Gå til innhold

Er det veldig stygt navn? Svar ærlig:)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forslaget var ikke til deg da Millie! Folk har forskjellig smak vettu:-/

Skrevet

Med tanke på baktanken med navnet synes jeg at du fult og holdent skal gå for det navnet!Nydelig betydning, og kjekt for barnet å vite at hun er oppkalt etter sin kjære bestemor:)

Skrevet

en stor stemme får bare Bodil, hihi

Skrevet

Nå har jeg gått rundt og tenkt på lille baby Bodil i hele dag. Navnet er ikke lengere nøytralt, det er veldig pent. Søtt som liten og pent som voksen. Også skal jeg innrømme at historien bak navnet fikk hormonelle meg til å felle en tåre....

Skrevet

Bodil

Opprinnelse norrøn

Variant av Bodhild

Navnedag 17. juni

Betydning bedring-kamp, av 'bothildr' 'en som gjør kampen bedre' - mest brukt 1940-60

Beslektede navn Bolette Bodhil Bodhild Bodill Boel

Statistikk

Det er 6304 kvinner som har Bodil som første fornavn.

Det er 3876 kvinner som har Bodil som eneste fornavn.

Skrevet

Bodil er et pent og sterkt navn. Men jeg ville bare fortelle om min erfaring for 14 år siden da jeg fikk mitt første barn. Det ble en jente og vi kalte henne Jorun etter min mor pluss et navn til. Jorun er også kanskje litt sånn 50+ damenavn og jeg husker vi var veldig usikre. I dag er hun knallstolt av navnet sitt og er veldig stolt over å hete det samme som bestemor (samtidig har hun ett navn til som er bare hennes som hun sier). Ingen andre på u. skolen heter det og jeg tror det gir henne identitiet bådev bakover i generasjoneneog med det at er bare hun som er Jorun i hennes miljø akkurat nå. Det er noe å tenke på når vi velger navn - at de skal vokse opp med det og lære seg å bli glad i navnet sitt og seg selv og se seg selv i en sammenheng. "Mamma og Pappa hadde en tanke for hvorfor de gav nettopp meg nettopp dette navnet." Lykke til og igjen, Bodil er et flott navn.

Skrevet

bodil er et fint navn, og ikke altfor vanlig. jeg kjenner bare ei med det navnet og har aldri tenkt på det som stygt.

Skrevet

Når du kaller babyen det pga din mor som har gått bort har det så stor betydning at du må ikke tvile! Det ble fantastisk nydelig med en gang jeg leste hvorfor du vil kalle henne det! Høres dessuten ut som en liten prinsesse :)

Ingen tvil, jeg hadde kalt henne det hadde jeg vært deg :)

Skrevet

bare Bodil eller Bodil Merete

Skrevet

Flott navn!!

Spesielt fordi det ikke er mange i yngre generasjoner som heter det.

Tror kanskje jeg hadde gått for skrivemåten Bodhild?

Skrevet

Fint navn faktisk:)Har ikke engang tenkt på det,men nå...Ja,det skal vurderes:)

Skrevet

Jeg hadde ei i klassen under meg som het Bodil, så jeg er veldig vant med navnet da..så jeg synes ikke det er stygt..

Skrevet

Nei det synes jeg absolutt er et koselig navn! Synes du definitivt kan gå for det!!!! Mammaen til en venninne av meg heter det, og hun er så koselig, så jeg har bare gode følelser med det navnet!

Skrevet

en ting til..synes Bodil er finest alene jeg :)

Skrevet

Fint navn, har liksom ikke kommet på det siden det er noen år siden det var popullært. Men, det ser jo ut til at Bodil og navnene "på den tiden" blir mer popullære. Bodil er jo fint,- man må smile når man sier det pga i i slutten av navnet, og ingen r....mange fordeler....

Skrevet

Min mor heter også Bodil. En helt fantastisk person. Du må gjøre det som er riktig for DERE og syntes tanken bak ar utrolig flott. Din mor ville vært å stolt:)

Skrevet

syns bodil e et veldi fint navn:)

Skrevet

Gutten vår er oppkalt etter svigerfar. Dette er ett navn som ikke blir brukt så mye for tiden, og som jeg måtte tygge litt på før vi bestemte oss. Idag er jeg kjempeglad vi valgte det navnet(har ett navn i tillegg) og kunne aldri kalt barnet mitt noe annet. Så synes du skal kalle opp babyn din etter moren din jeg:)

Skrevet

Men damer i 50-åra har jo også vært små en gang :-) Skal ikke krangle om dette altså, for jeg har det på samme måten med mange navn, det er nok fordi en del navn var vanlige og populære da våre foreldre og besteforeldre var små, og lite brukt etter det, slik at de som heter det nå er voksne mennesker.

Bodil har jeg egentlig ikke noe spesielt forhold til. Farmora mi har det som mellomnavn, antakelig oppkalt etter sin mor Borghild. Og så heter venninna til foreldrene mine det. Jeg synes ikke navnet er stygt, har bare aldri tenkt noe særlig mer på det enn at det er et navn, som veldig mange andre navn.

Skrevet

Hei! Vil gjerne dele en erfaring med deg... Jeg har selv kalt opp min datter etter min søster som het Bodil. Datteren min heter Bodil Marie, og jeg har ALDRI angret på at jeg valgte å kalle henne det. For meg gir det mening å kalle opp noen, spesielt noen som man har vært så inderlig glad i og som har betydd så utrolig mye for meg. Tro meg, du vil ikke angre, men vær sikker før du bestemmer deg for dette. Dessuten er det koselig for jenta mi å være oppkalt etter sin snille tante. Lykke til med navnevalg!!

Skrevet

Ser flere har foreslått dobbeltnavn - selv har jeg en mamma som heter Bodil Elisabeth, og synes i grunn det er en veldig fin kombinasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...