Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Er for det meste alene med barnet på et halvt år, men faren er litt inni bildet. Det er bare det at jeg ikke har noe annet nettverk, og jeg har behov for mer avlastning enn det jeg får fra BF. Tok derfor kontakt med barnevernet, men de sa at det var uaktuelt med et besøkshjem fordi barnet var såpass ungt. Og de kunne ikke komme med et eneste annet alternativ til oss annet enn at barnefar kunne få hovedomsorgen. Er det mulig? Her ber jeg om avlastning i noen timer/dager, men det er uaktuelt, så jeg må i så fall gi opp hele omsorgen hvis jeg skal ha mer avlastning. Finnes ingen mellomløsning.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Det er jo dette med at ungen har ikkje godt av å vere for lenge vekke fra hovedomsorgsperson når den er under 1 år. Det er sikkert det BV henger seg litt opp i... Eg kan berre seie at eg forstår deg, men også at eg har 2 eg har vore aleine med, utan avlastning det første året deira. Du må nok berre komme gjennom dette... det høyrer med det å få barn.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Synes du krever litt mye med tanke på at barnet er bare 6 mnd!! Jeg har vært alene med 2 barn i over 3 år og jeg har ingen avlastning jeg. Ikke trenger jeg det enda.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 OK, så du trenger ikke avlastning, men det gjør jeg. Da er det frustrerende å ikke få hjelp når man ber om det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Men hva da med barn i andre land der moren må ut i arbeid når ungen er 3 mnd? Men nå brakte svangerskapet med seg komplikasjoner som gjør at forutsetningene mine nå er annerledes enn da jeg valgte å beholde slik at jeg har et reelt behov for avlastning. Jeg vil ikke gi fra meg barnet fordi jeg greier å være mamma, men jeg trenger mer avlastning for å hindre at jeg blir sykere.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Hvor bor du da? I Oslo finnes jo Homestart og Rødhette- prosjektet... Kan du ellers sette opp lapp på f.eks. en ungdomsskole eller butikken og søke etter trillepike som har erfaring fra f.eks. småsøsken? For sikkert 35 pr time kan du få et par timer fri slik i uka .
nickoline og supermann Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Hvorfor trenger du avlastning da?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 spiller det noen rolle hvorfor hun trenger avlastning? grunnen er nok fordi barnet ditt er såpass lite at de helst vil at barnet skal være hos deg frem til h*n blir året, men det du kan prøve er jo å henge opp lapper i butikker for å høre om noen vil være trillepike i noen timer Jeg fikk avlastning pga psykisk knekk da jeg var alene (satt med selvmordstanker og var HELT utslitt) så skal mye til før du faktisk får avlastning da. Men de burde jo finne en mellomløsning!! hmm
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 jeg er alene med 5 barn fra 5mnd til 10 år. har avlastning 1 helg i mnd på de to eldste pga faren deres ikke vil ha kontakt.. å få avlastning på en 6 mnd gammel baby hørtes drygt ut,men kjenner selvfølgelig ikke deg og dine behov.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 Jeg syns barnevernet har taklet det kjempe dårlig. De kunne ha funnet på et annet alternativ enn å si at faren kan evt. få hovedomsorg om du vil ha mere avlastning. Da sønnen min var ca. 7-8 mnd gammel, fikk jeg avlastning 3 timer i uken av barnevernet. Det tror jeg er mest fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg blir veldig fort sliten (lav stoffskiftesykdom). Men alikevel, så tror jeg ikke barnet har så mye skade av å være borte fra mamma'n sin noen timer i uken. Så jeg kan skjønne frustrasjonen din. Barnevernet har taklet saken din kjempe dårlig.
nickoline og supermann Skrevet 14. mars 2008 #12 Skrevet 14. mars 2008 jo,da samme for meg om hvorfor. men man skriver et inlegg her og vil ha sympati. jeg må ærlig inrømme at jeg synes å måtte ha avlastning på en ungee på 6 mnd uten noen særlig grunn annet enn at man er alene er ganske rart. - beklager!
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 14. mars 2008 #13 Skrevet 14. mars 2008 Har du lest det andre enn kun hovedinnlegget...står jo: "Men nå brakte svangerskapet med seg komplikasjoner som gjør at forutsetningene mine nå er annerledes enn da jeg valgte å beholde slik at jeg har et reelt behov for avlastning. Jeg vil ikke gi fra meg barnet fordi jeg greier å være mamma, men jeg trenger mer avlastning for å hindre at jeg blir sykere." Hvorfor spørre om en grunn da? Fordi du er nysgjerrig? Kan jo være snakk om sterk bekkenløsning, ME, fødselsdepresjon e.l. Selv fikk jeg avlastning med snulla da jeg var gravid med vesla pga at jeg var kvalm og sengeliggende...det var via helsestasjonen, så anbefaler deg å spørre dem. Da var hun bare noen måneder, og en barnepleier tok henne med på trilletur. PS. Må innrømme at jeg er litt oppgitt over dem her som skal sammenligne med sin situasjon og presisere at de ikke trenger avlastning...ser ikke at setninger som "ja, han var utro med meg, men jeg har da kommet over det" når noen forteller om at de har fått hjertet sitt knust pga utroskap.
nickoline og supermann Skrevet 14. mars 2008 #14 Skrevet 14. mars 2008 spiller ikke noen roll forsåvidt, men om jeg skal gjøre meg opp en menig, som HI vil ha, så vil jeg vite bakgrunnen.. ... ikke bare si stakkars deg. Barnevernte har virkelig gjort en feil. Du fortjener bedre enn det her. Det kan være mange grunner som du sier, men synes det er mye rart her inne så har heller lyst å være ærlig mot folk enn å si. Ja, stakkars deg. Så kanskje de heller burde hatt et tupp i ræva.... Trenger et tupp i ræva selv innimellom jeg:)
Synne&TheTerminator Skrevet 14. mars 2008 #15 Skrevet 14. mars 2008 Ikke for ¨å være slem eller noe, men er ikke det litt mye å forlange?? Altså jeg har det som deg, far er det litt opp å ned med, har en mor som aldri stiller opp fordi hun har nok med den nye typen osv, har INGEN avlasting. Å jeg har en gutt på 10 mnd å finnes ikke sliten, har ikke behov for pass, hadde sikkert blir kvelt av dårlig samvittighet vis jeg hadde sendt han til avlstninghjem. Søsteren min har det for sin jente, å hun er 7, å det er kusinen vår somm har henne, å det syntes jeg er passe greit. Å barnet ditt er 6 mnd gammelt, er nå det skjer ting i utviklingen, er du villig til å gå glipp av det??Selv om det er en hellg i mndn eller noe? Ambefaler deg ¨å sette en anonse i lokalavisen etter en passepike som han ha h*n en lørdagskveld eller noe=) Lykke til, skjønner du er sliten, men sånn er livet med barn, jeg er bare 16, idag hadde jeg sikkert vært på forspill med ghjengen å kost meg, men jeg sitter å ser på tv å kan bare drømme om sånne ting!
Winterlady Skrevet 14. mars 2008 #16 Skrevet 14. mars 2008 Godt sagt, Riga. Skryteinnlegg fra dem som ikke er slitne er ikke noe å fremme her, poenget er at HI av en eller annen årsak sliter for tiden- og da krever det mot og kjærlighet til barnet sitt å be om hjelp slik som hun har gjort.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #17 Skrevet 14. mars 2008 Jeg ble sendt hjem 1 uke etter hastekeisersnitt, med mange følger...Husker bl annet ikke de 2 første dagene... jeg klarte det selv, fordi jeg måtte.... husker ca 1 år etter; første gangen jeg var ute og kjørte bil på kvelden, .....hmmmm det var rart å kjøre etter det ble mørkt.... jeg fikk også migrene som følger av fødselen(som startet vanlig) og det var ekstra hissig det første året..... flere ganger i uka.... Poenget er at dette egentlig er noe en må tåle som menneske og det er en følge av å få barn. Denne tiden går fort, og da kan du se tilbake og si; jeg klarte det:) Det kommer nok den tid at du føler det ENDA mer viktig å få avlastning.... det vet jeg.... Du kan heller prøve å skaffe deg en trillepike:)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 14. mars 2008 #18 Skrevet 14. mars 2008 Følte jeg måtte si noe for det virker som visse her kun har lest det øverste innlegget, og uansett om de ikke har fått med seg resten så hvorfor må de sammenligne det med sin egen situasjon? Er også lei av i andre debatter når noen klager på barnefar så kommer frasen: Vær glad han stiller opp til samvær da! Forresten UngMamma=)&Lucen!=). Du sier: "Altså jeg har det som deg, far er det litt opp å ned med, har en mor som aldri stiller opp fordi hun har nok med den nye typen osv, har INGEN avlasting. Å jeg har en gutt på 10 mnd å finnes ikke sliten, har ikke behov for pass, hadde sikkert blir kvelt av dårlig samvittighet vis jeg hadde sendt han til avlstninghjem." Har du i det hele tatt lest det HI skriver? Hun skriver at hun har behov for avlastning. Du sier selv at du ikke har behov for det, ergo har du det IKKE som henne. Og så presterer du å skrive "Å barnet ditt er 6 mnd gammelt, er nå det skjer ting i utviklingen, er du villig til å gå glipp av det??Selv om det er en hellg i mndn eller noe?" Hun skriver faen meg at hun behøver avlastning for å ikke bli sykere, og her du spør henne om hun er villig til å gå glipp av ei helg med ungen? Hva er det egentlig som feiler deg, UngMamma...har du ingen som helst forståelse for andre sin situasjon? Du skal gi dem dårlig samvittighet i tillegg liksom? Jeg har i alle fall forståelse for at folk har diverse problemer, og det blei kanskje ekstra lett for meg å se problemet i HIs situasjon siden jeg selv snart har et barn på 6 mnd og sliter psykisk. Heldigvis har jeg en barnefar som stiller mye opp, ja, han har faktisk hovedomsorgen for eldstedattera vår. Så jeg skjønner godt at folk får helt fnatt av meg når de får vite det hvis de faktisk heller ikke har noe bra å si til en alenemor som er syk og som mangler avlastning. Håper du får hjelp, HI, og at du blir frisk. Jeg har god erfaring med helsestasjonen, og dårlig erfaring med barnevernet, så du kan jo sende meg en PM hvis det er noe og for å ikke bli hengt ut her.
Camarada Skrevet 14. mars 2008 #19 Skrevet 14. mars 2008 Herlighet for noen frekke svar du har fått her HI. Jeg forstår godt at du er sliten. Er selv alene med en liten på 6 mnd, barnefar er helt ute av bildet, og jeg hadde aldri klart meg om jeg ikke hadde hatt familie som hjalp til av og til. Er ikke mye avlastning jeg har, men alle trenger noen timer, eller en kveld, fri av og til. hadde jeg hatt noen som kunnet passet barnet mitt en hel helg hadde jeg ikke nølt med å tatt i mot hjelpen. Ikke ha dårlig samvittighet for at du trenger og ønsker litt fri! Kan ikke dere som på ingen måte er slitne bare la vær å svare på slike innlegg. Dere har jo ingen forutsetning får å svare Hi eller sette dere inn i hennes situasjon siden dere aldri har hatt behov for avlastning. barn er forskjellige, noen krever litt mer en andre. og vi foreldre er forskjellige. Ikke døm noen bare fordi dere "ikkke forstår behovet". Kan desverre ikke hjelpe deg HI. Måtte bare kommentere svarene du har fått. Håper det ordner seg for deg!
Camarada Skrevet 14. mars 2008 #20 Skrevet 14. mars 2008 Dette må være et av de mest umodne svarene jeg har lest. Så bra for deg at du ikke er sliten, men nå var ikke dette et spørsmål om hvem som er slitne eller om det er greit å være sliten. Hi ER sliten, og da trenger hun hjelp. Ikke svar på noe du ikke vet noe om. Å ha empati med andre er en veldig fin egenskap. håper du urvikler den etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #21 Skrevet 14. mars 2008 Hmm....vet du noe om hvordan det er å være alene med en baby?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #23 Skrevet 14. mars 2008 synes ikke svarene her inne var særlig frekke. man skriver et inlegg, og man får svar.... kan ikke vente at alle bare duller og degger med en. man må selv ta tak i livet sitt.
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #24 Skrevet 14. mars 2008 Det er jo akkurat det hun gjør! Hun prøver å ta tak i livet sitt! Makan til idiot altså.
Synne&TheTerminator Skrevet 14. mars 2008 #25 Skrevet 14. mars 2008 Er for det meste alene med barnet på et halvt år, men faren er litt inni bildet. Det er bare det at jeg ikke har noe annet nettverk, og jeg har behov for mer avlastning enn det jeg får fra BF. Tok derfor kontakt med barnevernet, men de sa at det var uaktuelt med et besøkshjem fordi barnet var såpass ungt. Og de kunne ikke komme med et eneste annet alternativ til oss annet enn at barnefar kunne få hovedomsorgen. Er det mulig? Her ber jeg om avlastning i noen timer/dager, men det er uaktuelt, så jeg må i så fall gi opp hele omsorgen hvis jeg skal ha mer avlastning. Finnes ingen mellomløsning. HVOR STÅR DET AT HUN HAR PSYKISKE PROBLEMER DA!!!!???? Jeg har ikke lest igjennom hele debatten så beklager for måten jeg sa ting på. Men ikke klandr meg for at jeg ikke har sett at det sto i HOVEDINNLEGGET!!!!!! Djeeeeeeeez!!! Det er NATURLIG at folk er slitne ja, fordi det er sånn det er med små barn!Jeg og er sliten, emn ikek så mye sliten at jeg må ha avlasting!!!!?? Kanskje vis HI hadde forklart situasjonen sin i det øvreste innlegger så ja da hadde det væt noe annet. Til HI: Må si beklager for oppførselen, jeg så desverre ikke at du hadde skrevet at du sliter! Å da trenger du self hjelp! Syntes BV er skikkelig tåplige, det må da finnes noe. Her jeg bor setter de feks ut anonneser i aviser om at det trenger et avlastnings hjem for den og den personen feks. Men BV er jo kjent for å være veldig merkelige. Men lykke til!!Du må snakke med BF, å forklare at du trenger mer hjelp av han, vis du ikke har allerede gjort det da!! Har du mulighet til å reise hjem til din mor eller noe så grip sjansen! Jeg vet ikke hva du lider av, om det er veldig alvorlig eller bare alvorlig, men syntes du kan hverytfall begynne med å ha trille pike eller neo, det er 1 time fri det, en time til å ordne huset, eller bare ligge på sofaen eller noe! Men snakk og gi de klar beskjed på BV kontoret, jeg kan ærligtalt ikek skjønner hva de egentlig er til vis de ikke hjelper barn med å ha det bra! Kanskje du kan få legen din til å skrive et brav til BV??! Lykke til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå