Gjest Skrevet 15. mars 2008 #26 Skrevet 15. mars 2008 Trodde du så jesus hver gang du røyket jeg.......
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #27 Skrevet 15. mars 2008 En ting er ihvertfall sikkert... Begynner jesus å prate til meg, legger jeg meg frivillig inn på sinnsykehus.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #28 Skrevet 15. mars 2008 hehe.. og jeg kommer garantert til å røyke mer:-)
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #29 Skrevet 15. mars 2008 Jesus var nok en kul fyr han da han levde, han var iallefall ikke grisk og det skal han ha!! Hva gud har med han å gjøre kan man diskutere...=)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #31 Skrevet 16. mars 2008 Hehe.....nei, spiser druer=) Og drikker vann..........Du da.......hehe, sneip og øl?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #34 Skrevet 16. mars 2008 hehe.. knakser på rota nå!! det brenner som f....:-)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #35 Skrevet 16. mars 2008 YPPERT-...................Ææææææææææ jeg snakker om te.................=)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #36 Skrevet 16. mars 2008 Hadde ikke debatten blitt så usaklig og hvis jeg hadde valgt å se bort ifra noen senere kommentarer, ville jeg vurdert å gi deg et saklig og godt svar. Men, jeg ser vel selv at det ikke direkte er denne diskusjonen verdig.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #37 Skrevet 16. mars 2008 Derfor måtte du bare utdybe dette sånn litt ekstra.....................en stående opplaus for deg!
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #39 Skrevet 16. mars 2008 Er det virkelig rart at en setter spm tegn ved at en må utdype hvorfor man ikke ønsker å legge ut svar....? Det er liksom ikke så vanlig at alle gjør det.............å legger ut et innlegg om at en ikke ønsker å svare.............men men deg om det!!=)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #40 Skrevet 16. mars 2008 Greit, et halveis "godt" svar - (uten overdrevent bruk av .........................) Det er ganske umulig å svare på hvordan et menneske føler det når en blir frelst. I de fleste konvensjonene innenfor kristendommen, tror man på treenigheten (Faderen, Sønnen og den Hellige Ånd....) Du kan godt få diverse utdrag av bibelen/ting du kan sjekke opp selv, men noe sier meg at det ikke interesserer deg å gå videre dypt inn i akkurat dette.... Det snakkes om veien til frelse. Det fins kun en vei - og det er gjennom da Jesus. Handlinger, tanker etc. er ikke det som frelser deg - kun troen på Jesus og gjennom Han kan du da bli frelst. Når du mottar Herren som din personlige frelser - så er du frelst. Frelse betyr befrielse , og det betyr jo generelt sett at vi mennesker som er frelst, vil komme til Paradiset. Og det er der man har et nært og personlig forhold til Gud. Litt sånn forklart; mennesker blir født syndige. Siden vi er synderen kom Jesus til jorden og døde våre synder. Dermed bør vi akseptere den skjebnen og velge å bli reddet for å da leve et evig liv med Herren. Å bli frelst handler ikke om at man sitter oppe på en stor stol og er hellig. Det handler om at man velger å leve et liv sammen med Gud. Altså, frelse er på en måte en ny fødsel (jeg snakker utifra bibelhistoriefakta her òg nå....) Man sier at når man blir frelst, flytter den Hellige Ånd i kroppen, og det gir mennesket hjelp til å forstå Bibelen, slik at vi kan ha et mer forståelig forhold til Gud. Det fins ikke noe fasit for hva folk føler. Noen vil sikkert si det ene og det andre, nå snakker jeg vel litt mer generelt. Hovedsakelig skal man tro at Jesus kom ned til jorden og døde på korset for VÅRE synder. Man skal tro på at Jesus på den tredje dag stod opp fra graven og at Jesus fortsatt eksisterer. Som menneske skal man be om tilgivelse for sine synder og leve et liv som "tjener" Herren. "For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst. " Paulus' brev til romeren 10:9 Apropos hardt belastede mennesker, har det trolig mye med å gjøre at det er i en situasjon der de trenger støtte og troen på noe for å komme seg videre. At noen kristne driver farlig misjonsarbeid, betyr det langtifra at alle gjør det (bare sånn at du vet det og.)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #41 Skrevet 16. mars 2008 Det var litt av en avhandling!! Tror ikke det døyt på det, men takker for ditt synspunkt.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #42 Skrevet 16. mars 2008 Nja, var heller ikke et forsøk på å frelse. Men du spurte, jeg svarte.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #44 Skrevet 16. mars 2008 I know... Men siden du lenger oppe her snakker om hvordan de med problemer osv. blir "lurt" (husker ikke ordrett) av kristne, presisterer jeg bare at det er det siste jeg selv gjør:p
Sabina og gjengen Skrevet 16. mars 2008 #45 Skrevet 16. mars 2008 Altså , det finnes mange typer kristne, de som skal påføre andre kristendommen igjennom ord og handlinger (Les: konserter utafor Oslo S, dele ut brosjyrer, tvinge seg inn i samtaler med ungdom osv) de har jeg IKKE mye til overs for. Alle mennesker har rett til å tenke selv og velge de valgene som er til sitt eget beste, om det er kristendom, jødedom, islam, satanisme eller en helt egendefinert tro så la de gjøre det så lenge de ikke prakker det på andre. Jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet, men akkurat hva; det kan jeg ikke sette foten på, men kanskje en dag finner jeg det ut.
Darth Vader Skrevet 16. mars 2008 #46 Skrevet 16. mars 2008 Uansett er vel Jesus å foretrekke fremfor heroin. Så vil evigheten vise om det var det riktige valget eller om det ikke spilte noen rolle.
Northernlights Skrevet 17. mars 2008 #49 Skrevet 17. mars 2008 Vanskelig å forklare troen i hjertet. Og frelsen består hovedsaklig i nettopp dette; en personlig tro på Jesus, og å ha tatt imot det Han har å gi alle som vil ta imot Anbefaler dere som lurer på hva det "er" å ta tid nå i påska, og gå i kirka, evt møter på bedehus osv, så får dere tenke over saken selv,i deres indre. Troen kan ikke forklares, bare erfares. Så vanskelig og så lett kan det sies. Jeg synes dette diktet nedenfor sier det så godt, så det får bli mitt svar. Har fått lov av forfatteren av dette diktet til å bruke det,så her er det: by Carol Wimmer When I say..."I am a Christian" I'm not shouting "I am saved" I'm whispering "I get lost!" "That is why I chose this way." When I say..."I am a Christian" don't speak of this with pride. I'm confessing that I stumble and need someone to be my guide. When I say..."I am a Christian" I'm not trying to be strong. I'm professing that I'm weak and pray for strength to carry on. When I say..."I am a Christian" I'm not bragging of success. I'm admitting I have failed and cannot ever pay the debt. When I say..."I am a Christian" I'm not claiming to be perfect, my flaws are too visible but God believes I'm worth it. When I say..."I am a Christian" I still feel the sting of pain I have my share of heartaches which is why I seek His name. When I say..."I am a Christian" I do not wish to judge. I have no authority. I only know I'm loved. --------------------------------------------------------------------------------
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå