miss blithe Skrevet 17. mars 2008 #26 Skrevet 17. mars 2008 Mine:Bestemor og Besten Hans: Farmor og farfar
Leeloo76 Skrevet 17. mars 2008 #27 Skrevet 17. mars 2008 Hos oss er det litt begrepsforvirring ute å går Snuppa har kun mine foreldre, og ingen pappa, så hun kaller dem....MAMMA!!! Men hun sier det bare OM dem, ikke TIL dem (når pappa eller mamma forsvinner ut av syne og dukker opp igjen hører jeg: deeeer er mamma). Vi retter ikke på henne annet enn å bare gjenta tilbake til henne: ja der er BESTEFAR/MOR. Det kommer seg vel etter hvert, hun er jo bare to, og det er vanskelige ord for en liten sjel. Blir ikke akkurat lei meg, er jo uansett meg som er mamma. Det virker det som om mamma for henne er en typebetegnelse på de nærmeste voksne rundt henne.
Koseklompen Skrevet 17. mars 2008 #28 Skrevet 17. mars 2008 Moren min og stefaren min kalles for "Mommo og bestefar"
Mine <3<3<3 Skrevet 17. mars 2008 #29 Skrevet 17. mars 2008 Mine foreldre: bestemor & bestefar Hans foreldre: farmor & farfar jeg ville at mine foreldre skulle være BESTEforeldre, da sambos foreldre absolutt ikke er det. selv ville farmoren ha et slags "kose-/kallenavn, men det gikk ikke igjennom hos meg, ettersom mini nesten aldri ser dem.
sveis Skrevet 17. mars 2008 #30 Skrevet 17. mars 2008 bestemor og bestefar (min mor og stefar) bestefar og bestemor (min far og stemor) farmor og farfar
Mamma+2 Skrevet 17. mars 2008 #31 Skrevet 17. mars 2008 Vi bor på #bygda" så her er det vell gjerne litt andre navn: Mine foreldre er : Bestemor og Bestefar. Farens foreldre er: Gommo og Goffa.
Elle melle deg fortelle Skrevet 17. mars 2008 #32 Skrevet 17. mars 2008 Mine foreldre er: Bestemor og bestefar Mor til sambo og sambo hennes er: Mommo og bæsse(Bæsse i svigermor sin munn og navnet hans i vårt). Far til sambo og hans sambo: Bestefar og navnet hennes(Hun synes det er mest riktig med bare navnet sitt).
frøken blå Skrevet 17. mars 2008 #33 Skrevet 17. mars 2008 Mormor, morfar, farmor og farfar. Har vært mye rart oppgjennom årene da. Morfar har vært "af" og "vofa". Farfar har vært "af" og "jajja". Farmor har vært "ha-hi" (?!). Mormor har for det meste vært mormor, også "måmmå".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå