Gå til innhold

Betaler du din skatt med glede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes jo det er litt morsomt med f.eks lærere som klager på at de må betale skatt... de blir jo lønnet av skattebetalere:-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Jeg ser ikke på skattepengene som mine egne penger, og tenker ikke over dem. tenker at etter skatt-beløpet er lønnen min, og før skatt-beløpet er "liksom-penger" =) Syns det er superbra at vi betaler så mye skatt. Vi har det utrolig bra i norge, og har lite skille mellom rik og fattig i forhold til mange andre land - trolig på grunn av den høye skatten som betales. syns den økonomiske styringen vi har og balansen mellom statlig og privatisert er så bra som det kan bli, egentlig.

Skrevet

Tja hehe syns det er litt kjipt å se 8000-9000 kr hver mnd blir trekt bort til skatt da. Men men har jo ikke noe valg da. Skulle ønske at kanskje de som tjente f.eks under 300 000 betalte litt lavere skatt. Nå betaler jeg 30 % skatt, men er i skatteklasse 2 da så betaler ikke 36% som de fleste andre.

Skrevet

Ja, skal ikke klage siden vi faktisk ikke skatter :)

Skrevet

jeg betaler ikke så mye skatt nå siden jeg er student osv. men jeg har betalt en del skatt i mitt liv og jeg har aldri vært sur over at jeg må det. men jubler jo ikke over at de har satt opp skatten min heller.

men jeg syns vi har et flott system i norge. bra med mye skatt og mange goder

Skrevet

Ja, jeg betaler min skatt med glede. Jeg ser på skattepengene som en kollektiv forsikringsordning.

Se på USA og helsesystemet der f. eks. Skal ikke mye til før økonomien er kjørt i grøfta..

Skrevet

Er overhodet ikke sur for å betale skatt... Hvis vi ikke hadde gjort det hadde det blitt EKSTREMT dyrt å havne på sykehus... Vi har hatt en del pasienter fra utlandet som har måttet betale operasjonene selv, av div grunner, og reperasjon av hofte etc kom på 55 000..

Så JA jeg betaler skatten min med "glede", men skulle helst sett at de brukte litt mer av pengene på veier ;)

Skrevet

Jeg betaler skatt med glede. Har fått sykepenger, barselpenger, operasjon, fødsel, keisersnitt håper snart barnehageplass med mer av systemet vi har i dag. Har nok betalt mye mindre i skatt enn hva jeg har fått tilbake.

Skrevet

Med glede er vell så.

Men det er penger jeg egentlig ikke tenker over.

Bortsett fra de gangene jeg stopper opp ved summen når jeg leser lønnslippene.

Meen, de summene er bagateller mot hva både jeg og mine får igjen for de!

Tenk om vi måtte betalt alt selv hver gang vi må til lege, eller på sykehus feks.

Eller betalt hele bhg regningen selv. Det hadde blitt dyrt det!

For ikke å snakke om ordningene med sykepenger osv.

Tenk om vi hadde blitt syke, eller langtidssyke, uten å fått noen form før lønning utbetalt. Regningene hadde hopet seg opp. Strømmen avslått. Ingen mat i hus. Bil uten drivstoff - om den ikke hadde blitt tatt av banken. Ingen penger til å betalt medisiner som en blir frisk igjen av.

Da kan enn ikke si annet enn at jeg betaler med glede.

På en annen side. Det er ofte jeg føler ubehag når jeg er uenig i måten de bruker pengene _våre_ (som i et samfunn, alle sammen) på!

Er ikke alt jeg er enig i, mye jeg kunne ønske de valgte annerledes med. Handler vell om prioriteringer det kanskje ikke er så lett å se for oss vanlige mennesker, men likevell.

Synest ofte at politikerne er ganske innhabile også jeg da.

Som pappa sier; den gangen xxx og xxx var ung og nyetablerte var det boliglån etc som var viktige. Nå som xxx og xxx er oppe i alder er det -husker ikke hva han pekte frem - som er viktig for de. De glemmer at det i dag sitter andre unge nyetablerte med samme "problemene" som de en gang hadde! Er nok ganske så sant det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...