futte (tm) Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Har jobbmulighet i Tønsberg nå og lurer på hvor mye jeg skal slåss for å flytte dit. Bor i Oslo nå med samboer og to barn på 0 og 2 år. Trenger gode argumenter for og i mot!
meg & to små vampyrer Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Så heldig du er som får jobb her da. Jeg syns dere skal komme ned:)
futte (tm) Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2008 Problemet er at da må mannen og skaffe seg ny jobb og vi trenger nye barnehageplasser. Og så må vi selge leiligheta her og begynne på husjakt. Mmmmm..... hus.....
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Ve, Tønsberg er en vakker by. Du får tilgang til en flott skjærgård og det er kort vei til alt, inkludert Oslo. Dere får sikkert råd til å kjøpe en enebolig, i forholf til bokostnader, selv om det er langt fra billig i Tønsberg heller. (Lavere priser i Horten). De skrøt av full bhg.dekning, så det bør vel gå greit. Men om det er sant, ja, det skal jeg ikke garantere. Det er veldig bra liv her om sommeren, både på kultur og utelivsfronten.
OsloMor Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Tønsberg er jo 100 ganger finere enn Horten! Ville ALDRI ha bodd i Horten, men Tønsberg er kjempepent, særlig langs kysten:-)
**Min nydelige Milla** Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Hehe, Aldri bodd i Horten nei.. Hvorfor ikke?? Tønsberg er kjempepent, men hele byen er jo helt vanvittig. Jernbane midt i byen (helt utrolig at det er mulig), lyskryss, bomring... Tar jo ofte en halvtime å kjøre gjennom jo, for de stakkars menneskene som bor på utsiden av bomringen.. Horten har masse sjarm, og Norges fineste gjestebåthavn, så det så...
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Veeel, i dag åpnet den nye ringveien, så nå blir nok trafikken mye letter!
OsloMor Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Tydeligvis at du ikke er kjent i Tønsberg.Horten er jo ingenting, en Meny-butikk og en Kina restaurant også Lidl da. Dessuten er ikke det midt i byen der hvor jernbanen ligger, den ligger jo i utkanten av bykjernen. Horten har jo ikke jernbane engang, man må jo til Skoppum.
futte (tm) Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2008 Ser bare at Horten er mye billigere, men det har vel sin grunn det da Hva med småstedene rundt Tønsberg da? Skoppum, Borre, ...?
OsloMor Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Skoppum og Borre er jo småsteder rundt Horten det. Åsgårdstrand er jo midt i mellom og der er det jo fint:-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Flytt til Holmestrand!!!! haha! kjøpt huset ved siden av oss, og bli vår suuuuupre nabo!!!! (jeg kjenner INGEN her, og begynner og bli drittlei) Mann din kan fint jobbe i Oslo, og du kan pendle til tbg Også kan vi drikke kaffe på terassen min
futte (tm) Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 13. mars 2008 Hehe. Hørtes koselig ut det! Men håper å unngå så mye pendling da.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Neeeeida, det går så fint atte! ;o) Jeg er i et desperat hjørne... hoho Men altså, åsgårstrand er veldig fint da, men det blir jo pendling det også. Hvor i tbg har du tenkt og jobbe da? Midt i by'n? Eller på utsida?
futte (tm) Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 13. mars 2008 Pendling under halvtimen kan jeg leve med. Vet ikke helt hvor jobben er jeg. Burde kanskje finne det ut Vil gjerne bo i gangavstand til havet da. Og ha en hageflekk hvor ungene kan leke trygt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. mars 2008 #15 Skrevet 13. mars 2008 Tar jo knapt en halvtime fra holmestrand til tønsberg! Hehe Her har vi jo hage og alltingen! *markedsføring* Står en kliss ny bolig ved siden av meg og bare venter på en snill eier! Gjerne en med sosiale antenner! ) Hehe Kan være en fordel og høre hvor det er ja! ) Eller så er helt sikkert Horten et godt alternativ altså, det er koselig der )
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 13. mars 2008 #16 Skrevet 13. mars 2008 ville flytta til t.berg.. horten er ikke bra! de som bor der flytter helst vekk, bare surr i komunen etc,mye vold og narkotika... nei skulle jeg valgt en av de stedene t.berg helt klart.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 13. mars 2008 #17 Skrevet 13. mars 2008 Og det er tydelig at du ikke er kjent i Horten OsloMor. Horten er en vakker by når man blir kjent med den, det er langt mer enn bare en Meny butikk og lidel butikk der, tro det eller ei men vi har faktisk et kjøpe senter.. Det bygges ut 2 sentre til der nå også, domus gården og vekter gården, så snart er det et giga senter der, akkuratt som i tbg. Vi har splitter ny Kino, flere spisesteder, frisører,kjøpesenteret, mange fine kafeer, en flott park, mange nydelige badestrender, kjempe fine turområder (blant annet lysløpyper, borrehaugene og kanalen), vi har golfbane, skøytebaner om vinteren, bibliotek, svømmehall osv. På verket (ved golfbanen) er dte også et kjemp koselig område hvor man kan gå på ski samt skøyter og ake. Skolene der er også helt yppelig, dessuten er det mange aktivitets tilbud for barn, alt fra teater, fotball,kor,turn,babysang,minising,tensing og kulturskole+++ Horten er en rolig liten by med mange koselige og trygge steder å bo. Jeg er vokst opp der, og er veldig glad i byen... Dessuten er det billig og bo der, og bhg en flotte. Båthavnen om sommeren er utrolig koselig, og det skjer endel der om sommeren, veldig koselig stemning i byen da. Kanal rocken, fyrverkeri konserten, havnefestival, ferderen o.l. Togstasjonen ligger på SKoppum ja, men den er i Horten komune! Dessuten er det ikke langt fra Horten sentrum, og det går buss.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 13. mars 2008 #18 Skrevet 13. mars 2008 De som bor der flytter helst vekk? Haha, du kjenner alle i horten eller? Og vold samt narkotika er det overalt, det er mer i tbg, tro det eller ei.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. mars 2008 #19 Skrevet 13. mars 2008 Igrunn enig med Lisa her... jeg var ute med svigerinna mi og gubben (de bor i oslo), vi var på byen i tbg, og de var rysta! De hadde ALDRI sett så mye vold og faenskap, ikke engang i tjukkeste Oslo Hehe. Men bortsett fra det, så synes jeg at Horten er en fin by, men den er liksom bare en avstikker på e18
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 13. mars 2008 #20 Skrevet 13. mars 2008 hihi ja sant t.berg er ikke bedre det heller jeg var sjokka selv sist jeg var ute i t.berg.. never again!! ja kjener en del i horten, og de som har flytta, "deres sitat" ikke søren om vi skal tilbake til horten..
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 13. mars 2008 #21 Skrevet 13. mars 2008 jeg er født og oppvokst i tbg, er den fineste byen jeg vet om, spes om sommeren.. anbefaler og flytte dit, er litt mer "sentralt" i forhold til de andre stedene rundt omkring.. eneste minus med tbg nå er jo disse bomringene.. når jeg vokste opp der var det ikke fullt så mye vold og dritt som det er nå, men det er mest i sentrum all dritten er da for å si det sånn.. men tbg er ihvertfall ett godt sted å bo
meg & to små vampyrer Skrevet 13. mars 2008 #22 Skrevet 13. mars 2008 Begge byenen er jo fine. Horten er veldig samle i forhold til Tønsberg som har flere bydeler synes jeg. Horten er mindre, Tønsberg er større (+ virker større pga Nøtterøy rett i nærheten også). Horten og Tønsberg er begge fine om sommeren. Tønsberg har jernbane midt i byen, noe som er praktisk. Mitt hjerte er vel i Horten selv om jeg nå bor i Tønsberg, er jo fra Horten jeg da... Uansett er Vestfold et veldig bra fylke. Og ikke alle av oss som bor her er opptatt av å snakke stygt om de andre byene.
futte (tm) Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #23 Skrevet 13. mars 2008 Dette er bra. Fortsett. Flere meninger!
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #24 Skrevet 13. mars 2008 Nei, helt enig. Horten er en sjarmerende by:-) Er fra Tønsberg selv, og ville derfor aldri bodd i Horten i stedet- men hadde jeg kommet flyttendes hit uten noen spesiell tilknytning, så ville jeg vurdert det sterkt. Tønsberg er ganske snobbete. Horten var kjent som harry-byen, men har inntrykk av at Horten er en by i god vekst. Og så er det hvertfall foreløpig mye rimeligere å slå seg ned der.
meg & to små vampyrer Skrevet 13. mars 2008 #25 Skrevet 13. mars 2008 Jeg tror ikke det er så veldig forskjell for deg om du har bil, fordi en del av bydelene i Tønsberg f.eks er litt utenfor sentrum og det er heller ikke langt å pendle fra Horten til Tbg, eller fra Holemstrand for den saks skyld (ser du Palmis?). Det er et lite fylke, avstandene er ikke så veldig store og dt går kjapt å kjøre bil til og fra de fleste steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå