Gå til innhold

Bruker dere gravidbelte i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, har aldri brukt det, venter barn nr 4... Hadde kanskje kjøpt det hvis jeg ikke hadde klart vanlig bilbelte....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står på tryggtrafikk sine sider at når man er gravid så skal man feste belte på en spesiell måte så det ikke ligger over magen. Gjør man dette så har det bedre effekt enn et gravidbelte. Men som noen sier at belte ligger over magen fordi dem ikke bruker gravidbelte så er det fordi dem fester det feil.

Jeg har sett ei dame være med i en dødsulykke, hvor hun brukte gravid belte, men der hvor man fester beltet(i gravidbelte tingen), den revnet. Så hun hadde like vel merke over magen hvor belte hadde gått.

Skrevet

Mannen min har kjøpt belte til meg og jeg HATER det! Glemmer nesten alltid å ta det av meg når jeg skal ut av bilen og blir like hissig hver gang:)

Men hvis ikke dette øker sikkerheten kan jeg jo bare kaste det:)

Nå ble jeg happy:)

Skrevet

Tror det er noe sånt som 20cm et bilbelte er designet til å strammes ved en kollisjon. Lite trolig at en billig enkel sak greier å motstå det... Og HVIS det faktisk hadde gjort det, hva slags andre skader kan man da i såfall få? Bilbelte utformingen er testet i det vide og brede i over 20år, vil tro det er en grunn til at de er utformet akuratt slik de er!

Vi har en toyota, og belte ligger faktisk mer over hoftene enn over magen ;-)

Som dere skjønner, nei jeg bruker det ikke....

Skrevet

jeg bruker et skjerf somjeg trer rundt belte og deretter under hvert lår, funker vel på smma måte vil jeg tro

Skrevet

Du kan bl akjøpe det på alexi.no

Skrevet

vill oppfordre alle til og bruke gravid belte, en veninne av meg mistet sin datter for to år siden i en kollisjonen, dette var på dagen før termin, hun kan aldri få barn igjen etter dette, så det er nok ikke bare pga komfort.

Skrevet

nei j bruker ikke gravid belte.. kjører volvo, og der er selen ganske komfortabel synes j:)

Skrevet

husker da jeg var gravid sist brukte jeg. men det va så irriterende å måtte ta det av på av på + at det var ikke særlig behagelig å ha rundt seg heller.

idag kjøpte jeg meg et nytt på en butikk som jeg tror het Trygge barn (ikke sikker), det var kjempebehagelig! en slags pute å sitte på. så tar jeg belte vanlig på meg og trekker opp mellom bena en knapp som jeg fester rundt det vanlige beltet. andre som ikke er gravid kan også sitte på setet vanlig uten at det er i veien.

kjempebehagelig :)

Skrevet

dere kan si hva hva dere vil, men når trygg trafikk. (som faktisk har testet det) sier at det ikke spiller noe rolle. ja, så da spiller det ingen rolle..

og dere som bruker det fordi da vet dere at dere har gjort alt dere kan får babyen i en evt kollisjon, vist det ikke er bevist at det har noe effekt, har ikke dere gjort noe mer får babyen enn de som ikke bruker det!

men dere som bruker det fordi dere sytes det er behagelig, fortsett med det:)

nei jeg bruker det ikke, får jeg syntes ikke selen er ubehagelig... når jeg tar på meg bilbelte legger jeg det under magen, og merker ikke at det er der engang! da gidder jeg ikke bruke penger på noe som ikke er besist at det har noe betydning!

Skrevet

Ja,så absolutt,tørr ikke sette meg inn i en bil uten det belte. Dette fordi da jeg gikk gravid sist,var det en bil som kjørte i oss bakfra,jeg kjente at bilbelte ville gli opp og at graviditetsbelte holdt dette nede,da jeg kom til jm sa hun at det aldri hadde godt så godt som det gjorde hvis jeg ikke hadde brukt det.

Ei god venninne av meg brukte også dette belte,kom ut for en kraftig ulykke og fikk en rift i morkaka,da hun kom på sykehuset,sa de til henne at hadde hun ikke brukt dette belte, De mente at morkaken ville ha revnet helt og at hun hadde mistet den lille.

Jeg er også klar over at trygg trafikk,som jeg ser på som veldig seriøse, sier at det ikke er til noen annen hjelp enn komfort,men akkurat der stoler jeg ikke på dem,siden helsepersonell sier noe helt annet. Tror ikke at de har testet det helt ut,bare funnet ut at det ikke er farlig å bruke og så har de lagt det bort.Tror det er det som er viktigst for dem å finne ut om det er farlig å bruke og ikke om det hjelper for det produsent sier at det skal hjelpe for.

Skrevet

haha.. det er det lattligste jeg har hørt.. en test fra trygg trafikk går ikk bare på, er dette farlig? den går selvfølgelig også på, er den bruker vennlig? er den, og minst erd en nødvendige....

vist du hadde skrevet, eneste grunnen til at den ikke har blitt tatt av markedet, er fordi den ikke gjør noe skade, selv om den ikke gjør nytte, og den kan brukes som en confort ting!! da skulle jeg vært enig med deg...

tviler sterkt på at trygg trafikk gjør så ræva tester som du prøver og innbille folk!!!

Skrevet

den skulle ikke være anonym !!!

Skrevet

Ser ikke behovet for et slikt belte så lenge trygg trafikk sier det ikke har noen effekt.. Drar bare setebeltet godt ned under magen og det funker fint.. Til alle dere som skriver at dere mener vi bør bruke det fordi dere har hørt om noen som har mistet barn av å IKKE bruke det - det er jo en idiotisk påstand!! Man vet jo ikke hvordan det hadde gått OM de brukte det - og det samme med de som sier at det gikk SÅ mye bedre MED belte - det kan heller ikke bevises for man kan ikke sammenligne med en tilsvarende kollisjon med vanlig belte!!!!!!! Og du som sier at helsepersonell sier at det er så bra, vel jeg er sykepleier og helsepersonell og har jobbet flere år i akuttmottak og tatt i mot store traumer - også inkl gravide - og jeg har ALDRI hørt en kirurg si at det kunne gått sånn eller sånn pga gravid belte eller at det gikk SÅ bra pga gravidbelte.... Det viktigste uansett er å faktisk BRUKE vanlig setebelte ALLTID - uansett om man bare skal svippe ned på butikken... Dersom man ønsker å bruke gravidbelte pga komfort så fint det - men IKKE fremstill det som at vi som ikke ser behovet for å bruke det tar noen større risiko enn de som bruker det.... Det er slike utsagn som skaper "hysteriske" gravide som MÅ gjøre alt rett i følge BIM/DIB bibelen....

Skrevet

Spørsmålet var om vi bruker gravidbelte eller ikke!

Jeg kan ikke se at det var noen kommentar på sikkerthet og trygg trafikk i den opprinnelige bloggen.

La nå for Guds skyld folk bruke dette beltet eller la være å bruke det, om de vil, uten å kritisere.

- Noen synes det er mer behagelig - så fint.

- Noen mener at det fremmer sikkerheten - så bra at de blir beroliget.

- Noen mener at det er tull - jaja, da kan du bare le stille inni deg over alle som tror på effekten av beltet - det er greit det.

Men, det er liten vits i å hetse.

Skrevet

hei mamatilprinsen,jeg mener ikke at trygg trafikk gjør ræva tester (bruker ikke slike ord til vanlig,men du sa det)Det jeg mener er at de først og fremst sjekker om dette kan skade ved bruk,det er det som er viktigst for dem.

Ta f.eks bilstoler,de ønsker ikke å teste ut hva slags bilstoler som er best,da de mener at alle bilstoler som er godkjente er gode nok,og det sier jo sitt.

Skrevet

jeg har ikke sagt at belte er tull, ellers hetset de som bruker det, jeg sa jo at vist noen bruker det fordi de føler det er bedre, så er ikke det noe galt... jeg syntes bare det blir litt dumt og påstå at det er tryggere og bruke det når trygg trafikk faktisk sier at det ikke her noe annet får seg enn behagelighet!

mammatil1stor osv

det jeg ville frem til er at de tester jo om det er tryggere med enn uten... hadde det vært tryggere med, hadde det antagelig vært påbudt, akkurat som bilbelte og barnestol.. nei, de sier ikke hvem barnestol som er best, men de sier at barnestol er påbudt!! de sier ikke hvem bil som har tryggest bilbelte heller, så ja, det du sier med at det er godkjent så lenge det er innen får kravene er greit...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...