Gå til innhold

KLARER ikke steungen min!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns hu er en bortkjemt, masete drittunge. KAN ikke gå normalt i trappene, manipulativ mot alle rundt seg!! Sytete og sær!!

Fler som har steunger de ikke klarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det virker som du HL er bortskjemt som ikke klarer at et barn oppfører seg som et barn..enn å si slikt!!!

Skrevet

hater unger som ikke kan oppføre seg,hvor gammel er hun?

Skrevet

å "oppføre seg" gjelder ikke bare voksne

Skrevet

7 år. Tramper når hu går over golvet, enda lillen skal sove og jeg har sagt fra 10 ganger om at hu må være stille. Hu går meg rett og slett på nervene!!! GLEDER meg så til a skal hjem til mora si i dag!!!!

Skrevet

Har dere prøvd å snakket med henne?Kanskje det er noen problemer som ligger for grunne?

Tror virkelig ikke at barn ter seg på en slik måte uten at noe ligger bak.

Skrevet

Kanskje hun trenger litt positiv oppmerksomhet og kjærlighet. Ikke lett for de små når en av foreldrene danner nye familier. Hun mener nok ikke å være en drittunge, men det er sånn de oppfører seg hvis ikke alt er bra. Selv om hun kanskje er bortskjemt hos mammen sin trenger hun ikke være det hos dere. Barn er jo veldig flinke til å tilpasse seg forskjellige regler på forskjellige steder. Skjønner at du blir irritert da, er ikke så glad i "uoppdragne" barn selv, men du er jo i en situasjon hvor du faktisk kan oppdra henne du og.

Skrevet

Også er a fan så frekk!! Bare setter seg ned ved MIN pc hvis jeg ikke sitter der for øyeblikket, og bare går inn på sider som "barbie.com" osv når JEG holder på med noe, men bare har pause! Blir så irritert! Enda a vet at a ikke får lov, så prøver a seg flere ganger for dag! Nytter ikke å snakke til a. Maser om godterier og is hele tiden. Skal ikke ha mat nei. Og faren sier ikke en dritt om det!!

Hver gang a skal hjem, slår a seg steike vrang, hyler og skriker, at a ikke vil hjem osv. Det er bare sååå godt når a drar!!!!!!

Jada, jeg er SIKKERT sytete jeg og, men det får da være grenser til hva man skal holde ut, selv om man er stemor.

Skrevet

Med en gang jeg åpner kjeften om ungen til faren, så går han i forsvarsposisjon. Kritikk er ikke godt motatt nei. Selv om jeg prøver å være konstruktiv da. Men det er vanskelig når ungen lukker ørene ovenfor ALT jeg sier, og faren bare lar henne ture fram som hun vil.

Skrevet

Da virker det som om dere har et komunikasjonsproblem her da. Når hun er i ditt hjem så er det jo viktig at du har klare regler for henne og det viktigste er vel at du og pappaen har like regler og at begge følger dem. Hvis ikke samboeren din vil ha regler så er det jo han sin feil at datteren er sånn og ikke henne selv. Det virker som om hun skriker om hjelp og kjærlighet spør du meg. Det hun møter er en litt likegyldig far og en stemor som hater henne. Det merker hun garantert. Ikke rart hun oppfører seg som hun gjør, det hadde sikkert jeg gjort og.

Skrevet

sorry altsåå! men hallo, jenta er bare 7år.. er nok ikke lett at pappa har ny famile heller da! Å det virker ikke som du takler dette særlig bra.. men men, det kan jo rett å slett bare være at jenta kjeder seg hos dere da

Skrevet

DRITTKJERRING!!!!

Hvis du ikke klarer å takle ei jente på 7,

så er det jammen du som har et problem og ikke hun...!!!!!

Fy faen du er snerpete!

Skrevet

Hater a overhodet ikke, men for hver gang hun er her så blir jeg mer og mer "likegyldig". Jeg har prøvd å sette foten ned, tro meg!! Både ovenfor henne og faren. Men hun overører meg, til faren sier noe. Da KANSKJE a hører etter, i 2 sekunder ja... Så er det glemt like fort. Vi bor i rekkehus, og det er fryktelig lytt her. Man kan høre naboen nyse gjennom veggen. Da er det sinnsykt unødvendig å trampe i trappene istedet for å gå normalt.

Hennes uoppdragne oppførsel gjør at jeg får mer og mer motvilje til å like henne. Hu er så utspekulert. Lurer seg unna "pliktene" sine som å rydde på rommet sitt (sier til faren at hun har ryddet men at det er lillebror som har rota etterpå feks.) enda jeg VET det er hun som har gjort det, for lille har vært sammen med meg hele tiden) Og når a får beskjed om å vaske seg/kle på pysj, så lyver hun om at hun HAR pussa tennene. Så spør jeg om a har gjort det, å a står der å lyver meg i ansiktet, at jaaaada, hu har pussa. Så skal jeg sjekke det da, og nei, da har hun ikke gjort det likevel, hu "glemte" det.... Samme hva jeg ber a om å gjøre, så lyver hu om at a har gjort det, men så er det ikke gjort likevel.

Nå har a fått beskjed 6 ganger om at DET BLIR IKKE IS FØR MIDDAG!! Men slutter a å mase fordet? Nei. Samma sytet omatt. Vil ha is, vil ha is....

Skrevet

Ny å ny familie, har vært sammen i 3 år. Fortsatt ingen forandring på ungen, er for sliten til å gidde å ta opp kampen, ville bare få ut frustrasjonen. Har sagt til faren at HAN får ta mer styring, før ungen styrer hele fam liv. Hu får jo viljen sin hos han som regel, enda jeg har sagt han må sette grenser for a. Og a sjefer over lillegutt hele tiden. Ikke når faren er der, nei, det passer a seg for.

Vi har ei nabojente her, samme alder som stedatra mi, og vi har forsøkt å sende a ut for åå leke med a, men nabodatra ga klar beskjed om at a ikke GIDDA leke med hu, for hu var slem og sjefete, så nå sitter a inne hele tida, og liker ikke å gjøre noe annet enn se film og sitte på dataen.

Skrevet

Her må faren trø til eller så kommer dette til å gå utover alle og til slutt ende med at du får nok og går!

Det er først og fremst faren sin oppgave og oppdra henne. Og hvis hun ikke gjør det hun får beskjed om så må det jo få konsekvenser!!! Og der må du og faren først og fremst bli enig i reglene. Dere må stå sammen selv om det er han først og fremst som må sette henne på plass.

Mine,dine og våre er ikke lett men det går så lenge foreldrene er enig om oppdragelsen. Det er alfa omega. Hvis mannen din ikke klarer å oppdra sin egen datter så vil jeg si at problemet ligger hos han og ikke hos 7åringen.

Snakk med han du... Hvis ikke han er voksen og tar ansvar så tror jeg ikke dere kommer noen vei. Men uansett, dere må være konsekvente og vise at hvis hun ikke hører etter så får det konsekvenser.

Skrevet

Du må være litt forsiktig med å si at jenta er frekk, masete og lyver om å ha ryddet rommet sitt for din eger unge kommer til å bli akkurat lik om noen år. ALLE unger prøver å snike seg unna å rydde rommet sitt.

Alle unger prøver å snike seg unna tannpussen. Og ALLE maser om is enda de har fått nei 10 ganger!!!!

Jeg tror det er du som har problemer, ikke jenta. Du virker ikke særlig innstillt på å få dette til å fungere.

Husk at kjæresten di er like mye far til henne som til ditt barn!

Når hun bor hos dere må hun jo også få lov til å gå inn på barbie.com på Pc en. Hun er jo bare 7 år og skal ikke oppføre seg som en voksen. Det er det du som skal!

Skjerp deg!!

Skrevet

Du er ikke særlig voksen føler jeg. Det er et barn du snakker om her og hun merker nok veldig godt at du ikke liker henne, for barn merker sånn enda så godt enn prøver å skjule det. Du visste at din mann hadde barn da du møte han så da bør du ta deg sammen og bli voksen. For jenta merker nok godt at du ikke liker henne. Synes synd på henne jeg, hun har ikke bedt om å få deg som stemor. HVis du hadde funnet på noe sammen med henne istedefor å bare klage så hadde du kanskje sett en heldt annen jente. Og babyen din må nok lære seg å tåle litt støy. Vi har barn fra før og gutten vår skal fortsatt få lov til å være seg selv når han blir storebror om 1 mnd. Her skal det tåles at det er litt støy. Tror det er viktig at livet fortsetter om enn får enn baby og en baby må tåle litt lyder.

Skrevet

Har igrunn denne jenta noe tid alene med pappan sin? Tror kansje det mangler til de graider!

Skrevet

Så klart får hun bruke pcn, men det er forskjell på å spørre om lov, og det å bare TA seg til rette!!! Når jeg arbeider med noe, så kan hun ikke bare gå å sette seg ned å trykke i vilden sky. Har faktisk skjedd masser av ganger at jeg sier at nå holder jeg på med noe, så hun må ikke trykke på noen ting, likevel gjør hun det 5 minutter etterpå. Problemet er at hun ikke respekterer hva som blir sagt!

Skrevet

Kjenner tårene presse på når jeg leser innlegget ditt. Jeg har en datter på syv som er hos far og stemor nå. Det hadde knust meg hvis min datters stemor tenkte slikt om henne.

Du er nødt å finne en måte å like henne på. Det høres bare ut som hunoppfører seg skik syvåringer pleier.

Skrevet

Nei, det er svært lite... Har sagt til han at de to kan finne på noe sammen, men han har lite initiativ. Jeg kan komme med forslag, at han kan ta henne med ut, eller kino, eller basseng, men det er alltid noe han har å utsette for å ikke gjøre det.

Er lei av å foreslå ting. Vil bare gi opp hele dritten.

Skrevet

Jeg synes dere anonyme skal prøve å sette dere in i hennes situasjon og. Det er absolutt ikke lett å være stemor for jeg er det jeg og, men jeg mener sterkt at hovedproblemet ligger hos far som ikke tar papparollen sin alvorlig nok. På meg virker det som at hun kanskje gjør opprør fordi far er så likegyldig??? Hun får reaksjon fra stemor, så derfor fortsetter hun. All reaksjon er bedre enn null reaksjon. Synes du skal sette mannen din på plass jeg og la han ta seg av oppdragelsen en stund.

Skrevet

Men att pappan ikke tar sin rolle som oppdrager, skal hun da få lov til å legge hat på ungen. Du viiste han hadde egene barn når du ble sammens med han.

Mitt barn er autist å rundt den alderen å henne er en håndfull til tider, men hennes stefar min samboer tar del i hverdagen å innvolverer seg. Tenk om du hadde hatt ett sånt stebarn du, da hadde jeg skjønt du klaget. Å hun virker helt normal, bare vent til ditt barn blir i aldren tenk deg litt om hva du tenke om ditt stebarn da. Du er en jeg ikke håper blir stemor til mine barn, får mitt barn hadde du absolutt ikke taklet pga autismen som kan være 1000 ganger værre en det du beskriver.

Skrevet

Kan godt forstå HI jeg. Når hun har prøvd i 3 år å få dette til å funke så er det kanskje ikke så rart at hun blir frustrert?????

Nå vet ikke jeg hva du har prøvd og ikke prøvd..., men har du satt deg ned med henne og snakket ordenlig til henne? Spurt henne med en mild stemme hvorfor hun trasser og ikke vil høre etter?

Kan være at dersom du prøver å kommunisere med henne på en "voksen" måte at det hjelper.

Helt klart at hennes pappa må ta sin del av oppdragelsen her også. Kan du ikke evt ta med deg "deres" barn og reise ut noen timer slik at far MÅ være alene med dattern sin alene? Da kanskje han får sett hvordan hun virkelig er? De to får i alle fall litt kvalitetstid sammen uten noen andre også som jentungen helt sikkert vil sette pris på!

Det er jammen ikke enkelt dette, men dersom du har prøvd å snakke ordentlig med henne uten at det hjalp, hva med å prøve å ignorere henne?

Når hun begynner å mase om is og du har sagt nei 1 gang så lat som du ikke hører henne når hun fortsetter å mase... Dette synes jeg er siste utvei, men dersom ikke noe annet går så er det verdt et forsøk.

Skrevet

du må iallefall la frustrasjonen din gå utover den som fortjener det, nemlig samboeren din! Hvordan blir han i oppdragelsen til deres barn da? Bedre å la han forstå før det er forsent og du er drittlei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...