Gå til innhold

Alt du trenger å vite om Bugaboo Cameleon:


Nummer tre <3

Anbefalte innlegg

- Vendbar sittedel

- teleskophåndtak som lett kan vippes over hvis man vil ha de store hjulene først.

- Lett og smal, kommer frem overalt

- Utrolig lettkjørt mtp svingbare forhjul

- Formsydd rygg i sittedelen, barnet har god støtte

- Gjennomsiktig regntrekk som kan brukes uten kalesje

- Variable løsninger på varme sommerdager (luftig sommerkalesje)

- Lun kalesje for vindfulle dager

- Stor handlekurv hvor ingenting har mulighet til å falle ut, den er nemlig som en bag med snøring i toppen.

- byttbare trekk for variasjonens skyld

- Trekkene er lette å vaske

- Liten sammenlagt

- Fungerer bra på grusveier, bruker bare de store hjulene først og låser de små bak.

- Lett å trille i motbakke

- Vinterhjul å sette foran om det trengs

-Adapter til bilsete, klikk på understellet

- 9 Kg

- Baggen er 84 cm lang X 40 cm bred altså en av de største baby baggene på markedet. Sammenliknet med f.eks Emmaljungas citybag som er 74cm, å OTH baggen som er 75cm.

- Sportsvognsetet kan klikkes av og brukes som stol på strand etc.

- Sportsvogndelen kan også brukes som stol på restaurant etc, bare å ta styret over.

 

Som utstyr er det:

koppholder

fleecetrekk ( nå også Jeans og cordura )

vinterhjul

uv trekk

sommer canopy

reisebag

parasoll

stelleveske (anbefales ikke, henger dårlig)

Footmuff (fotpose)

Stelleveske

Parasol

Maintenance kit

Søskenbrett

 

Den koster 6300; inkl frakt fra www.babytrader.nl , Dette er akurat som å handle på postoppkrav! Bare at momsen er oppkravet du betaler når du henter den ut på posten. Veldig enkelt å kjøpe der. Man betaler med paypal. www.paypal.com er en betalingsmåte som knytter en epostadresse opp til ditt VISA kort. Sikkert & enkelt.

 

Etter bestillingen kan den IKKE trackes før den er ankommet norge! du får trackingnummer av babytrader. Du søker etter den på www.posten.no . Den siden babytrader legger ved trackingnummeret funker ikke på oss normenn.

 

BUGABOO fåes kjøpt i norge til kr. 7600;

 

Butikker som selger Bugaboo:

Barnas hus

Fru Lyng

Babyshop fører bugaboovogner i følgende butikker:

-Ullveålveien

-Skårer

-Lillestrøm

-Hamar

-Fredrikstad

-Hønefoss

 

Vogna leveres som DUOVOGN, man får IKKE kjøpt den kun som bagvogn/ sportsvogn. Baggen settes på med 7 borrelåser rundt en ramme. Sportsdelen settes på samme ramme som baggen.

 

ADAPTERE til MaxiCosi og AktaGraco fåes kjøpt til rundt 450;, slik at du klikker bilsetet rett på understellet

 

Om du enda ikke er overbevist kan du jo ta en titt på Bugaboo galleriet her:

http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=344662

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har den ikke enda, desverre ;) hehe, men jeg skal ha denne vogna! det er helt sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger den ikke på barnas hus hønsfoss lengre.. Desverre!

Skulle ønske jeg ikke bodde på landet, ellers ville jeg også hatt vogna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er den ganske så dyr, og passer kanskje best for de som ikke er så veldig lange selv. For meg som er 180 cm ble vogna altfor lav. Dessverre, for det er en tøff vogn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke den er så dyr i forhold til andre vogner som for eksempel simo, tfk, teutonia og emmaljunga.. med tanke på at det er bag og sportsdel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har investert nå:o) Har ikke fått den enda , men er spent som ei rotte her nå...GLÆR MÆ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reflex selger også Buggis - der kjøpte vi vår. Er superfornøyd! Har nettopp skiftet ut bagen med sportsdelen nå, og den er super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke vogner har høyere håndtak?

 

En av grunnene til at vi endte med denne er det høye teleskophåndtaket.. (Sambo er godt over 1,90)

 

Ble derfor litt nysgjerrig når du mener det ikke er høyt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til Mmmmmmamman

 

tror anonym mener at selve bagen ligger litt lavt på vogna.. kan vel være enig i det, men det plager ikke oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er så bra er at det følger med gode vinterhjul og da er det topp og kjøre på vinterføre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om hvordan vogna er som sportsvogn? Prøvde den i butikk med min 6 mnd gamle sønn, og han kræsjet nesten allerede i kalesjen. Hvordan funker da dette som sovevogn for eksempen når barnet begynner å bli større?

 

Lurer også på om ikke teleskopstangen er litt rar å kjøre, jeg er vant til OTH som har den knekken på stangen.

 

Men syns vogna er veldig kul da, syns det ser ut som søskenbrettet funker bra også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min niese prøvde sportsdelen på min vogn, hun er 2 år og kræsjet ikke, selv om det lett kan se sånn ut før man prøver. Kalesjen følger med rammen når du vipper den bakover i "sovestilling", og man kræsjer ikke i den da heller. Selv om den følger med rammen gir den bra med skygge og ly for evt vind :)

 

Jeg var også litt skeptisk til stangen på vogna, men mest fordi den er mer oval - og ikke helt rund som på de "gode, gamle" vognene. Men jeg ble vant til det allerede etter den første turen. Jeg liker veldig godt at håndtaket ikke stikker så langt ut fra vogna, da det ikke er i veien på buss, t-bane osv.

 

Jeg elsker denne vogna! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Bugaboo og er storfornøyd. Meget lett og håndterlig.

Dette er hva vi gjorde:

Ta en telefon til Prenantal i Amsterdam og bestill vognen (3-4 ukers bestillingstid)

Unn deg en liten ferie til Amsterdam. Reis 2 personer, pakk 1 bag)

Prenantál ligger like utenfor sentrum (ca 15 min med t-bane). vi fant frem etter å ha spurt litt, ligger vis-a-vis Ajax fotballstadion.

Mens vi var der kjøpte vi andre ting også (Baby Bjørn bæresele, babycall, brystpumpe og andre ting (ting som er dyrt i Norge OG lett å frakte).)

Ble litt bæring tilbake til hotellet, men gikk greit.

Fly + hotell + utstyr kom på det samme som en vogn alene koster her i norge. Prisene ligger på 20%+ lavere og med innkjøp av diverse annet utstyr kom vi greit ut av det... I tillegg... Prenantál er Tax Free.. mao så kan du få tilbake penger på flyplassen. Summa sumarum så ble det en gratis tur for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom stellevesken til Bugaboo sitter dårlig, har du et forslag til hvilken en bør velge?

 

Tusen takk for en fantastisk oversikt! Jeg var temmelig sikker i utgangspunktet at dette er vognen for oss, og presentasjonen din gjorde meg bare enda sikrere på at vi har valgt riktig vogn. Så tusen takk enda en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har ogsaa bestemt meg for Bugaboo! Skal ha en gutt i september, saa jeg faar tenke litt paa farge... Hvilken farge velger dere?

 

Til deg som har handlet i Amsterdam: Spennende aa hoere! Jeg bor for tiden i Soer-Amerika, men skal hjem i juni via Amsterdam. Kanskje jeg kan sette av en halv dag og reise til den butikken? Faar jeg refundert tax free om jeg tar det paa hjemturen og skal til Brasil eller er det bedre aa ta det paa vei til Norge? Hvilken bilstol kjoepte du? Er litt i tvil der, tenkte kanskje maxicosi med adapter til Bugaboo.

 

Har sendt en mail til butikken med noen spoersmaal. Regner med de snakket engelsk?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja de snakker engelsk... litt gebrokkent men de forstod hva jeg ville.

Dersom du tar det på veien til Norge blir det kortere å bære på alt. Det er pakket i en eske som er lirr stor og blir regnet som en ekstra bagasje. Så dersom du/dere har mulighet til å ha 'plass til overs' så lønner det seg... Dersom du ikke har platinum kort da... (hvilket vi hadde :)

Husk at det ikke skal pakkes ut av esken og... sørg for refund på hjemveien. Dersom dette ikke er mulig så følger det med konvolutt der du kan sende kvitteringene til Global Tax Free Refund i Amsterdam. Var litt i tvil på om det fungerte, men det gikk bra. Det er utrolig kronglete å gjøre dette i Amsterdam samt at skranken stenger 7-8 tiden om kvelden. Ble fort en høvding tilbake som kom inn på kontoen etter 1 mnd tid.

Som bilstol kjøpte jeg Maxi Cosi. Fungerer helt fint (kjøpte den på Barnas Hus for 1000,-) Husk da på adaptere til Bugaboo'en. Meget fint når poden har sovna i bilen og dere ikke ønsker å løfte han/hun over i vogn / eller ta med hele bagen i bilen. Holder da med ramma + bilsetet.

 

Vet ikke hvordan de er på å svare på email. Jeg ringte til de og forklarte at vi kom den og den datoen og ønsket bugaboo, fargevalg og xtra utstyr. De er meget service minded og flinke. Det ble fort mye ekstra vi kjøpte der ja... vippestol ble det også :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Husker du hvor mye vognen kostet hos Prenatal? Vi tenkte aa bestille paa nett og sende til Norge for aa slippe styret med aa stoppe i Amsterdam, men det spoers litt hvor mye vi kan spare.

 

Man maa altsaa ha vognen i esken naar den skal sendes? Selv dersom man ordner med aa sende inn tax free fra Norge? Jeg tenkte aa kjoepe transportbag og pakke vognen i den foer sending, men det er kanskje ikke mulig det da. Du sendte inn tax free-papirene fra Norge sa du? Det hoertes jo mest praktisk ut. Hvor mange prosent fikk du igjen da? (Varierer ikke det litt fra land til land, eller er det jeg som tuller?)

 

Takk for hjelpen saa langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Dolce Vita - er du ansatt i Bugaboo Norge? De burde jo nesten betale deg for effektiv markedsføring ;>

Synes den hvite plastbremsen på Buggisen virker ganske simpel - og de ørsmå forhjulene er vel heller ikke optimale etter norske forhold, men bortsett fra det, så virker den superpraktisk og lett å trille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsen virker fint den. Behovet for bremse på en så lett vogn er jo også noe helt annet enn på en tyngre vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vognen med maxicosi adapteret, vinterhjul, parasoll, stellebag (husker ikke om denne var inkl.).

Totalt kom dette på ca 6000. De ga da også ut noen 10% rabatt kuponger som vi brukte på annet ustyr vi kjøpte med en gang.

Totalt brukte vi 10-12000 der og fikk igjen litt over 1000 fra TaxFree refund. Så ca 10% kan du regne med å få igjen.

Så.. totalt for kun vogn der du trekker fra tax free ender du vel opp et sted mellom 5 og 6000. Sparer da inn etpar 1000 sett i forhold til norske priser. MEN det kan være verdt å kikke på andre ting de har der også. Baby Bjørn vippestol + bæresele ligger også 20-30% lavere i pris der samt at de har noen gode tilbud. Kjøpte f.eks babycall for ca 300 kroner, noe som i norge koster ca 1000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes mange forskjellige stellevesker man kan bruke men jeg syns http://www.petuniapicklebottom.com og

www.fleurville.com er finest..

 

 

Og til anonym, jeg er ikke ansatt i Bugaboo Norge ;) .. Jeg har bestemt meg for å kjøpe denne vogna etter mye vogn-research og tenkte jeg kunne dele den informasjon jeg har funnet ut med andre her på Barnevogndebatten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du holder til på bli gravid...håper du kommer deg fort på 1tri da;o) Satt der inne i 7pp..men det blir til slutt;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...