chootta Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 jeg syntes det er koselig med litt unormale navn.. ikke kult at det er 3-4 stykker som heter det samme i en vennegjeng eller på skolen.. Jeg Har tenkt mye på Bodil. Mamma het det som døde får 2 år siden.. men liker ikke navnet så veldig.. men har så lyst til og kalle jenta opp etter mammaen min. Hva syndtes dere?
Ella78 m/ A&M Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Ikke mitt favorittnavn, nei, men stygt? Tja, det er jo veldig individuelt. Men kan du ikke bare bruke forbokstaven, da? Alle mine søsken og meg er oppkalt etter besteforeldre, men bare med forbokstav...
chootta Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2008 hei, jo tenkt mye på forbokstav.. men finner ikke noe fint navn på b heller jeg.. hehe sliter voldsomt med navn jeg altsåå..
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Jeg synes Bodil er et veldig fint navn jeg. Vi har vurdert det vi også, men fant et annet navn som vi likte enda bedre =) Jeg synes du skal gå for navnet jeg, hvis dere selv liker det =)
Miss Misantrop Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Så koselig at du vil kalle opp etter mor. Har ikke noe forhold til Bodil, jeg... kjenner ingen som heter det. Men jeg tenke at navn vil bli formet av den nye personen så et barn behøver ikke passe til et navn. Navnet vil passe til barnet.
chootta Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2008 Koselig at noen folk liker navnet da.. kanskje jeg skal vurdere det.. hadde vært koselig og kalt ho opp etter mamma.. og blir jo som regel koselig når man får ei lita snuppe og da blir sikkert navnet fint
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Skjønner deg veldig godt! Jeg hadde det på samme måte med moren min som døde for en del år siden. Hun het Bente, og jeg syns ikke det var så veldig fint. Men sammen med Sofie ble det mye bedre.... Så hun heter Bente-Sofie, og det syns faktisk mange er både uvanlig og fint;-) Kanskje du har et fint mellomnavn du kunne slenge på?
Sikkertforgammel Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Mammaen til venninna mi heter Bodil. Synes ikke det er stygt, men jeg synes det passer best på damer i 50-åra. Sorry... Hva med å kalle lillepia opp ved bokstaven B? Bertine feks? Det synes jeg er både kult og søtt på samme tid =) Eller hva med Birgitte/-a? Bettina? Bianca? Benedicte? Håper du finner ut av det =)
chootta Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2008 Finner liksom ikke noe navn og slange på.. noen forslag?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Bodil synes jeg er hverken pent eller stygt navn,tror jeg hadde brukt det,hvis det var å kalle opp min kjære mor. Å bare bruke en bokstav(forbokstav) ser ikke jeg som oppkalling,men det er vel ingen fasit svar på akkurat det.
trilletrulte Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 hehe.. synes det var litt kult jeg! Litt rart det første sekundet jeg forestiller meg en baby som heter Bodil - men det er nok bare fordi det er uvant - for i det neste øyeblikket høres det egentlig ganske fint ut! Mye bedre enn sånne Vanessa Isabella Caronetta- navn. Og siden navnevalget har en historie bak seg også, synes jeg det passer enda bedre.
<3 lykkeliten <3 Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Jeg synes godt du kan bruke navnet. Du kan også velge et dobbeltnavn hvis du vil det. Jeg synes det er koselig å kalle opp. Jeg hadde nok også gjort det hvis det var moren min som var død. Hva med: Inger Bodil Else Bodil Lise Bodil Bodil Sofie Bodil Helene Bodil Johanne Bodil Susanne
*min lille sin!* Skrevet 13. mars 2008 #14 Skrevet 13. mars 2008 bodil aurora:) det var fint det! : synes bodil er et fint navn jeg da, synes det er fantastisk at du vil kalle opp etter din mor. jeg synes sånt er rørende å fint jeg:) selv vil jeg også gjøre dette med mitt barn , men mor min heter Heidi og ønsker navnet Heida på barnet . bare skiftet siste bokstav til slutt:) Bodil Aurora Bodil Kristell var jo å fint . men det er jo hva jeg synes
chootta Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 13. mars 2008 Takk for alle fine svar.. Får mer og mer lyst til og kalle ho får Bodil og kanskje ett navn til.. Takk for all hjelp og onsker fler svar og forslag.. så bare kom igjen.. hihi..
enik<3M06&L08<3 Skrevet 13. mars 2008 #17 Skrevet 13. mars 2008 selv liker jeg ikke navnet Bodil så godt, men som jeg sier til alle andre, velg etter hva du liker!! og grunnen til navnet var jo kjempe fin... trur de min hadde blitt rørt vist hun hadde vist det:) hmm bodil sammen med noe annet var ikke lett...vanskelig navn og sette sammen med noe sytes jeg! (uten at det blir får tungt) hmm Bodil.... nei, kommer ikke på noe bra dobbelt navn jeg, hehe
enik<3M06&L08<3 Skrevet 13. mars 2008 #18 Skrevet 13. mars 2008 trur de min hadde blitt rørt skulle stå trur din mor hadde blitt rørt hehe:)
chootta Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 13. mars 2008 Ville over alt at lille snuppa skulle få møte bestemor si.. ho var verdens beste i mine øyne og vil liksom så gjerne kalle ho opp så kanskje ho får et forholt til bestemor alikavel på en måte.. hihi.. Tror nesten det blir Bodil jeg:)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #20 Skrevet 13. mars 2008 Alle navn blir mer/mindre populære i perioder, og selv om du er usikker nå så kommer navnet til å bli kjempefint når en nydelig liten baby heter det og dessuten din mor som du var så glad i. Jeg ville helt klart brukt det!
lip smacker Skrevet 13. mars 2008 #21 Skrevet 13. mars 2008 Bodil er ett sterkt og fint navn! kall henne det du,og det er jo kjempe fint å kalle opp etter din mor:-) Bodil er et navn som tåler å stå alene! Men forslag til for/mellom navn er: -Bodil Emilie -Siv Bodil -Bodil Amalie -Sol Bodil -Bodil Kristina -Bodil Amanda -Lene Bodil -Mia Bodil Lykke til:-)
enik<3M06&L08<3 Skrevet 13. mars 2008 #22 Skrevet 13. mars 2008 go for it girl:) men helt ærlig... desto mer jeg leser det.. Bodil er mye finere alene!! iallfall i forhold til de dobbelt navn forslagene jeg har lest til nå... enten blir de lange og tunge, ellers så blir klinger de liksom ikke sammen... syntes jeg da:)
chootta Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 13. mars 2008 Ja får det heller ikke til og stemme som dobbelt navn.. Men begynner og like det mer og mer, takket være mange av dere.. tusen takk:)
Chick Skrevet 13. mars 2008 #24 Skrevet 13. mars 2008 Det er kanskje ikke så mange andre jenter i bhg/klassen som kommer til å hete det samme,og det er jo kjempepositivt i mine øyne:) Og Bodil er ikke stygt, spesielt ikke når det betyr så mye og får så mye mening:) Go for it!
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #25 Skrevet 13. mars 2008 sorry..men det er grusomt..men skjønner jo at du vil oppkalle etter mamman din..men..nei. ville ikke gjort det alikavel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå