Gjest Skrevet 13. mars 2008 #26 Skrevet 13. mars 2008 Konklusjonen er at Vestfold er et herlig fylke, der perlene ligger på en snor:-) Det er en grunn til at det er fylket flest folk i landet uttaler i spørreundersøkelser, at de ville flytte til. Skjærgården er fantastisk. Rikt idrettsmiljø. Masse flotte tursteder. Yrende kulturliv. Stor variasjon. Kort vei til alt, inkludert flyplass.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #27 Skrevet 13. mars 2008 Jeg hverken er fra eller bor i noen av byene jeg, men slenger inn et par ord likevel;) Jeg synes begge steder er flotte, har tilbrakt mye tid der om sommeren spesielt, men har også besøkt venner der på andre tider av året. Dette med bråk og tøys på byen er relativt sesongbetont og har mye med at det er mange tilreisende om sommeren. Ekstra mange fremmede fulle mennesker gir samme resultat uansett hvilken kystby du besøker! Begge byene har en fantasitsk beliggenhet, greie boligpriser, mange fordeler, som full barnehagedekning og god oppvekstmiljø for barn. Jeg ville virkelig anbefale dere å prøve i det minste. Det er faktisk så "enkelt" som at dersom dere ikke trives i Horten, kan dere flytte til Tønsberg og se om det er bedre. Liker dere ingen av stedene så vel, flytt tilbake til Oslo da;) Lykke til!
OsloMor Skrevet 13. mars 2008 #28 Skrevet 13. mars 2008 Synes Horten er veldig deprimerende....Tenker bare Lidl og Bastøfergen.. Tønsberg er jo helt nydelig, omgitt av lysløyper på vinteren, ganske ny ishall og 100' vis av strandmuligheter på sommeren. Utelivet der er jo stort sett preget av fyll, og det er danskebåtstemning over de fleste stedene (og folkene). Men det er stor fin kino der, Haugar kunstmuseum, Kort vei til Tjøme og Hvasser, Norges fineste strand;Ringshaug og den beste soft-is i verden nederst på Torvet...Også har det blitt endel koselige kafeer der også. Hmm, kanskje det var meg som skulle ha flyttet dit;-)?
futte (tm) Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #29 Skrevet 13. mars 2008 Takk for det Det er jo noe pes å flytte så vil jo velge det rette stedet med en gang! Har lyst at barna skal ha et hjem og stabilt miljø. Huff, må tenke på dette i påska...
meg & to små vampyrer Skrevet 13. mars 2008 #30 Skrevet 13. mars 2008 En ting som er deilig med Horten fremfor Tønsberg er at husene der ofte er mindre, men med større hager enn i sentrum av Tønsberg hvertfall. Jeg er nok rar, men jeg syns det er kjempekoselig med hage!
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 14. mars 2008 #32 Skrevet 14. mars 2008 Horten er en nydelig by! Vi er veldig glade i å bo her. Jeg synes det er bedre å bo på et mindre sted med kort avstand til større byer som Tønsberg.. Jeg vil signere Lisa og lille Noah, hun skriver masse flott om Horten, som er helt sant! Jeg bor i tillegg i et boligstrøk utenfor selve byen, med barnehage og skole rett oppi gata. Meny i nærheten, treningstudio og buss. Alt i gå avstand på 10min. Bruker 30 min å gå til byen. Er sjedkent jeg må til Tønsberg for å få noe jeg ikke har i Horten. SOm de sier har vi allerede et kjøpesenter, og har flere underveis. Samtidig passer de på å bevare by gatene med små butikker.. På sommeren er det mange ulike strender å være på, og på sene sommerkvelder kan vi sitte på brygga med en øl eller et godt måltid. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå