♥Snulder Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Med to kranglende barn i baksetet???? Vurderer en tur til Dyreparken i Kristiansand, men vet ikke om vettet holder helt frem;=) Noen forslag kloke damer??? Vi snakker selvsagt om sommerferien:=)
Plutseliten :) Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Hmmm...om det er kranglete barn og ikke spy kunne jeg kjørt et stykke. Om krangling så tatt den strenge at om ikke dere slutter så snur vi og drar hjem....om det funker Hva med lydbok,det kan fenge noen timer....toget er et alternativ,men da blir man litt lost i forhold til fremkommelighet...et overnattingstopp på veien.... Eventuelt kjørt om natten når de sov,men da blir jo neste dag et helvete for dere..... Vet ikke hvor mange timer det er snakk om fra dere,men en 4-5 timer går jo greit som regel med litt is og -strekke på bena stopp )
iznogood Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Lydbok er jo helt genialt, og kanskje slik en bærbar DVD spiller (de koster jo litt, da - om en ikke kan fåne hos noen eller har fra før) Og gjerne noen aktivitetshefter med klistremeker og slikt. Da klarer mine å la krangelen bli liten i ca. 6 timer. Selvfølgelig med mange stopp :-) Helt enig i at spy er mye mer demotiverende for turen enn krangle. Jeg minnes med redsel alle bilferiene fra barndommen. Far røykte med vinuene igjen, ingen pauser, økter på 10 timer - samme dritten neste dag. *grøss* Og jeg og bror min kastet opp i ett sett fra ferien startet til den sluttet.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har en god ide!!! Om det er når vi er hjemme så er dere hjertelig velkomne til å ta turen om Moss først:-) Så kan dere overnatte hos om dere vil og dra videre derfra. Da blir ikke turen så lang og det er jo litt spennende med Bastøfergen og greier:-) Vi hadde også tenkt oss en tur dit til sommeren igjen. Var der i fjor og det er like hyggelig for liten som stor:-)
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Heisann, vi kjører til Mandal fra sunnmøre hver sommer, like sikker på at det må bli siste gang..Det er tøft for både små og store å kjøre så langt.Ti timer til Tønsberg, der pleier vi å overnatte så kjører vi videre til Mandal der fra, det er vel 4 timer. Vi har investert i dvd spiller og med reisesyke piller så har det gått bra.Da slipper vi oppkast i bilen, for det er pyton. En må nesten se det litt ann på ungene, noen likerå kjøre bil,andre hater det og lager ******** på 2 mil.
Maud Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Vi var i dyreparken da storebror var nesten 6 år og det var helt klart verdt å kjøre hele den kjedelige veien! Etter den tid har vi kjøpt ny bil hvor det var montert DVD-spiller. Det gjør kjøring myyye morsommere. Diverse leker "Jeg ser", "Mitt skip er lastet med", "Bil-bingo" osv gjør turen kortere. Lydbøker er bra. Jeg pleier å dikte historier der storebror er en tapper ridder, lillebror er han hjelper e.l. Hvis de får føye til elementer underveis, så er de opptatt av dette lenge. Litt drikke, en sukkertøyeske, frukt osv. Stoppe før alle er helt gale av å sitte innestengt. Jeg har også minner fra to foreldre som nirøykte i forsetet mens søsteren min og jeg spøy i en pose i baksetet og pappa ikke ville stoppe. Ikke morsomt! Jeg vet at vi fikk en allergitablett for å sovne en del...
Tiggywinkle Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Vi kjører stadig den veien til svigers. Vi har DVd spiller men den blir i grunnen ikke brukt så mye.Lydbøker er bra, det går det mye i. I tillegg til hyppige stopp. Obligatorisk er stopp der man kjører av til Skien/Prosgrunn, husker ikke hva det heter. Ligger blant annet Meny og Plantasjen der + bensinstasjon og veikro. Der er det et flott og stort klatreapparat. Fint for både store og små barn. Der får de brukt opp litt energi før turen videre. Og det er omtrent halveis. Er det sommer og sol er det jo mange fine rasteplasser langs veien. Lykke til med ferieplanene:-)
Karomamma Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Vi kjører også den veien stadig vekk Stoppet til Tiggywinkle heter Eidanger, det er fint der!! Vi stopper også der, eller så kjører et drøyt kvarter til og stopper på Lasses like etter Brevik. Ellers er det som nevnt, mange fine rasteplasser på veien. Vi bruker også DVD og tar heller flere stopp hvis utålmodigen er stor. Ingen blir bilsyke, for her sitter vi forovervendt (he he, ikke si det på Skravle). MEN - viktigere: her må det avtales noen datoer, for hvis vi skal til Dyreparken alle sammen, må det da gå an å koordinere litt. Eller hva?
♥Snulder Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2008 Masse gode forslag på hvordan mammaer og pappaer skal komme frem til målet med vettet i behold her!!!:=) Jeg føler veldig på at JEG har lyst til en tur til Dyreparken igjen også! Jeg storkoste meg der sist, til tross for stor gravidemage og mega-bekkenløsning:=) Og jeg vet at det ville vært en fantastisk opplevelse for vesla! Sabeltann-temaet er også fortsatt kult for 6 åringen:=) Ferien min i år blir temmelig kort.... ble jo ikke fast ansatt før i oktober, så det skorter på med opptjent ferie:=/ Men uannsett så er jeg heldig å ha en friuke i turnus og dermed så kan jeg nyte fri fra 4. til 20. juli! Noen som er i Sørlandsområdet da eller?????
Karomamma Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 YES, det tror jeg!! Mener at Karopappa skal ta fri de tre første i juli, så da en sjansene store for at vi er like rundt hjørnet. Jeg er også klar for en ny tur til Dyreparken i år. I o p p h o l d s v æ r!!!
♥Snulder Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2008 Det høres bra ut!!! Hvis det blir slik at vi tar turen til Kristiansand, så skal jeg huske å pakke med en flaske cognac;=) Vi har en felles bekjent som ble snytt for en skvett av denne typen væske for noen mnd siden;=) Eneste aberet for meg er at jeg neeeekter å bo i campinghytte igjen.... Noen bra hoteller å anbefaler i området?
Reveenka Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Ship o hoi, små pirater! Dyreparktur er på agendaen vår til sommeren også - dette må vi jo bare koordinere! Vi har tidligere reist sammen med flere familier fra bhg vår og bestilt billetter til samme show - og så har vi ruslet hver for oss på dagtid, evt. møttes til lunsj eller avtalt etter som det passet å gjøre ting sammen på dagen også. Kjempeartig, og greit både for store og små. c",) Men turen med mange små revunger setter tålmodigheten på prøve, det er sant! Mange raster må til c",)
♥Snulder Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. mars 2008 Kanskje vi simpelthen skal leie en buss og dra nedover sammen:=) Så kan ungene våre krangle så busta gyver bak i bussen mens vi skvadrer og slarver;=)
Trollmora Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 Lydbøker og diskman er tingen hos oss. I tillegg har vi en stor kjølebag mellom trollungene som er tilkoblet sigarettenneren. Det betyr kald drikke, kald frukt/gulrøtter og det er veldig greit. Min neste bil skal jeg ha med innbygd DVD-spiller! Mange av dere har jo bærbare pc-er, hvorfor ikke kjøre en Sabeltannfilm der når tiden går langsom? Vi har vurdert Sabeltannland vi og i sommer! Hvis vi bare får en uke sammen alle fire, så er ikke Kristiansand så langt unna (i forhold til Nord-Norge da - 3,5 timer kontra 16) Skal komme tilbake med vår dato når den blir klar. Hadde vært arti med et lite treff i sør )
Karomamma Skrevet 17. mars 2008 #15 Skrevet 17. mars 2008 Moro da!!! Vi har tenkt å prøve oss på kveldsshowet i år for første gang. Tabeltann er den store helten her i huset for tiden Snulder: jeg pleier ikke akkurat å bo på hotell i området der, men det finnes jo flere i sentrum og et par like ved Dyreparken... Vi er jo så heldige at mamma og pappa har hytte 15 min unna.... Hvis det passer med datoer mamma og de ikke er der selv, er det mulig jeg kan ordne noen senger mot et klekkelig flytende honorar. Vi får snakke om saken
♥Snulder Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 17. mars 2008 Hehe.. det hadde vært kult! Da kan jeg ta med en av de store gutta til å være småbarnpasser mens vi sørger for at "honoraret" blir prøvd og funnet godt nok;=)
♥Snulder Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 17. mars 2008 Jeg ser enda en fordel med stor kjølebag i mellom dem jeg.... Ingen mulighet til å rekke frem til hverandre for å slå og klype etc.;=)
Reveenka Skrevet 17. mars 2008 #18 Skrevet 17. mars 2008 Vi har pleid å ligge på Dvergsnestangen, vi - stille og rolig og alkoholforbud! Fnis! Men klientellet er fra møblerte hjem, det skal de ha! Og vi sklir rett inn med den store barneflokken selvom vi ikke deltar på teltmøtene... hehehe c",)
♥Snulder Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 17. mars 2008 hehehe... synes jeg ser meg selv stå bak en buskelegg og smugrøyker med en ølflaske "gjemt" i papirpose....
Reveenka Skrevet 17. mars 2008 #20 Skrevet 17. mars 2008 Drives av frikirken...! Men vi ække medlem der, vi altså!
Karomamma Skrevet 17. mars 2008 #21 Skrevet 17. mars 2008 Kjølebag var jo et knalltips!!! Det hadde vært skikkelig gøy med et stort dibbetreff i Dyreparken!! Snulder: du trenger ikke ha med barnevakt. På hytta vår kommer vi ikke særlig langt uten båt. Bare rett i seng
♥Snulder Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 17. mars 2008 Hehe.. tror de store gutta fikk nok sist vi var på langtur;=) Da hadde vi bare en liten tass, men han begynte å mase om vi snart var fremme sånn cirka 4 km hjemmefra:=)
Reveenka Skrevet 17. mars 2008 #24 Skrevet 17. mars 2008 Betyr det at hvis Snulder & co legger seg til der, så kan ikke vi konvertere fra Dvergsnestangen til dibbecamp med campingvogn, altså?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 17. mars 2008 #25 Skrevet 17. mars 2008 Vi vil også gjerne være med og smugrøyke og drikke røyk bak en busk:.D Dette hørtes nesten ut som konfirmasjonsleir det jo;-D Vi kommer hjem fra Hellas 6.juli, så vi rekker ikke noe før det altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå