muttepus Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 hvor langt ut i svangerskapet vil dere vente før dere forteller at dere er gravid til venner?
Petramora Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Hei! Jeg har fortalt nyheten til mine barn (de er store) og mine to beste venninner. Ellers er det ingen som vet noe ennå. Jeg er 8 uker på vei og har et lite ønske om å bevare "hemmeligheten" ennå noen uker til, (helst til jeg har vært på tidlig UL i midten av april). Jeg anser det likevel ikke som utenkelig at mamma vil oppdage det når vi nå skal besøke henne i påska... Kvinnelig intuisjon og moderlig oppvakthet, vet du ;-) Lykke til videre!
muttepus Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2008 Jeg skal i utdrikningslag når jeg er i uke 8.... føler det er dumt å komme med en unnskyldning for ikke å drikke. Men det er jo litt tidlig å fortelle det allerede da....
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Vi har nå fortalt det til mamma og svigers. Skal til førstegangskontroll 28. mars (da er jeg 11+6) og etter det har vi tenkt å la hele resten av verden få vite om det. Er litt "nervøs" for å fortelle det til vennene våre. De er liksom ikke på det stadiet i det hele tatt enda noen av dem. De er fortsatt sånn at de fester hver eneste fredag og lørdag, og det er egentlig både sambo og jeg dritt lei av... Håper bare ikke at vi faller helt utenfor nå... (jada jada-jeg vet at virkelige venner beholder man, osv osv. Og vi beholder nok vennene våre uansett, men jeg snakker om å falle ut av den sosiale ringen hvor man blir spurt om man skal være med på ting...)
muttepus Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2008 Skjønner deg jeg Kjerstipusen, men du må bae tenke at det ikke er unormalt å komme til det stadiet i livet hvor du har lyst på familie og når ikke det å fly på byen er det store lenger! Vi har det litt sånn vi også, men har heldigvis noen venner sm har fått barn også. Det er gjerne de vennene som ikke har kjæreste som føler at de går glipp av mye om de ikke er på byen.... Det er bare snakk om hvor langt man har kommet i livet! Ikke tenk på det, bare nyt tiden som gravid!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Hehe, ja jeg (vi) koser meg med graviditeten jeg altså Og vet du hva-jeg tenker faktisk heller at det er de som nærmer seg unormale. Syns det er litt merkverdig å nærme seg 30 og ikke kunne tenke seg en eneste helg uten festing! Til og med filmkvelder må det drikkes på... Vi har vært lei av det lenge da, så er veldig glad for at livet har fått et annet fokus nå Uke 8 kan jo være litt tidlig å si det til hele verden ja, men det er jo mange som sier det tidlig også. Jeg kom meg gjennom en bursdagsfest i uke 6 med alkoholfri rødvin helt over på en vanlig vinflaske med skrukork. Og det er faktisk sant at ettersom de andre blir fulle legger de overhodet ikke merke til hva du drikker lenger. Og ute på byen er jo eplemost en fin erstatter for en drink. Eller bare sprite.... Ikke greit det der, vi har blitt skikkelig asosiale siden vi ikke har sagt det enda :S Regner med at det bedrer seg når jeg kan gå på fest og alle forstår at jeg ikke drikker
muttepus Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2008 Hehe, jeg tenkte på det med alkoholfritt over i en vinflaske... men så er det sånn at forloveren kjøper inn all drikke! Så vi skal ikke ta med noe selv... Jaja, jeg får vel kanskje bare si det og så understreke at jeg er veldig tidlig i svangerskapet....
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Ja, det høres nesten ut som det greieste da ja. Du kan jo evt gi dem munnkurv hvis dere ikke vil at hele resten av verden skal finne det ut nå da. Lykke til hvertfall
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Hei.. Jeg hadde også tenkt å holde det hemmelig lengst mulig, men siden jeg er så plaget med kvalme, og andre plager, og må ta mange hensyn til dette er det vanskelig å holde det skjult. Så nå vet veldig mange det. Er nå 9 uker på vei.. Var så vanskelig å finne på andre unnskyldninger for alt mulig. Og mange som skjønte det også, siden jeg har vært kvalm i mine tidliger sv.skap og flere som vet at vi har prøvd en stund nå.. Så nå har jeg fortalt det til alle mine nærmeste venner og min fam. slik at de ikke skal høre noe av andre.. . Min svigerfam og fam som ikke bor her vet ikke noe enda, og ellers forteller jeg det til folk når det blir ett samtaleemne liksom..
*gullungen med okt spire* Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 jeg klarte ikke holde meg jeg da så jeg fortalte det da jeg var 6 uker på veg nå er jeg 8 uker å tror de fleste vet det..vet det er tidlig men syns det er greit at andre får vite det jeg da
Utrolig fornøyd frue. Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 Er 14+4 og bare ei venninde som vet det skal fortelle familen i påsken! Gleder meg veldig
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 16. mars 2008 #12 Skrevet 16. mars 2008 Her er det min mamma som vet og et par nære venninner, og så bestekompisen til kjærsten da Vi venter med resten til etter påske.
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 16. mars 2008 #13 Skrevet 16. mars 2008 Glemte å skrive at jeg går inn i min 10.uke idag
Madde/sommergutt:) Skrevet 16. mars 2008 #14 Skrevet 16. mars 2008 Vi ventet med å si det til vi var 3 mnd på vei.. Trengte ikke å unngå sosialt samvær med venner av den grunn.. er bare å vaske en flaske med vin grundig, og ha oppi blåbærsaft eller noe, og banke nedi en helt ny kork.. det gikk som bare det.. ingen som hadde noen misstanker i det hele tatt.. det som er så kjekt med blåbærsaft, er at den etterlater seg en rød ring i glasset som rødvin gjør, og setter farve på leppene akkurat som rødvin, pluss at den har heilt lik farve som rødvin.. så er mange måter å komme seg igjennom en fest på så lenge man er litt kreativ.. morro er det også Trodde aldri jeg skulle klare å holde det hemmelig så lenge, men utrulig hvor kreativ man ble når det kom til stykket... desto mer morro var det å avsløre at vi var gravid også, når tiden var inne:)
lillegull08<3 Skrevet 16. mars 2008 #15 Skrevet 16. mars 2008 vV har sagt d til nærmeste famili, og et par venner.... De vet det også på jobben min, men det er fordi jeg spyr flere ganger til dagen, er litt vanskelig å skjule det da... Men nå fikk jeg høre i dag at ryktene gikk viss, om at jeg var gravid.... Syns det er vanskelig å holde det hemmelig... Føler folk leser meg som en åpen bok.... Har også lagt på meg 4kilo, så føler alle kan se det! Er 9uker nå ca.... Slitsomt å holde det for seg selv.... Vill rope det ut til hele verden =)=)
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 16. mars 2008 #16 Skrevet 16. mars 2008 Jeg fortalte det til mine foreldre og søsken + min beste venninne i går...Selv om jeg bare er 5 uker på vei, synes jeg det er godt at de nærmeste vet om det. Det er kanskje litt tidlig, men tenker at de nærmeste ville jo fått vite om det hvis det skulle skje noe...Men skal vente med å fortelle det til venner og jobben til jeg blir rundt 12 uker...Selv om man får lyst til å rope det ut til hele verden!!! Jeg er så lykkelig!!!
bygdepia Skrevet 16. mars 2008 #17 Skrevet 16. mars 2008 jeg er ca 6uker på vei og vi har sagt det til 2 venninner, søstra til min samboer og den ene av mine søstre:) og vi har tenkt å fortelle det til våre foreldra i påsken:) vet at det er veldig tidlig, men jeg er så overlykkelig og glad at jeg kan fortelle hele slekta det med en gang... men vi skal fortelle de aller nærmeste nå i påsken. det er vår første og vi har prøvd i 14mnd... jippi jippi.. krysser alt jeg har at dette går bra.... hilsen lykkelita:)
...♥... Skrevet 16. mars 2008 #18 Skrevet 16. mars 2008 Skal si det til mamma og pappa imorgen jeg...:| Gruer meg litt egentlig, uten at jeg har noen grunn til det... Hehe... Men spennende å høre hva de sier om det!
Nina-pia me Ditto i magen Skrevet 17. mars 2008 #19 Skrevet 17. mars 2008 Vi har fortalt det til mine foreldre og søsken + lillesøstra hans. Resten av familien hans får vite det imorgen. Både gleder og gruer meg. Jeg er ca 8 uker på vei. Synes det er greit å si det uansett, så skjønner folk bedre hvis noe mot all formodning skulle skje... Det er vanskelig å holde tett med en sånn nyhet. Spesielt i og med at jeg og samboeren min har prøvd i nesten 3 år nå. Jeg hadde gitt helt opp. Mine tanker og lykkeønsker går ut til de av dere som prøver bli gravide... Vet godt hvordan dere har det!!! Dere kan sikkert tenke dere tankene og følelsene som strømmet gjennom kroppen min når jeg tok gravi-testen... Ble ikke så mye søvn den natta for å si det sånn... Men tok heller ikke test før sist onsdag da, mindre enn en uke siden... :D:D:D
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 17. mars 2008 #20 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er 9+4 idag og vi har sagt d til noen får før helga...I helga gjorde vi det offentlig:) Var på tidlig ul fredag. Og vi klarte ikke holde oss lenger:)
may25 Skrevet 17. mars 2008 #21 Skrevet 17. mars 2008 Heisan! eg var veldig tidlig ute med å fortelle det til alle sammen!!Det var så stort for meg det som hadde skjedd at jeg ville dele med mine nermeste og mine beste venner med en gang! Skulle dette gå galt og ende i sa, så deler jeg dette med de også. hvorfor skulle vi ikke dele gleder og sorger med våre nermeste!!!?? Jeg ville hvertfall vist om det hvis det var min egen søster for eks som var gravid og kansje mistet sitt barn..skulle ikke jeg ha muligheten til å stille opp for henne da...skal alt være hemmelig i denne verden!! fatter ikke poenget!!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 17. mars 2008 #22 Skrevet 17. mars 2008 Poenget for oss var å beholde det som vår lille hemmelighet den første tiden... Ikke verre enn det
estragon Skrevet 17. mars 2008 #23 Skrevet 17. mars 2008 Vi testet positivt i går og har ringt rundt til familie og venner i dag! Lykke
Scorpio82 Skrevet 17. mars 2008 #24 Skrevet 17. mars 2008 Jeg testa positivt i dag (6 uker på vei) MEN så begynte jeg å blø nå i sta selvfølgelig- så jeg/vi har ikke tenkt til å fortelle det til noen før uke 12...
nr.4 i oktober Skrevet 17. mars 2008 #25 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er på vei inn i uke 9 nå, og jeg kommer ikke til å fortelle det offisielt før uke 12 ihvertfall, kanskje lenger også om jeg greier å holde meg. Dette er nr 4 så jeg føler for det første ikke at jeg "må" si det enda, slik jeg har følt tidligere når tålmodigheten min omtrent har "brent" hull på hemmeligheten mye tidligere. Synes det er hyggelig at bare vi vet det enn så lenge, dessuten slipper jeg alt maset fra hele verden om hva jeg tror barnet er av kjønn, hva det skal hete hvis det blir gutt/jente, hvordan formen er, folk som skal kommentere om magen er stor eller liten enda og gjette seg til kjønn utifra mageformen omtrent fra dag èn av.. osv osv Ble rimelig lei av det etter forrige gang kan man si, derfor har vi bestemt oss for å tie om det lengst mulig denne gang og nye denne spesielle tiden hvor bare vi vet at vi er èn mer enn det alle andre vet. Men mamma vet det,da, samt to nære venninner av meg. Greit at man har noen nære og utvalgte man kan snakke om alt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå