Gå til innhold

Stoler dere på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jfr tråden "Himmel og hav altså" skrev du følgende:

"Jeg må jo si at jeg får frysninger på ryggen når noen sier,dette vet jeg for jeg er sykesøster,vel,lurer på hvor mange som tror på det. Her inne kan en jo være akkurat det en ønsker å være."

Enten har du her fortalt at du er sykesøster, ellers er det vel et resultat av dårlig norsk...

Har du virkelig et overordnet formål her inne?

"Mitt formål her inne,er at det ufødte barns liv skal bli tatt vare på og ikke bli utsatt for mer fare enn det samfunnet og miljø gjør,men jeg kan desverre ikke bestemme hva andre skal gjøre,jeg kan kun oppfordre og fortelle hva som skjer når de ikke følger råd som blir gitt og hva jeg mener om slike personer."

*grøss*...

Du snakker så "over alle andre", og fremstiller deg selv som det perfekte, og alle andre burde følge dine eksempel, ellers burde de kanskje ikke engang være gravid...

Av alle jentene/kvinnene her inne er du den som fremstår som mest moraliserende og formanende. Jeg skulle ønske du la helt vekk den tanken din om at du er her for å beskytte det ufødte barns liv. Dette er uttalelser som gir meg frysninger på ryggen. Hvis du i tillegg ikke er helsepersonell, hvordan i alle dager kan du da forsvare at du skal ha en slik rolle her inne? Du har ingen myndighet til å ta på deg ansvar for andres barn, og den moraliserende holdningen din hører ikke hjemme noe sted.

Du skremmer meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa jeg ikke skulle svare mer,men ser at det er en noen missforståelser her. Jeg mener selvfølgelig ikke at jeg har en overordnet formål her inne,men den foran brukte det ordet,derfor brukte jeg det også, Skulle kanksje ha sagt det jeg ønsker med å være her inne er å ta vare på det ufødte barns liv,og da tenker jeg ikke på at folk skal følge hva jeg mener,men hva fagfolk sier vi skal gjøre,slik som å følge matportalen,no Faktisk er det folk som ikke har vært klar over den siden og takket meg i ettertid for at jeg nevnte den for dem.

Det jeg sa i den andre tråden har du dratt ut av sammenheng,jeg snakket om at folk kunne si at de er sykepleiere og jeg lurte da på om dette var noe folk da trodde på. Jeg kan også slenge ut den uttalelsen,men har ikke helt den tittelen,uten at hva jeg er,har noe interesse for denne tråden,siden jeg aldri bruker min titell til noe.

Håper at noen missforståelser nå ble oppklart

Skrevet

Det må være et resultat av dårlig norsk. En sykepleier ("offentlig godkjent sykepleier" er den korrekte yrkestittelen) ville aldri ha kalt seg selv "sykesøster". HI har generelt et veldig muntlig språk og hun skriver tett tekst i sine innlegg, så det er vanskelig å lese riktig på første forsøk.

Skrevet

Skummelt er det uansett når lekfolk påstår at de er her for å beskytte ufødte barns liv.... Jeg kan ikke se at du har noen bakgrunn for å påta deg et slikt ansvar.

Ok, jeg kan se nå at det var et resultat av dårlig norsk, noe det forresten florerer av i dine innlegg. Dette øker ikke akkurat troverdigheten din.

Skrevet

haha folk som ikke visste om matportalen.no og takket deg for dette????

OMG...

Skrevet

Dette er faktisk et resultat av dårlig norsk.. Jeg forsto det nå, det hun hadde skrevet i himmel og hav.. Men det var først etter hun hadde forklart hva hun mente at jeg skjønte hva det egentlig sto..Når man leser kjapt, kan man faktisk tolke det som om hun sier hun er sykesøster.

Men, mamma til... du må slutte å være så kjepphøy! Jeg leser overalt at "av kjærlighet til barnet i magen så..bla..bla.." Du lar det høres ut som at vi andre ikke har kjærlighet til barna vi venter, om vi ikke gjør akkurat som deg.. Ikke rart jentene her inne har fått deg litt i vrangstrupen! Pass bedre på hvordan du formulerer deg i framtiden, er mitt råd til deg...

Skrevet

Jeg sier av kjærlighet til barnet ja,for jeg gjør det virkelig av kjærlighet til barnet og om andre har kjærlighet til barnet,vet ikke jeg,jeg kjenner dem ikke. Grunnen til at jeg bruker dette er at de som ikke gidder å følge disse rådene,som setter seg selv først,sier at vi som virkelig gjør det av kjærlighet til barnet,at vi er hysteriske. Da får de jammen tåle at vi sier av kjærlighet til barnet så gjør vi det ikke. Ser også at grunnen til at de blir irritert på dette,er at de vet at de gjør noe galt og da må de jo ta de som minner dem på dette.

En gang til,det var ikke dette tråden skulle handle om,så jeg tror jeg trekker meg ut,til noen svarer på det jeg spurte om.

Skrevet

Hør her frøken Besserwisser! Nå klarer du å virkelig irritere meg midt på en koselig påskemorgen. .."om andre har kjærlighet til barnet vet ikke jeg, jeg kjenner dem ikke."

ALLE - absolutt ALLE - har kjærlighet til barna sine! Herremingud, så arrogant du er!

Det kan selvsagt diskuteres om alle klarer å UTVISE en sunn måte å vise denne kjærligheten på, men da er vi over på mennesker som trenger støtte og kyndig veiledning, slett ikke folk generelt. Og de trenger i hvert fall ikke dine synsinger og personlige meninger!

Og komme her og omtrent påstå at du er den eneste som har kjærlighet til barnet er så arrogant at jeg vet ikke jeg! Jeg er nesten ikke sjokkert engang, siden det kommer fra deg!

Du må virkelig jekke deg ned noen hakk, du er jo ALDRI ydmyk overfor noen, heller ikke kvalifisert helsepersonell. (og da tenker jeg på f.eks leger som er uenige med deg, som du selv har fortalt om)

Nei, nå må jeg gi meg før blodtrykket blir for høyt her!

Skrevet

Jeg blir noen så overrasket over ting jeg leser her inne, det er så mye kritikk av hverandre.

Hvis man selv legger inn et spørsmål, så må jo de som føler de kan svare gjøre det, det er jo hele poenget... Videre må den som spurte vurdere om man synes man er blitt beroliget eller om man skal ringe lege, jm eller føden.

Det er vel ingen som legger ut ting som kan skade andre med vilje, da er man i tilfelle utrolig onskapsfull!

Skrevet

Vet du frøken anonum 08.43, hvilket grunnlag har du som kan si at absolutt ALLE har kjærlighet til barna sine? Bare lurer.. selvom du ikke kjenner noen, så er det faktisk ikke alle barn som har det bra der ute.

Jeg bare hopper innom denne tråden, og kan ikke helt skjønne hvorfor du egentlig gidder å trøkke HI nedi søla på denne måten. Det lyser gjennom at blodtrykket ditt bør ta en time-out nå ja, for at du lar deg provosere av dette er helt utrolig. Når man skriver og leser i et forum så er det klart at man må ta ting med en klype salt uansett. Eller hur?

Du ser jo tydelig kun akkurat det du vil se, og tolker innleggene helt borti natta! Ta deg en pause, seriøst, og kom tilbake når du har roet deg. Så kanskje ikke det var så ille likevel...

Skrevet

og du anonym 10:13 vet iallefall IKKE hva du snakker om da...

hadde du visst hvordan HI oppfører seg og snakker til andre hadde du reagert på akkurat samme måte...

kanskje du skal undersøke litt før du skriver om ting du absolutt IKKE har peiling på...

Skrevet

Angående det HI faktisk spør om: Nei, det mest fornuftige er å ta alle innlegg og svar som inneholder skråsikre "fakta" med en pose salt... Denne infoen er jo overhodet ikke kvalitetssikra - selv om den er aldri så godt ment fra avsenderen.

Skrevet

Thihi... du er vel morsom... :)

Ikke rart folk bruker anonymknappen mye (som meg selv), man får jo aldri startet med blanke ark, hvis man har blitt misforstått et par ganger tidligere...

HI er ikke akkurat ei nær venninne av meg, og det er ikke du heller heldigvis. Så gidder ikke la meg provosere så ekstremt heller.

God påske, håper blodtrykket ditt får roet seg litt!

Hilsen anonym 10:13

Skrevet

Denne var altså rettet til anonym 10:56 17.03.2008

:)

Skrevet

Næ, jeg tar alt med en klype salt jeg.Særlig hvis folk begynner med å presentere sin yrkestittel. Ikke bruker jeg bim til å få tak i faglig informasjon heller, hvem som helst kan skrive akkurat hva de vil her.

Jeg synes ikke en sykepleier står høyt i kurs ang graviditet heller. Jobber i helsevesenet selv, og har hatt mange rare samtaler med kollegene mine om gravide damer som virkelig ikke stemmer med virkeligheten i det hele tatt,da tror jeg heller at vanlige folk som har vært gravid vet bedre.

Skrevet

Jeg er lege, men når jeg har svart på noe har jeg aldri røpet at jeg er lege. Dessuten er det mye rart folk spør om her, mye som en lege ikke kan svare på. For folk her inne lurer på så mye rart:)

Tror ikke det er regel at folk bruker sin yrkestittel her inne når de svarer.

Skrevet

Jeg velger faktisk aa hoere paa de som sier de er lege, sykepleier, pedagog, jobber med gravide, jordmoedre, jobber med smaa barn osv. Ikke blindt, men jeg synes mange av de kommer med saklige, gode, relevante, balanserte og informative svar, derav forstaar man jo at de oensker aa bidra med kunnskap og at vi andre kan ha glede av dette.

Selv er jeg husmor en stund, men vanligvis naeringslivsleder for ledere som leder ledere som leder ansatte, internte og eksterne globale og nasjonale prosjeker osv osv. Dette er selvsagt helt irrelevant for mine innlegg her inne, fordi dette handler om kropp og helse og jeg har ingen verdens bakgrunn for aa uttale meg om noe faglig her, annet enn at jeg har et barn, jeg har foedt, jeg har opplevd en del ting i livet, jeg er 35 aar og jeg regner meg selv som en normalt oppegaaende person som ogsaa har en del kjaerlighet - ikke bare til barnet mitt - men til alle her inne, ergo jeg ville aldri i verden finne paa aa si noe som kunne trykke ned noen andre eller faa dem til aa foele seg lite verdt, ukloke eller dumme. DET er nemlig noe man kan som leder; man skal se, loefte og stoette andre, ELLER spare seg for aa si noe i det hele tatt.

Etter 12 mnd pp, 2 tidlige mistet paa den veien, en superduperfin graviditet naa, som totalt blir godt 1,5 aar her inne, synes jeg det er kjempeenkelt aa se hvem som er verdt aa hoere paa, og hvem jeg bare heiser litt paa skuldrene av. Hvem sistnevnte er, er min sak, og det er ikke hint til noen, bare at det de skriver ikke treffer meg.

Det er ogsaa veldig lett aa se hvem som er i overkant bekymret, og det har de all rett til. Det de ikke har rett til - synes jeg da - er aa dra med seg resten av Norge i dragsuget - altsaa aa faa dem like bekymrede. Derfor legger jeg noen ganger ut noen innlegg - helt paa kanten av hva jeg egentlig mener - men i hvert fall i helt motsatt retning av de overbekymrede sine - for aa bidra med balanse (noe man ogsaa kan som litt senior leder) spesielt for de nye/unge/foerstegangsfoedende osv som kommer inn her. Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn at overnervoese, veldig bekymrede (helt sikkert veldig hyggelige) jenter her inne skal faa "vinne all oppmerksomhet" her inne. Det blir nemlig helt feil.

Jeg har begynt aa ha kontakt med min norske lege (er i utlandet ut juni nesten) og jeg spurte bare forsiktig om det var blitt veldig skummelt aa vaere gravid siste 4 aar. "Vaer saa snill ikke aa les paa internet, spesielt ikke raad fra sofasynsende superhusmoedre som er i overkant bekymret og tar AAALLE forhaandsregler og nesten beskytter seg mot andre mennsker"

Fniste litt i sjegget da han sa dette, og jeg priser meg lykkelig for at jeg har et "menneske" til lege naar jeg kommer til Norge, som mener det er omtrent like koselig og fint aa vaere gravid i 2008 som det var i 2004.

Takk til helsepersonell som velger aa bruke av sin fritid til aa svare kontorister som meg naar jeg lurer paa noe her inne... =o)

Ha en straalende dag jenter!!

Skrevet

Bare hyggelig og ingen årsak!

Skrevet

Du får alltid sagt det så fint Femina:) En god grunn til å være her på BIM.

Skrevet

Jeg ser mammaen at du sikter til meg i et av innlegga du skriver...Men der syns jeg du skal skjerpe deg noen hakk!!!Vi har hatt diskusjonen over PM du å jeg,å trodde vi var ferdige med dette..Men nei da..Jeg kan forsikre deg om at jeg har ikke blandet meg inn i denne tråden din,å jeg underskriver alltid med nick...

Siden vi to har snakket ut over PM så trodde jeg virkelig at vi var ferdig med dette!!!Dette viser bare hvor innskrompa du er...Stakkars deg!!!

Skrevet

Er det bare meg som synes at denne tråden virkelig har spunnet ut av kontroll? HI stiller et spørsmål og så er det bare skittkasting... Greit at hun har lagt seg ut med flere her inne, men KAN dere virkelig ikke la det ligge nå?? ”Jammen hun sa..” og ”hun gjorde..” og ”hun svarte..” – det er beskyldninger man hører i barnehagen, men det blir patetisk på en nettside for voksne. Svar nå heller på spørsmålet og la gammal dritt ligge... Eller finn andre tråder. Eller gå ut på kjøkkenet og ta dere litt vann og kjøl dere ned...

Skrevet

Det har kommet flere gode svar til mamman også, men de svarer hun ikke på. Virker som om hun har laget dette innlegget for å provosere, siden hun kun svarer på de innleggene som er "kranglete". Synes det er litt rart, men kanskje ikke så overraskende.

Skrevet

Koselig at du synes det da, og noen maa balansere i motsatt retning, saann er det bare. =o) Jeg har tillit til og verdsetter innspill fra de som presenterer seg som helsepersonell/ekspertise, og det ville jeg bare faa fram. Samtidig er det noen ganger paa sin plass aa be de som er skeptiske til de fleste andre enn seg selv og sitt, la vaere aa skremme saa voldsomt. Denne traaden kunne jo rett og slett blitt litt saann: "Passe oss naa jenter, saa vi ikke hoerer paa de som sier de er fra helsevesenet" og da maa noen av oss, som faktisk sette pris paa det, si "haaaaaaaaaaaaaaallooooooooooo!!"

Fortsatt fin dag til alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...