Gå til innhold

Jeg ble meldt til barnevernet:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

OJ rart ikke mine foreldre ble tatt ifra sine 3 barn da..hadde alltid 2 hunder hjemme hos oss og t.o.m INNE..dessuten så hadde vi hvalper på den ene da jeg var bittelita..har ei eldre søster også..

Rart jeg overlevde du!!

Å så har vi onkel og tante da som driver med fuglehunder og OPPDRETT!!!

Noen hunder ute og noen inne..og ofte hvalper...jammen rart de 3 ungene deres også overlevde

Det er faktisk bare sundt for unger å vokse opp i lag med dyr..denne HS der hadde jeg faktisk sendt inn klage på..kan ikke oppføre seg sånn!!

Og venninna di hun er iallefall ikke mye til venninne og jeg hadde jammen meg tatt meg en alvorsprat med henne!!!

Og jeg hadde IKKE solgt hunden min pga av noe sånt tull!!!da har jo de seiret!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nå har ikke jeg lest igjennom hele denne tråden, kun hovedinnlegget. Hadde jeg vært deg ville jeg skrevet noe av det du har skrevet, men ikke fullt så detaljert. Kun hvor dårlig du føler deg behandlet, hengt det opp på oppslagstavla på den lokale matbutikken, og sett hva slags reaksjoner du hadde fått. Du burde også skrive opp ditt telefonnummer (eller be dem ta kontakt på annen måte), slik at folk kan ringe deg om det er noe de lurer på. Du bør også nevne at det er din gode "venninne" (med fullt navn) som har spredt disse ondsinnede ryktene. Mest sannsynlig er hun supersjalu på deg.

Ikke finn deg i drittslengingen av ei ufølsom helsesøster eller noen. Du bør ikke kvitte deg med hunden. Stakkars deg! Tror heller jeg hadde flyttet fra ei sånn bygd. Men på et sted hvor alle kjenner alle, har man ikke for mye å finne på, annet å spre rykter.

Jeg heier på deg jeg HI og håper du klarer å heve hodet høyt, beholder hunden din, og om noen har noe de skulle sagt, får de si det til deg direkte. Ikke gå sånn bak ryggen din som alle disse feige krekene gjør! Skulle gjerne sagt dem et par sannhetsord jeg, om jeg hadde muligheten!

Masse lykke til med hundene, gutten din og ikke minst å gi bygda en på trynet som fortjent!

Klem

Skrevet

Bare en liten tilleggsting Yadda:

Hun skriver ikke at hun har bare en hund inne. Hun skriver at hun har en hund ute.

Den som er solgt og de venter på skal hentes står det ingen plass at de har ute vel?

Og de har jo hatt en bunch med valper. Tror du hun hadde de ute?

Nei de var sikekrt inne, og de var dær mye lenger enn de ukene de skulle skriver hun. Mya av denne bekymringsmeldingens bakgrunn kan komme fra nettopp den tiden. Det vet vi ikke noe om, men det kan være delvis derfor denne venninnen blir bekymret for barnet.

Hun har nok helt sikkert erfart at hus og heim ikke er så bra som hun skulle ønske for denne gutten.

Ikke nødvendigvis så opphengt i anntall hunder. Noen har tre digre beist av noen bikkjer i huset, og alt er bare bra, hundene er veloppdratte og huset er reint. Andre har en liten kneldresak av en gulvklutbikkje og klarer ikke holde huset rent etter denn ene. Mine utsagn kommer altså ikke basert på antall hunder hun har.

Skrevet

Har bare noen medlinger å komme med! Hva med alle deres om lar babyen ligge ute i vogn med babycall? Ingen som tar seg en dusj mens babyen sover? Eller 2 åringen? Legger dere dere samtidig med babyen- babycall'en er jo ikke til å sove på...eller er dere inne å sjekker med 2-3 minutters intervaller? Ingen som står på kjøkkenet og vasker opp mens tv'en står på, slik at det er et par støykilder mellom dere og et sovende barn?

Jeg selv har fått høre at en venninne uttalte at hun ikke likte å holde babyen min, fordi den var så full av hundehår...Og jeg kan love deg at det var grunnløst, sladder. Har du hund, så blir det hår, spesielt i røytetiden. Den perioden støvsuger vi hver dag, ikke bare hverannen og hele huset vaskes minst to ganger i uken. Denne venninnen min liker rett og slett ikke hunder, i det hele tatt, og et hundehår blir tydeligvis hundre osv- hysterisk i forhold til dyr. Og dem er det mange av.

Så lenge vi bare kjenner HI sin side av saken, så drit i å spekulere om ditt og datt! Det virker bare slemt, rett og slett.

Lykke til med resten av tiden på dette stedet, HI, og god flytting!

Skrevet

til Wireless wife:til opplysning så var valpene utendørs.de er blandingsvalper(uønsket tjuvparring),men både mor og far og valper har/hadde pels nok til å bo utendørs!Ville aldri hatt valpene inne,de fikk kun komme inn på besøk en gang iblant,for preging på ulike mennesker/innemiljø.Helsesøster har ALDRI vært hjemme hos oss,barnevernet var her,og de kunne ikke forstå noen ting.Hundehår er det her,ja,pga.den ene tispa vi har innendørs,men vasker gjør vi jo,gulvet tas annenhver dag.Hadde jeg hatt en rase som kun kunne være inne hadde jeg ikke drevet oppdrett!!Dette er sledehunder,til opplysning.Den hunden som nå er solgt,bor hos handleren(kennelhjelpen)vår,selv om det hender at han er her på besøk:).

Glemte forresten å si at da min ryktespredende"venninne"var her på besøk(har vært her en gang,da var guttungen ganske liten),har veldig lyst på hund,men hun kan ikke ha,fordi guttene hennes er allergiske.Jeg kommer nå til å snakke med henne om dette,synes vi kan gjøre opp dette her som voksne mennesker,det er helt greit om hun var bekymret,jeg vil bare vite hva som er hele greia her,hvorfor hun ikke kunne si det direkte til meg.Det har også nå kommet fram flere ting,det er handleren min som har fortalt etter en tur med sleden igår,at hun traff på vedkommende,og at det første hun gjorde var å slenge dritt om hundene mine,hvorfor jeg har hundespann som hobby og hund som yrke,etc..

Enda en gang får jeg presisere-jeg syns det er bra at folk melder fra til bernevernet hvis de mener det skjer ting,det er alt for få som tør å gjøre det,men å gjøre det slik hun har gjort,det er å gå for langt.Men jeg skal gå til henne i kveld og få hennes side av saken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...