Gå til innhold

Er det greit å bli skuffa pga dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg skrev over her så JA de har en jobb og man kan ikke regne med de 24/7.. Hadde du lest det så hadde du skjønt hva jeg mente! Sønnen vår er snart 10 mnder. De er aldri her på besøk (bor 300 m unna), vi kan ikke reise dit så ofte fordi jeg blir dårlig. Er allergisk mot røyk, og de driter egentlig i allergien min.. Selvfølgelig skal man ikke regne med besteforeldrene hele tiiden, men det er noe med at de kan ta litt initiativ de også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P.s.. Jeg har forøvrig ALDRI krevd at de skal ha han over natta! I dag er det snakk om kun TO TIMER! Jeg krever ikke noe som helst av de, bare vanlig folkeskikk!

Skrevet

Passer det ikke så passer det ikke ;o) Du får slutte å spørre de så slipper du å ergre deg over det.

Jeg pleier alltid å spørre i god tid i forveien.

Skrevet

Ja, det gjør i grunnen vi også! Kun i går det var noen som lurte på om vi ville være med på kino! Litt vanskelig å planlegge flre uker i forveien. Men takk, jeg skal slutte å spørre!

Skrevet

Hei. Ja jeg har lest innlegget ditt og veit du ikke regner med de 24/7. det var noen av de andre svarene jeg tenkte litt på, at mange forventer nattpass til barna veldig tidlig og forventer mye av besteforeldre, selv om de og har jobb og alt.

Virker som du har noen litt vanskelige folk med å ha å gjøre:(

en gang iblant bør jo de stille opp på kort varsel så klart, ivertfall når det er snakk om 2 timer tidlig på kvelden. for all del ikke slutt å spørr om pass, men synes samboern din kunne tatt litt tak og snakka med de kansje?

og ang røyk så skjønner jeg deg godt!! svigermor røyker som en damp inne, og selv om hun ikke får lov til det når hun har barna så hjelper ikke det når hun har røyka inne rett før de kommer og med en gang de går. og at hun røyker inne når de er lgt til kvelds. alt må vaskes og barna stinker røyk når jeg henter. sukk.

Skrevet

Ville ikke hatt noen jeg ikke stoler HELT på til å passe guttungen min i det heltatt jeg, hverken hos meg eller hos dem...

Skrevet

Enig i at man ikke kan forvente at de stiller opp. Men syns likevel ikke det er rart at du blir skuffa.

Skrevet

Skjønner godt at du blir skuffet med tanke på at de maser om å få ha han. Og det du skriver om brutte avtaler.

Kanskje det er bedre å finne noen i nærheten der dere bor som dere kan bytte barnepike med?

Selvfølgelig kan man ikke forvente at det stiller opp hver eneste gang man spør. Men jeg synes at besteforeldre skulle ønsket å ha barnebarnet/barnebarna. Vet jeg kommer til å lengte etter å få passe barnebarna når den tid kommer. Og kommer selvfølgelig til å vilje stille opp så ofte jeg kan.

Skrevet

Jeg vil foresten tilføye en ting. som sagt kan man vell ikke forvente at besteforeldre stiller opp. Men i vår familie stiller vi opp for hverandre! Det er veldig naturlig for oss. Så når vi har behov for hjelp, så vet jeg at mamma og pappa gjør det de kan for å hjelpe oss. Det er en god følelse. Vi gjør også det vi kan for å hjelpe/støtte de i vår familie.

Hadde nok også blitt skuffa, dersom de ikke ønsket å passe lillegutt hver gang jeg spurte. Og jeg skjønner at det ligger mer bak enn du skriver nå.

Skrevet

Nei, du har ingen grunn til å bli skuffet over dem.

Du har tydeligvis ikke mange problemer i livet hvis du har tid til å hisse deg voldsomt opp over dette + ta deg tid til å skrive om det i en nettdebatt.

Skrevet

Hei trassetrollet!

Jeg er enig med deg jeg, skjønner godt at du er skuffa. Vi har en herlig nabo som passer barnebarna sine ofte, og hun sier alltid at det er HUN som er heldig som får være sammen med dem...

Jeg tenker at dine svigers, om de virkelig hadde lyst, kunne droppa "planene" sine for å passe gutten - selv om de ikke har noen "plikt" så ville det sendt signaler om at de VIRKELIG bryr seg om han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...