Gå til innhold

Hva kaller barna/dere besteforeldrene?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det bestemor og bestefar + farmor og farfar. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det farmor og farfar og momma.

Skrevet

Mine foreldre: bestemor og bestefar

Svigers: Mimmi og farfar

Skrevet

Her er det mommo, besta og bestefar

Skrevet

Her er det Mormor og Beste, og Farmor og Farfar:-)

Skrevet

Mine foreldre er skilt, og pappa bor langt unna så han har vi liten kontakt med, han kaller vi Bestefar på ...... (der han bor)

 

Så der det Mommo + Bestemor og Bestefar.

Skrevet

MIne: Mor og far

Hans: Bestemor og bestefar

Skrevet

mine foreldre kalles mor og far, mannen min sine froeldre er granny og grandpa

Skrevet

Svigers: Bestemor og Bestefar

Min mor og samboer: Mormor og ****(navnet hans)

Min far og samboer: Besten og *****(navnet hennes)

 

 

Skrevet

Mommo, farmor og farfar

Skrevet

mine foreldre: bestemor og bestefar

svigers: mimmi og farfar

Skrevet

Bestemor, bestejohn, mimmim og dessa.

Skrevet

Mimmi & jofa = mormor & morfar

Farmor & farfar

Skrevet

Mine foreldre: mormor og morfar

Svigermor m sambo:farmor og bestefar

Svigerfar m kone. farfar og bestemor

Skrevet

mine foreldre: mormor og morfar

hans foreldre: besta og besten

Skrevet

Mine foreldre: mormor og morfar

Pappan`s foreldre: farmor og farfar

Skrevet

Må bare spørre om noe: Er det liksom bedre å være bestemor/bestefar enn å være farmor/farfar/mormor/morfar? Av en eller annen grunn har jeg hatt inntrykk av at bestemor er moren til far til barnet, mens moren til mor ofte kalles mormor. Men fikk inntrykk av at min mor ble litt sur når jeg refererte til svigermor som bestemor, mens hun selv var mormor..

 

Bør kanskje heller kalle svigers farmor og farfar da?

Skrevet

Mannen i huset er litt sur for at vi bruker farmor og farfar, men mormor og bestefar. Vi har alltid gjort det slik i min familie så for meg er morfar et litt påtatt ord ettersom jeg aldri har brukt det selv.

 

Samboerene til foreldrene mine kaller vi for navnene deres, men jeg lurer på om det er litt rart. De er jo på en måte bop sine besteforeldre de også...

Skrevet

bestemor og bestefar og farmor (far til barefar vet jeg ikke hva "heter" eller om han vet om småen)

Skrevet

Har ikke fått noe inntrykk av at noen syns det er "bedre" å være det ene eller det andre. Tror det mer går på tradisjoner. Mine foreldre er den betegnelsen vi fra min familie er vant til, og det samme med min manns familie.

Skrevet

Fordeldre til samboer: Bestemor og bestefar.

Mine foreldre: Mormor og morfar

Samboer til mamma: Morfar ***** (*navnet til samboren)

Skrevet

Her er det Mommo og Besse, og Gogo og Farfar. (Gogo pga farmoren ble kalt det som liten, og vi syns det var litt morsomt)

Skrevet

Og Oldebesta

Skrevet

Mine foreldre: Bestemor og beste

Svigerfar: Beste i by'n

Svigermor er død, nydama til beste i by'n har vi ikke noe navn på. Vi kaller henne ved navn, ettersom ungene ikke har noe forhold til henne.

Skrevet

Min far og hans kjæreste Bestefar og Beste

 

Min avdøde mor må vel bli mormor med tiden selv om det er rart for meg å skulle bruke det på en dame som har vært død siden hun var 36 år.

 

Hans foreldre er Bestemor og Bestefar (stedsnavn) de er og begge døde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...