Gå til innhold

Jeg bor visst i ghetto jeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://dt.no/article/20080316/NYHET/549953204/1099/NYHET

Nå har det vært en del prat om Drammen og av landets 10 største kommuner kommer byen dårligst ut, mye på grunn av andelen innvandrere...

Skjønner jo nå hvorfor jeg trives i Drammen, når jeg har lest den overnevnte artikkelen.

Og må faktisk innrømme at jeg er litt stolt av å ha vokst opp her og nå ha mulighet til å tilby barna mine det samme.

En flerkulturell "storby" med tilgang på det meste og nærhet til Oslo, samtidig som man har et flott nærmiljø:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, jeg må innrømme at Drammen ikke er det første jeg tenker når jeg hører ordet ghetto ...

Skrevet

kaklehøna; kikket du på artikkelen?

Den er nemlig ikke om Drammen;)

Skrevet

He he, ei bærumsberte som meg vet ikke forskjell på Konnerud og Drammen vet du (ja, kikket på artikkelen *rødme*)

Skrevet

Hehe, det er et og samme og likevel meget forskjellig;)

(nå ble du SÅ mye klokere:p)

Bærum sier du?

Hvor i Bærum? Der har jeg bodd også!

(kanskje jeg vet hvem du er?! Hehe)

Skrevet

Utvandret bærumsberte blir vel mer korrekt. Flere år siden jeg bodde der sist, men jeg er egentlig fra Stabekk.

Skrevet

Hehe, bodde i Skogveien for mange herrans år siden:)

Og bodde på Jar ei stund også, likte meg egentlig der, bortsett fra at jeg ikke kjente en sjel:p

Skrevet

He he, verden er ikke stor. Da har vi garantert felles bekjente, om ikke annet, for det er jo ikke så store forhold tross alt!

Skrevet

Leste den. Er nå ikke så veldig enig i at skolen er så veldig bra der oppe, men det er nå meg...

Men klart, Konnerud er et fint sted:-)

Skrevet

Synes Konnerud er stedet Gud glemte jeg da!! He he godt vi er forskjellige...

Bodde der selv som barn og ble så drittlei av å se skogen og trær overalt.... Men det er nok fint og trygt for barna å vokse opp der:-)

Sambo fortviler da, for han har bodd der hele sitt liv og vil gjerne flytte dit.

Skrevet

Skolen i seg selv er jo bra Fumlig... (sånn faglig og slikt) men når det kommer til det sosiale er det helt klart en annen sak. Men det sammenlignes med Bærum, hvor det er MINST like ille på det planet. Har jo gått på skole der også, så vet det godt...

Skrevet

Linn; hehe, da har vi forskjellig oppfatning ja;)

Jeg på min side er vokst opp med 5 min gange til Esso, og 5 min til Stordammen, så jeg ser bare hus og sånn jeg (naboen har noen trær dog, hehe)

Synes det er et veldig fint sted, men det er jo ikke den biten artikkelen om handler heller egentlig, det er jo dette med hvem som bor her og sånt...

Må si at jeg MYE heller bor her enn Fjell (som sier seg selv) eller Gulskogen som er på vei til å bli det nye Fjell...

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig, hvilken skole da? Vi kan seriøst kjenne hverandre, he he. Men jo, miljøet på bærumskolene (i hvertfall bærum øst) er en av grunnene til at jeg synes det er helt greit at mannen min helst ikke vil flytte dit :-D

Skrevet

Unnskyld at jeg spør, men hva er galt med skolene i bærum øst?

Skrevet

Tja, tror ikke jeg gidder å starte en diskusjon. Det er uansett snakk om min personlige oppfatning av hva som er bra i forhold til hva jeg og mannen min vektlegger. Og dessuten, dersom du er en ekte bærumspatriot blir vi sittende resten av kvelden.

Skrevet

Nei, nei, ble bare bekymret for nevøen min og nsygjerrig jeg. Kanskje noe jeg kan tipse foreldrene om. Hvis området rundt sykehuset er øst da :)

Skrevet

Greien er det med skolene der (og her) at det er statusjag, veldig mye mobbing og sånt.

Har du ikke de rette klærne, tingene og foreldrene så kan det gå skikkelig galt egentlig.

Jeg (og Fumlis) er begge mobbeofre, vi har gått på samme skole og faktisk også tildels blitt mobbet av de samme menneskene! (dritsekkene:p)

Men det er altså iallefall hva jeg har lagt i dette med at skolene kanskje ikke er så innmari gode.

(jeg ble akseptert forøvrig, når jeg endelig arvet en levisbukse og rappet pappas adidasgenser! OMG sier jeg bare:p)

Skrevet

Ved sykehuset er ikke det "værste" området. Det jeg har i mot skolene der går mest på det sosiale, type mote- og kjøpepress, og janteloven står utrolig sterkt mange steder fordi det er så få annerledes mennesker (altså veldig lik bakgrunn for elvene.

Skrevet

Hepp, enig enig...

Godt noen kan si det bedre enn meg så slipper jeg.

Skrevet

Jo, da. Faglig er vel skolene bra der oppe. Bare synd det er lite tiltak mot mobbing. Mange lærere der oppe (Ihvertfall på ungdomskolen) gir en god f... i det. Læren min kaldte meg feig når jeg skiftet skole etter å ha blitt mobbet i 8 1/2 år...

Skrevet

Du hadde jo flytta når jeg "ordnet opp" for min egen del der oppe, uten hjelp av noen lærer.

Jeg ble kjent med noen som kjente Fjellgjengen (den gang da) jeg, og tok med verstingene derfra en liten tur på skolen, ingen som sa noe mer til meg etter den lille "presentasjonen"...

Enig i at de ikke er flinke på sånt, og kompetansen på det feltet er såvidt jeg har skjønt på broren min ikke hevet noe nå heller. (han er 20, har venner ned til 16)

Skrevet

Hehe:-) Tøft!!

Jeg orket ikke å bo der mer. Og for meg var det beste å flytte. Men det viktigste er jo at vi har klart oss bra begge to:-)

Skrevet

Meget godt!

Du husker Støyl?

Han var jo nesten med å mobbet til tider (likte ikke at jeg var toppeleven hans, for han likte ikke trynet mitt)

Var veldig deilig når jeg kom hjem fra VM i Frankrike, første jeg gjorde var å dra ned på skolen og vifte med medaljen:p Hahaha... *godte seg*

Skrevet

Hmm.. Ja, jeg husker navnet, men klarer ikke helt å plassere ham nå... Mener han var på barneskolen jeg? Gymlærer? *alzeimer*

VM i Frankrike? Fortell:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...