Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1.nei

2.nei

Skrevet

1. Om de prioriterer det foran barna så er de egoistiske ja, det må jeg si at jeg synes. Om jobb eller hobbyer er i første rekke blir det egoistisk.

2. Ja. Og jeg synes han er litt egoistisk til tider, men han har fått beskjed og tar seg mer og mer sammen.

Skrevet

1. Nei

2. Har ingen mann, men forventer en viss likestiling hjemme når jeg finner en bra en :). Er oppvokst alene med min far, og han var super på både husarbeide og gourmetmatlaging- så jeg har nok høye krav ;).

Mener uansett at når en får barn så må man ofre noe, men har ingen fordommer mot folk som velger å f.eks. kjøpe seg fri fra husvask og klesvask for slik å ha mer tid til hobbyer, parforholdet og barna.

Skrevet

1. Om de prioriterer andre ting - ja. Om de gjør andre ting i tillegg - nei

2. Ja

Skrevet

1. tja-hobbyer og jobb kan jo gjøres etter barna er lagt for kvelden. Så lenge det ikke går utover barna.

2. nei-familie først, og det mener jeg er en selvfølge når man har valgt å få familie

Skrevet

1. Så lenge man ikke glemmer barna og å være mamma; selvfølgelig ikke!! Hvis man helt slutter å ha et liv utenfor kjernefamilien, tror jeg man har et problem. Det er sunt og viktig å ha fokus på mer enn bare det, og det tror jeg dem som står en nærmest får igjen for også.

2. Ja... og det er stort sett ok, noen ganger slitsomt. Jeg føler nok at jeg er flinkere til å prioritere familien enn han er. At det er jeg som står med hovedansvaret hele tiden, liksom. Det er irriterende. Samtidig er det selvfølgelig viktig at familien ikke er hans eneste prioritet, slik det er viktig at familien heller ikke er det eneste jeg er opptatt av. Jeg hadde ikke likt det hvis han aldri gjorde andre ting..

Så slik jeg ser det er nøkkelen balanse, både i egne prioriteringer, og oss to i mellom -hvis den ene alltid prioriterer familien og den andre setter alt mulig annet først kan det bli slitsomt..

Skrevet

Nå ble ikke resultaten så ensidig som jeg hadde trodd, men vi ser tydelig denne tendensen:

Kvinner som har menn som ofte nedprioriterer familien, mener kvinner som gjør det samme er egoistiske. Kvinner som har menn med familien som førsteprioritet, mener at det er helt greit at kvinner har andre prioriteringer.

Så blir spørsmålet: Hvordan forklarer dere som har svart ja på begge spørsmål denne logiske bristen?

1. Menn trenger ikke prioritere familien?

2. Kvinner må prioritere fam. ettersom menn ikke gjør det?

Hvorfor blir enkelte kvinner så sinte på andre, fremmede kvinner som f.eks. jobber mye, når deres egen livsledsager gjør akkurat det samme?

Skrevet

Livet består av mere enn å bare være mor. Man er et menneske også. Og jeg synes ikke det er egoistisk å prioritere andre ting ved siden av det å være mor

Men så klart så lenge det ikke går utover barna da :)

Jeg har en sjømann som er vekke halve året (5 uker på og 5 uker av)

Når han er hjemme så har han plenti med tid til både hobbier og famileliv han :) Siden han har fri hele dagen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...