Alba44 Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Her er det bestemor og bestefar + farmor og farfar. )
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Mine foreldre: bestemor og bestefar Svigers: Mimmi og farfar
Attpåklatten :-)™ Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Her er det Mormor og Beste, og Farmor og Farfar:-)
Fire småtroll Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Mine foreldre er skilt, og pappa bor langt unna så han har vi liten kontakt med, han kaller vi Bestefar på ...... (der han bor) Så der det Mommo + Bestemor og Bestefar.
petite fleur Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 MIne: Mor og far Hans: Bestemor og bestefar
Tia med 2 ♀ Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 mine foreldre kalles mor og far, mannen min sine froeldre er granny og grandpa
Psyche Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Svigers: Bestemor og Bestefar Min mor og samboer: Mormor og ****(navnet hans) Min far og samboer: Besten og *****(navnet hennes)
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 mine foreldre: bestemor og bestefar svigers: mimmi og farfar
melkekua™ Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Mimmi & jofa = mormor & morfar Farmor & farfar
nick_342104 Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 Mine foreldre: mormor og morfar Svigermor m sambo:farmor og bestefar Svigerfar m kone. farfar og bestemor
Mamsen og lillegutt Skrevet 17. mars 2008 #15 Skrevet 17. mars 2008 mine foreldre: mormor og morfar hans foreldre: besta og besten
Thunderstruck Skrevet 17. mars 2008 #16 Skrevet 17. mars 2008 Mine foreldre: mormor og morfar Pappan`s foreldre: farmor og farfar
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #17 Skrevet 17. mars 2008 Må bare spørre om noe: Er det liksom bedre å være bestemor/bestefar enn å være farmor/farfar/mormor/morfar? Av en eller annen grunn har jeg hatt inntrykk av at bestemor er moren til far til barnet, mens moren til mor ofte kalles mormor. Men fikk inntrykk av at min mor ble litt sur når jeg refererte til svigermor som bestemor, mens hun selv var mormor.. Bør kanskje heller kalle svigers farmor og farfar da?
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 17. mars 2008 #18 Skrevet 17. mars 2008 Mannen i huset er litt sur for at vi bruker farmor og farfar, men mormor og bestefar. Vi har alltid gjort det slik i min familie så for meg er morfar et litt påtatt ord ettersom jeg aldri har brukt det selv. Samboerene til foreldrene mine kaller vi for navnene deres, men jeg lurer på om det er litt rart. De er jo på en måte bop sine besteforeldre de også...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. mars 2008 #19 Skrevet 17. mars 2008 bestemor og bestefar og farmor (far til barefar vet jeg ikke hva "heter" eller om han vet om småen)
Alba44 Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 17. mars 2008 Har ikke fått noe inntrykk av at noen syns det er "bedre" å være det ene eller det andre. Tror det mer går på tradisjoner. Mine foreldre er den betegnelsen vi fra min familie er vant til, og det samme med min manns familie.
Kjukka Skrevet 17. mars 2008 #21 Skrevet 17. mars 2008 Fordeldre til samboer: Bestemor og bestefar. Mine foreldre: Mormor og morfar Samboer til mamma: Morfar ***** (*navnet til samboren)
To tette + snart ei med flette Skrevet 17. mars 2008 #22 Skrevet 17. mars 2008 Her er det Mommo og Besse, og Gogo og Farfar. (Gogo pga farmoren ble kalt det som liten, og vi syns det var litt morsomt)
jentebanden Skrevet 17. mars 2008 #24 Skrevet 17. mars 2008 Mine foreldre: Bestemor og beste Svigerfar: Beste i by'n Svigermor er død, nydama til beste i by'n har vi ikke noe navn på. Vi kaller henne ved navn, ettersom ungene ikke har noe forhold til henne.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 17. mars 2008 #25 Skrevet 17. mars 2008 Min far og hans kjæreste Bestefar og Beste Min avdøde mor må vel bli mormor med tiden selv om det er rart for meg å skulle bruke det på en dame som har vært død siden hun var 36 år. Hans foreldre er Bestemor og Bestefar (stedsnavn) de er og begge døde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå