Gå til innhold

Hvor lenge skal du amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å høre hvilke planer dere andre har,bare for morro:o)

Jeg er førstegangs og har lyst å amme lenge,til ungen blir ca. 2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en plan om og amme til ca 6-7mnd.Men det kommer ann litt på.Hadde lite melk til nr 1,mistet den når han ca var 3uker faktisk.Krysser fingrene denne gangen om å ha den lengre.

Skrevet

Jeg skal amme til ungen blir 10 år

Skrevet

Håper jeg kan amme til jeg begynner i jobb igjen når baby er ca 9 mnd, så kanskje bare amme litt på kvelden til baby nærmer seg året. Men det kommer jo veldig ann på. Håper iallefall jeg kan amme en stund,er liksom noe jeg gleder meg veldig til:-)

Skrevet

jeg har også lurte på dette, hva som er vanlig og sånn. men du som skrev 10 år (er ikke det litt vel lenge?) Bare et spørsmål, ikke noe negativt altså...

Skrevet

Når ungen er 10 år gidder ikke han/hun å suge,herregud..er jo 5-klassing da

Skrevet

Det var vel egentlig bare for å provosere, Jeg kommer til å amme en 6 mnd tid, det er vel da det som regel stopper av seg selv... Syns 2 år er for lenge.. men hvis mødrene har et behov for at ungen skal suge på puppen så lenge så gjerne for meg.. Kanskje de ikke er opplyst nok om det negative ved å amme for lenge....

Skrevet

Har ei vennine som ammet til gutten var nesten 2år og til henne var det flaut.Vi var i syden og moren lå og solte seg og gutten hennes gikk rett bort til henne og dro bort bikinioverdelen og begynte å suge.Så synes at minst 1år er okey her.

Skrevet

syns at det er nok når ungen kan gå. Da er det slutt.. når barnet går bort til mor for å suge blir det for ekkelt for meg.

Skrevet

har tenkt å amme t jenta mi er 4-6 mnd.. er eni i at når de begynner å gå, da er det nok:)

Skrevet

Jeg har tenkt å amme så lenge det er gunstig for meg og barnet. Så lenge mor og barn trives med det er de bare fortsette å amme... 6 mnd eller 2 år er da fan ikke opp til andre!!!!

Hvordan kan noen si at det og det er ekkelt?? Det er da ikke opp til noen å bedømme!!?? Jeg er sikker på at dere har noen uvaner som er eklere en det!

Skrevet

Det får selvfølgelig være opp til hver og en hvor lenge man måtte ønske å amme, men forbeholder meg retten til å mene akkurat hva jeg vil. Å amme en 2 åring er for meg kvalmt og ubegripelig...

Skrevet

Å bestemme seg for hvor lenge man skal amme en baby som enda ligger i magen er for meg idioti! Er dere helt skrudd i hodet eller. Har dere bestemt dere for alt annet før babyn er født også eller?

Dere får en baby, en person, et lite menneske, som skal vokse og utvikle seg. En person dere ikke kjenner enda, og som oss har forskjellige personlighet og ulike behov. Hva med å se ann babyn og deres felles relasjon og ikke minst deres egene muligheter for å amme før dere bestemmer dere?

Høres ut som om dere tror dere skal ha en robot!

Skrevet

Synes du som skriver innlegget over her er noe krass i tonen.. men er enig med deg i prinsipp...

En kan ikke bestemme slikt på forhånd..

For min egen del har jeg forrige barn og ammstyr friskt i minnet tre år etter.. Var veldig innstilt på å amme, men alt gikk ikke etter planen nei, og ammet bare to uker.. Og den nedturen var ille!! Gruer meg mere til amming enn til fødsel denne gangen!!

Så oppfordrer førstegangsfødende til å være ydmyke og ikke tro at amming bestandig er en dans på roser!! Men håper selvsagt det går bra med dere elle!!!

Lykke til!

Skrevet

er vel vanskelig å bestemme slike til på forhånd,tar det som det kommer.men ikke til ungen er 2 år.så forresten på tv om en som ammet en 5 åring,kvalmt spør du meg,

Skrevet

håper på 1 år, og nedtrapping etter det. OM baby vil så lenge da. Blir mye pumping da jeg skal ut i jobb etter 5 mnd permisjon og sambo ta resten av permtiden.

Skrevet

Skal amme barna mine i 1 år. Tenkte å begynne å trappe ned gradvis da.

Ammet begge mine to andre barn til de var ca 1 år. Da kuttet de ut selv mer eller mindre.

Skrevet

Skal amme barnet nitt....skulle det stå. Bare et barn inni der hehe... :-)

Skrevet

Det er jo helt umulig å si på forhånd! Jeg ammet forrigemann til han var 15 mnd. På slutten var det jo kun en skvett ved leggetid, men han ville ha det så da fikk han det.

Husk at barna styrer mye av dette selv, så dere kan ikke planlegge alt! Jeg slutter med ammingen når det blir naturlig denne gangen.

Skrevet

Hei

Tror man tenker litt mer på dette etter at barnet er ute jeg, og alle får ulike opplevelser med ammingen. mange synes f eks at det er veldig krevende, og de greier ikke å holde på i så mange mndèr, andre nyter ammingen. er jo uansett ikke sikkert man kan "bestemme" hvor lenge man skal amme. man kan jo risikere at ammingen stopper opp, og at melkeproduksjonen avtar.

Jeg venter og ser hvordan det blir jeg:)

Skrevet

som sagt så var dette bare for morro:o) (jeg som startet tråden),vi er vel alle klar over at vi ikke kan bestemme akkurat hvor lenge vi kan amme,eller hvordan det kommer til å bli,men vi kan gjøre oss opp en mening om hvordan vi vill ha det om alt skulle gå etter "planen":o)

jeg har lyst å amme til ungen er 1 1/2- 2 år gammel,men da blir det jo selfølgelig bare bittelitt på slutten for kosen sin del,jeg synes jo selfølgelig at det å amme store barn er ekkelt jeg også,hadde aldri amma en 5-åring,hehe:o)..

Skrevet

Har ihvertfall planer om å full amme til ungen er rundt 6 mnd, jorde det sist å håper det går like greit nå. Ellers ville ikke min ha noe mere når han var rundt 11 mnd da sluttet han av seg selv.

Skrevet

Så lenge som mulig. Men styrer det ikke helt selv heller da. Kommer jo an på hvor lenge jeg har melk. Med de to første måtte jeg dessuten gi opp fordi de mistet interessen for puppen da de var 7-8mnd.

Skrevet

Dette kan man umulig vite på forhånd. Med min første ble det kun 3.mndr , da kom det 2 stk sylskarpe tenner og hun beit meg til blods! Med andre mann gikk det bedre da ble det full amming til ca 7- 7,5 mnd............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...