og skriver ned der.... HVER dag...

Er ikke noe sånn "hyyyper hyyypersunn".. om du fatter.. lever ikke bare på knekkis og supper... osv....

Har endra kostholdet totalt, og spiser ganske så sunt ja! Orka ikke begynne med en syk livsstil som jeg aldri ville klare å holde...

Er mye mer bevisst på det jeg spiser.. og spiser nå 5 måltider iallefall til dagen.. isteden for 2-3 STORE måltider til dagen..

Prøver ut nye spennende matretter fra matprat.no, står jo mange forskjellige oppskrifter der på den "sunne" siden!

Skrevet

Okei.. da er det å hive seg på et treningsprogram her hjemme da..! =) Får sette opp noen øvelser til de ulike delene av kroppen!

Trodde turgååing var super til å gå ned i vekt og jeg.. spesielt med tanke på at jeg skyver en vogn foran meg, som også veier litt med tuppa oppi!... Får litt mer utav det enn bare å gå tur..

Skrevet

Kutt ut frukt, kornvarer, ris, poteter og pasta (også fullkornsvariantene). Ikke søt melk. Ikke grønnsaker som vokser under jorda, og ikke mais. Seff ikke noe sukker. Mye sunt fett, og mye vann. Blomkål og brokkoli er fine erstatninger for tilbehør til kjøtt, i tillegg til andre grønnsaker som vanlig.

Ellers spiser du vanlig mat.

Kutt ut salt, som binder vann i kroppen.

Husk at vekta svinger med menssyklusen din, slik at du gjerne er litt yngre rundt mensen.

Dette klarer du!

Skrevet

Gå turer med vogn i oppoverbakke - fort. Da tener du både styrke og kondisjon.

Skrevet

Vil tipse deg om å prøve Vgs vektklubb hvis du ikke syns det gjør noe å bruke noen kr på det.(tror det er 350 kr for 3 mndr ) Blir litt som slankenett, bare at du får bedre oversikt over hvor mange kalorier du faktisk spiser. Er også tips til trening, oppskrifter osv. Jeg orker heller ikke følge en spesiell eller streng diett, men spiser ganske vanlig mat. Men det å få en oversikt over hva maten man spiser faktisk inneholder av kalorier er ganske nyttig, så finner du fort ut om du spiser for mye eller for lite i løpet av dagen.

Skrevet

mulig du har vann i kroppen som følge av omleggingen av livsstil. Vi la totalt om 1.1., og har holdt oss til nå :). Første to mnd. var jeg så hoven i kroppen at jeg også ble deppa. Akupunktøren mente det KUNNE være reaksjon på omleggingen. Nå i mars merker jeg ingen hovenhet i kroppen :).

Bare en tanke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...